Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**SOPPAILIJAT 2.1.06**

02.01.2006 |

Huomenta soppailijat!!

Sain näköjään kunnian avata meidän ekan virallisen ketjun. =)

Tarkoitus siis aloittaa laihdutus sairaaladieetin mukaan ja jatkaa sitten siitä parhaimmaksi katsomallaan tavalla.

Ohjeet soppaan löytyy täältä..

http://www.kauneusjaterveys.fi/kuukaudenklassikko/article114230-1.html

Tervetuloa mukaan kaikki jo mukaan lähtöä suunnitelleet sekä uudet ihmiset!

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt kelpaa mennä vatsa täynnä nukkumaan. Kokemuksesta sanon, että pahimmat päivät ovat takana. Huomenna on jo tosi helppoa noudattaa kuuria.

Kävin juuri puntarissa ja kahdessa päivässä paino tippunut kilon.

Ja huom: syön kasvissosekeittoa ja juon kahvia, muuten ohjeiden mukaan.

-P

Vierailija
22/97 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni ensimmäinen varsinainen kuuri ja tällä hetkellä tuntuu, että myös viimeinen. En olisi ikinä uskonut, että olo voi mennä näin huonoksi... Mutta kun kerran on aloitettu, niin kesken en jätä! Jotenkin se nälkäkään ei ole pahin, mutta käsittämättömän voimaton ja etova olo laittaa mielen matalaksi. Toisaalta, en muista milloin viimeksi päärynä olisi maistunut niin hyvältä kuin eilen =)

Tosin, vaikka eilen olin jo valmis heittämään hanskat tiskiin, niin tänä aamuna vierailu vaaalla sai taas lisättyä uskoa tähän touhuun, eilisestä noin kilo tippunut (ei ole digitaalista vaakaa, joten en ihan tarkkaa lukemaa saa), eli nesteet ovat ainakin lähteneet liikkeelle.

Vaan kävi kyllä yksi mokakin eilen, olon ollessa huonoimmillaan join sokeroimatonta mehua, FUN Lightia, ja olo koheni nopeasti paljon paremmaksi. Mutta, sitten vasta lueskelin noita lappusia tarkemmin ja makeutusaineet olivat kokonaan kiellettyjen listalla. Tietääkö joku, mistä syystä? Kaloreitahan nyt ei hirmusti tule, mutta vaikuttavatko nuo aineet jotenkin muuten???

Toinen päivä siis alkaa, keittoa en taida saada kauheasti syötyä, mutta onneksi on eväänä iso kurkku =) Ja näen päiväunia siitä uuniperunasta... Tsemppiä kaikille!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin aamusta olo tuntuu taas loistavalle ja saahan tänään syödä hedelmiä ja vihanneksia mielenmukaan, täytyy kyllä jotain rajaa pitää =) Ajattelin alottaa tolla sopalla ettei jää syömättä, kohta siis soppaa lämmittämään ja aamupalalle.

Minkula: Millasia tuloksia sait eilen, tuliko selvyys asioihin? Toivottavasti uutiset oli parempia kun osasit odottaa, mutta joku syyhän niihin pitäis löytyä kuitenkin?

Piirpauke taisi kirjotella että kolmannesta päivästä alkaa helpottamaan ja sitä kyllä toivonkin eilisen jälkeen. Ainakin nyt aamusta on tosi energinen ja hyvä olo, ei edes tee mieli oikeestaan mitään vaikka vois jo popsia vaikka appelsiinia....otan sen sopan kuiteskin ekana.

Susukka: Mulla myös elämäni ensimmäinen kuuri menossa ja aika ankeeta ollut, mulle eka päivä oli jotenkin helpompi kun toka tai en tiiä ehkä ne meni aika samoissa tunnelmissa...tokana päivänä oli ehkä enemmän ihan nälkä ja toi soppa oikeen kuvotti, välillä ihan pyörrytti (taisi olla kalorit aika vähissä)!

TSEMPPIÄ vaan kovasti, älä anna periksi, kyllä tää iloksi muuttuu! Mulla oli eilen itsekuri niin kovilla mutta kesti kumminkin kun oli päättänyt sen pitää!

