Kiusallisin tilanne lääkärissä ?
Kommentit (200)
[quote author="Vierailija" time="17.07.2012 klo 18:44"]
Olin opiskeluaikoina (n 20v) vahvasti miesvaltaisen oppilaitoiksen lääkärillä, en edes muista syytä. Ehkä ajokorttiin tarvittavaa todistusta varten. Nuori, varmaan juuri valmistunut hauskan näköinen lääkäripoika hoiti hommaa.
Makasin selälläni hoitopöydällä ja lääkäri kuunteli keuhkoja. Olin ohjeen mukaan ottanut paidan pois, ja siis pelkät rintaliivit päällä. Ei vaan kuulunut, lääkäri mumisten harmissaan siirteli stetoskooppia paikasta toiseen... Yhtäkkiä, mitään varoittamatta lääkäri nykäisi liivit alas, ja alkoi kuunnella suoraan rintojen päältä. Minä en voinut hillitä itseäni, vaan aloin kikatuksen. Lääkäri meini aivan tuskallisen punaiseksi, oli sata kertaa kiusaantuneempi kuin minä.
Lopuksi kysyin, että "nooh, miksi ne äänet ei kuuluneet?" ;o) Lääkäri-raukka ähisi jotain "runsaasta kudoksesta" joka voi haitata kuuluvuutta. Olin silloin hoikka, mutta isot rinnat, kuten voi jo arvata.
No jopas näitä rintsikat pois ajokorttitarkastuksessa olevia tapauksia täältä löytyy. Mikähän yhteys näillä on?
Autokoulustahan saattavat suositella lääkäriä, joten moni käy samalla. Ainakin Helsingissä on 1 lääkäri, johon tässä ketjussa varmaan on useamman kerran viitattu.
Näin on. Joskin menehtyi muutama vuosi sitten, ei enää vastaanottoa Haagassa.
Teinityttönä menin gynelle hakemaan reseptiä ehkäisypillereitä varten. Pari päivää aikaisemmin olin harrastanut seksiä poikaystäväni kanssa ja kondomi oli mennyt rikki.
Kesken sisätutkimuksen gyne meni hieman hiljaiseksi ja vaivaantuneeksi ja kaivoi alapäästäni jotain. Kotvan kuluttua hihkaisi "mitäs täältä löytyikään" ja esitteli vihreätä kondomin "huppua".
Ai että teinityttöä hävetti. En ollut todellakaan huomannut että kondomi meni niin pahasti rikki että koko huppu oli jäänyt sisälle...ei ollut sitten suihkutellessakaan tullut ulos.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 19:55"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2012 klo 17:33"]
Pissanäytteen antaminen kun hoitaja seisoi vieressä ja katseli toimitusta. Todella inhottavaa ja yksityisyyden loukkaamista!
[/quote]
Alkuvaiheessa, kun huumetestejä alettiin tekemään, toi oli ihan normaalia.
[/quote]
On se vieläkin normaalia että vieressä katsotaan kun asiakas antaa huumepissanäytteen, mutta ei pitäs olla kyllä mahollista että ulkopuoliset asiakkaat näkisi tämän toimituksen..
Ja sydänfilmeistä - ei niitä sileäsäärisiä yleensä kovin montaa tule talviaikaan vastaan. Ja rintoja kun näkee kylliksi niin se on niin normaalia että ei sitä muista että jotakuta voi hävettää.. eli ei ne mieslääkäritkään varmaan mitään ajattele ellei sitten ole erityisen hyvät bosat.;)
Tämä tapahtui ihan vaan Helsingissä vaikka kukaan ei uskoisikaan tätä tarinaa. Minulla oli erilaisia suolistovaivoja, verinen paska ja muuta sellaista ongelmaa jonka vuoksi oli pakko käydä lääkärissä. Minut vastaanotti ulkomaalaistaustainen mieslääkäri. Ensialkuun hän kyseli kaikenlaista vaivaan liittyen, löytämättä syytä. Sitten hän käski minun ottaa vaatteita pois että hän voisi paremmin tutkia mistä vaiva johtuu. Otin sitten housut, alushousut jne. pois lääkärin käskystä vaikka nolotti. Jouduin pöydälle makaamaan ja lääkäri alkoi kädellä tutkimaan peräsuolen vaivaa. Tuntui todella hämmentävältä ja nololta koko tutkimus. Lääkäri oli innoissaan tutkimuksesta, itse en niinkään.
