Kiusallisin tilanne lääkärissä ?
Mikä on kiusallisin tilanne mikä sinulle on sattunut lääkärissä?
Kommentit (200)
Olipa erikoinen näytteenotto terveyskeskuksessa.Näytteenoton jälkeen terveydenhoitaja laski mut alas tuolista ja minä vahingossa astuin napin päälle,joka nosti sen saman tuolin taas ylös: Siihen se n. 50 v terkka totesi: "oho, rupesitko leikkii kanssani, mitäs jos vaihdetaan osia ja otat näytteet minusta? Kumpaahan reikään laittaisit nämä työkalut?
haluan sanoa etten ole koskaan juossut niin nopeesti
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 23:29"]
Tämä tapahtui ihan vaan Helsingissä vaikka kukaan ei uskoisikaan tätä tarinaa. Minulla oli erilaisia suolistovaivoja, verinen paska ja muuta sellaista ongelmaa jonka vuoksi oli pakko käydä lääkärissä. Minut vastaanotti ulkomaalaistaustainen mieslääkäri. Ensialkuun hän kyseli kaikenlaista vaivaan liittyen, löytämättä syytä. Sitten hän käski minun ottaa vaatteita pois että hän voisi paremmin tutkia mistä vaiva johtuu. Otin sitten housut, alushousut jne. pois lääkärin käskystä vaikka nolotti. Jouduin pöydälle makaamaan ja lääkäri alkoi kädellä tutkimaan peräsuolen vaivaa. Tuntui todella hämmentävältä ja nololta koko tutkimus. Lääkäri oli innoissaan tutkimuksesta, itse en niinkään.
[/quote]Sä et sitten halunnutkaan että sua tutkitaan? Jos sulla on suolistovaiva niin korvaako pitäisi katsoa?
Nauratti noi aiemmatkin, mutta kyllä tää veti täydet pinnat :-D Lapset ihmettelee kun äiti repeilee itsekseen.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 22:55"]
Teinityttönä menin gynelle hakemaan reseptiä ehkäisypillereitä varten. Pari päivää aikaisemmin olin harrastanut seksiä poikaystäväni kanssa ja kondomi oli mennyt rikki.
Kesken sisätutkimuksen gyne meni hieman hiljaiseksi ja vaivaantuneeksi ja kaivoi alapäästäni jotain. Kotvan kuluttua hihkaisi "mitäs täältä löytyikään" ja esitteli vihreätä kondomin "huppua".
Ai että teinityttöä hävetti. En ollut todellakaan huomannut että kondomi meni niin pahasti rikki että koko huppu oli jäänyt sisälle...ei ollut sitten suihkutellessakaan tullut ulos.
[/quote]
Näin. Juuri tänään poikani sydänääniä kuunneltiin juurikin selinmakuulla.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 12:47"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2012 klo 19:04"]
Muuten hyvä juttu, mutta keuhkoja ei kuunnella rintojen puolelta, eikä tissien päältä, keuhkot kuunnellaan selän puolelta. 
Sydänääniä ei aloittelevakaan lääkäri kuuntele rintarauhaskudoksen eli tissien päältä koska sydänäänet ei siitä kuulu. 
Ja selällään maaten ei niitä keuhkoja kuunnella. Potilas istuu tai seisoo, setetoskooppi on selässäja sitten käsketään rykimään ja hengittämään jne. 
Sydänäänet kuunnellaan etupuolelta, mutta ei koskaan selällään maaten. 
Terveisin se, joka kävi raskaana ollessaan ajokorttitutkimuksessa, seisaalta se lääkäri kuunteli sydänäänet.. googlaan lekurin nimen ja kerron myöhemmin,
[/quote]
Huvittavaa aina lukea, kun joku kokee tarvetta päteä tiedoillaan vaikka ne tiedot ovat päin honkia. Mitenköhän tämäkin neropatti luulee, että esim. päivystyksen makuulla olevat potilaat tutkitaan? Ei ehkä muutenkaan mikään maailman nerokkain idea ruveta laittamaan minkään lääkärin nimiä tänne, jos tarkoituksesi on syyttää häntä kyseenalaisesta toiminnasta ilman näyttöjä. Voi tulla kiintoisat paikat sinulle, jos joku kyseiselle lääkärille tästä vinkkaa.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 10:21"]
Turun YTHS:llä on eräs miesgyne, josta on netissä ihan hirveästi haukkumisketjuja. Hänestä on tehty valituksia ja opiskelijatytöt tuntevat hänen maineensa, mutta kun muita ei ole, pakko hänellä on käydä. Olen käynyt hänellä pari kertaa, ja vaikka itse olen aika rempseä ja humoristinen, kyllä kiusaannuin. 
