Mies aikoo kihlata minut Swarovskin sormuksella...hyvä vai huono?
Mies on suunnittellut kosivansa minua ennen kesää ja on udellut sormusmakuani ja kaverin käskenyt mittamaan nimettömän kokokin. Olen tietysti ihan täpinöissäni, koska onhan tuota kosintaa jo odoteltukin kärsivällisesti monta vuotta ;)
Nyt sitten mutkan kautta, vähän niinkuin vahingossa kuulin, että mies on ostamassa mulle Swarovskin sormusta kihlasormukseksi. En edes ollut varma ensiksi, että mikä on Swarovski ja nimi kuulosti tutulta, joten ajattelin, että se on jotain Tiffany & Co:n tyylistä merkkiä, mutta nyt uteliaisuus voitti ja kävin katsomassa netistä tarkemmin Swarovskin sormuksia. Olen salaa aika pettynyt.
Sormukset näyttää kyllä kivoilta, mutta noh hinnat ovat aika matalat ja jos nyt oikein englanninkielisiltä sivustoilta ymmärsin niin ei nuo sormukset taida edes kovin kestäviä olla.
Suoraan sanoen harmittaa, että mies ei viitsi edes tuon vertaa panostaa kihlasormuksiin ja harmittaa se, että olen näin lapsellinen ja kiittämätön tuleva morsian joka vain miettii sormusta. Eihän se ole se pääasia, mutta olis kiva edes saada kestävä sormus!
Kehtaako tällaisesta vihjata miehelle? miten edes vihjata kun en ole varma jos hän on jo mennyt ostamaan jotain? Miten näytellä iloista kosintatilanteessa kun sormus jo harmittaa valmiiksi?
Onko kellään kokemuksia Swarovskin koruista, soveltuuko oikeesti pitkäaikaiseen käyttöön?
Kommentit (177)
Tämä keskustelu ohittaa vanukasmies ketjun typeryydessään
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 06:44"][quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 06:35"]
No joo :) Mulla on 1.5 karaatin timantti joka näyttää valtavalta mun sormessa (pienin mahdollinen koko US 2.5!!). Onko sulla tosi isot sormet kun tarvitset 2.7 karaattia? :O
Varmasti upea sormus!
[/quote]
Ei ole isot sormet, mutta vaativa maku. Eikä se timantti nyt niin iso ole. Aina kannattaa satsata laatuun. Olen tyytyväinen.
[/quote]
Harmi et sulla ei ole sormusta ollenkaan
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 06:53"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 06:44"][quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 06:35"]
No joo :) Mulla on 1.5 karaatin timantti joka näyttää valtavalta mun sormessa (pienin mahdollinen koko US 2.5!!). Onko sulla tosi isot sormet kun tarvitset 2.7 karaattia? :O
Varmasti upea sormus!
[/quote]
Ei ole isot sormet, mutta vaativa maku. Eikä se timantti nyt niin iso ole. Aina kannattaa satsata laatuun. Olen tyytyväinen.
[/quote]
[/quote]
On toki, olen ollut naimisissa jo 9 vuotta.
Huoh. Minä valitain itse sormukseni, en olisi kuunaan antanut miehen valita.
Luojan kiitos en ole miehesi. Nimittäin nuo "se kuuluu tapoihin että mies maksaa" -jutut ovat todella ällöttäviä. Ja vielä kehtaat valittaa sormuksen hinnasta, vaikket itse osta miehelle mitään!
Suomalainen tasa-arvo kunniaan, molemmat yhta aikaa polvilleen kosimaan kunhan on ensin tarkistettu etta on kaikesta maksettu pennilleen sama summa.
Kylla on romantiikka kaukana teidan hommista. Toivottavasti tuo miesparka ei saa tietaa etta taalla koko kylan voimin suunnitellaan sormusta, voi jattaa kosimatta.
Kiitos kuitenkin paivan nauruista!
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 06:58"][quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 06:53"]
Varmasti upea sormus!
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jokos laitoksella pääsee internettiin
Amerikkalaisilla on erilaiset tavat... Suomessa kihlat ostetaan molemmille, ja vihkisormus vain naiselle. En ole miehillä kahta sormusta nähnyt...