No tämä ei tapahtunut lääkärissä vaan apteekissa mutta kuitenkin:
Olin aivan hel-vetin väsynyt yh. Perjantai, kello 17 ja juuri tullut töistä, hakenut uhmaikäisen lapsen tarhasta, käynyt kaupassa ja tullut kotiin.
Pakolliset kotityöt, ruoka uuniin ja lösähdin sohvalle. Lapsi tuli syliin istumaan ja hetken päästä aloin ihmettelemään mitä kumman pikku hippusia sillä on koko päänahka täynnä. Kello siinä vaiheessa yli 6 ja odotin vaan että pian saan lapsen ruokittua, iltapesulle ja nukkumaan itsekin. Mielikuvat kaikista mahdollisista täistä ja saivareista ryöppysivät tulvana päähäni ja lähdettiin siltä seisomalta selvittämään mistä on kyse. Sentään ajoin siis lähellä olevaan apteekkiin enkä päivystykseen 50km päähän kuulemaan että lapseni päässä on hiekkaa.
Hävetti, juu.
Olin leikkauksessa ja pelkäsin aivan helvetisti. Diapami ei auttanut, tärisin ihan hirveästi. Kävin makuulle leikkaussalissa ja itkin hysteerisesti. Laittoivat tipan ja shokissa pissasin alleni... Hirveä sähläys ja uusi peti saliin. Leikkaus sujui hyvin, mutta heräämössä olin ihan tillin tallin. Herätessäni muistan huutaneeni, "kuka koski minua pilluun". Minulle oli laitettu katetri. Hävetti niin paljon ja jouduin olla sairaalassa seuraavaan aamuun asti.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 22:55"]
Teinityttönä menin gynelle hakemaan reseptiä ehkäisypillereitä varten. Pari päivää aikaisemmin olin harrastanut seksiä poikaystäväni kanssa ja kondomi oli mennyt rikki.
Kesken sisätutkimuksen gyne meni hieman hiljaiseksi ja vaivaantuneeksi ja kaivoi alapäästäni jotain. Kotvan kuluttua hihkaisi "mitäs täältä löytyikään" ja esitteli vihreätä kondomin "huppua".
Ai että teinityttöä hävetti. En ollut todellakaan huomannut että kondomi meni niin pahasti rikki että koko huppu oli jäänyt sisälle...ei ollut sitten suihkutellessakaan tullut ulos.
[/quote]
:`DDD
Minua ei niinkään vaivaa riisumiset ja paljaat paikat, olen itsekin hoitaja ja vähäpukeisuus on ihan normaalia, ts. siihen tottuu. Enempi hävettää kaikki häröilyt mitä on kovassa kuumeessa ja flunssapöpperössä tullut tehtyä, kun on puhunut ihan häröjä, kuullut väärin lääkärin kysymyksen, törmäillyt ovenpieliin, istunut räkä valuen lääkärin tuoliin vastaanotolle tullessa jne.
Muutama päivä sitten olin tosi väsyneenä tk:n odotusaulassa odottamassa verikokeiden tuloksia, kun hoitaja vinkkas sieltä lasikopista minut luokseen. Jostain ihmeen syystä kävelin itsekin sinne lasikoppiin sisälle, hoitaja sitten ystävällisesti sanoi että menisitkö pois ja tulisitko tuohon luukulle, emme saa päästää asiakkaita tälle puolelle. Hitto että hävetti! Odotusaula tietysti täynnä väkeä.
