Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä joillakin ihmisillä on yli 10 000 euroa säästössä?

Vierailija
25.12.2022 |

Keskiverto ihmisellä on vain muutaman kuukauden tulot säästössä, joten miten joillakin voi olla säästössä siis riihi kuivaa rahaa yli 10 000 euroa? Koska itselle tuo on iso summa rahaa, en ymmärrä miten jotkut sen tekee. Olen töissä käyvä, mutta kyllä on myös menoja, kuten laskut, ruoka yms.

Kommentit (681)

Vierailija
1/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettotulot 3.5k. Menot 2.5-3k. Vuodessa säästyy 6-7k. Tosin lähes kaikki säästöt meni kun ostin uuden auton (vuoden vanhan)

Vierailija
2/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on n.13.000, eikä mun mielestä siinä ole mitään ihmeteltävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppitonnihan on muutaman kuukauden tulot.

Vierailija
4/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 10000 euroa vastaa kolmen viikon bruttopalkkaani. Itselläni 140 000 euroa käteisvaroja tilillä.

Vierailija
5/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kertoa paljonko saatiin pariskuntana säästettyä kun otettiin "älä osta mitään turhaa" 5 vuodessa, mutta et uskoisi joten annan olla. Ja tulot alle keskitason.

Vierailija
6/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen palkasta jäi jotain käteen duunarillekin, enää hintojen nousun myötä ei. Parempituloiset asia erikseen, heillä rahat kuluvat isoihin asunto- ja autolainoihin jne vapaaehtoisiin rahanmenoihin, joista me muut saadaan vain haaveilla.

Vierailija
7/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun ei törsää heti kaikkea menemään. Mulla on n. 50.000 säästössä. Keskituloinen olen, tai hieman allekin. Menoja on tietysti, niinhän kaikilla. Mutta turhuuksia en harrasta. Tiedän pari kaveria, jotka eivät jotenkin kestä nähdä rahaa tilillään, se ikään kuin polttelee siellä tai jotain. Heti pitää mennä baariin tai lähteä ulkomaan reissuun. Ai kun heille oli vaikeaa aikaa nää pari viimeistä karanteenivuotta. Mutta onneksi on nettikauppa, sinnehän he sitten syytivät rahansa. Ja sitten pyydetään vippiä. Jonka takaisin maksu on nihkeääkin nihkempää. NAAMAPALMU näiden kanssa.

Vierailija
8/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla yleensä velkaa vähintään tuo 10 000 euroa.

Vierailija
9/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuo 10 tonni on aika tarkalleen 3kk nettotulot.

Vierailija
10/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaisuuteni lienee se, etten ole hakeutunut parisuhteeseen kaikkine rahareikineen.

Vierailija
11/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä tilillä on 210 000 €, tosin ne menevät tiistaina. Sijoituksissa on sitten toinen mokoma.

Vierailija
12/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jota inflaatio syö koko ajan.

Vierailija
13/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla velkaa 100 tonnia, tilillä , 50 tonttua; onko mahdoton yhtälö?

Vierailija
14/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, kun ei törsää heti kaikkea menemään. Mulla on n. 50.000 säästössä. Keskituloinen olen, tai hieman allekin. Menoja on tietysti, niinhän kaikilla. Mutta turhuuksia en harrasta. Tiedän pari kaveria, jotka eivät jotenkin kestä nähdä rahaa tilillään, se ikään kuin polttelee siellä tai jotain. Heti pitää mennä baariin tai lähteä ulkomaan reissuun. Ai kun heille oli vaikeaa aikaa nää pari viimeistä karanteenivuotta. Mutta onneksi on nettikauppa, sinnehän he sitten syytivät rahansa. Ja sitten pyydetään vippiä. Jonka takaisin maksu on nihkeääkin nihkempää. NAAMAPALMU näiden kanssa.

Varmaan pelkäävät kuolevansa huomenna ja elämä pitää joka hetkellä elää maksimaalisesti, eikä latiakaan saisi jäädä käärinliinoihin.

Vierailija
15/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin extraamaan jouluaattona .Palkka noin 600 euroa miinus verot. Hammaslääkärilaskuun, että ei tarvi tiliä verottaa. 

Eli kun saan ylimääräisiä menoja teen extraa. 

Vierailija
16/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuo 10 tonni on aika tarkalleen 3kk nettotulot.

Aika vähän, mulla kuukauden.

Vierailija
17/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymppitonnihan on muutaman kuukauden tulot.

Valitettavasti meillä on niin vähän enää paperikoneita jäljellä. että siellä ei riitä töitä  kaikille. Noh, ensivuoden alussa minunkin eläkkeeni brutto nousee niin, että se on juuri tuon verran 4 kuukaudessa!

Vierailija
18/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä tilillä on 210 000 €, tosin ne menevät tiistaina. Sijoituksissa on sitten toinen mokoma.

Mitä tiistaina tapahtuu?

Vierailija
19/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin kertoa paljonko saatiin pariskuntana säästettyä kun otettiin "älä osta mitään turhaa" 5 vuodessa, mutta et uskoisi joten annan olla. Ja tulot alle keskitason.

Kerro minulle, kiinnostaa, ja lupaan uskoa! En ole aloittaja.

Vierailija
20/681 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteen jää 1700 euroa. Joka kuukausi säästöön menee 600 euroa. Säästössä jo 70 000 euroa. En ole saanut perintöjä. Oma asunto, josta maksan lainaa. Ikää 32v. Ja asun yksin.

Sen lisäksi osan rahoista olen sijoittanut.

Kyllähän jokainen pystyy säästämään. Suurimmalle osalle on vain tärkeämpää elää päivä päivältä ja harmitella joskus tulevaisuudessa kun ei ole rahaa.

Huomannut sen että moni elää kädestä suuhun ja kun kertovat tarkemmin taloudestaan niin kertoo ikävä kyllä kyseisen henkilön älykkyydestä jotain kun rahaa tuhlataan turhuuksiin ja sitten ihmetellään kun tulot ei riitä. Turhaan sitä valittaa rahan riittämättömyydestä jos ei ymmärrä perusasioita.

Joillakin pitäisi olla joku huoltaja aikuisenakin, ainakin talousasioissa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi