Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies aikoo kihlata minut Swarovskin sormuksella...hyvä vai huono?

Vierailija
09.04.2014 |

Mies on suunnittellut kosivansa minua ennen kesää ja on udellut sormusmakuani ja kaverin käskenyt mittamaan nimettömän kokokin. Olen tietysti ihan täpinöissäni, koska onhan tuota kosintaa jo odoteltukin kärsivällisesti monta vuotta ;)

Nyt sitten mutkan kautta, vähän niinkuin vahingossa kuulin, että mies on ostamassa mulle Swarovskin sormusta kihlasormukseksi. En edes ollut varma ensiksi, että mikä on Swarovski ja nimi kuulosti tutulta, joten ajattelin, että se on jotain Tiffany & Co:n tyylistä merkkiä, mutta nyt uteliaisuus voitti ja kävin katsomassa netistä tarkemmin Swarovskin sormuksia. Olen salaa aika pettynyt.

Sormukset näyttää kyllä kivoilta, mutta noh hinnat ovat aika matalat ja jos nyt oikein englanninkielisiltä sivustoilta ymmärsin niin ei nuo sormukset taida edes kovin kestäviä olla. 

Suoraan sanoen harmittaa, että mies ei viitsi edes tuon vertaa panostaa kihlasormuksiin ja harmittaa se, että olen näin lapsellinen ja kiittämätön tuleva morsian joka vain miettii sormusta. Eihän se ole se pääasia, mutta olis kiva edes saada kestävä sormus! 

Kehtaako tällaisesta vihjata miehelle? miten edes vihjata kun en ole varma jos hän on jo mennyt ostamaan jotain? Miten näytellä iloista kosintatilanteessa kun sormus jo harmittaa valmiiksi?

Onko kellään kokemuksia Swarovskin koruista, soveltuuko oikeesti pitkäaikaiseen käyttöön?

Kommentit (177)

Vierailija
41/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 02:12"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 02:05"]

Minkäs hintaisen sormuksen ap on ostanut miehelleen?

[/quote]

Et varmaan lukenut kunnolla tekstiäni, siis puhuttiin nyt siitä, että mieheni on ostamassa mulle kihlasormusta. 

En ole 100 prosenttisen varma, että onko sormus se, mistä ystävä vihjaili, mutta uskoakseni siis n. sadan euron sormus

ap

[/quote]

Et tainnut itse lukea kysymystä?

Vierailija
42/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 00:40"]

Mies on suunnittellut kosivansa minua ennen kesää ja on udellut sormusmakuani ja kaverin käskenyt mittamaan nimettömän kokokin. Olen tietysti ihan täpinöissäni, koska onhan tuota kosintaa jo odoteltukin kärsivällisesti monta vuotta ;)

Nyt sitten mutkan kautta, vähän niinkuin vahingossa kuulin, että mies on ostamassa mulle Swarovskin sormusta kihlasormukseksi. En edes ollut varma ensiksi, että mikä on Swarovski ja nimi kuulosti tutulta, joten ajattelin, että se on jotain Tiffany & Co:n tyylistä merkkiä, mutta nyt uteliaisuus voitti ja kävin katsomassa netistä tarkemmin Swarovskin sormuksia. Olen salaa aika pettynyt.

Sormukset näyttää kyllä kivoilta, mutta noh hinnat ovat aika matalat ja jos nyt oikein englanninkielisiltä sivustoilta ymmärsin niin ei nuo sormukset taida edes kovin kestäviä olla. 

Suoraan sanoen harmittaa, että mies ei viitsi edes tuon vertaa panostaa kihlasormuksiin ja harmittaa se, että olen näin lapsellinen ja kiittämätön tuleva morsian joka vain miettii sormusta. Eihän se ole se pääasia, mutta olis kiva edes saada kestävä sormus! 

Kehtaako tällaisesta vihjata miehelle? miten edes vihjata kun en ole varma jos hän on jo mennyt ostamaan jotain? Miten näytellä iloista kosintatilanteessa kun sormus jo harmittaa valmiiksi?

Onko kellään kokemuksia Swarovskin koruista, soveltuuko oikeesti pitkäaikaiseen käyttöön?

[/quote]

Vain tyhmä mies haluaa kihlata sinut. Ehkä hän kaipaa kulissisuhdetta? Kaverit menneet kihloihin, naimisiin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Et varmaan lukenut kunnolla tekstiäni, siis puhuttiin nyt siitä, että mieheni on ostamassa mulle kihlasormusta. 

