Mies aikoo kihlata minut Swarovskin sormuksella...hyvä vai huono?
Mies on suunnittellut kosivansa minua ennen kesää ja on udellut sormusmakuani ja kaverin käskenyt mittamaan nimettömän kokokin. Olen tietysti ihan täpinöissäni, koska onhan tuota kosintaa jo odoteltukin kärsivällisesti monta vuotta ;)
Nyt sitten mutkan kautta, vähän niinkuin vahingossa kuulin, että mies on ostamassa mulle Swarovskin sormusta kihlasormukseksi. En edes ollut varma ensiksi, että mikä on Swarovski ja nimi kuulosti tutulta, joten ajattelin, että se on jotain Tiffany & Co:n tyylistä merkkiä, mutta nyt uteliaisuus voitti ja kävin katsomassa netistä tarkemmin Swarovskin sormuksia. Olen salaa aika pettynyt.
Sormukset näyttää kyllä kivoilta, mutta noh hinnat ovat aika matalat ja jos nyt oikein englanninkielisiltä sivustoilta ymmärsin niin ei nuo sormukset taida edes kovin kestäviä olla.
Suoraan sanoen harmittaa, että mies ei viitsi edes tuon vertaa panostaa kihlasormuksiin ja harmittaa se, että olen näin lapsellinen ja kiittämätön tuleva morsian joka vain miettii sormusta. Eihän se ole se pääasia, mutta olis kiva edes saada kestävä sormus!
Kehtaako tällaisesta vihjata miehelle? miten edes vihjata kun en ole varma jos hän on jo mennyt ostamaan jotain? Miten näytellä iloista kosintatilanteessa kun sormus jo harmittaa valmiiksi?
Onko kellään kokemuksia Swarovskin koruista, soveltuuko oikeesti pitkäaikaiseen käyttöön?
Kommentit (177)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 15:50"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 15:47"]
Ja hei kaikilla meillä on omat tapamme toimia ja elää. En minäkään ääneen ihmettele niitä tuttuja ja tuntemattomia, jotka ovat lapsia tehneet jo ennen avioliittoa, vaikka henkilökohtaisesti en haluaisi lapsia avioliiton ulkopuolella.
Jos me ollaan puhuttu häistä ja niiden ajankohdasta jo ennen kosintaa ja jos mies on päättänyt kysyy kaveriamme mittaamaan sormuskoon niin se on vaan meidän tapa toimia, ei ole väärää eikä oikeaa tapaa.
ap
[/quote]
Miks sä sitten hätäilet täällä kun miehesi on ostanut liian halvan ja väärästä materiaalista tehdyn Swarovskin jos olet itse OK sen kanssa miten olette päättäneet toimia.
[/quote]
Ja mahdollisesti vielä väärän kokoisen.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 15:55"]
Ja hei kaikilla meillä on omat tapamme toimia ja elää. En minäkään ääneen ihmettele niitä tuttuja ja tuntemattomia, jotka ovat lapsia tehneet jo ennen avioliittoa, vaikka henkilökohtaisesti en haluaisi lapsia avioliiton ulkopuolella.
Jos me ollaan puhuttu häistä ja niiden ajankohdasta jo ennen kosintaa ja jos mies on päättänyt kysyy kaveriamme mittaamaan sormuskoon niin se on vaan meidän tapa toimia, ei ole väärää eikä oikeaa tapaa.
ap
[/quote]
Miks sä sitten hätäilet täällä kun miehesi on ostanut liian halvan ja väärästä materiaalista tehdyn Swarovskin jos olet itse OK sen kanssa miten olette päättäneet toimia.
[/quote]
Siit tarkoitin tuolla omilla tavoilla sitä kun joku täällä just naputti siitä, että miksi kaveri mittasi sormuskoon ja miksei minun mies ja miksi sitä ja miksi tätä jaadi jaadi...
Sormuksesta hätäilin viime yönä ja en edelleenkään pidä sitä järkevänä, että tuhlaa sata euroa sormukseen, jota tulisi käyttää loppuelämän kun sillä satasellakin voisi saada kestävän sormuksen. Mutta kuten sanoin jo aiemmin, en tuomitse miestäni, tärkeintähän se on se kihlaus ja naimisiinmeno ja sitten loppuelämä :)
ap
[/quote]
No joo, uusitte sitten vain sormuksen myöhemmin jos tuo ei kestä.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 15:52"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 15:44"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 15:28"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 15:25"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 15:15"]
Ap, kerro minkä kokoinen nimettömäsi on?
