Kiusallisin tilanne lääkärissä ?
Kommentit (200)
joka kävi vaihtamassa tutkimusvehkeet pienempiin, kun paikkani näyttivät koskemattomilta.
jälkeen näyttää erilaiselta? Mulla ainakin samannäköinen kuin 13 vuotiaana vaikka jo kaksi alakautta synnytetty. Ei siitä ulkonäkö siellä miksikään muutu.
nuuhkiks lääkäri samal sun alapäätä ku olit toimenpiteessä?
eikös se ollut ihottoman tutkimista eikä mikään kynekologinen toimen pide
Minut oli jo yöllä tutkinut yksi lääkäri ja aamulla vuoron vaihduttua tuli uusi lääkäri, joka oli nuori ulkomaalaistainen mies. Hän kyseli samat kysymykset virtsan ja ulosteen karkaamisesta kuin edellinen, mutta halusi vielä tutkia tuntoa nipistämällä minua peräaukolta. Tämä tapahtui kaikki siis vain verhoilla erotettuna muista ihmisistä, joita oli viereisissä vuoteissa potilaina. Ja jotenkin tämä lääkäri esitti asiansa niin vakuuttavasti, että annoin hänen tehdä haluamansa "tutkimuksen", mutta asia on nolottanut minua jälkikäteen ja olen ajatellut, että olisi pitänyt kieltäytyä siitä.
Älä huoli, toi lääkäri oli vain paljon perusteellisempi kuin se edellinen: selkäkipuisen tutkimukseen kuuluu yleensä pakollisena tuseeraus, eli anaalialueen tunnon ja lihasvoiman tutkiminen. Vaikka se on potilaasta noloa ja inhottavaa, niin ole onnellinen että lääkärisi on niin perusteellinen. Jos tunto olisikin alentunut, niin silloin vaadittaisiin jo kiireellistä selkäleikkausta.
t. lääkäri
Olin erittäin näkyvästi raskaana, en muista monesko kuukausi, mutta vatsa oli valtavan iso ja rinnat roikkuvat suurina ja raskaina.
Menin helsingissä yksityiselle lääkäriasemalle ulkomaalaistaustaiselle lääkärille siksi, että olin ajamassa AB-ajokortille C-luokitusta, siis kuorma-autokorttia ja tarvitsin lääkärintodistuksen ajokorttia varten. Kuntapuoli ei suostunut ottamaan tämän takia, tuo yksityinen asema oli edullisimpia.
Lääkäri halusi kuunnella keuhkot ja käski ottaa paidan pois mutta myös rintaliivit pois. Ihmettelin kovasti, miksi, en viitsinyt inttää vastaa vaan riisuin.
Kun olin pukeutunut, kysyin jotain raskauteen liittyvää.
Lääkäri oli lähes järkyttynyt: oletko sinä raskaana!
Ja siis oikeasti, olin todella isokokoinen ja raskaus todella pitkällä.
Ja lääkäri oli ilmeisesti halunnut nähdä nuorehkon, tuhdin naisen rehevät rinnat ja sitten olinkin siunatussa tilassa...
viivyin vielä tovin aikaa odotustilassa (punaiset 70 luvun muovipenkit rivissä, erittän ankea paikka, luukulla vastaanotossa venäläisittäin murtava nainen) papereita odottamassa ym mutta koko tuona aikana ei lääkäri ottanut uutta potilasta sisään, eikä tullut ulos huoneestaan.
Ehkä hänkin oli nolona?