En ole 100 prosenttisen varma, että onko sormus se, mistä ystävä vihjaili, mutta uskoakseni siis n. sadan euron sormus

ap

[/quote]

Miksi miehen pitäisi ostaa sinulle sormus? Mikset osta itse niin ei tarvitse vinkua vauvapalstalla väärästä sormuksesta.

Vierailija
44/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 02:13"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

Kyllä luin kysymyksesi, mutta en mielestäni ole täällä keskustellut siitä että minä ostaisin kihlasormuksen miehelleni?
Meillähän ei tule edes kihlaa miehelle vaan pelkkä vihki.

Ja se on jo sovittu kauan aikaa sitten että ostamme molemmat omat vihkimme.

ap

Vierailija
45/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 02:19"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 02:13"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

Kyllä luin kysymyksesi, mutta en mielestäni ole täällä keskustellut siitä että minä ostaisin kihlasormuksen miehelleni?

ap

[/quote]

Tai siis en ole ihan täysin varma tuleeko miehelle kihlaa vai ei. Ensiksi sovittiin, että vain mulle, mutta olenpa nyt kuullut taas puhuttavan, että "kun ostetaan kihlat" joten en nyt menisi varmaksi sanomaan. Joka tapauksessa mieheni siis ostaa itse itselleen kihlan. Hän haluaisi sileän kultasormuksen... saa sitten ihmetellä kun sen aika koittaa kuinka paljon enemmän nekin maksavat kuin Swarovskit.

Eikä ole mikään kulissiliitto meillä, rakkautta löytyy edelleen vuosien jälkeen vaikka muille jakaa. Tietysti arki on arkea, mutta rakkaus on arjessakin. Naimisiin ollaan molemmat haluttu jo kauan, mutta kosintaa ei ole kuulunut. Naimisiin mennään sitten kesällä 2015, sekin ollaan jo aikoja sitten päätetty, ettei pelkiksi kihloiksi siis jää :)

ap

Vierailija
46/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, niin tietenkin. 

Vierailija
47/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 02:28"]

Joo, niin tietenkin. 

[/quote]

Mikä sua oikein vaivaa?

Jos ei ole järkevää sanottavaa niin älä tule ketjuuni kiitos!

ap

Vierailija
48/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen kosia sillä millä tahtoo :) ostatte sitten uuden jos sormus ei kestä! Menin itse naimisiin vuonna -81, sovimme mieheni kanssa joka silloin oli armeijassa, että ostamme vihkisormuksen sitten kun mies menee takaisin töihin......

no, sormuksen sain 30v hääpäivänä, koska ilmoitin miehelle hyvissä ajoin että jos sitä ei sinä päivänä viimeistään ole niin otan eron :D

Sormuksen oli käynyt ostamassa tyttäriemme opastuksella koska hänellä ei todellakaan ole mitään hajua sormusten laaduista ym....

Vierailija
49/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika surullista, että elämän mittaisesta suhteesta päätettäessä keskeisin rooli on sillä, kuinka kalliin helyn sormeensa saa. 

Vierailija
50/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 02:19"][quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 02:13"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

Ihmettelin lähinnä sitä, että miksi mielestäsi miehen kuuluu ostaa sinulle kallis kihlasormus mutta sinun ei muka pitäisi vastaavasti ostaa miehellesi sormusta. Jos odotat mieheltä sormusta, vieläpä tietynlaista ja -hintaista, eikö sinun todella mielestäsi pitäisi ostaa hänelle sormusta? Vai ovatko nämä taas näitä "vain miehen kuuluu maksaa" -juttuja?

Vierailija
51/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 02:51"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 02:19"][quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 02:13"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

Ihmettelin lähinnä sitä, että miksi mielestäsi miehen kuuluu ostaa sinulle kallis kihlasormus mutta sinun ei muka pitäisi vastaavasti ostaa miehellesi sormusta. Jos odotat mieheltä sormusta, vieläpä tietynlaista ja -hintaista, eikö sinun todella mielestäsi pitäisi ostaa hänelle sormusta? Vai ovatko nämä taas näitä "vain miehen kuuluu maksaa" -juttuja?

[/quote]

Kyllä se mun mielestä kuuluu tapoihin, että mies ostaa sormukset eikä nainen osta niitä. Sekin mun mielestä kuuluu tapoihin, että mies kosii eikä nainen ja voi kyllä isäni tulee taluttamaan minut alttarille kun se hetki koittaa. Jonkun toisen mielestä nämä ovat liian vanhanaikaisia tapoja, mutta niin monta tapaa on kuin meitä ihmisiäkin.