[/quote]
Nyt ap:n mies hädissään varmistelee onko kyseessä oma kihlattu ja ei kun sormuksia vaihtamaan :D
[/quote]
Ei sentään. Syy on tylsempi, Swarovskin sormuskoot ovat erilaiset kuin muualla, selviää mm ap:n laittamasta linkistä. Lähinnä mietin että saako ap edes oikeakokoista sormusta.
[/quote]
Okei, siis kaverillani on se sormusmitta, tullut kuulemma aikoinaan luokkasormuksia tilasetta. Sen mukaan sormuskokoni on suunnilleen 17,5 tai sitten tuolla Swarovskinkin käyttämällä kokotaulukossa 55
Tarkistin noi kokojen muutokset jo aiemmin, koska etsyssä se "unelmien" sormukseni oli juurikin ilmoitettu noilla 50-alkuisilla kokonumeroilla.Miehelleni on varmuudella ilmoitettu kummatkin luvut :)
ap
[/quote]
Auts! Minulla meni silloin aikoinaan oman luokkasormuksen koko pieleen kun mittasin sen niiden mitalla. Ja kenellä on se mitta vuosikausia tallella? Ap, miksi et ole käynyt kultasepänliikkeessä mittaamassa sormeasi? Mutta onpahan sulla sitten syy saada uusi sormus, jos tuo on vääränkokoinen.
[/quote]
Se mitta näytti vähän kuin viivottimelta, siitä katsottiin se mikä istui napakasti nimettömään, mutta ei ollut hankala saada irti kuitenkaan.
No jos on väärä koko niin sittenpä nähdää, ja eikö noista kuitenkin voi kokoa hiukan muuttaa kultasepällä? Näin olen ymmärtänyt.
ap
Meillä muuten aikoinaan luokkasormuksen ja sen mitan kans kävi niin, et monelle tuli liian pieni sormus. Johtui siitä, että se "viivotin" on kapea, sormus leveämpi. Älä tilaa liian tiukkaa!
Toki teette kuten itse haluatte, tuntuu vaan hassulta kun puhut "yllätyksestä", vaikka kaikki tuntuu olevan suunniteltua. Teennäistä. Mutta ei se haittaa, pitäähän tytön prinsessakosinta saada :-)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 15:58"]
[/quote]
Nyt ap:n mies hädissään varmistelee onko kyseessä oma kihlattu ja ei kun sormuksia vaihtamaan :D
[/quote]
Ei sentään. Syy on tylsempi, Swarovskin sormuskoot ovat erilaiset kuin muualla, selviää mm ap:n laittamasta linkistä. Lähinnä mietin että saako ap edes oikeakokoista sormusta.
[/quote]
Okei, siis kaverillani on se sormusmitta, tullut kuulemma aikoinaan luokkasormuksia tilasetta. Sen mukaan sormuskokoni on suunnilleen 17,5 tai sitten tuolla Swarovskinkin käyttämällä kokotaulukossa 55
Tarkistin noi kokojen muutokset jo aiemmin, koska etsyssä se "unelmien" sormukseni oli juurikin ilmoitettu noilla 50-alkuisilla kokonumeroilla.Miehelleni on varmuudella ilmoitettu kummatkin luvut :)
ap
[/quote]
Auts! Minulla meni silloin aikoinaan oman luokkasormuksen koko pieleen kun mittasin sen niiden mitalla. Ja kenellä on se mitta vuosikausia tallella? Ap, miksi et ole käynyt kultasepänliikkeessä mittaamassa sormeasi? Mutta onpahan sulla sitten syy saada uusi sormus, jos tuo on vääränkokoinen.
[/quote]
Se mitta näytti vähän kuin viivottimelta, siitä katsottiin se mikä istui napakasti nimettömään, mutta ei ollut hankala saada irti kuitenkaan.
No jos on väärä koko niin sittenpä nähdää, ja eikö noista kuitenkin voi kokoa hiukan muuttaa kultasepällä? Näin olen ymmärtänyt.
ap
[/quote]
Mikään kultaseppä ei muuta lelusormuksen kokoa! Eihän se kestä sitä, vaan hajoaa kokonaan.
Onko sinulla mitään sormuksia mitä voisit kokeilla? Tai äidilläsi? Kokeile ja mittaa sormuksen halkaisija. Se viivotinmitta ei anna oikeata mittaa. Tai mene Glitteriin ja kokeile heidän sormuksiaan, niissä on koot merkittynä.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 16:14"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 15:58"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
ap
[/quote]
Mikään kultaseppä ei muuta lelusormuksen kokoa! Eihän se kestä sitä, vaan hajoaa kokonaan.