[/quote]
Itse kävin joskus 8 vuotta sitten kanssa tällä Turun YTHS:n gynellä (ellei sitten ollut eri tyypi silloin), enkä muista että olisi sanonut mitään asiatonta. Olen vielä melko naisasianainen, ja korvaan särähtää (ainakin nykyisin) oitis jos on mitään asiatonta
Valitin hiukan hortilla huumorilla varustetulle miesgynelle, että jotkin yhdyntäasennot tekevät kipeää. Aikansa sormeiltuaan totesi, että täälä on lihas jumissa, rentoudu niin hieron sen auki. Siinä sitten lääkäri sormetti pilluani pitkät tovit kertoen hauskoja tarinoita pelokkaista potilaistaan. Tilanne ei minua hävettänyt, olen itsekin niin hävytön. Koominen hetki kuitenkin. Ja hoito kyllä tehosi, ei sattunut yhdyntä enään;)
Vauvalta oli juuri otettu ph-mittari pois (kivuliasta) ja hän huusi kuin syötävä. Pakko antaa tissiä ja imetin siinä tuloksia kuunnellessa. No, vauva keskeytti homman huutaakseen vielä vähän ja suihkutissi roiskaisi maidot lääkärin naamalle!
Lääkäri tyynesti pyyhkäisi maidot poskeltaan, naurahti ja jatkoi selostusta. Mutta kyllä hävetti!
Violetit housut arvovaltaa käytöksellään puhkuvalla lääkärillä. Pelle tyyppi, tosin niinhän ne kaikki leipääntyneet lääkärit ovat. Tekisivät jotain hyödyllistä lääketieteen hyväksi saamillaan verorahoilla.
Lääkäriin mennessä kättelin lääkäriä sanoen nimeni ja samaan lauseeseen kiitti hei...
Mula lääkrissä nais lääkri kato munat yläty kun ei olu karvoja
Olen mies ja jouduin eturauhastutkimukseen. Valvoin koko edellisen yön ja toivoin, että saisin edes naislääkärin. Se olisi edes pieni lohtu, vaikka aivan kamalaa sekin.
Nooooh lääkärissä oli vastassa vanhempi mieslääkäri. Kuolin vähän sisältä, mutta ajattelin, että vartin päästä olen jo ulkona ja kaikki on hyvin.
Nojasin tutkimuspöytään, ja lääkäri tunnusteli onko eturauhanen terve vai paisunut. Liukuvoiteella (kylmällä!) toimenpide ei alun jälkeen sattunut, mutta lääkäri joutui silti vähän tukemaan toisella kädellään olkapäästäni kun "pyllistin" hänelle.
Tutkimus oli kestänyt reilun minuutin kun lääkäri sanoi, että nyt ollaan jo loppusuoralla. Se oli helpottava kuulla. Paitsi. Samalla huomasin, että myös toiselle olkapäälleni oli ilmestynyt lääkärin käsi.
Olen itsekin asunut kymmenisen vuotta sitten muutaman vuoden USA:ssa ja käynyt siellä lääkärissä. Nämä kaapujutut osoittavat hyvin, miten intimiteettisuojan loukkauspelkoisia amerikkalaiset ovat. Eihän meillä Suomessa tuollaisia käytetä paitsi jossain leikkauksissa tai isommissa tutkimuksissa. Normaalien lääkärintarkastusten yhteydessä potilaan ei tarvitse käyttää mitään sairaalakaapua.
Jenkeissä se on normaalia kun menet vähänkin perusteellisempaan lääkärintarkastukseen. Näin minulle kertoivat paikalliset ystävät kun lyhyesti heiltä asiasta kysyin käyntini jälkeen.
t. se vaihto-oppilaana tarkastuksessa käynyt :)
Pakko kysyä sinulta, että tiesitkö etukäteen yhtään millainen tämä tarkastus tulisi olemaan vai tuliko se sinulle täytenä yllätyksenä?En tiennyt sikälaisestä proseduurista etukäteen yhtään mitään. Kuten edellä kirjoitin, niin otaksuin sen olevan lyhyt läpihuutojuttu samana tapaan kuin ajokorttitarkastus täällä Suomessa. No, todellisuus olikin vähän toista.
Kokemus sinulle varmaan tuokin. En yhtään vähättele asiaa. Olisin itsekin ollut ymmälläni tuossa tilanteessa.
mutta avaudun silti.
Olin vuodepotilaana ja menkat olivat juuri loppumaisillaan, eli tuli vielä jotain ruskeata töhnää ja olo oli erittäin epäsiisti, koska ne peseytymismahdollisuudet oli mitä oli :(
Sitten tuli komea nuori mies ultraamaan yläreiden verisuonia. Oloni oli erittäin kiusaantunut.
Sattui jo 80-luvun lopulla. Menin ensimmäiseen gynekolokiseen perustutkimukseen 17-vuotiaana.
