Kuvaile ärsyttävin facebook-kaverisi
Itselläni on reilu parikymppinen tuttu joka lataa Facebookkiin jatkuvasti suutelu kuvia miehensä kanssa. Näitä siis ilmestyy säännöllisesi pari viikossa eri maisemissa, kotona yms. Ennen tätä nykyistä miestään näitä samoja kuvia tuli hänen eksiensä kanssa. (Tietaisipä vaan mies tästä...) Lisäksi ilmestyy muitakin statuksia jotka liittyvät parisuhteen hehkutukseen esim. erilaisia runoja, sydämiä toisen seinälle yms. Nyt pariskunta menikin kihloihin ja eiköhän sormuksista tule nyt jatkuvasti kuvia. En ymmärrä miksi sama rengas pitää kuvata moneen kertaan???
En ole kateellinen, en vaan koe että parisuhde asiat pitää tuoda julki lähes päivittäin Facebookin kautta.
Kommentit (310)
Pari löytyy:
- fitnes-tyyppi, jonka päivitykset koostuvat proteiinista, lihasmassasta, salikäynneistä ja liikkumattomien ihmisten kauhistelusta.
- uutta teini-ikää elävästä 30+ perheenäidistä, jonka viikonloput täyttyvät juhlimisesta.
30+ ikäiset kaverit ärsyttää, jotka laittaa joka elämän päivä vähintään yhden statuspäivityksen vaikka ei ole mitään järkevää sanottavaa. Ja sitten 'chekataan ineen' joka helvetin nakkikioskille missä käydään. Eikö aikuisilla ihmisillä ole muuta elämää kun puhelimen räpläys?
Minulla on muutama kaveri, joilla on suomenkielinen nimi mutta joiden äidinkieli on kuitenkin englanti. Voi näyttää siltä, että kaksi suomalaista ne vaan juttelee englanniksi, mutta todellisuudessa siinä juttelee kaksi brittiä :)
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 08:06"]
Minulla on muutama kaveri, joilla on suomenkielinen nimi mutta joiden äidinkieli on kuitenkin englanti. Voi näyttää siltä, että kaksi suomalaista ne vaan juttelee englanniksi, mutta todellisuudessa siinä juttelee kaksi brittiä :)
[/quote]
Ja entä sitten, jos kaksi suomalaista päättääkin puhua englanniksi? Mitä väliä? Miksi juuri tällainen ärsyttää eikä vaikkapa ihan oikea päteminen?
Kauhea kasa joka postaa jatkuvasti joko ruoka-annoskuvia tai läskikuvia itsestään. Eilen tuli kuva pullerovarpaistaan rantahiekassa. Hyi yööööööök!!
Tyypit jotka lisäilevät ryhmiin kysymättä.. Mä oon naimisissa ja yx tuttu oli lisännyt mut johonki deitti-ryhmään. Ja eräs toinen oli lisänny varmaan kymmeneen eri ryhmään :/
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 03:24"]
119, mua ärsyttää, tai ihmetyttää, vähän. Huomioimalla ulkomaalaiset kaverinsa sulkee ulkopuolelle ne suomenkieliset kaverinsa, joiden englanti ei ole vahva. Nuorissakin ihmisissä heitä on. Ymmärrän englannin käytön tietysti silloin, kun kyse on vahvasti kansainvälisestä ihmisestä, mutta muutaman englanninkielisen huomioiminen tuntuu vähän hassulta satojen suomenkielisten seassa. Tuntuu tosiaan vähän pätemiseltä. Itse en ole kokenut itselleni vierailla kielillä päivittäviä ongelmalliseksi, vaikka vaikkapa kiinankielisen päivityksen vetämisen translatorin läpi ei tee tekstistä välttämättä kovin kaunista, yleensä johtoajatuksesta saa tolkun. Kommentoin heille englanniksi.