Ei kylläkään lääkärikäynti, vaan käynti hoitajalla, joka otti sydänkäyrän... Olin ollut laboratoriokokeissa oireiden, jotka sittemmin osoittautuivat lieväksi ahdistuneisuushäiriöksi, takia. Minulta otettiin siis myös sydänkäyrä. Olin stressaavassa elämäntilanteessa (mm. avioero) ja jotkut itseeni liittyvät asiat olivat jääneet kohtalaisen pitkältä ajalta hoitamatta :) En osannut arvata, että sydänkäyrään mennessä pitäisi paljastaa nilkat! Kun menin sermin taakse riisumaan sukkahousujani, totesin järkytyksekseni, että jalkani olivat karvaiset kuin apinalla :D Siihen sitten vaan muina miehinä asetuin tutkimuspöydälle ja annoin hoitajan nostaa housunlahkeeni. Mietin, josko selittäisin tilannetta, mutta psyykkasin itseäni vain, että hoitaja ei tule minua koskaan enää näkemään. Hoitajalla piti pokka, vaikka yllättävä löytö lahkeiden alla varmasti olikin, kun kyseessä oli kolmekymppinen, ulospäin hyvinkin huolitellun näköinen nainen.
oli neuvolan lääkäri, jolla olikin mukana liuta opiskelijoita. Muut olivat katseluvuorossa ja aika komea ja ihana ääninen miesopiskelija teki samat tutkimukset kuin varsinainen lääkärikin. Minulla oli muutoinkin seksi mielessä raskausajan ja en tiedä kumman naama punoitti enemmän, minun vai miehen, kun posket punaisina inahdin kun hän painoi sormet sisään kokeillakseen kohdunkaulaa. Toisia opiskelijoita ja naislääkäriä hymyilytti, mies punoitti ja minua Hävetti!! Olisi ollut ihan riittävän noloa ilman yleisöä..
Olin opiskelijaterveydenhuollossa tosi rempseällä naisgynellä, joka täysin asilisen ja kliinisen tutkimuksen jälkeen tokaisi 'kaikki kunnossa, oikein on siisti ja nätti'. Nätti?!
Ei se mikään pervo siis ollut, oli vaan sellainen hyväntahtoinen ja hauskasti rempseä, jos tunnistatte tyypin. Mut kyl mä siitä nolostuin, nuori tyttö, ja se sen huomasi ja naureskeli ystävällisesti, että sori kun sanoi, mut kun oli niin harvinaisen nätti niin häneltä vaan pääsi se suusta.
No nätistä tiedä, mutta ehkä se oli joku sen nuorten naisten römpsäitsetunnonkohotusprojekti, kun kyl mulle sen alkuhämmennyksen ja nolostuksen jälkeen jäi asiasta ihan hyvä mieli, ettei tartte toosaansa hävetä vaikka ukkokulta vähän lähempääkin sitä tutkailisi.
Varmaan jälkikäteen kiusallisinta on ollu kun kusin housuihini oksentamisrekation voimakkuuden takia.
Olin ottanu yliannostuksen lääkkeitä ja yrittivät laittaa hiilijuomaa nenämahaletkulla. noh oksensin kaiken nii voimal pois (oksenuski loistokkaasti hoitajan päälle/itteni päälle) ja kusin housuuni. siinä sitte kaikki vaatteet ja lakanat vaihtoon.
Kai niitä ois muitaki noloi tilanteita mut toi tuli eka mielee. Oli niin inhaa siinä odottaa hetken alasti vaihtovaatetta useen hoitsun ympäröimänä, ku muutenki oli syyllinen ja paha olo...
sektion jälkeen ekat kuukautiset ja kamalan runsaat. Menin naislääkärille joka sormilla kokeili ja otti sitä verta hanskoihin ja nuuhkaisi niitä oikein hartaasti ja kehui että "oikein hyvän ja terveen tuoksuista on!" Yritti haistattaa minullakin mutta olin ihan äimän käkenä ja punaisena.
gynekologisessa sisätutkimuksessa jonka teki nainen. Olen hyvin orgasmiherkkä eikä paljoa tarvita että se tulee. Tämä nainen oli ronski otteissaan ja käänteli muutaman kerran työkaluja värkissäni, mikä aiheutti minulle laukeamisen. Kun emättimeni siinä kouristeli sanoi gyne "Koita rentouttaa näitä lihaksia" mutta vaikeahan siinä on kun orgasmikouristukset on päällä.