Sitten punnitustuloksiin! Sunnuntaina aamulla paino 78,7kg Joulumässäilyn jälkeen. Sunnuntia kevyttälinjaa, ma aamuna paino 77,8kg ja kuuri alkakoon. Ti en punninnut.

Tänään ke aamulla, kaksi päivää takana ja paino 76,6kg, elikkäs miinusta ma aamusta -1,2kg.

Tarpeeksi mulle ja sain uutta tsemppiä kuuriin, nyt aion punnita jatkossa joka aamu =)

Jekkuli -1,2kg

Vierailija
24/97 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkanut kunnolla :( Sopan keittelyyn en vaan mukamas ehtinyt... Tänään kyllä sen teen ja huomenna aloitan! Oliskohan ketään muuta enää samassa tahdissa aloittavaa? :) Pyörinpä silti tässä samassa pinossa!

Jekkuli: tuohan on mainio pudotus!!! Voi kun samaan pääsisin sitten minäkin... Tähän mennessä kun kilon pudotukseen on mennyt toista kuukautta.

Mites muuten kun tuossa ekan päivän kohdalla lukee, että saa juoda sokeroimattomia mehuja. Tarkoittaako se tuoremehuja??? Siis jos saa juoda esim. appelsiini- ja omenamehua koko päivän, ei tuo eka päivä kovin pahalta tunnu näin ajatellen. Tokan kohdalla ei ole mitään, mikä mua pitelis hengissä... :/ Mitä siis olette muut juoneet ton ekan päivän aikana??

Nyt alan sopan keittoon sitten minäkin. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan...! Ja TSEMPPIÄ soppailijoille! :)

Vierailija
25/97 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen oli kyllä hankala päivä, vaikka suurimmaksi osaksi syönkin tavallista ruokaa. Listani oli tällainen:

- aamupalalla leipä juustolla ja makkaralla, tee

- lounas kaalikeittoa (kalsiumtabletti)

- välipala klo 14 vähän raejuustoa ja päärynä

- päivällinen lohikiusausta ja maitoa

- välipala päärynä

- iltapala tee, jogurtti, leipä juustolla ja makkaralla, vähän raejuustoa

Eikö kuulosta aika paljolta? Silti aamupäivä oli todella rankka pääsärkyineen, joten lisäsin eka päivästä tuon klo 14 välipalan. Painoa silti pudonnut 1kg, mutta taitaapi nestettä olla. Tämä tahti kuitenkin tuntuu tosi hyvältä ja kaalikeittokin on edelleen namia. Yritän jatkaa toisenkin viikon tätä rataa, joten eiköhän siihen mennessä tule 2-4kg tuloksia. Siis rasvaa, -toivottavasti.

Olen aina pitänyt kaaliruuista, joten siksi tämäkin soppa maistuu ihan. MUTTA tein vähän kikkailuja. Varsisellerit (yök) keitin ensimmäisenä ja soseutin ne ennen muiden aineiden lisäämistä. (Joku kirjoittikin varsisellerin inhoajana..) En edes huomaa että keitossa sitä on. Tomaattia laitoin yhden purkin ylimääräistä ja suolaa ripautin vähän lisää.

Joku kyseli liikkumisesta. Mulla on Crosstrainer kotona ja sillä teen vähintään 3xvkossa 20min. Eilen en olisi jaksanut crossailla, jos en olisi syönyt tuota välipalaa. Joten en ihmettele, jos te täysin soppailijat ette jaksa tehdä saman aikaisesti mitään! (Ja tietysti liikkumista on tämä kolmen alle kolmevuotiaan kanssa touhuaminen..)

T:Geera -1kg imettäjä

Vierailija
26/97 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten aiot soppakuurin toteuttaa? Meinaatko täysillä tehdä, vaikka imetät?

Vierailija
27/97 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tarvitaan varmasti... Vaikka nyt on kyllä olo parempi kuin eilen, mutta pelkään, että iltapäivällä taas hiipii tuo sama kuvotus kuin eilenkin. Toivottavasti nämä nyt ovat minullakin ne vaikeimmat päivät ja loppu olisi helpompaa.