Englanninkieliset päivitykset kuitenkin ovat vielä ok, mutta eniten ihmetyttää, kun suomenkieliset tyypit käyvät niiden alla keskustelua englanniksi. Minkä takia? Jotta jommankumman joku englanninkielinen kaveri ei vahingossakaan jäisi paitsi mistään äärettömän tärkeästä satunnaisuudesta?
Kaikkein pahinta on silti, kun englanniksi päivitetään niin tavattoman heikolla kielitaidolla, että teksti jää ymmärrettävyydeltään enintään sille bing kääntäjän tasolle. Jos ei lähde, niin laittaisi sitten ihan sillä kielellä, mikä lähtee. Joiltakin ei tietysti lähde juuri mikään.
[/quote]
Miten voit dissata ketään, joka vierasta kieltä käyttää? Vieraan kielen oppii vain ja ainoastaan sitä käyttämällä, ja jokaisella on oikeus käyttää kieltä, oli se millä tasolla tahansa, viis siitä että sinua ätsyttää se huono kielitaito. Vaikka osaisi jotain kieltä miten vähän tahansa, on sillä mahdollista tulla toimeen todellisessa puhetilanteessa, riippuen kontekstista. Sun kaltaiset kielipoliisit ärsyttää; kuinka hyvin kieltä sitten pitäisi osata saadakseen käyttää sitä?!
T. vieraiden kielten puolella vieraita kieliä opiskeleva
Ei mua ärsytä mikään/ kukaan facebookissa :) jos joku ei kiinnosta - selaan ohi. Yleensä kyllä jaksan lukea kaikki päivitykset mitkä kohdalle osuu. :)
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 08:47"]Ei mua ärsytä mikään/ kukaan facebookissa :) jos joku ei kiinnosta - selaan ohi. Yleensä kyllä jaksan lukea kaikki päivitykset mitkä kohdalle osuu. :)
[/quote]
Sama täällä! Elämästään saa näköjään tehtyä todella kurjaa, jos vain tarpeeksi yrittää. Oikein ammatti-ärsyyntyjien kokoontumisajot täällä.
kolmekymppinen nainen, joka hehkuttaa painonpudotustaan ja jonka päivitykset ovat "hih" mikä treeni!", "lenkille " jne.
kuitenkin kuvissa näkyy veltto, kalpea, pömppömahainen sohvaperuna. aika epäilyttävää, että vuosi sitten alkanut kova treeni ei näy missään ! ok, on laihtunut mutta kiinteytymisestä ei kyllä voi puhua..
Mulla on yks kiukutteleva FB-kaveri. On poistanut mut varmaan neljä kertaa ja parin päivän päästä tulee taas kaveripyyntö.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 09:34"]
Mulla on yks kiukutteleva FB-kaveri. On poistanut mut varmaan neljä kertaa ja parin päivän päästä tulee taas kaveripyyntö.
[/quote]
Mitä sen arvoista olet tehnyt että saat tämän poistotuomion? :D Vai onko klassinen kaverilistan siivoaja, että jos ei joka päivitystä kommentoi niin raivataan pois?
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 06:15"]
--
Ja yks ryhmä, joka ärsyttää suuresti on nää muka hauskat loukkaantujat. Esim kun oli arkikuvahaaste, niin veisteltiin jotain mukahauskaa siitä, ja ilmoitetaan suureellisesti että minä en moiseen alennu. Eikö vaan voi jättää noteeraamatta koko hommaa..
[/quote]
TÄMÄ!
Olen jo riittävästi lukenut päivityksiä, joissa korostetaan omaa tiedostavuutta, kun ei osallistuta "siis niin noloihin arkikuvahaasteisiin". Joo, ei tarvitse osallistua. Mutta ei kai siitä osallistumattomuudesta tarvitse mitään mainosta tehdä?