Onko sinulla mitään sormuksia mitä voisit kokeilla? Tai äidilläsi? Kokeile ja mittaa sormuksen halkaisija. Se viivotinmitta ei anna oikeata mittaa. Tai mene Glitteriin ja kokeile heidän sormuksiaan, niissä on koot merkittynä.
[/quote]
Aijaa, elin siinä luulossa, että kultaseppä voi pienentää muitakin kuin arvojalometallsormuksia, no sen näkee sit.
Mun kaverilla on koon 17 sormus ja se menee just ja just nimettömään mutta hintsun verran liian tiukka, joten uskon mittaa, että se 17,5 olis hyvä
ap
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 17:22"]
Milloin teillä on häät, ap?
[/quote]
Ollaan puhuttu jo pidemmän aikaa, että ei ainakaan myöhemmin kuin kesällä 2015, eli jos mies kosii ennen kesää niin meillä on yli vuosi aikaa suunnitella :)
Päivämäärät lyödään lukkoon vasta sitten, kun ollaan kihloissa tietty!
En ymmärrä miks joidenkin mielestä häistä tai naimisiinmenosta tai edes tulevaisuudensuunnitelmista ei tulisi puhua miehen kanssa ennen kuin mies kosii? Mun mielestä kuuluu ihan normaaliin parisuhteeseen jutella ja olla tietoinen kummankin suunnitelmista ja unelmista ennen kihlausta.
ap
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 17:26"]
[/quote]
Ollaan puhuttu jo pidemmän aikaa, että ei ainakaan myöhemmin kuin kesällä 2015, eli jos mies kosii ennen kesää niin meillä on yli vuosi aikaa suunnitella :)
En ymmärrä miks joidenkin mielestä häistä tai naimisiinmenosta tai edes tulevaisuudensuunnitelmista ei tulisi puhua miehen kanssa ennen kuin mies kosii? Mun mielestä kuuluu ihan normaaliin parisuhteeseen jutella ja olla tietoinen kummankin suunnitelmista ja unelmista ennen kihlausta.
ap
[/quote]
Oikeasti te kyllä olette kihloissa jo, kun olette sopineet menevänne naimisiin :-)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 17:26"]
[/quote]
ap
[/quote]
Oikeasti te kyllä olette kihloissa jo, kun olette sopineet menevänne naimisiin :-)
[/quote]
No jo muutaman seurusteluvuoden kuluttua tiesimme, että this is it ja puhuimme jo silloin, että menemme naimisiin, en usko että ollaan ainoa pari joka on haaveillut ja puhunut ääneen jopa naimisiinmenosta ennen varsinaista kihlausta.
Kun kihlat tulee niin sitten alkaa ihan konkreettinen häiden suunnittelu, asiasta kerrotaan tutuille, ystäville ja sukulaisille, ihan eri tilanne kuin tämä, missä puhutaan että kyllä mennään naimisiin, mutta ei puhuta ulkopuoliselle eikä oikeasti suunnitella vielä mitään konkreettista.
ap
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:25"]
Kihloissa emme käytännössä olleet, vaan suoraan kosinnasta sovittiin hääpäivä.
[/quote]
Onko sinulla jotenkin käsitteet sekaisin? Se kihloissaolo on juuri se aika, joka kestää kosinnasta naimisiinmenoon. Minimissään se on viikko, koska sen verran kestää avioliiton esteiden tutkinta.
Mekin sovimme hääpäivän heti kättelyssä ja olimme kihloissa reilun kuukauden. En silti menisi sanomaan, ettemme olleet kihloissa. Kihlausaika vain oli lyhyt.
Sellaista, että olisi kihloissa, mutta naimisiinmenosta ei oltaisi sovittu, ei olekaan. Kihlaus on juuri se, kun sovitaan, että mennään naimisiin.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 00:40"]
Mies on suunnittellut kosivansa minua ennen kesää ja on udellut sormusmakuani ja kaverin käskenyt mittamaan nimettömän kokokin. Olen tietysti ihan täpinöissäni, koska onhan tuota kosintaa jo odoteltukin kärsivällisesti monta vuotta ;)
Nyt sitten mutkan kautta, vähän niinkuin vahingossa kuulin, että mies on ostamassa mulle Swarovskin sormusta kihlasormukseksi. En edes ollut varma ensiksi, että mikä on Swarovski ja nimi kuulosti tutulta, joten ajattelin, että se on jotain Tiffany & Co:n tyylistä merkkiä, mutta nyt uteliaisuus voitti ja kävin katsomassa netistä tarkemmin Swarovskin sormuksia. Olen salaa aika pettynyt.