Jännä juttu muuten, miten sitä kaalisopan syöntiä yrittää väistellä ja siirtää. Soppa sinänsä on jopa ihan hyvää, eikä mitenkään kuvota, mutta en vain saa syötyä... Mieluummin rouskutan tätä kurkkua =)

Vierailija
28/97 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin ainakin eka kokeilla ihan ton ohjeen mukaan. Näin ajatellen tuntuu ihan helpolta jaksaa tota rankkaa diettiä pari päivää! Siis ku noi kaks ekaa päivää näyttää pahimmilta. Mutta tässä ku lueskelen muiden kokemuksia, kuulostaa siltä, että kaikilla on heikko ja paha olo, päänsärkyä, yms... Hmm. Mutta ajattelin siis ainakin aloittaa ihan ton ohjeen mukaan, jos olo ihan kamalaksi menee, voisin keiton kanssa ottaa vaikka tummaa leipää ilman mitään päällysteitä.

Niin ja tota mehujuttua mietin. Siis jos tuoremehut käy, se kyllä ois iso apu! Niistä ku saa energiaa hyvin. Katsotaan huomenna...

Vierailija
29/97 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Jekkuli! Täällä kiritetään, kun ' samassa veneessä ollaan' ;o)

Mä täällä vähän ulkopuolisena näitä mielenkiinnolla lueskelen...Mieli teksi mukaan, mutta mä myös imetän, en enää täysin, mutta kuitenkin. Pelkään että maidon tulo loppuu tuon kuurin myötä kokonaan.

Anemos ja Geera! Te myös imetätte?Anemos, miten aiot dieettiä toteuttaa? Millaisen kasvissosekeiton teit Geera? Mä täällä mietin että pitäiskö tänään keitellä ja jotain mukailtua dieettiä kokeilla. Mutta en todellakaan pysty vielä tuohon ' aitoon ja oikeaan' . Mutta jonkinsortin SYSÄYKSEN tarvis nyt joulun ja uuden vuoden, risteilyn ja synttäreiden -syömisten jälkeen ;o) SYITÄ siis löytyy, tähän painonlaskun tyssäämiseen.

Nella

Vierailija
30/97 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just söin soppa-annoksen ja maistu yllättäen ihan alasmenevälle, eilen oli ihan oksettavaa...kiva näin!

Anemos: Onhan toi mun pudotus ihan kivaa luokkaa mutta parempiinkin lukemiin vissiin olisi mahdollisuus jos vaan söisin soppaa useammin. Kunhan kolme kiloa viikossa katoaisi olen onnellinen ja iloinen ja tyytyväinen =)

Tsemppiä kuurin alkuun. Kuulostaa mun mielestä aika rankalle jos pitäs vielä imettää, eilinen oli ainakin mulle aika rankkapäivä vaikka imetys jäikin vuoden vaihteessa. Alkuhan se tíetty aina on pahin, mut ota ihmeessä leivästä vähän hiilareita jos siltä tuntuu.

Mehuista monet kirjottelee. Itse en ole mitään mehuja juonut kun en tiennyt mikä sallitaan ja mikä ei. Makeutusaineethan listan mukaan ainakin on pannassa. Ystäväni harrastaa tätä kuuria säännölliseti ja juo mehupäivinä fun lightia ja paino putoaa reippaasti siitä huolimatta! Eli tuskin siitä haittaakaan on, itse olen vaan niin sääntöjen mukaan menijä =)

Tuoremehut? En osaa sanoa, nehän on kyllä yleensä vain hedelmän omalla sokerilla eli sokeroimattomia. Mut saahan niistäkin kyllä tosi paljon energiaa, melkeen sama kun söis hedelmiä. Enpä tiiä tuota!

Nyt siis kävelylle!

Vierailija
31/97 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukaeltu soppa vaan porisemaan ja mukaan!

Vierailija
32/97 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuota ketjun alussa olevan ohjeen mukaista kaalisoppaa siis syön. Tuossa viestissäni (nro27) kirjoitin mukaellun versioni tästä dietistä. Tuntuu ihan hyvältä ja tuota soppaa lounaaksi syön paljon, joka välissä kun tekee mieli. Eilen kaksi annosta.

Tervetuloa vaan mukaan! Vai aiotko lähteä mukaan jollakin tavalla?

