Mies aikoo kihlata minut Swarovskin sormuksella...hyvä vai huono?
Mies on suunnittellut kosivansa minua ennen kesää ja on udellut sormusmakuani ja kaverin käskenyt mittamaan nimettömän kokokin. Olen tietysti ihan täpinöissäni, koska onhan tuota kosintaa jo odoteltukin kärsivällisesti monta vuotta ;)
Nyt sitten mutkan kautta, vähän niinkuin vahingossa kuulin, että mies on ostamassa mulle Swarovskin sormusta kihlasormukseksi. En edes ollut varma ensiksi, että mikä on Swarovski ja nimi kuulosti tutulta, joten ajattelin, että se on jotain Tiffany & Co:n tyylistä merkkiä, mutta nyt uteliaisuus voitti ja kävin katsomassa netistä tarkemmin Swarovskin sormuksia. Olen salaa aika pettynyt.
Sormukset näyttää kyllä kivoilta, mutta noh hinnat ovat aika matalat ja jos nyt oikein englanninkielisiltä sivustoilta ymmärsin niin ei nuo sormukset taida edes kovin kestäviä olla.
Suoraan sanoen harmittaa, että mies ei viitsi edes tuon vertaa panostaa kihlasormuksiin ja harmittaa se, että olen näin lapsellinen ja kiittämätön tuleva morsian joka vain miettii sormusta. Eihän se ole se pääasia, mutta olis kiva edes saada kestävä sormus!
Kehtaako tällaisesta vihjata miehelle? miten edes vihjata kun en ole varma jos hän on jo mennyt ostamaan jotain? Miten näytellä iloista kosintatilanteessa kun sormus jo harmittaa valmiiksi?
Onko kellään kokemuksia Swarovskin koruista, soveltuuko oikeesti pitkäaikaiseen käyttöön?
Kommentit (177)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 00:50"]
Tulosta miehelle tuo iltalukemiseksi
http://www.tillander.fi/osto-opas/korujen-osto-opas/
[/quote]
Me ostimme Tillanderilta kihlat, palvelu oli ynseää ja alentuvaa eikä myyjä maininnut mitään siitä että rodinointi kuluu hetkessä pois. En ole mikään koruihminen joten luulin valkokullan olevan sellaista kiiltävää. Sitten kuukauden kuluttua kun sormus alkoi olla kirjavanvärinen, menin kysymään liikkeestä että kuuluuko se olla tällainen?! Kertoivat sitten että se on rodinoitu ja kuluu käytösdä ja tekivät uuden rodinoinnin ilmaiseksi. Ihan yhtä tyhjän kanssa, en todellakaan käytä sormusta rodinoitavana kuukauden välein jotta se säilyisi kiiltävänä!!! Teen työtä käsilläni, enkä jaksa ottaa jatkuvasti sormusta pois, siinähän se helposti unohtuu johonkin ja häviää.
Varmasti Tillander on laatupaikka, muttei palvelun puolesta.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 14:41"]
[/quote]
Samaa mieltä, enkä osta sieltä yleensä mitään palvelun takia.
Sillä on vaan tietynlainen maine, mutta ei oikein substanssia, suosittelen ostamaan korut ulkomailta, tiffanylla esim. on aina ihan mahtava palvelu.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 00:54"]Jos nyt oikein olen ymmärtänyt niin jotain tällaista se mies on katsonut
http://www.swarovski.com/Web_FI/en/1062754/product/Mix_Ring.html
siis noilla kirkkailal kivilla.
Tuon tapaista ehdottelinkin kun mies kysyi toiveitani ja löysin esimerkiksi etsystä tuollaisen 450 eurolla joka oli valkokultaa ja aidoilla timanteilla, ihan uusikin olisi ollut ja vaikutti luotettavalta myyjältä. Mutta mieheni ei kai ole tajunnut materiaalien (kulta vs. rihkama ja timantit vs kristallit) eroa ja nyt sitten ajatellut ton Swarovskin olevan hyvä diili.
Eihän mieheni mulle koskaan edes noin kalliitta melkein sadan euron koruja ole ennen ostanut ja varmaankin tuo 89 euron hinta tuntuu jo kovalle, mutta en tunne ketään lähipiiristäni jolla olisi noin halpa helysormus :(
ap
[/quote]
Tuollainen sormus Suomesta kultasepältä ostettuna maksaa parista tonnista ylöspäin, jos timantit on sitä laatua, että kestää käyttöä. Meidän kultaseppä sanoi, ettei kihla\vihkisormuksiin suostu laittamaan ws top wesseltonia huonompia kiviä, koska sormuksia tarkoitus käyttää aina, niin heikompi timanttilaatu ei kestä vaan murenee.
Mitä jos ostaisitte perussormukset ilman kiviä?