Sormukset näyttää kyllä kivoilta, mutta noh hinnat ovat aika matalat ja jos nyt oikein englanninkielisiltä sivustoilta ymmärsin niin ei nuo sormukset taida edes kovin kestäviä olla.
Suoraan sanoen harmittaa, että mies ei viitsi edes tuon vertaa panostaa kihlasormuksiin ja harmittaa se, että olen näin lapsellinen ja kiittämätön tuleva morsian joka vain miettii sormusta. Eihän se ole se pääasia, mutta olis kiva edes saada kestävä sormus!
Kehtaako tällaisesta vihjata miehelle? miten edes vihjata kun en ole varma jos hän on jo mennyt ostamaan jotain? Miten näytellä iloista kosintatilanteessa kun sormus jo harmittaa valmiiksi?
Onko kellään kokemuksia Swarovskin koruista, soveltuuko oikeesti pitkäaikaiseen käyttöön?
[/quote]
Eli sä olet pettynyt siihen miten tuo määrittelisi sinut kuluttajana?
No en ihmettele jos liitot ei kestä kun ei moni puhu mitään tulevaisuudesta. Ollaan hissunkissun kosinnasta ettei vain mies luule että painostetaan. Joko tuhlataan 10v parisuhteessa jossa toinen ei edes halua naimisiin tai sitten mennään naimisiin kun se nyt vaan sattu kosimaan. Kyllä itse ainakin olen puhunut tulevaisuudesta ilman että me kihloissa oltais.
Tässä menee puurot ja vellit varmaan sen takia sekaisin, kun ap odottaa niin sitä "yllätyskosintaa", on sovitettu sormusmitat ja kaikki. Antaa sellaisen kuvan, että se kosinta ja sormus ja sälä on hirveän tärkeää, tärkeämppää kuin se mitä kihlaus tarkoittaa. Varmaan aika paineet muuten miehellä, kun tietää että toinen odottaa unelmiensa Hollywood-kosintaa :-D
Ei siinä ole mitään väärää, kunhan ei vaan korkealta tipu...!
Mä en oikeasti kelpuuttaisi mitään alle tonnin kihlasormusta. Sillä saisi jopa laadukasta metallia olevan.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt oikein olen ymmärtänyt niin jotain tällaista se mies on katsonut
http://www.swarovski.com/Web_FI/en/1062754/product/Mix_Ring.html
siis noilla kirkkailal kivilla.
Tuon tapaista ehdottelinkin kun mies kysyi toiveitani ja löysin esimerkiksi etsystä tuollaisen 450 eurolla joka oli valkokultaa ja aidoilla timanteilla, ihan uusikin olisi ollut ja vaikutti luotettavalta myyjältä. Mutta mieheni ei kai ole tajunnut materiaalien (kulta vs. rihkama ja timantit vs kristallit) eroa ja nyt sitten ajatellut ton Swarovskin olevan hyvä diili.
Eihän mieheni mulle koskaan edes noin kalliitta melkein sadan euron koruja ole ennen ostanut ja varmaankin tuo 89 euron hinta tuntuu jo kovalle, mutta en tunne ketään lähipiiristäni jolla olisi noin halpa helysormus :(
ap
Mun kihlasormus on sileä keltakultainen, ei kiviä, ja vihkisormuksessa joku "korukivi" ja hinta n. 50 e. Mies on kultainen ja rakas ja avioo takana 10 v. joten ei onneks oo siitä sormuksesta kiinni. :)
ap
[/quote]
[/quote]
Siit tarkoitin tuolla omilla tavoilla sitä kun joku täällä just naputti siitä, että miksi kaveri mittasi sormuskoon ja miksei minun mies ja miksi sitä ja miksi tätä jaadi jaadi...
Sormuksesta hätäilin viime yönä ja en edelleenkään pidä sitä järkevänä, että tuhlaa sata euroa sormukseen, jota tulisi käyttää loppuelämän kun sillä satasellakin voisi saada kestävän sormuksen. Mutta kuten sanoin jo aiemmin, en tuomitse miestäni, tärkeintähän se on se kihlaus ja naimisiinmeno ja sitten loppuelämä :)
ap