Mieheni on ihan samaa mieltä kanssani näistä sormus ja hääjutuista, tosin ehkÄ budjetista ei olla samaa mieltä. Just nyt musta tuntuu että tyytyisin ihan minkälaiseen sormukseen tahansa, kunhan se vaan olisi kestävä.Ostan vihkiksi vaikka sitten prameamman omilla rahoillani.

ap

Vierailija
52/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 02:55"][quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 02:51"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

Kyllä se mun mielestä kuuluu tapoihin, että mies ostaa sormukset eikä nainen osta niitä. Sekin mun mielestä kuuluu tapoihin, että mies kosii eikä nainen ja voi kyllä isäni tulee taluttamaan minut alttarille kun se hetki koittaa. Jonkun toisen mielestä nämä ovat liian vanhanaikaisia tapoja, mutta niin monta tapaa on kuin meitä ihmisiäkin.

Mieheni on ihan samaa mieltä kanssani näistä sormus ja hääjutuista, tosin ehkÄ budjetista ei olla samaa mieltä. Just nyt musta tuntuu että tyytyisin ihan minkälaiseen sormukseen tahansa, kunhan se vaan olisi kestävä.Ostan vihkiksi vaikka sitten prameamman omilla rahoillani.

ap

[/quote]

Luojan kiitos en ole miehesi. Nimittäin nuo "se kuuluu tapoihin että mies maksaa" -jutut ovat todella ällöttäviä. Ja vielä kehtaat valittaa sormuksen hinnasta, vaikket itse osta miehelle mitään!

Vierailija
53/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 02:58"]

[/quote]

ap

[/quote]

Luojan kiitos en ole miehesi. Nimittäin nuo "se kuuluu tapoihin että mies maksaa" -jutut ovat todella ällöttäviä. Ja vielä kehtaat valittaa sormuksen hinnasta, vaikket itse osta miehelle mitään!

[/quote]

Niin, sinäpä sen sanoit, et ole mieheni, mutta tiedätkös, että joillekin miehille se on kunnia-asia, että voivat elättää perheensä, tai ostaa sormuksen kihlatulle?

kyllä olen minäkin ostanut kalliitta lahjoja miehelleni, vaikka palkkani ja varani ovat paljon kehnommat kuin miehelläni. Olen tehnyt suuria ja pieniä yllätyksiä ja aivan varmasti ne kihlasormukseen tarvittavat 500 euroa lahjojen muodossa hänelle antanut. 

Me ollaan monessa jutussa tasavertaisia, ravintoloissa menee useimmiten lasku puoliksi ja painetaan kummatkin duunia ja maksetaan puoliksi kaikki laskut. Mutta joissain asioissa mies ehkä haluaa näyttää "miehisyytensä" ja just vaikkapa ostaa sen kihlasormuksen ja kosia mua :)

ap

Vierailija
54/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei oikein ole hyvä, jos mies käyttää timanttisormukseen vaan parin kuukauden palkan verran rahaa. Jos mies todella arvostaisi liittoamme, hän kiduttaisi itse muutaman lapsiorjan hengiltä.

Vierailija
55/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi voisi yllättää ja hankkia purkka-automaatista sormuksen. Jos on kerran miehen tehtävä hankkia sormus, niin saakoon hän myös päättää, millainen killutin tulee.

Vierailija
56/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Swarovskit on kristalleja, vaadi aitoja timantteja. Olet sen arvoinen, itse en vähempään suostuisi. Vähintään 2,7 karaatin mötikkä.

Erilaisia timanttien muotoja, ehkä löydät mieleisen......

http://www.mitcheldrobbinsjewelers.com/diamondshapes.jpg

Vierailija
57/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 04:08"]

Swarovskit on kristalleja, vaadi aitoja timantteja. Olet sen arvoinen, itse en vähempään suostuisi. Vähintään 2,7 karaatin mötikkä.

Erilaisia timanttien muotoja, ehkä löydät mieleisen......

http://www.mitcheldrobbinsjewelers.com/diamondshapes.jpg

[/quote]

Yllättävän vaativaa työtä näyttää tuo DeBeersin some-mainostajan työ olevan, kun pitää aamuyöstäkin olla valmiina postaamaan. Aika kevyttä tosin tuotantoketjun alkupään työoloihin verrattuna.

Vierailija
58/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,7 karaatin laadukas timantti maksaa 35 000 eurosta ylöspäin..

Vierailija
59/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 05:34"]

2,7 karaatin laadukas timantti maksaa 35 000 eurosta ylöspäin..

[/quote]

Niin. Kyllä kiitos!

Vierailija
60/177 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo :) Mulla on 1.5 karaatin timantti joka näyttää valtavalta mun sormessa (pienin mahdollinen koko US 2.5!!). Onko sulla tosi isot sormet kun tarvitset 2.7 karaattia? :O

Varmasti upea sormus!