Pääsin sitten lääkärille ja pyysin häntä kirjoittamaan Duactia tukkoisuuteen. Selitin ummet ja lammet kuinka eräs ystäväni käyttää sitä ja kehuu ja kuinka se auttaa hällä ja on hyvä lääke ja minäkin haaaallluuuuaaaan sitä. En tiedä mikä kuumeen hämärtämä yksinpuhelu se oli, kyse kun on limakalvoja supistavasta lääkkeestä eikä mistään huumausaineeksi luokiteltavasta tms. jonka käyttöä olisi pitänyt perustella :)
t. nuhapotilas
Turun YTHS:llä on eräs miesgyne, josta on netissä ihan hirveästi haukkumisketjuja. Hänestä on tehty valituksia ja opiskelijatytöt tuntevat hänen maineensa, mutta kun muita ei ole, pakko hänellä on käydä. Olen käynyt hänellä pari kertaa, ja vaikka itse olen aika rempseä ja humoristinen, kyllä kiusaannuin.
Heti kättelyssä hän kertoi, että on vaihtanut geriatrian (vanhustenhoidon) puolelta YTHS:lle, koska on kivampi katella nuorten naisten tavaroita! Lisäksi lääkärillä on aivan mahdottoman isot kädet ja sormet, tälle hän ei tietenkään mitään voi, mutta jo kätellessä kauhistuin. Lääkäri sanoi, että naiset ihan turhaan ravaavat gynellä joka vuosi, että naiset on sellasia hysteerikkoja.
Ultraäänitutkimusta tehdessään naureskeli, että virtsarakkoni on täynnä, ja siinä sitten ryhtyi sitä tökkimään sillä ultraääniputkella ja naureskeli "höhöhöö, poink poink, tuntuuko pissahätä".
Kysyin, voiko hän tehdä papa-kokeen, koska siskollani oli ollut jotakin muutoksia - ajattelin sen olevan jotenkin geeneissä tms. Hän rupesi sitten nauramaan, että ei sellaisia tehdä, ellei ole harrastanut seksiä ympäri kaupunkia ja saanut sukupuolitautia: "Sinun siskosi on tainnut sairastaa klamydian, ei niitä muutoksia muuten tule! Hahahhhaa!" Hän ei suostunut tekemään sukupuolitautitestejäkään, koska sanoin olevani suhteessa.
Lopuksi hän vielä sanoi, että minun paikkani olivat niin nätit ja esimerkillisen näköiset, että hänen tekisi mieli oikein ottaa kuva muistoksi. Sanoin, että jos nyt ei kuitenkaan.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 10:21"]
Turun YTHS:llä on eräs miesgyne, josta on netissä ihan hirveästi haukkumisketjuja. Hänestä on tehty valituksia ja opiskelijatytöt tuntevat hänen maineensa, mutta kun muita ei ole, pakko hänellä on käydä. Olen käynyt hänellä pari kertaa, ja vaikka itse olen aika rempseä ja humoristinen, kyllä kiusaannuin.
Heti kättelyssä hän kertoi, että on vaihtanut geriatrian (vanhustenhoidon) puolelta YTHS:lle, koska on kivampi katella nuorten naisten tavaroita! Lisäksi lääkärillä on aivan mahdottoman isot kädet ja sormet, tälle hän ei tietenkään mitään voi, mutta jo kätellessä kauhistuin. Lääkäri sanoi, että naiset ihan turhaan ravaavat gynellä joka vuosi, että naiset on sellasia hysteerikkoja.
Ultraäänitutkimusta tehdessään naureskeli, että virtsarakkoni on täynnä, ja siinä sitten ryhtyi sitä tökkimään sillä ultraääniputkella ja naureskeli "höhöhöö, poink poink, tuntuuko pissahätä".