Joka ei ole erittäin harvinainen, samalla nimellä on kuitenkin useampi tuhat. Selittyi, että se ja se oli armeijassa ja oli ollut pirullisesti tyypi. Johon minä että aha, empä tunne. Ja sitten jatkoi samaa rataa. Muitakin kurjia oli. Johon min että Oivoi, mutkun tää mun flunssa
Meillä oli kahdeksannella luokalla koululääkärin tarkastus ja terveydenhoitaja neuvoi riisuutumaan. Alushousut ja rintaliivit sai kuulemma jättää päälle. Ei meidän koko luokalla kellään tytöllä ollut vielä rintsikoita silloin kasilla! Mentiin sitten lääkärin vastaanotolle rinnat paljaana. Vähän kauhistutti kuvio etukäteen mutta vielä enemmän nolotti kun lääkäri oli melko nuori mies joka oli selvästi hämillään paljaista rinnoista. Mutta itsepähän oli käskenyt riisumaan!
Ei tosiaan tullut mieleen, että lääkäri käskisi sellaisista vaivoista riisuutumaan, mutta niin teki. Halusi tarkastaa lonkan, selkärangan ja jalkojen asennon ja mun piti kävellä alusvaatteisilla vastaanottohuoneessa. Hävetti ihan h**vetisti, sillä olin aamulla laittanut jalkaan alkkarit joissa oli tuheron kohdalla ihan huomattavan iso reikä.
vaan eräälle toiselle, mutta nauroin ihan katketakseni kun hän tätä mulle kertoi. Tää nainen oli siis nuorena tyttönä (n. 16 v) ekaa kertaa gynekologilla. Kaikki sujui ok siihen asti kunnes gyne sanoi, että tehdään sisätutkimus, voit riisuutua tuolla sermin takana. No muija oli sit tempassu kaikki vaatteet päältään ja oli ilkosen alasti. Sit tää nainen oli huomannu siellä sermin takana sellasia sinisiä muovisia jalka/kenkäsuojia ja oli ihmetellyt, että mitäköhän näillä pitäis tehdä. No hän sitten ratkaisi ongelman laittamalla sellaisen päähänsä. Kaiken huipuksi tää nainen ei uskaltanut jättää käsilaukkuaan vartioimatta sinne sermin taakse, koska siellä oli kohtalainen summa rahaa. Gynen ilme oli kuulemma ollu näkemisen arvoinen, kun sermin takaa ilmestyi ilkialaston nainen "suihkumyssy" päässä ja käsilaukku kädessä. Mua naurattaa aina, kun vaan muistelenkin tätä juttua.
olin tutkimuspöydällä ja kun sanottiin että koetetaan peräsuolen kautta niin minäpä pyörähdin mahalleni ennen kuin ehtivät aata sanoa.
Kyllä nolotti sairaasti kun pyydettiin kääntymään takaisin selälleen. Siinä olin sitten pää punaisena tutkimuksen loppuajan ja aivan nolona.
Tuosta on aikaa yli 30-vuotta. Olin nuori ja kovin kokematon.
Minulta on päässyt joskus tahattomasti ilmakuplia ollessani lääkärissä. Toivottavasti lääkäri ei niitä huomannut.
tehtiin joitakin vuosia sitten rasituskoe, jossa poljetaan sitä kuntopyörää. Mun piti riisua viereisessä huoneessa yläkroppa paljaaks, jotta lääkäri voi polkiessani kuunnella keuhkoja. Olin aiemmin antanut luvan, että opiskelija saa seurata toimenpidettä, mutta hämmästyin, kun tulin tissit paljaana tutkimushuoneeseen ja siellä olikin useampi harjoittelija. Yks vielä ihan komee nuorimies. Jotenki oli kiusallinen olo, vaikka sainkin tissien peitoksi jonkun kauhtanan. Vielä kiusallisemmalta tuntui, kun jossain vaiheessa ähkäsin, että nyt ahistaa hengitys, niin se koko kööri hyökkäs stetoskoopit ojossa kuuntelemaan mun keuhkoja! Jälkeenpäin on kyllä huvittanu, mut sillon se tuntu oudolta.
vanhemmista naisista esim johanna raunio entinen miss suomi kyllä kieltämättä vetoaa.