Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies aikoo kihlata minut Swarovskin sormuksella...hyvä vai huono?

Vierailija
09.04.2014 |

Mies on suunnittellut kosivansa minua ennen kesää ja on udellut sormusmakuani ja kaverin käskenyt mittamaan nimettömän kokokin. Olen tietysti ihan täpinöissäni, koska onhan tuota kosintaa jo odoteltukin kärsivällisesti monta vuotta ;)

Nyt sitten mutkan kautta, vähän niinkuin vahingossa kuulin, että mies on ostamassa mulle Swarovskin sormusta kihlasormukseksi. En edes ollut varma ensiksi, että mikä on Swarovski ja nimi kuulosti tutulta, joten ajattelin, että se on jotain Tiffany & Co:n tyylistä merkkiä, mutta nyt uteliaisuus voitti ja kävin katsomassa netistä tarkemmin Swarovskin sormuksia. Olen salaa aika pettynyt.

Sormukset näyttää kyllä kivoilta, mutta noh hinnat ovat aika matalat ja jos nyt oikein englanninkielisiltä sivustoilta ymmärsin niin ei nuo sormukset taida edes kovin kestäviä olla. 

Suoraan sanoen harmittaa, että mies ei viitsi edes tuon vertaa panostaa kihlasormuksiin ja harmittaa se, että olen näin lapsellinen ja kiittämätön tuleva morsian joka vain miettii sormusta. Eihän se ole se pääasia, mutta olis kiva edes saada kestävä sormus! 

Kehtaako tällaisesta vihjata miehelle? miten edes vihjata kun en ole varma jos hän on jo mennyt ostamaan jotain? Miten näytellä iloista kosintatilanteessa kun sormus jo harmittaa valmiiksi?

Onko kellään kokemuksia Swarovskin koruista, soveltuuko oikeesti pitkäaikaiseen käyttöön?

Kommentit (177)

Vierailija
82/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 08:18"]

Ap:lla on kyllä vähän puurot ja vellit sekaisin.

Ei miehelle tule vihkisormusta, vaan kihlasormus tulee sekä naiselle, että miehelle.

Amerikassa tosin uusi tapa, että molemmille molemmat tai miehelle vihkisormus.

[/quote]

Miehelle ja naiselle tulee juuri ne sormukset jotka he itse haluavat. Tai ei tule sormuksia ollenkaan. Tuttavapiirissä on pariskunta, joilla kummallakin on vain yksi sormus, se on sekä kihla- että vihkisormus. Yhdellä miehellä on kaksi sormusta. Yhdellä parilla ei ole sormuksia lainkaan. Kaikki ovat suomalaisia ja asuvat Suomessa. Ei ole olemassa mitään yhtä oikeata tapaa. Ainakaan enää, ehkä joskus oli ns maan tapa tässäkin asiassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 00:54"]

Ja harvalla suomalaisella työssäkäyvällä on oikeasti varaa laittaa satoja euroja yhteen sormukseen. Eiköhän tuollainen luksus sovi lääkäreiden ja politiikkojen vaimoille.

[/quote]

Pöhpöh. Kuka päättää, mikä kenellekin sopii? Riippuu siitä, mitä itse arvostaa. Meillä ei tehdä ulkomaanmatkoja eikä käyty häämatkalla. Kihloissa emme käytännössä olleet, vaan suoraan kosinnasta sovittiin hääpäivä. Sain valita kahdesta valkokultasormuksesta kultasepän liikkeessä (mies oli katsonut vaihtoehdot valmiiksi). Sain Kohinoorin sormuksen, jossa on 7 rubiinia ja 32 timanttia. Yritin etsiä kuvaa netistä, mutta kyseistä mallia ei ole enää myynnissä. Hintaa sormuksella oli 1900€. Se on edelleenkin rakkain koruni. Jokainen rubiini kuvaa minulle yhtä perheemme jäsentä (meillä on 5 lasta). Käytän korun kolmen vuoden välein kultasepänliikkeessä huollossa, jossa kivien kiinnitykset tarkistetaan ja koru rodinoidaan. Mies itse halusi itselleen teräksisen 60€ sormuksen, koska pelkäsi että kalliimpi valkokultainen sormus voisi vaikka metsäretkillä kadota ja se sitten harmittaisi. Itseasiassa juuri niin sittemmin kävikin! :D Ja ostettiin sitten miehelle uusi terässormus tilalle.

Ja olen upseerin vaimo, mutta duunari omalta ammatiltani.