Moni tänne yön aikana kommentoinut ja ei varmaankaan ole lukenut koko viestiketjua. Viime yönä, yksin kotona, keskellä yötä harmitti koko juttu. Nyt taas aamulla osaan jo katsoa asiaa ihan eri vinkkelistä :) Ihan sama vaikka olisi sitten Arnoldsin donitsi sormessa, kunhan mies kosii ja saan viettää loppuelämän minulle maailman parhaimman aviomiehen kanssa, viis rikkoutuvista sormuksista ja viis sormuksista ylipäätään!
Jos tarve vaatii niin käydään sit ostamassa uusi sormus myöhemmin, en ala enää miehelle vihjailemaan tai neuvomaan mitään jos on jo Swarovskin tilannut!
Kaverin kanssakin vaihdoin taas pari sanaa (yhteinen kaverimme, joka esim mittasi mun nimettömän mieheni käskystä. Kaverini puolusteli miehen Swarovski-ideaa sillä, että kuulemma ystävänpäivän tienoolla oli Swarovski mainostanut kihla-vihkisormus settiä (n. satasen luokkaa koko setti) ja jos tuollaisen mainoksen lukee niin sitä voi helpostikin luulla, että Swarovski on varteenotettava vaihtoehto kihlasormusta etsiessä, ja onhan ne mainoksetkin vakuuttavia niin en ihmettele jos sormuksista tietämätön mieheni olisi mennyt sekaisin :D
ap
Ap, kerro minkä kokoinen nimettömäsi on?
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 00:50"]
Tulosta miehelle tuo iltalukemiseksi
http://www.tillander.fi/osto-opas/korujen-osto-opas/
[/quote]
Me ostimme Tillanderilta kihlat, palvelu oli ynseää ja alentuvaa eikä myyjä maininnut mitään siitä että rodinointi kuluu hetkessä pois. En ole mikään koruihminen joten luulin valkokullan olevan sellaista kiiltävää. Sitten kuukauden kuluttua kun sormus alkoi olla kirjavanvärinen, menin kysymään liikkeestä että kuuluuko se olla tällainen?! Kertoivat sitten että se on rodinoitu ja kuluu käytösdä ja tekivät uuden rodinoinnin ilmaiseksi. Ihan yhtä tyhjän kanssa, en todellakaan käytä sormusta rodinoitavana kuukauden välein jotta se säilyisi kiiltävänä!!! Teen työtä käsilläni, enkä jaksa ottaa jatkuvasti sormusta pois, siinähän se helposti unohtuu johonkin ja häviää.
[/quote]
Me taas olemme ostaneet Turussa Tillanderin koruja pienestä kultasepänliikkeestä ja palvelu on aina ollut huippua! Minulla on valkokultaiset sormukset, erinomaisina ovat pysyneet jo pari vuotta. Miten kohtelette sormuksia, että saatte rodinoinnin kulumaan kuukaudessa?!
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 15:15"]
[/quote]
Nyt ap:n mies hädissään varmistelee onko kyseessä oma kihlattu ja ei kun sormuksia vaihtamaan :D
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 15:25"]
[/quote]
Nyt ap:n mies hädissään varmistelee onko kyseessä oma kihlattu ja ei kun sormuksia vaihtamaan :D
[/quote]
Ei sentään. Syy on tylsempi, Swarovskin sormuskoot ovat erilaiset kuin muualla, selviää mm ap:n laittamasta linkistä. Lähinnä mietin että saako ap edes oikeakokoista sormusta.
[/quote]
Haha ei pelkoa, että olisit mieheni. Oma miehekkeeni nukkuu yövuoron jäljiltä makuhuoneessa, nukkunut jo kahdeksasta asti ja itse tässä aamun touhuillut ja mieheni ei todellakaan ole ollut netissä, eikä hänen tapoihin vauva-palstatkaan kuulu ;)
ap
Onko oikeen merkitty kalenteriin, koska lupaus avioliitosta tehdään?
Minulla ei jotenkin mene jakeluun, että miksi se mies on pyytänyt sitä kaveriaan mittaamaan sun sormen? Kyllähän se nyt yllätystä pilaa väkisin; ei kai mies luule ettet sä tajua kosintaa kun kaveri mittaa sormen?! Vai etkö sä muka tajuais ollenkaan? Sori mut en tajuu millään... :-D
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 15:39"]
Minulla ei jotenkin mene jakeluun, että miksi se mies on pyytänyt sitä kaveriaan mittaamaan sun sormen? Kyllähän se nyt yllätystä pilaa väkisin; ei kai mies luule ettet sä tajua kosintaa kun kaveri mittaa sormen?! Vai etkö sä muka tajuais ollenkaan? Sori mut en tajuu millään... :-D
[/quote]
Niin, miksi kaveri mittaa, mikseivät ap ja mies mittaa itse. Ja miten se sormi on mitattu? Kultasepänliikkeissä on mallisormukset tätä varten.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 15:28"]
[/quote]
[/quote]
Ei sentään. Syy on tylsempi, Swarovskin sormuskoot ovat erilaiset kuin muualla, selviää mm ap:n laittamasta linkistä. Lähinnä mietin että saako ap edes oikeakokoista sormusta.