Onko teille tullut listoille muuten ^ näitä kaverilistan siivoajia? Joka alkaa siis viestillä "Olen päättänyt siivota kaverilistaani ja jättää jäljelle he, jotka oikeasti välittävät. Mikäli näet lukea tämän, onnea, olet vielä listallani!" <3 Tai sitten jotakin vastaavaa, että tykkää tästä tai kato käy. :P
Yleensä on itseltä jäänyt noteeraamatta, vaikka olisikin kehotus tykätä tai pistää sydämiä tai mitä tahansa.
Itseäni ei niinkään ärsytä vaan enemmäkin naurattaa paikkakuntani yli parikymppinen pissis tyttö. Hän on siis ihan tunnettu kaikissa piireissä juurikin Facebookin kautta. Monet ihmiset ärsyyntyvät suuresti hänestä ja välillä näkeekin ihan suoraan kommenttia hänen kuvissaan "kaikkia varmaan kiinnostaa" yms.
Eli hän siis päivittää joka päivä lähes 10 kertaa. Hän lisää myös kuvia tekemisistään. Parhaimpia poiminitoja ovat mm. hänen pikkuveljensa synttärilahjat kuvattuna, pikkuveljen ostettu uusi tietokone, uusi hiiri koneeseen. Kun hänen siskonsa alkoi odottaa vauvaa niin hänenkin raskautensa etenemisen pystyi lukemaan facebookista kuvien kera. Parhaimpia poimintoja olivatkin mm. siskon kohdunsuun avautuminen senteissä päivitettynä. Eli hän siis päivittää kaikkien muidenkin asiat omiensa lisäksi.
Laskeskeltiin joskus huvikseen hänen kuva-albuminsa joita on kertynyt yli 100. Jokaisessa albumissa kuvia melkein pari tuhatta ja suurinosa otettu omasta naamasta. Joka päivä tulee n. 5 kpl omia naama kuvia samasta asennosta ja ilmeistä.
Yksi postaus oli joskus sellainen missä oli kuvannut wc-paperia jota käyttää ja siihen sitten tulikin aika ikäviä kommentteja ettei ketään kiinnosta että rajansa kaikella.
Viikonloppuisin hän alkaakin päivittelemään monta kertaa päivässä "mitäs ihmiset tänään tekee?" "Olisko jollain jotain tekemistä tänään?" "Mihis tänään bilettämään?" Ja siis päivittää tunnin välein ja poistaa aina edellisen statuksen. Tämä on jo aika noloa.
Ilmeisesti aika yksinäinen tyttö kyseessä joka yrittää vähän liikaa saada huomioita. Joka arkipäivä päivitetään ainakin jotain näistä: mitä on ostettu kaupasta, työvuoron aikataulu, mitä on syöty kuvien kera, ripsienpidennyshuolto, kampaamokäynti, rakennekynnet, mentiikö pyörällä töihin tai käytiinkö salilla. Kenen kanssa on päivää vietetty ja missä on käyty. Lisäksi kuvat päivän asusta ja onko jalassa ollut vahingossa eripari sukat. Myöskin pienestä prinsessa chihus koirasta tulee monta kuvaa päivässä ja mitä koira on tehnyt. Eli hänen Facebook on kuin avoin kirja.
Sitten vielä jotkut ovat ilmeisesti sanoneet tälle näistä jatkuvista päivityksistä aika pahastikin koska tyttö usein päivittää erilaisia puolutuksia itsestään "you know my name, not my story" "so many bitchies" "shut up! you know my name. " Ihan kuin puolustaakseen omaa käytöstään ja syyttäen kateudesta.