Äitini oli sitä mieltä, että on hyvä aloittaa tutkimukset ajoissa (joka vuosi) ja hyvä niin.Mutta, mutta. Gynekoloki oli poikaystäväni isä!!!
Tiesin kyllä, että hän on lääkäri, mutta tsiisus.
Olin NIIN nolona, kilttinä pikkuteininä.
tiesikö hän että kuka sinä olet?
Meillä oli aikoinaan lääkärinä pienessä kunnassa koulukaverini isä. Hän ei koskaan, koskaan tehnyt noita tutkimuksia tuntemilleen nuorille vaan aina järjestettiin paikalle joku toinen. Hän olisi siihen varmasti pystynyt mutta tajusi miten kiusallista se olisi nuorille naisille.
lääkärin täytyy melkein aina tutkia selkä, jalat, mihin ne ovat muuttuneet, puolenvuoden välein, eihän niissä mitään muutosta ole, leikatun jalan ymmärrän.
Mutta sitä samaa selkää täytyy kytätä aina uudestaan ja  uudestaan, tällainen on kiusallista, aina riisutua kokonaisuuden takia.
Taitaa kyse olla tunnollisesta lääkäristä!
on kertonut että kuulemma kovin kiusallinen tilanne oli kun hän oli gynellä ja mies siellä sitten ronkki ja tutki. Kun oli saanut tutkittua äitini ja äiti oli noussut siitä penkiltä pois, niin gyne oli läimäyttänyt avokämmenellä tuonne yläreiden/persuksen tuntumille ja todennut vaan "terve tyttö!". +40v nainen ei ehkä ole enää mikään tyttö ja muutenkin äiti sanoi että ihan tuli sellainen olo kuin olisi joku hevonen:D
tämän tuosta persuksille, aina lopuksi, lieneekö ollut hyvän näköistä?!
paitsi että sen pukaman viilsi auki komea nuorimies...
Muutenkin nolo tilanne, ja sitten lääkäri totesi kylmän rauhallisesti: siellähän se kaveri möllöttää.
Näitä en ymmärrä. Mitä väliä sillä on, minkänäköinen se lääkäri on?
Esikoiseni oli syntymässä. Itse toki tiesin vauvan syntyvän nyt (ei siitä enää voinut erehtyä), mutta eihän ne kätilöt siitä voineet varmoja olla. Kättärillä oli ruuhkaa, ja he veivät meidät johonkin synnytyssaliin suoraan. Oletin vain saavani ruveta tositoimiin. Supistukset polttelivat ja kun kätilöä ei kuulunut, menin suihkuun potemaan. Sillä aikaa kätilö oli käynyt, mutta mies oli sanonut minun olevan suihkussa.
Myöhemmin kätilö tuli ja tarkisti "muiden pyynnöstä olenko tosiaan synnyttäjä" tms. Tosi kiltti oli. Eihän siinä epäilystä hänellekään jäänyt, siis olihan se synnytys päällä.
Tajusin vain vasta kuukausien päästä, että minunhan olisi TIETENKIN kuulunut ensin odottaa sisätutkimusta, eikä vain painella kättärin suihkuun synnyttämään. Hävettää koko muisto vieläkin kovasti. On ne kätilöt siellä varmaan keskenään ihmetelleet kuka se suihkuun painelija oikein oli naisiaan..
(vaikka oli ne supparit niin kipeitä, että pakko siinä oli jotain tehdä)
[quote author="Vierailija" time="17.07.2012 klo 19:04"]
Muuten hyvä juttu, mutta keuhkoja ei kuunnella rintojen puolelta, eikä tissien päältä, keuhkot kuunnellaan selän puolelta.
Sydänääniä ei aloittelevakaan lääkäri kuuntele rintarauhaskudoksen eli tissien päältä koska sydänäänet ei siitä kuulu.
Ja selällään maaten ei niitä keuhkoja kuunnella. Potilas istuu tai seisoo, setetoskooppi on selässäja sitten käsketään rykimään ja hengittämään jne.
Sydänäänet kuunnellaan etupuolelta, mutta ei koskaan selällään maaten.
Terveisin se, joka kävi raskaana ollessaan ajokorttitutkimuksessa, seisaalta se lääkäri kuunteli sydänäänet.. googlaan lekurin nimen ja kerron myöhemmin,
[/quote]
Huvittavaa aina lukea, kun joku kokee tarvetta päteä tiedoillaan vaikka ne tiedot ovat päin honkia. Mitenköhän tämäkin neropatti luulee, että esim. päivystyksen makuulla olevat potilaat tutkitaan? Ei ehkä muutenkaan mikään maailman nerokkain idea ruveta laittamaan minkään lääkärin nimiä tänne, jos tarkoituksesi on syyttää häntä kyseenalaisesta toiminnasta ilman näyttöjä. Voi tulla kiintoisat paikat sinulle, jos joku kyseiselle lääkärille tästä vinkkaa.