[/quote]
Okei, siis kaverillani on se sormusmitta, tullut kuulemma aikoinaan luokkasormuksia tilasetta. Sen mukaan sormuskokoni on suunnilleen 17,5 tai sitten tuolla Swarovskinkin käyttämällä kokotaulukossa 55
Tarkistin noi kokojen muutokset jo aiemmin, koska etsyssä se "unelmien" sormukseni oli juurikin ilmoitettu noilla 50-alkuisilla kokonumeroilla.Miehelleni on varmuudella ilmoitettu kummatkin luvut :)
ap
Mulla on kihlasormuksena 300eur tavallinen kultasormus ja vihkisormuksena sitten kultainen 1500eur timanttisormus, jossa on muutama kivi rivissä koko sormen pituudelta. Swarovskia en suosittelisi ehkä sen vuoksi, että se on päällystetty kulalla ja rhodiumilla. Pinta ei välttämättä kestä vuosien kulumista. Suosittelen ihan normaalia kultasormusta kihlasormukseksi jos ei ole paljoa rahaa. Suomesta ei välttämättä saa suurella alella niitä tosin kun muualla euroopassa myydään talvikautena jopa 50% alessa esim. Ruotsissa.
Voit sitten myöhemmin kertoa miehelle millaisen sormuksen haluat vihkisormukseksi. Oikeastaan järkevintä olisi, että menisitte ja ostaisitte kihlat yhdessä niin saisitte sellaiset sormukset joista kumpikin pitää.
Ja hei kaikilla meillä on omat tapamme toimia ja elää. En minäkään ääneen ihmettele niitä tuttuja ja tuntemattomia, jotka ovat lapsia tehneet jo ennen avioliittoa, vaikka henkilökohtaisesti en haluaisi lapsia avioliiton ulkopuolella.
Jos me ollaan puhuttu häistä ja niiden ajankohdasta jo ennen kosintaa ja jos mies on päättänyt kysyy kaveriamme mittaamaan sormuskoon niin se on vaan meidän tapa toimia, ei ole väärää eikä oikeaa tapaa.
ap
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 15:47"]
Ja hei kaikilla meillä on omat tapamme toimia ja elää. En minäkään ääneen ihmettele niitä tuttuja ja tuntemattomia, jotka ovat lapsia tehneet jo ennen avioliittoa, vaikka henkilökohtaisesti en haluaisi lapsia avioliiton ulkopuolella.
Jos me ollaan puhuttu häistä ja niiden ajankohdasta jo ennen kosintaa ja jos mies on päättänyt kysyy kaveriamme mittaamaan sormuskoon niin se on vaan meidän tapa toimia, ei ole väärää eikä oikeaa tapaa.
ap
[/quote]
Miks sä sitten hätäilet täällä kun miehesi on ostanut liian halvan ja väärästä materiaalista tehdyn Swarovskin jos olet itse OK sen kanssa miten olette päättäneet toimia.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 15:44"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 15:28"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Okei, siis kaverillani on se sormusmitta, tullut kuulemma aikoinaan luokkasormuksia tilasetta. Sen mukaan sormuskokoni on suunnilleen 17,5 tai sitten tuolla Swarovskinkin käyttämällä kokotaulukossa 55
Tarkistin noi kokojen muutokset jo aiemmin, koska etsyssä se "unelmien" sormukseni oli juurikin ilmoitettu noilla 50-alkuisilla kokonumeroilla.Miehelleni on varmuudella ilmoitettu kummatkin luvut :)
ap
[/quote]
Auts! Minulla meni silloin aikoinaan oman luokkasormuksen koko pieleen kun mittasin sen niiden mitalla. Ja kenellä on se mitta vuosikausia tallella? Ap, miksi et ole käynyt kultasepänliikkeessä mittaamassa sormeasi? Mutta onpahan sulla sitten syy saada uusi sormus, jos tuo on vääränkokoinen.
Ihmettelen miten Swarovskin sormuksia voi käyttää kihloina, koska ne ovat ihan jumalattoman suuria ja niitä on normaalisti vain kahta eri kokoa. Niin oli ainakin viimeksi kun ostin Swarovskilta. Pienin on hieman liian suuri keskisormeeni.
115: Ihan totta, ei ole oikeaa tai väärää. On vain hieman hassua puhua yllätyksestä, kun häätkin on lähes tulkoon jo sovittu.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kosinta
"Kosinta on tilanne, jossa henkilö pyytää toista menemään kanssaan naimisiin."
Vai tuliko jo ero kun tuleva vaimoke tuntuu olevan niin ahne?