Vierailija
84/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 08:39"]

Voi kultaseni, meillä mies ei laittanut tikkua ristiin sormusten hankintaan kun sillä ei ollut varaa, oli opiskelija. Minä työssä käyvänä ostin meille sormukset enkä todellakaan mitään kallista kun ei mullakaan ollut varaa.

Jos miehesi mielestäsi liian halvan ja huonolaatuisen sormuksen hankkii, niin pyydä hankkimaan kestävämpi sitten kun eka menee rikki...

[/quote]

Laadukaan sormuksen eli perus sileän saa samalla hinnalla kuin minkä ap:n mies aikoo käyttää rihkamasormukseen. Kultasormus on kuitenkin laadukkaampi ja kestävämpi. Aina ei ole kyse pelkästään hinnasta. 

Vierailija
85/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihjailet vaan, että aitoa kultaa ja timantteja sen olla pitää! Käytte ikkuna ostoksilla ja salamyhkäisesti huokailet jotain sormusta! :)

Vierailija
86/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ihan sama mikä se sormus on. Eroatte kuitenkin.

Vierailija
87/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:25"]Kihloissa emme käytännössä olleet, vaan suoraan kosinnasta sovittiin hääpäivä.

[/quote]

Silloinko ei olla kihloissa, jos hääpäivästä on sovittu?

Vierailija
88/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
89/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin itse mielluummin yhden pienen timantin kuin ison zirkonin. Valkokulta on rodinoitu ja se kuluu nopeasti jolloin paljastuu oikea valkokullan väri, sellainen harmahtavampi eikä niin kiiltävä kuin ostetettaessa.

Parempi sanoa miehelle suoraan toive, tai parempi olis ehkä että menette yhdessä sormusostoksille! Sopikaa budjetista etukäteen niin ei tartte kaupassa haikailla monen tonnin sormusten perään.

Me kävimme yhdessä ja sain valita mieleiseni alle tonnin hintaluokasta, muistaakseni sormukseni maksoi 800e, kolme pientä timanttia ja safiireja. Itse halusin suht sileän sormuksen, ettei se tartu mihinkään. En ota sitä kuin leipoessa pois. Se on nelko vaatimaton mutta juuri sellainen mitä toivoinkin. 800e oli ainakin minulle iso raha, en haluaisi ikinä tuhlata koruihin mitään hurjia summia, enkä uskaltaisi edes ulkomaille matkustaa tonnien sormukset sormissa.

Vierailija
90/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellista! Meidän 5-vuotiaalla tyttärellä on Swarovskin kristallisia eläimiä leikkejään varten. Jos minun mies yrittäisi minulle jotain lasikristallisormusta niin pyörtyisin kauhusta, toki en olisi sen tasoista miestä koskaan ottanutkaan. Hän kihlasi minut Tiffanyn sormuksella 8 vuotta sitten, hinta tuolloin 12 000 euroa mutta sama malli on monta tonnia kalliimpi tänä päivänä eli hyvät kivet pitävät arvonsa myös eli se on samalla sijoitus.

Vierailija
91/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittaja ei kerran muuten omista kalliita koruja niin miten voi olettaa että mies tietäisi mikä on minkäkin arvo ja merkitys k.o. naiselle? Itselläni on niin paljon arvokkaita koruja joista osan olen ostanut ihan itse, että jos minulla olisi mies niin se varmasti tietäisi että en käytä mitään pääsiäismunasormuksia ja oppisi mistä niissä maksetaan. Jos se muuten on hyvä mies niin otat sen pääsiäismunasormuksen iloisena vastaan ja sitten kun se alkaa kulua niin kerrot miehelle että miksi korujen joiden on tarkoitus olla käytössä vuosikymmeniä on syytä olla jalometallia.

Vierailija
92/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua :D Hiottua lasia kihlasormukseen. ROTFLMAO

Vierailija
93/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 00:54"]

Jos nyt oikein olen ymmärtänyt niin jotain tällaista se mies on katsonut

http://www.swarovski.com/Web_FI/en/1062754/product/Mix_Ring.html

siis noilla kirkkailal kivilla.

Tuon tapaista ehdottelinkin kun mies kysyi toiveitani ja löysin esimerkiksi etsystä tuollaisen 450 eurolla joka oli valkokultaa ja aidoilla timanteilla, ihan uusikin olisi ollut ja vaikutti luotettavalta myyjältä. Mutta mieheni ei kai ole tajunnut materiaalien (kulta vs. rihkama ja timantit vs kristallit) eroa ja nyt sitten ajatellut ton Swarovskin olevan hyvä diili.