Vierailija
33/97 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuo kaalikeitto tökkii... Eilen söin sitä kolme lautasellista,hirvittävän päänsäryn kera. Join ainakin 5 litraa vettä joten vessa kutsui usein. Tänään söin aamupalaksi salaattia kulhollisen ja äsken söin sitä keittoa. Enempää en pysty joten loppupäivän ateriat koostuvat siitä salaatista ja kurkusta. Mutta positiivista oli että kävin vaa´alla ja paino oli kilon vähemmän kun eilen!!!! Tais olla ton veden juomisen ansiota... Toivottavasti tän viikon saldo olis se -5kg niin olis sitte helpompi jatkaa...

Vierailija
34/97 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita teidän tuloksia katsellessa ei voi muuta kuin lähteä kauppaan hakemaan kaalia ;o) muut tarpeet kaapista löytyykin. Mulla taisi mennä jo nimimerkit sekaisin, se oli sitten joku muu joka korvasi keiton kasvissosekeitolla kuin Geera. No jokatapauksessa tänään keitän keiton ja ajattelin että etenen siten, että aamulla tee/leipä koko päivä keittoa ja illalla viiden maissa kunnon ruokaa, ettei maidontulo kokonaan lakkaa.

Mutta tosiaan, itsekin tuntuu, että tarivitsis sellaisen kilon-kahden sysäyksen, että jaksaisi taas uskoa tähän laihduttamiseen. Huomenna siis soppaillaan täälläkin! :o)

Nella

Vierailija
35/97 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sattumalta eksyin tänne. Kiva huomata että muitakin " itsensä kiduttajia" löytyy... Aloitin kaalisopan maanantaina. Tein vaihteeksi sen kiinankaalesta ja varsiselleriä en laittanut...Olen tuota soppaa aikaisemminkin keitellyt, ja jos viikon sinnittelee, niin kyllä 5 kg lähtee...Jouluna tuli herkuteltua, siksi pitää rankaista itseä vähän tällä tavalla ; ).

Tsemppiä vaan kaikille soppailijoille!

Vierailija
36/97 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piirpauke oli ihan oikeassa, kaksi päivää on pahimmat ja sitten helpottaa. Tää päivä on ollut jo ihan elettävä siis normaali, ei päänsärkyä, kuvotusta tai muitakaan oireita.

Kuvitelkaa, soppa ei eilen laskenut ollenkaan (söin kaksi annosta). Tänään se on maistunut ihan hyvälle ja söinkin juuri neljännen annoksen, pitäsköhän vielä viides vetästä ennen nukkumaan menoa. Voihan olla että huomenna ei taas maistu.

Tää päivä on siitäkin kiva että saa otta energiaa hedelmistä ja vihanneksista. Oonkin syöny keiton lisäksi appelsiinin, 2 päärynää ja 2 kiiviä + 2 pikkusta porkkanaa. Oonkohan syönyt liikaa? ...mutku ohjeissa sanotaan että mielen mukaan =)

Huomen aamulla punnitus kertokoon olenko ahminut liikoja, toivottavasti en!

Jos muuten päätä särkee, kannattaa lähteä pienelle kävelylle tonne raikkaaseen ilmaan. Kävin itte eilen illalla ja pääkipu jäi sinne, oli mukavampi mennä nukkumaan. Se lähteminen on vaan aina niin ikävää, mutta kannattaa. Tänään ei pää särje, mutta käyn kävelemässä kuitenkin pikku lenkin jos mies tulee ajoissa kotiin.

Emilia: Pompsahda pinoon kertomaan onko oireet helpottaneet?!?

Jekkuli

Vierailija
37/97 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mennään sitten samaa tahtia Nellan kanssa vai? Eli keitto on pian valmis ja huomenna alkaa koetus! Tein keiton muuten ihan ton ohjeen mukaan, mutta laitoin vain 3 purjoa (oli niin valtavia!). Ja kaalistakin meni vaan reilut puolet. Niin ja laitoin myös tuoretta tomaattia aika reilusti ja minäkään en sitä selleriä kyllä laittanut. No enpä silti voi sanoa, että tuo sopan haju suuremmin houkuttelee... Mies katsoo kauhuissaan mitä ihmettä mä innoissani hellan vieressä hämmennän...! Saa nähdä miltä se huomenna maistuu. Aion muuten survoa koko mössön ihan hienoksi. Mua yököttää ajatus tollasen sekasopan syömisestä! :)

