Mies aikoo kihlata minut Swarovskin sormuksella...hyvä vai huono?
Mies on suunnittellut kosivansa minua ennen kesää ja on udellut sormusmakuani ja kaverin käskenyt mittamaan nimettömän kokokin. Olen tietysti ihan täpinöissäni, koska onhan tuota kosintaa jo odoteltukin kärsivällisesti monta vuotta ;)
Nyt sitten mutkan kautta, vähän niinkuin vahingossa kuulin, että mies on ostamassa mulle Swarovskin sormusta kihlasormukseksi. En edes ollut varma ensiksi, että mikä on Swarovski ja nimi kuulosti tutulta, joten ajattelin, että se on jotain Tiffany & Co:n tyylistä merkkiä, mutta nyt uteliaisuus voitti ja kävin katsomassa netistä tarkemmin Swarovskin sormuksia. Olen salaa aika pettynyt.
Sormukset näyttää kyllä kivoilta, mutta noh hinnat ovat aika matalat ja jos nyt oikein englanninkielisiltä sivustoilta ymmärsin niin ei nuo sormukset taida edes kovin kestäviä olla.
Suoraan sanoen harmittaa, että mies ei viitsi edes tuon vertaa panostaa kihlasormuksiin ja harmittaa se, että olen näin lapsellinen ja kiittämätön tuleva morsian joka vain miettii sormusta. Eihän se ole se pääasia, mutta olis kiva edes saada kestävä sormus!
Kehtaako tällaisesta vihjata miehelle? miten edes vihjata kun en ole varma jos hän on jo mennyt ostamaan jotain? Miten näytellä iloista kosintatilanteessa kun sormus jo harmittaa valmiiksi?
Onko kellään kokemuksia Swarovskin koruista, soveltuuko oikeesti pitkäaikaiseen käyttöön?
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä 50-150e on ihan hyvä hinta sormukseen.... Oma sormukseni maksoi 9e, sterling-hopeaa ja kirpparilta ostettu. Tärkeintä on, että tämä sormus on kaunis ja hyvin on kestänyt monta vuotta.
Swarovski on ilmeisesti kuitenkin arvostettu omalla alallaan: kauniisti hiottua lasia, joka muistuttaa timanttia säihkeellään. Saat siis yhtä kaunista, mutta vain halvemmalla. Mielestäni tuommoinen on ihan järkevää ja omalta mieheltäni jopa suotavaa rahankäyttöä.
Voitte ne "säästyneet" eurot sitten sijoittaa vaikka häihin :)
Ja harvalla suomalaisella työssäkäyvällä on oikeasti varaa laittaa satoja euroja yhteen sormukseen. Eiköhän tuollainen luksus sovi lääkäreiden ja politiikkojen vaimoille.
Huoh.
Swarowski on vain brändättyä lasia. Kristalli on vain lasia. Samaa kuin mitä ikkunalasit ja yhtä kestäviä.
Hopeasormus ei kestä sormessa kuin vain 5 vuotta. Hopea on niin pehmeää, ettei kestä kauaa. Toki jos liittokin tulee olemaan lyhyt niin mikäs siinä.
Jos haluaa halvan sormuksen, joka kestää, niin sitten suoraan terästä. Tai titaania.
Mieluummin jättää sitten "kivet" kokonaan pois, kuin lasia laittaisi.
Sen vuoksi niitä kalliita materiaaleja käytetään, koska ne kestää sen montakymmentä vuotta, oli sitten valkokulta tai timantti.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä 50-150e on ihan hyvä hinta sormukseen.... Oma sormukseni maksoi 9e, sterling-hopeaa ja kirpparilta ostettu. Tärkeintä on, että tämä sormus on kaunis ja hyvin on kestänyt monta vuotta.
Swarovski on ilmeisesti kuitenkin arvostettu omalla alallaan: kauniisti hiottua lasia, joka muistuttaa timanttia säihkeellään. Saat siis yhtä kaunista, mutta vain halvemmalla. Mielestäni tuommoinen on ihan järkevää ja omalta mieheltäni jopa suotavaa rahankäyttöä.
Ja harvalla suomalaisella työssäkäyvällä on oikeasti varaa laittaa satoja euroja yhteen sormukseen. Eiköhän tuollainen luksus sovi lääkäreiden ja politiikkojen vaimoille.
No huhhuh mitä shaissee " luksusesta ja noista lääkäreiden ja politiikkojen vaimoista". Jokainen nainen on upean ja arvokkaan sormuksen arvoinen! Oma kihlasormukseni on n.800e arvoinen ja vihkisormukseni on n.3000e. Mieheni on ihan tavallinen duunari...
Vierailija kirjoitti:
sori mutta swarovskeja EI saa pääsiäismunista. Ja kyllä on pinnallinen "tulrva morsian", kun ei miehen valitsema sormus kelpaa. Hyvä että ihan itse ostatte itsellenne vihkisormukset, jotta saatte mitä haluatte. Joko sulla on paljon säästettynä sitä ihanaa sormusta varten?
Askartelukaupoista kylla saa. Saastaa viela enemman kun nikkaroi itse sormuksen.
Kun mieheni kosi halusin mukaan valitsemaan sormusta.
Löysin täydellisen valkokultaisen timattisormuksen panttilainaanosta. Minua ei haittaa että sormus oli käytetty, mieheni olisi mieluummin ostanut uuden sormuksen, mutta minusta se olisi ollut rahan tuhlausta. Hinta oli 375 €, kaupassa varmaan lähemmäs tonnin.
No miten kävi? Olisi kiva tietää kun kihlauksesta on jo monta vuotta.
Itävallassa Wienissä on huikea swarovski myymälä.
https://kristallwelten.swarovski.com/Content.Node/wien/Shopping.en.html
kannattaa käydä ostoksilla jos tuolla suunnalla liikkuu.
Laadukkaita koruja ovat. Rikkaat istuskelee siellä ja sampanjaa ja myyjä keräilee heille koruja koriin.
jr kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja harvalla suomalaisella työssäkäyvällä on oikeasti varaa laittaa satoja euroja yhteen sormukseen. Eiköhän tuollainen luksus sovi lääkäreiden ja politiikkojen vaimoille.No huhhuh mitä shaissee " luksusesta ja noista lääkäreiden ja politiikkojen vaimoista". Jokainen nainen on upean ja arvokkaan sormuksen arvoinen! Oma kihlasormukseni on n.800e arvoinen ja vihkisormukseni on n.3000e. Mieheni on ihan tavallinen duunari...
Itsehän ne sormukset joutuu maksamaan niin en nyt ostaisi 3000e sormusta itselleni ainakaan avioliiton takia. Vai onko joku niin vanhanaikainen että mies maksaa kaikki sormukset? Kyllähän nyt jokainen ostaa omansa jos ostaa.
Jos pidätte sellaisista niin sittehän se on sopiva ratkaisu.
No, ei ole aitoja kiviä, laatukristallia vaan
Kestää varmaan kihlauksen ajan
sinun täytyy ratkaista se periaatekysymys, eli kihlaudutko sormuksen, vaiko sen antajan kanssa. näin toimien ymmärrät oman kantasi paremmin.
Niin vanha ketju, että on varmaan jo erottukin.
Onko oikeasti vielä ihmisiä, joille joku kihlasormus on noin tärkeä?
Onneksi olen itse onnellinen mieheni kanssa ilman tällaisia ulkoisia asioita. Sormukseksi riitti käytettynä ostettu kultasormus, jonka sisälle on kaiverrettu meille tärkeä runosäe. Toisille pinta on tärkeämpää.
Swarowski on lyijylasia.
Lyijy on myrkyllistä.
Lyijy kertyy kehoon ja tekee tyhmäksi.
Parempi ilman.
Vanha ketju mutta itse en hyväksyisi lasista kiveä sormukseen. Pelkästään siksi ettei lasi kestä. En myöskään kelpuuttaisi keinotekoista timanttia koska niiden arvo on tasan 0e.
Itse etsisin nettikaupoista kuten Etsy (tai mikä tahansa muu antiikkikoruja myyvä sivusto) vanhan timanttisormuksen kihla- ja vihkisormukseksi. Sieltä löytyy joka makuun ja joka kukkarolle sopivia vaihtoehtoja.
Esimerkiksi tämä on upea vaikka kieltämättä melko kallis :D Kelpaisi kyllä muutenkin eikä pelksätään vihki-kihlasormukseksi ;D
https://www.antiqueringboutique.com/products/vintage-art-deco-mixed-col…
Suomessa tehdään koruja vain 14k kullasta.