Eihän mieheni mulle koskaan edes noin kalliitta melkein sadan euron koruja ole ennen ostanut ja varmaankin tuo 89 euron hinta tuntuu jo kovalle, mutta en tunne ketään lähipiiristäni jolla olisi noin halpa helysormus :(

ap

[/quote]

Voi hyvää päivää.. mun kilhasormus maksoi aikoinaan 50 markkaa, ja hyvin on kestänyt nämä melkein 20v. Ja liittokin on kasassa. Jos haluat 450e sormuksen, osta se itse.

Vierailija
94/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 00:43"]

Ne on kristalleja, suht' laadukkaita ja varsinkin nimekkäitä sellaisia, mutta timantteihin verrattuna rihkamaa.

[/quote]

Minulla on Swarovskin koruja, kaulakoruja ja korviksia ja ne on hyviä koruja ja äärimmäisen kauniita, mutta koska niitä ei kuitenkaan kultaan tai ei aina edes hopeaan, ne ei sormuksina ole kestäviä. Kaulassa ja korvissa kyllä kestävät, mutta ne eivät olekaan niin kuluvassa kohtaa kuin sormus.

Swarovksi on kyllä "rihkamaksi" kallis (omat koruni satasen pintaan) ja ihan arvostettu genressään.  En sylkisi tälle merkille, jos merkkiuskollinen olisin.

Vierailija
95/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 11:29"]Ei ole todellista! Meidän 5-vuotiaalla tyttärellä on Swarovskin kristallisia eläimiä leikkejään varten. Jos minun mies yrittäisi minulle jotain lasikristallisormusta niin pyörtyisin kauhusta, toki en olisi sen tasoista miestä koskaan ottanutkaan. Hän kihlasi minut Tiffanyn sormuksella 8 vuotta sitten, hinta tuolloin 12 000 euroa mutta sama malli on monta tonnia kalliimpi tänä päivänä eli hyvät kivet pitävät arvonsa myös eli se on samalla sijoitus.

[/quote]

Mitäs sit kun timanttikupla puhkeaa

Vierailija
96/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa sormukseesi sitten kristalleja tai timantteja, niin toivon teille runsaasti kestävää rakkautta :) http://www.fathersloveletter.com/Finnish/#4

Vierailija
97/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän on pakko olla joku teinijuttu, ei voi olla aikuiset ihmiset kyseessä! Tai sitten vaan vakka kantensa valitsee.

ja noista timanteista, ei ikinä kannata ostaa sormuksia joissa on pientä timanttisälää, eipä niillä arvo nouse, mieluummin yksi iso hyvälaatuinen timantti.

Siinä täytyy kyllä olla asiantuntija kun timantteja valitsee, niitä on eri luokituksia. Itselläni on osa sormuksista ja korviksista teetetty ja timanttien valitsemiseen on laitettu aikaa. Joskus voi tulla aika että joutuu timanttinsa myymään leivästä ja silloin sälällä ei tee mitään! Koskaan ei ole pakko ostaa mutta joskus voi olla pakko myydä ja silloin on tavaran oltava hyvää.

Vierailija
98/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 11:49"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 11:29"]Ei ole todellista! Meidän 5-vuotiaalla tyttärellä on Swarovskin kristallisia eläimiä leikkejään varten. Jos minun mies yrittäisi minulle jotain lasikristallisormusta niin pyörtyisin kauhusta, toki en olisi sen tasoista miestä koskaan ottanutkaan. Hän kihlasi minut Tiffanyn sormuksella 8 vuotta sitten, hinta tuolloin 12 000 euroa mutta sama malli on monta tonnia kalliimpi tänä päivänä eli hyvät kivet pitävät arvonsa myös eli se on samalla sijoitus.

[/quote]

Mitäs sit kun timanttikupla puhkeaa

[/quote]

Hah! Kateellisen panettelua, ja onhan se selvää että suhteet joissa naista hemmotellaan, kestävät pitempään ja koko perhe pysyy onnellisena :)

Vierailija
99/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 08:03"]

Ap on provoilija, tunnistan tyylin. Se sama, joka on tehtaillut muitakin ketjuja.

[/quote]

Samaa epäilen minäkin! Puhunut jo itsensä pussiin monta kertaa.

Minkä provojen kirjoittajaksi uskot tämän ketjun ap:ta?

Vierailija
100/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 11:07"]

Ottaisin itse mielluummin yhden pienen timantin kuin ison zirkonin. Valkokulta on rodinoitu ja se kuluu nopeasti jolloin paljastuu oikea valkokullan väri, sellainen harmahtavampi eikä niin kiiltävä kuin ostetettaessa.[/quote]

Siksi arvosormukset huolletaan ja pinnoitetaan tasaisin väliajoin, jotta pysyvät hyvänä.