Kysyin, voiko hän tehdä papa-kokeen, koska siskollani oli ollut jotakin muutoksia - ajattelin sen olevan jotenkin geeneissä tms. Hän rupesi sitten nauramaan, että ei sellaisia tehdä, ellei ole harrastanut seksiä ympäri kaupunkia ja saanut sukupuolitautia: "Sinun siskosi on tainnut sairastaa klamydian, ei niitä muutoksia muuten tule! Hahahhhaa!" Hän ei suostunut tekemään sukupuolitautitestejäkään, koska sanoin olevani suhteessa.
Lopuksi hän vielä sanoi, että minun paikkani olivat niin nätit ja esimerkillisen näköiset, että hänen tekisi mieli oikein ottaa kuva muistoksi. Sanoin, että jos nyt ei kuitenkaan.
[/quote]
ei opiskelijana ole pakko käydä yths:llä. itse käyn yksityisellä gynellä.
Mula alal pää kutisi menin lääkärin luukula sanotin et hoitaja katoo hoitaja kato käski housut alas olinn muna pystyssä samasa paukas luukulta muija kateli ihmeeisään sit tulikin vilä nais lääkäri katon munat
Suosikin lääkäripalstaa luettuani uskaltauduin 80-luvulla lääkäriin nolon ja epämiellyttävän vaivani takia 13-vuotiaana. Lääkäri tuolla palstalla vakuutteli, että kaikki lääkärit ovat nähneet pahempaakin ja he ovat ehdottoman ammattilaisia. Varasin ajan itselleni ja yritin olla reipas lääkärin vastaanotolla. Lääkäri nauroi vaivalleni. Itkien lähdin pois. Ongelmani oli todella pahanhajuinen hengitys, jonka itsekin haistoin. Lääkäri käski suuhuni katsomatta kokeilla hampaidenharjausta.
Kahteenkymmeneen vuoteen en lääkärillä käynyt. Opin pidättämään hengitystä kanssaihmisten läheisyydessä äärettömän pitkiä aikoja. Suu täynnä pastilleja, purkkaa, suuvettä yms. aina kun tiesi joutuvansa toisten läheisyyteen. 35-vuotiaana kurkkuni tulehtui ja turposi melkein umpeen ja oli pakko mennä lääkäriin. Itkin jo valmiiksi. Lääkäri kurkkasi kurkkuuni ja pisti suoraan nielurisaleikkaukseen. Ei nauranut eikä vähätellyt. Seuraavana päivänä risat leikattiin. Leikkaava lääkäri ihmetteli kuinka olin jaksanut noinkin pitkään lähes ilmateiden tukkivia risoja. Eikö haju ollut haitannut minua/läheisiä? Itseäni kyllä mutta läheisiä ei ole ollenkaan, tätä en tosin kertonut lääkärille. Menetin nuoruuden, nuoren aikuisuuden ja kaikki pariutumismahdollisuudet tuon yököttävän vaivan takia.
Pikkuveli joskus huomautti hajustani, mutta äiti ei koskaan. Äiti ei tosin muistini mukaan halannut/paijannut ikinä vaikka pikkuveljeä jatkuvasti. Olen ajatellut olevani löyhkäävä haisuli jo pikkukersana. Miksei äiti vienyt mua lääkäriin jo silloin?
Nykyään en haise, joskus jopa testaan menemällä oikein lähelle asiakasta. Ei kukaan nyrpistä nenää tai kavahda, kuten ennen. Suudellutkin olen muutaman kerran. Pelko elää vaivan uusiutumisesta, joten ihmissuhteet ovat pinnallisia. Nolottaisi tulla hylätyksi taas hajuni vuoksi.
Menin lääkäriin venähtäneen nilkan takia. Oli kevät ja lämmin ilma, mutta nilkkani oli sen verran turvonnut että sain jalkaani mahtumaan vain paksut talvikengät. Siinä sitten lääkäri tutki nilkkaani ja kertoi antavansa jonkunlaisen tuen nilkkaani. Ohjeeksi antoi myös että ei kannata laittaa kosteusvoidetta nilkkaan niinkuin olen tänään tehnyt koska tuki ei pysy rasvatussa ihossa niin hyvin. Ainoa vaan ettei jalkani olleet kosteat kosteusvoiteesta vaan hiestä.