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 07:19"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 06:58"][quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 06:53"]
Varmasti upea sormus!
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jokos laitoksella pääsee internettiin
[/quote]
Teidän laitoksestanne en tiedä. Meillä kotona netti toimii 24/7.
Hauska trolliketju, tämä aihe uppoaa mammoihin. :)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 00:54"]
Jos nyt oikein olen ymmärtänyt niin jotain tällaista se mies on katsonut
http://www.swarovski.com/Web_FI/en/1062754/product/Mix_Ring.html
siis noilla kirkkailal kivilla.
Tuon tapaista ehdottelinkin kun mies kysyi toiveitani ja löysin esimerkiksi etsystä tuollaisen 450 eurolla joka oli valkokultaa ja aidoilla timanteilla, ihan uusikin olisi ollut ja vaikutti luotettavalta myyjältä. Mutta mieheni ei kai ole tajunnut materiaalien (kulta vs. rihkama ja timantit vs kristallit) eroa ja nyt sitten ajatellut ton Swarovskin olevan hyvä diili.
Eihän mieheni mulle koskaan edes noin kalliitta melkein sadan euron koruja ole ennen ostanut ja varmaankin tuo 89 euron hinta tuntuu jo kovalle, mutta en tunne ketään lähipiiristäni jolla olisi noin halpa helysormus :(
ap
[/quote]
Näin tämän sormuksen viikonloppuna Wienin Sharovskilla ja haaveilin, että ostaispa mies mulle edes tuon :D se on ihan hieno!
Sehän on vaan kihlasormus, ei sen tarvikaan kestää kun kohta saat vihkisormuksen sormeesi.
Ap on provoilija, tunnistan tyylin. Se sama, joka on tehtaillut muitakin ketjuja.
Ap:lla on kyllä vähän puurot ja vellit sekaisin.
Ei miehelle tule vihkisormusta, vaan kihlasormus tulee sekä naiselle, että miehelle.
Amerikassa tosin uusi tapa, että molemmille molemmat tai miehelle vihkisormus.
Me ostimme sormukset periaatteella, elämän kestävä koru. Molemmat haluttiin keltakultaa, vaikka se on jo mennyt pois muodista, mutta me tykätään. Hopea ei kstä vuosikymmeniä sormessa, mutta kulta, titaani ja platina kestää.
Minkä ikäinen ap on? Siis ensin meinasitte, että menette kosinnan j'lkeen yhdessä katselemaan sormuksia, mutta sitten päätit, että "haluat kosinnan tulevan yllätyksenä sormuksineen", WTF? Miten se voi enää yllätyksenä tulla?
SItten sanot, että on tapana, että mies ostaa naiselle kihlat. Mitä ihmettä??? Perinteisesti kihlat kyllä ostetaan toinen toisilleen!
Hääbudejtista "ei ehkä olla samaa mieltä", no älä, olin varma jo heti aloitusviestin jälkeen, että tällainen asia tulee esille jossain vaiheessa keskustelua!
Muistahan ap, että se suhteenne punnitaan sitten tulevaisuudessa, huonojen ja hyvien aikojen ristituulessa. Alku voi olla vaikka kuinka komea ja ah, niin romanttinen, mutta ei takaa kestävää liittoa.
Ps. Kun teillä näyttää olevan aika lailla omat rahat kummallakin, niin mistäs tiedät sen miehesi rahatilanteen, jospa se ei ole niin hyvä kuin pitäisi olla, ei ole siihen blig blingiin varaa...?
