Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies aikoo kihlata minut Swarovskin sormuksella...hyvä vai huono?

Vierailija
09.04.2014 |

Mies on suunnittellut kosivansa minua ennen kesää ja on udellut sormusmakuani ja kaverin käskenyt mittamaan nimettömän kokokin. Olen tietysti ihan täpinöissäni, koska onhan tuota kosintaa jo odoteltukin kärsivällisesti monta vuotta ;)

Nyt sitten mutkan kautta, vähän niinkuin vahingossa kuulin, että mies on ostamassa mulle Swarovskin sormusta kihlasormukseksi. En edes ollut varma ensiksi, että mikä on Swarovski ja nimi kuulosti tutulta, joten ajattelin, että se on jotain Tiffany & Co:n tyylistä merkkiä, mutta nyt uteliaisuus voitti ja kävin katsomassa netistä tarkemmin Swarovskin sormuksia. Olen salaa aika pettynyt.

Sormukset näyttää kyllä kivoilta, mutta noh hinnat ovat aika matalat ja jos nyt oikein englanninkielisiltä sivustoilta ymmärsin niin ei nuo sormukset taida edes kovin kestäviä olla. 

Suoraan sanoen harmittaa, että mies ei viitsi edes tuon vertaa panostaa kihlasormuksiin ja harmittaa se, että olen näin lapsellinen ja kiittämätön tuleva morsian joka vain miettii sormusta. Eihän se ole se pääasia, mutta olis kiva edes saada kestävä sormus! 

Kehtaako tällaisesta vihjata miehelle? miten edes vihjata kun en ole varma jos hän on jo mennyt ostamaan jotain? Miten näytellä iloista kosintatilanteessa kun sormus jo harmittaa valmiiksi?

Onko kellään kokemuksia Swarovskin koruista, soveltuuko oikeesti pitkäaikaiseen käyttöön?

Kommentit (177)

Vierailija
101/177 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen KIHLATTU ap täällä <3

Ei se millään Swarovskilla mua kihlannut, kaikki olikin vaan peitetarinaa. Hävettää se, että kehtasin edes ajatella noin tyhmästi ihanasta miehestäni.

En vieläkään tosin tajunnut miksi meidän yhteinen kaveri vihjaili Swarovskin sormuksista, kun ei mies ollut sellaista edes harkinnut. 

Kihlauksen ajankohtakin tuli ihan puun takaa mulle. Oltiin puhuttu, että joskus vaan, viimeistään kesällä. Mies halusi kysyä lupaa isältäni perinteen vuoksi, en tiennyt että alkuviikosta oli sellaisiakin sumplittu minun selän takana.

Tällaisen kihlasromuksen minä sitten sain nimettömään, sormus tosin on nyt pienennyksessä, koska oli himpun verran liian iso, mutta parin viikon päästä mun pitäisi se saada sormeen :) Sormus ylitti mun kaikki odotukset, kattokaa nyt:

http://www.kultajousi.fi/fi/naisten-timanttisormus-0-10ct/C30795/dp?openGroup=603&nosto=categoryViews 

Niin ja kihlaus tapahtui eilen illalla, vesistön läheisyydessä kun oltiin lenkittämässä koiraa :) <3

ap

Vierailija
102/177 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Swarovskin kristallit on oikeasti leikattua lasia. Siksi ne on halpoja. Sormus ei siis ole kunnollinen eikä kestä aikaa ja kulutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/177 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 21:14"]

Swarovskin kristallit on oikeasti leikattua lasia. Siksi ne on halpoja. Sormus ei siis ole kunnollinen eikä kestä aikaa ja kulutusta.

[/quote]

Luepa mun kirjoittama viimeinen viesti ;) ei siis hätiä mitiä

Vierailija
104/177 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä mies kosi ilman sormusta kun tiesi vaativan makuni. Ja ei, sen sormuksen ei todellakaan tarvitse olla 10 000e mutta kuitenkin sellainen joka on minun tyyliseni ja jaksan sitä katella lopunelämää. Otin valkokultaisen, yhdellä isommalla timantilla varustetun klassisen sormuksen, 1500e. Ei paha hinta mielestäni. Mies otti valkokultaisen simppelin, 700e. Minä maksoin miehen sormuksen, mies minun.

Vierailija
105/177 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea AP!! Kaunis sormus :)

Vierailija
106/177 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap <3

t. 36

Vierailija
107/177 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuinka kalliita kihla- ja vihkisormuksia teillä on? Menimme viime vuonna kihloihin, sormus maksoi alle 100€ ja olin ihan tyytyväinen siihen, koska kesällä oli häät, missä sain varsinaisen vihkisormuksen. Vihkisormus maksoi 800€ ja sen hinnasta oli jo kauhea morkkis, vaikka mies tienaakin kuukaudessa 4000€. Vieläkin stressaa pitää sitä sormusta, jos se kuitenkin katoaa tms.

Vierailija
108/177 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi aina itse valita sormukset. Me teimme niin. Saa juuri sellaisen kuin haluaa.

Vierailija
109/177 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kihlana Tillander, kaunis ja ajaton, ei liian pramea mutta juuri minunlaiseni.. :) Swarovski on mulle tuttu vain kristalleistaan. Onneksi olkoon kihlauksesta ap!