Olin juuri synnyttänyt esikoiseni. Kätilö tuumasi siinä, että pyytää lääkärin tarkastamaan pitääkö lähteä saliin tikattavaksi. Vähän aikaa odoteltiin ja lääkäri tuli jo suurinpiirtein sormi ojossa ovelta, tuikkasi sen takapuoleen ja pyöräytti muutaman kerran. "Ehjä on!" ei siinä osannut nolostua, mutta hämmästyä kyllä siitäkin edestä kun ei yhtään osannut tuollaista odottaa. Ilmeisesti kiire oli tohtorilla, oli jo lähtenyt huoneesta ennen kuin ehdin tajuta koko tilannetta.
18-vuotiaana menin läkärille joka oli about 55v tyypillisen lesbon näköinen nainen.
Vaivana oli psoriasis ihottuma käsivarsissa. Alkoi kuitenkin hieromaan harteitani ja voivottelemaan että olempas jumissa. Seuraavaksi pyysi minua riisuutumaan ja käymään toimenpidepöydälle jotta voitaisiin hieman jumpata selkää ja kireitä hartioita ja lupautui hieromaan minua. Arvatkaapas vaan jäikö jumpat väliin?
Seuraavan kerran menin samaiselle lääkärille kaaduttuani kännissä naamalleni maahan. Totesi aivotärähdyksen ja vastaanotto meni muuten ok, mutta tämän jälkeen alkoi vapaa-ajallaan soitella minulle ja kysellä milloin olen viimeksi ollut baarissa ja mitä muuta olen puuhaillut. Ja kyllä, puheluita tuli useamman kerran viikossa. Jokaiseen puheluun oli kuitenkin sniikisti piilotettu jokin "huolenaihe" koskien päävammaani mutta vastattuani tähän hän alkoi kyselemään niitä näitä ja jaarittelemaan niin pitkään kuin suinkin mahdollista.
Taidat olla vähän liian itsepäinen.
18-vuotiaana menin läkärille joka oli about 55v tyypillisen lesbon näköinen nainen.
Vaivana oli psoriasis ihottuma käsivarsissa. Alkoi kuitenkin hieromaan harteitani ja voivottelemaan että olempas jumissa. Seuraavaksi pyysi minua riisuutumaan ja käymään toimenpidepöydälle jotta voitaisiin hieman jumpata selkää ja kireitä hartioita ja lupautui hieromaan minua. Arvatkaapas vaan jäikö jumpat väliin?
Seuraavan kerran menin samaiselle lääkärille kaaduttuani kännissä naamalleni maahan. Totesi aivotärähdyksen ja vastaanotto meni muuten ok, mutta tämän jälkeen alkoi vapaa-ajallaan soitella minulle ja kysellä milloin olen viimeksi ollut baarissa ja mitä muuta olen puuhaillut. Ja kyllä, puheluita tuli useamman kerran viikossa. Jokaiseen puheluun oli kuitenkin sniikisti piilotettu jokin "huolenaihe" koskien päävammaani mutta vastattuani tähän hän alkoi kyselemään niitä näitä ja jaarittelemaan niin pitkään kuin suinkin mahdollista.
Oisit vaa antanu sille alapäätä, niin ei ois lääkäri soitellu, huolissaan sinusta
Kun ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen minulle tuli hillitön peräpukama, joka tulehtui pahasti. Lopulta piti mennä päivystykseen ja se aukaistiin ja tyhjennettiin siellä. Joku tuore lääkäritapaus nakitettiin siihen hommaan ja hän ähräsi piiiitkään (oli kyllä hyvä puudutus, joten perä oli aivan kivuton moniin päiviin). Toimitusta kävi valvomassa välillä vanhempi lääkärinainen ja kun hän vilkaisi alapäätä ensimmäisen kerran, niin hän sanoi vain "Vastasynnyttänyt.". Oli nimittäin myös komea eppariarpi alakerrassa.