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 01:23"]
Miten mahtaa sujua sitten kun olette lapsiperhe. "Tarviiko niitä vaippoja nyt niin usein vaihtaa?" "Etkö nyt halvemmalla löytänyt ulkoiluhaalaria? Mikä siinä mun kirpparilta löytämässä oli vikana, etkö osannut paikata niitä polvia?" Kaikki Linnanmäet ja Serenat voit unohtaa suorilta käsin "kauhean hintaiset pääsyliput!", hyvä jos edes Hop Loppiin pääsette.[/quote]
Minä voin ostaa lapsille ja vaimolle kalliita tuotteita, jos ne ovat ominaisuuksiltaan hyviä. Hommaan silmää räpäyttämättä teknisiltä ominaisuuksiltaan viimeisen päälle olevat talvivaatteet, mutta sitten jos pitää maksaa omaisuuksia siitä, että rimpulassa tuotteessa lukee pröystäilevän valmistajan nimi, tai jostain turhasta metallinpalasta, minä heittäydyn saidaksi. Onnekseni olen päätynyt yhteen naisen kanssa, joka on samaa mieltä ja tyytyväinen yhteisarvoltaan tuhannen markan kihla- ja vihkisormuksiin. Ei se omia rahojakaan luksuspaskaan haaskaa, vaikka tienaa paljon enemmän kuin minä.
Saita mies
Voi kultaseni, meillä mies ei laittanut tikkua ristiin sormusten hankintaan kun sillä ei ollut varaa, oli opiskelija. Minä työssä käyvänä ostin meille sormukset enkä todellakaan mitään kallista kun ei mullakaan ollut varaa.
Olen aina ihmetellyt sitä että niin monelle tuntuu olevan sen sormuksen hinta ja laatu se juttu, ei se itse kihlaus ja toisilleen lupautuminen. Tätä ketjua en aloittajaa pidemmälle ole lukenut, joten en voi viitata nyt näihin viesteihin, ehkä yllätyn positiivisesti jos niitä luen. Olen osunut kultasepänliikkeeseen yhtä aikaa kihloja ostaneen parin kanssa ja tulevamorsian lateli sellaiset säännöt miehelle että miehenä minä olisin jättäny mimmin siihen paikkaan. Noloa siinä alkaa vaatia 1000 € sormusta ukaasilla että muuten ei kihloihin mennä. Noikin jutut pitäisi keskustella etukäteen jos yhdessä sormusta ostamaan mennään. Yllätyksiin toki ei voi etukäteen aina vaikuttaa.
Meidän sormukset oli halvat mutta käytössä kestäneet vieläkin yli 20 vuoden
jälkeen.
Jos miehesi mielestäsi liian halvan ja huonolaatuisen sormuksen hankkii, niin pyydä hankkimaan kestävämpi sitten kun eka menee rikki...
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 03:16"]Miehesi voisi yllättää ja hankkia purkka-automaatista sormuksen. Jos on kerran miehen tehtävä hankkia sormus, niin saakoon hän myös päättää, millainen killutin tulee.
[/quote]
Mieheni teki näin, minusta se oli äärimäisen romanttista. Se oli spontaani ele mieheltäni, toki myöhemmin kävimme ostamssa yhdessä kunnon sormukset, mutta olisin voinut sen muovikilluttimenkin kanssa elää, koska mielestäni sormus ei ole se pääasia.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 08:22"]
Minkä ikäinen ap on? Siis ensin meinasitte, että menette kosinnan j'lkeen yhdessä katselemaan sormuksia, mutta sitten päätit, että "haluat kosinnan tulevan yllätyksenä sormuksineen", WTF? Miten se voi enää yllätyksenä tulla?
[/quote]
Minusta ap on söpö. Hän haluaa Hollywood-tyylisen kosinnan, joka tulee yllätyksenä, vaikka lähes kaikista yksityiskohdista on jo sovittu. Häät on määrä pitää vuonna 2015, mutta ensin on päästävä kihloihin. Ajatelkaa, miten kauheaa olisi, jos hääaamuna huomaisi, ettei olekaan vielä kihloissa?
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:05"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 08:22"]
[/quote]
Minusta ap on söpö. Hän haluaa Hollywood-tyylisen kosinnan, joka tulee yllätyksenä, vaikka lähes kaikista yksityiskohdista on jo sovittu. Häät on määrä pitää vuonna 2015, mutta ensin on päästävä kihloihin. Ajatelkaa, miten kauheaa olisi, jos hääaamuna huomaisi, ettei olekaan vielä kihloissa?
[/quote]
:-D Bridezillan painajainen!
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 06:35"]
Varmasti upea sormus!
[/quote]