Vierailija
110/177 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 11:29"]

Ei ole todellista! Meidän 5-vuotiaalla tyttärellä on Swarovskin kristallisia eläimiä leikkejään varten. Jos minun mies yrittäisi minulle jotain lasikristallisormusta niin pyörtyisin kauhusta, toki en olisi sen tasoista miestä koskaan ottanutkaan. Hän kihlasi minut Tiffanyn sormuksella 8 vuotta sitten, hinta tuolloin 12 000 euroa mutta sama malli on monta tonnia kalliimpi tänä päivänä eli hyvät kivet pitävät arvonsa myös eli se on samalla sijoitus.

[/quote]

Mitä jos miehellä ei ole varaa laittaa 12 000e sormukseen? Miten typerä olet!?

Vierailija
111/177 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista :) <3 Lämmittävät mieltä

Vaikka jossain vaiheessa tätä ketjua sanoinkin, että mieluummin itse valitsisin sormuksen niin olen kyllä enemmän kuin tyytyväinen mieheni valintaan. Itse en olisi noin prameaa edes uskaltanut toivoa.

Vihkiksi sitten haluan jotain yksinkertaisempaa, ehkä ihan tavallinen valkokultainen rinkula...No onhan tässä vielä yli vuosi aikaa miettiä :D

ap

Vierailija
112/177 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis sormus, mutta timantit eivät ole ykkösluokkaa. Ja kokohan menee aina pieleen, jos se mitataan jollain pahvilla. 

Vierailija
113/177 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap! Vähän ohiksena yhteen aiempaan kommenttiisi, kun sanoit, että mielestäsi miehen kuuluu maksaa kihlat: perinteisesti mies maksaa naisen kihlan ja nainen miehen. Minäkin ostin mieheni kihlan. :) Mutta toki tapoja on monia.

Vierailija
114/177 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä?

Eivät ne ole takoitettu lainkaan kihla- taikka vihkisormuksiksi. Aivan muuhun bile, rekvisiitta käyttöön jo ihan hintansakin perusteella, halpiskamaa. 

Itselläni on yhdet "timantti" korvikset tuosta sarjasta. Aivan skeidaa, kuukauden jälkeen jo aivan himmeän tummat, sitten alkoivat "swarovskit" tippumaan. En huolisi edes tilapäiseen käyttöön lomalle. 

Vierailija
115/177 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 21:47"]

Onnea ap! Vähän ohiksena yhteen aiempaan kommenttiisi, kun sanoit, että mielestäsi miehen kuuluu maksaa kihlat: perinteisesti mies maksaa naisen kihlan ja nainen miehen. Minäkin ostin mieheni kihlan. :) Mutta toki tapoja on monia.

[/quote]

Meillä ei siis tule miehelle kihlaa ollenkaan, vasta pelkkä vihkisormus ja mies on jo sanonut, että haluaa, että maksaa oman vihkinsä ja minä tarjouduin maksamaan omani, ehdotin kyllä sitäkin että ostaisin hänelle vihkin mutta ei tullut kuuloonkaan. Mutta eihän tässä monista tuhansista euroista puhuta, eri asia jos olisi kalliimmat sormukset. 

ap

Vierailija
116/177 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo Kultajousen sormuskaan kovin laadukas ole. 14k kultaa ja huonolaatuiset todella pienet timantit.

Vierailija
117/177 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo Kultajousen sormuskaan kovin laadukas ole. 14k kultaa ja huonolaatuiset todella pienet timantit.

Vierailija
118/177 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin koko ketjun läpi yhdeltä istumalta ja täytyy kyllä sanoa, että ihmiset ovat kyllä todella ilkeitä!

Paljon onnea  kihlauksesta ap, kauniin sormuksen sait! :)

Vierailija
119/177 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori mutta swarovskeja EI saa pääsiäismunista. Ja kyllä on pinnallinen "tulrva morsian", kun ei miehen valitsema sormus kelpaa. Hyvä että ihan itse ostatte itsellenne vihkisormukset, jotta saatte mitä haluatte. Joko sulla on paljon säästettynä sitä ihanaa sormusta varten?

Vierailija
120/177 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin tässä ketjua läpi ja mietin että kuka edes haluaa mennä naimisiin tuollaisten naisten kanssa? "Sormuksen pitää maksaa tämän ja tämän verran ja siinä pitää olla näin ja näin paljon timantteja, muuten alkaa hävettää ja mieheni on idiootti" Hävetkää naiset!

Kyllä ihmiset ovat nykyään pinnallisia, mihin on jäänyt se oikea merkitys kihlautumisesta? Menemme kesällä 2016 naimisiin, ja itseäni ei voisi vähempääkään kiinnostaan paljonko sormukseni tulee maksamaan ja kuinka suuri timatti siinä on vai onko oikeata timanttia ollenkaan. Itselleni on tärkeätä että se on oman mieheni valitsema ja miellyttää omaa silmääni. Miehelleni sanoin että vihkisormukseni saa maksaa maksimissaan 400e ja siinä ei tarvitse olla timanttia. Siinä se. Miettikääpä naiset vähän niitä oikeita arvoja. Ihan sääliksi käy miehiänne.