Kuntopyörällä laihdutus, miten usein ja miten kauan poljettava että tuloksia tulee?
Pitääkö vastuksen olla kova niin että reidet on tulessa jo ensimmäisen minuutin jälkeen vai kevyttä nopeaa polkemista tunti illassa?
Meillä varastossa kuntopyörä, mitä en ole käyttänyt koskaan ja nyt se köijätään sisälle ja laihtuminen alkakoon!
Neuvoja aloitukseen, pitkäaikaiseen kuntoiluun ja miel. myös tulosten saamiseen!
Kommentit (46)
Kaikessa kuuntoilussa tärkein mielen hallinta, nautit mtä teet, tiedostat reenissä lihaksiston aktivoinnin.
Esim. Venyttely turhaa jos henkisesti olekkaan mukana, teet kun kirjoissa lukee ohjeet, väännät ja käännät olet henkisellä tasolla jossakin muualla ajatuksissa, silloin teet enemmän haittaa keholle kuin hyötyä.
Spinnari yksi tehokkaimista reeni laitteista, tunti ajoa kerralla vastusta välillä vaihtaen sekä seisaaltaan polkien. Vahvistaa selkää, vatsaa, pohkeita sekä reisiä ja peppua.
Koti reenissä teet lisäksi yläropan reenin helposti. Dippi joko tolin reunalla tai kahvoilla, maksaa noin 20e ei kallis.
Sarjat jota itse teen 50- 100 punnerrusta, neljä kertaa. Hauis kahva kuulalla istuen, yksi käsi kerralla, nojaten kyynärpää reiteen, laita ohut tyyny tueksi. Itsellä sarja 50 4 jolloin polte tuntuu, tulee lihas kestävyyttä ja hauis kasvaa. Mietitäänpä jalkapalloiliaa, suunnistajaa mitkä pohkeet. Levittäjät selkään käsipainoilla, itse teen 3kg painolla sarja 30- 40 4
Mietitään taasen.. rinta uimarilla mikä selkä, toistot kasvattaa lihasta ja kestävyyttä.
Muista venyttely noin tunti reenistä ole henkisesti mukana.
Terv. Ripa974
Minä laihduin kuntopyörää polkemalla 30 kg. Poljin sellaiset 90 minuuttia joka päivä 5 kk ajan.
Vierailija kirjoitti:
Itse esim kulutan juuri kuntopyörällä 1000-1500 kaloria päivässä.
Toivottavasti et ole ottanut tuota lukemaa kuntopyörän mittarista. Ne näyttää tarkoituksella yläkanttiin, että se kannustaisi polkemaan. Minä seurasin vuosien aikana monet kerrat Polarin sykemittaria ja kuntopyörän mittaria keskenään. Tunnin polkemisen jälkeen kuntopyörän mittarin lukema oli melkein tuplat Polariin verrattuna. Reisilihakset on tullut treenattua raksahommissa, joten jaksoin polkea raskaallakin vastuksella. Silti teki tiukkaa saada 600 kcal poltettua tunnissa. Heikompi olisi tuolla vastuksella lopettanut ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 12:10"]
1000-1500 kcaloria vastaa 4-5 tunnin polkemista.
[/quote]
Tällöin joko pitää polkea tosi pienellä vastuksella tai sitten polkijan pitää olla tosi kevyt. Tuolla aikaisemmin annettu arvio 440 kcal / tunti, jos polkija painaa 80 kg, on paljon lähempänä totuutta. Tuossa arviossa siis kuntopyörän tehoksi on arvioitu 100 W. Teen itse kuntosalilla tuolla teholla kevyttä alku- tai loppuverryttelyä (polkeminen ei siis tunnu vielä millään tavalla raskaalta), mutta toki tämä on aina kiinni polkijan kunnosta.
Jotain osviittaa kalorinkulutuksesta voi saada sillä, että kävely kuluttaa noin 0,8 kcal jokaista käveltyä kilometriä ja kävelijän painokiloa kohti. Jos 80 kg painava henkilö kävelee 6 km / h, kuluttaa hän tunnin aikana noin 380 kcal. Jonkin muun liikuntamuodon energiankulutuksesta saa jonkinlaisen arvion sillä, että miettii, onko ko. liikunta rasittavuudeltaan helpompaa, su
Kuntopyörällä polkijan paino ei vaikuta kulutukseen, toisin kuin oikealla pyörällä ajaessa, koska kuntopyörällä ei liikuteta omaa kehoa.
Liikkumalla tavallinen kuntoilija tuskin laihtuu. Kunto paranee ja jaksaa paremmin, mutta läski lähtee ruokavalio-muutoksella - ei liikunnalla.
Itse olen polkenut kuntopyörällä nyt 2 viikkoa joka päivä ja siinä ajassa 3h / päivä.
Hiki tulee ja sykemittari näyttää kaloreiden kulutukseksi 1000 kaloria / päivä.
Mietin, että milloin oikein se painon putoaminen alkaa tapahtumaan?
Paino 75kg ja tavoitteena päästä takaisin 55kg