Eli aamulla se alkaa. Eka punnitus tietenkin. Kahvi jää juomatta, mutta meinaan kyllä tuoremehua juoda. Siis sehän on sokeroimatonta hedelmämehua. Mitä muuta tuo siis voi tarkoittaa kun ohjeessa noin sanotaan?? Munkin on vähän varoen tota kuuria noudatettava, ettei maitotuotantoon tule ongelmia. Vaikka enpä usko että maidontulo lakkaa ihan näin viikon aikana. Jos tuota kuuria jatkas kovin pitkään, se varmaan jo alkais vaikuttamaan. Mutta enpä uskois viikolla vain olevan vaikutusta.

Huomiseen siis! Nella tulethan sinäkin kertomaan sun vaikutelmia kaalikeitosta! :)

Missäs muuten Minkula on????

Vierailija
38/97 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs paino ei ole inahtanut suuntaan eikä toiseen. Mulla on iltaisin punnitus ja arvelenpa että tän illan punnitus on mieluisa. Olo on mahtava, ei yhtään nälkä ja muutenkin hyvä. Ja jos nälkä kurnii, syön vähän kaalta raakana ja juon monta lasia vettä.

-P

Vierailija
39/97 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kauhu-unia yöllä että painoa oli tullut lisää pari kiloa. Varmaan noitten mun hedelmäherkuttelujen takia...mut nehän oli sallittuja.

No ei se vaaka mikään super ilonen ylläri ollut, miinusta kummiskin. Eli eilisestä -300g. Elikkäs yhteensä nyt -1,5kg, joten hyvä jos se mun tavottelema -3kg tulee viikossa pudotusta.

Alotin aamun tossa sopalla, ja edelleen oli ihan syötävää. Tänään syön luonnonjukurttia banaanilla. Meinasin jakaa sen litran kolmeen osaan ja survoa sauvasekottimella aina yhen banaanin sekaan, sellasia pirtelöitä siis yhteensä 3 kappaletta. Yhen säästän ihan iltaan.

Ja lisänä ainakin 3 kertaa soppaa! Tämmösiä suunnitelmia tälle päivälle.

Minkula missä luuraat? Oltiin samassa tahdissa menossa, olis kiva kuulla miten sulla menee?

Jekkuli

Vierailija
40/97 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tottakai tänäaamuna heräsin hurjan nälkäisenä (ja väsyneenä ja valmiiksi pää kipeenä, vauva heräs MONTA kertaa yöllä...). Kaalisoppa haisi kattilassa :( Ei kai sitä tarkoitus ole aamupalaksi syödä?? Mun teki aamulla mieli vaan keittää iso kuppi kahvia ja syödä rehellinen iso voileipä sen kanssa! :) No kahvin keitin vaikka ei pitänyt. Ja kaivoin jääkaapista juuston ym. voileipätarvikkeet... Ja sitten iski itseinho!! Hyihyi. Kamat takas kaappiin ja sen sijaan otin ison lasin omenatuoremehua! :) Ja sen kahvin (tilkalla kevytmaitoa). Ei voi kamalan paha olla??

Ja aamupunnitus näytti 76,4kg... +0,5kg joulupyhien seurauksena :( Mutta nyt saa lähteä se ja muutama kilo lisää! Tavoite olis päästä 65kg jossain vaiheessa. Mutta kuhan nyt eka näyttäs vaaka edes 70kg. Heh, jos tää soppakuuri toimii, niin muutaman tällasen ku tässä pitäs ennen kevättä, sitähän olis ihannemitoissa alta aikayksikön!!! :D Saapa nähdä.

Tuo keiton tuoksu ei kyllä ole kovin hemaiseva. Siis eihän siinä sopassa olekaan oikein muuta kuin sipulia ja kaalia?!? Teki mieli edes yksi peruna heittää joukkoon. Mutta enpä heittänyt! Katsotaan miltä se maistuu tuossa puolenpäivän aikoihin. Siihen saakka ajattelin selvitä vain vedellä ja ehkä lasilla mehua. Että näin se sitten alkoi!