Vuoden verran on nyt yhdellä kaverilla kestänyt sen kuntosalibuumi, ja joka vitun aamu se laittaa kuvan aamulenkiltä ja sitten salilta sen "olin täällä" tilan. Voi että ettei jaksa enää kiinnostaa yhtään. Olen nähnyt satoja kertoja kuvia sen rahkaprotskusmoothiesta, lukenut BUUJAAAA WORK THAT ASS, BITCH-päivityksiä, tuijotellut sen peiliselfietä, kehunut sen penkkitulosta ja ihaillut sen treenivaatteita. Mutta jumalauta vuoden jälkeen en enää jaksa!!! Mä en enää tiedä käykö se salilla vaan sen takia että saa jotain päivitettävää, vai siksi että se on jotenkin sairastunut tuohon salireksiaan. :( Ja oi ne kaikki motivaatio-memet... en kestä... :(
Lisätään nyt vielä että käyn itsekin salilla salaa. Salaa Facebookilta. Kaverini on aiheuttanut sen että en uskalla kertoa kenellekään, koska en tod halua olla se tyyppi joka kuvittelee että toisia kiinnostaa jokapäiväinen salini.
Oli yksi kaveri joka ärsytti mutta poistin sen juuri siksi. Kaikki sen päivitykset oli jotenkin niin että joku oli kehunut häntä, ja hän jakoi sen sitten kaikille. Se nyt vaan on mahdotonta että joku niin helvetin ärsyttävä saa joka päivä jotain kukkia töihin, kortteja hoitolasten vanhemmilta ja kehuja loistavasta työmoraalista. Tiedän tän kaverin hyvin ja on yksi hankalimmista ihmisistä joita tiedän, ja työkaverina melkoinen itämaan tietäjä. "Jälleen kerran sain kuulla kuinka hyvä olen työssäni, parhaan palautteen saa lasten vanhemmilta ja kieltämättä mieltä lämmittää kuulla kuinka olen kyennyt luomaan ryhmästäni niin eheän ja yhtenäisen. Hyvä minä taas tänään!" ja näitä siis viikon ajan eri muodoissa. Oikeastihan kaveri riitantui kollegojensa kanssa koska ei kyennyt kompromisseihin, ja vaihtoi työpaikkaa usein. Sen statukset eivät kohdanneet tosielämän kanssa, ja kyllästyin sen mielikuvitusstatuksiin.
Yksi superjuoksija muija dissaa jatkuvasti laihaläskejä kanssasisariaan ja postailee syväsyyllistäviä liibalaabapaskoja tyyliin: DONT ASK WHY I RUN, ASK WHY YOU DONT!!!!" Status saattaa olla: Meneekö kätesi sipsipussille taas lauantaina? Mäpäs meenkin tästä juoksulenkille raikkaaseen ilmaan, eikä muuten tee mieli sipsiä! Kannattaa kokeilla!! ;)
Aivan todella ärsyttävää. Mä itse käyn salilla ja urheilen, mutta en saa MITÄÄN kiksejä siitä että syyllistän ylipainosia kavereitani. Jos mä todella haluan auttaa heitä liikkumaan, pyydän lenkille kaveriksi. Mutta kun minun ongelmani ei ole se että muut eivät liiku, jokainen tyylillään. Vituttaa tuollaiset syyllistävät ääliöt jotka kuvittelevat olevansa jotain liikuntamessiaita.
Valokuvia on kiva katsoa, varsinkin jotain reissukuvia, mutta joidenkin kuvat kyllä jaksaa hämmästyttää. Laitetaan kaikki mahdolliset reissukuvat esim 200 kuvaa joltain reissulta.. vois niitä ehkä hiuken karsia joo.. tai sitten laitetaan myös ne tärähtäneet tai jotenkin epäonnistuneetkin kuvat.. Mitä järkee. Kyllä mä ite pyrin miettiin mitä laitan näkyviin, etten vaan lataa kaikkia mahdollisia kuvia ja että kuvanlaatu nyt olis paras mahdollinen.. Ja sit oma lukunsa on nää profiilikuvanvaihtajat. Ja yks ryhmä, joka ärsyttää suuresti on nää muka hauskat loukkaantujat. Esim kun oli arkikuvahaaste, niin veisteltiin jotain mukahauskaa siitä, ja ilmoitetaan suureellisesti että minä en moiseen alennu. Eikö vaan voi jättää noteeraamatta koko hommaa..