Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**SOPPAILIJAT 2.1.06**

02.01.2006 |

Huomenta soppailijat!!

Sain näköjään kunnian avata meidän ekan virallisen ketjun. =)

Tarkoitus siis aloittaa laihdutus sairaaladieetin mukaan ja jatkaa sitten siitä parhaimmaksi katsomallaan tavalla.

Ohjeet soppaan löytyy täältä..

http://www.kauneusjaterveys.fi/kuukaudenklassikko/article114230-1.html

Tervetuloa mukaan kaikki jo mukaan lähtöä suunnitelleet sekä uudet ihmiset!

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puntarin viisari oli hiukan liikkunut, että varovaisesti sanoisin nyt saldon olevan -1,7kg. Viimeistä soppapäivää viettelen ja siirryn tästä pikkuhiljaa vähähiilihydraattisen ruokavalion toteuttamiseen. Jahka saan aiheesta lisää tietoa ja pääsen kauppaan täyttämään kaappini " oikeilla" sapuskoilla.

Täytyy vielä huomenna käydä puntarissa, mutta sen jälkeen unohdan punnitukset joka päivältä. Keskityn enemmän hyvinvointiin ja ehkä viikottain vierailen vaa-alla. Että paino kuitenkin pysyy!

Tervetuloa uudet soppailijat ja hienoja tuloksiahan on kaikille tullut!

Vierailija
82/97 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraita oli koko viikonlopun joten eilinen raportointikin jäi väliin... Keitto ei laske millään joten eilen söin lihan ja tomaattien seuraksi salaattia ja kaalia raakana vaikka niitä ei listassa mainittu. Ja tänään kanan kaverina on menny jos jonkin moista vihannesta sekä vettä molempina päivinä vähintään 4 litraa. Kiloja on tippunu viisi ja huomenna on viimonen päivä. Nestettä varmaan suurin osa koska en usko että läski kuluis näin nopeesti!

Joku kyseli aikasiemmin liikunnasta kun painoo on tippunu hyvin niin kyllä liikun tollaset pari tuntia päivässä, lähinnä vaunutellen ton pikkasen poikasen kanssa. Kilometrejä tulee noin kymmenen päivässä. Ennen olen vaan ehtoisin syöny suklaalevyn tai puolet sipsipussista joten liikunnan vaikutukset eivät ole näkyneet... Mutta nyt on ihna kiva olo ja tällä hetkellä ei tee edes mitään makeita mieli! Huomenna siis viimeinen punnitus ja siten alkaa niiden loppujen kilojen pudotus...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli mun viimeinen ja seitsemäs päivä. Koko viikon noudatin kuuria melko tarkasti enkä repsahdellut, paitsi eilen illalla kaheksalta. Olin ystävän luona kylässä ja hän laittoi jätskiannokset valmiiksi kysymättä mitään, ei tiennyt mun kuurista vielä. Nooh, enhän mä sitten kehdannut kieltäytyä ja mielikin teki joten jätskit meni nassuun. Eilen myös söin riisin ja kasvisten kanssa edellisen päivän syömättä jääneet kanat joten vähän meni soveltaen sunnuntai.

Viikon puntari lukemat: (olis kiva lukea näitä muiltakin kunhan " valmistutte" =))

su 1.1 paino 78,8

ma 2.1 paino 77,8 Kuuri alkaa

ti 3.1 en punninnut

ke 4.1 paino 76,6

to 5.1 paino 76,3

pe 6.1 paino 76,1

la 7.1 paino 76,1

su 8.1 paino 75,3

ma 9.1 paino 75,4

Puntari näytti siis aamulla 100g enemmän kun eilen. Soppakuurin seitsemän päivän kokonaissaldoksi jäi siis 2,4kg. Jos katsottas sunnuntaista kun laiharin alotin olis miinusta 3,4kg. Kuinka vaan ihan kivalle tuo uusi lukema näyttää. Ensimmäinen tavote 72 kiloa on jo aika lähellä, sit seuraava tavote voisi olla 68kg...hui toi näyttää jo niin mukavalle että tuntuu ihan saavuttamattomalle.

Nyt jatkan siis kevyttälinjaa, en kuitenkaan punnaa joka aamu. Yritän olla syömättä leipää (ainakin valkoista), perunaa, pastaa ja muitakin kovia hiilarin lähteitä.....yritän siis vähän karppailla. Asiasta en oikeen mitään tiedä mutta koitan netistä vähän vinkkiä katsoa. Toi karppaamiseen kuuluva rasvojen syönti pelottaa, mitäs jos paino alkaakin vaan nousta, kokeilemallahan se selviäisi.

Geera kertoile sitten miten sun ruokavalio on muodostunut ja mitä se vaikuttaa painoon??? Kunhan saat sen käyntiin.

Alotin muuten eilen Latinos tanssitreenit, kivaa oli! Oon haaveillut monta vuotta ja nyt vihdoin se on aloitettu, kerran viikossa kyllä vaan ja sekin on aika hintavaa. Käytiin sambaa, tza-tzaa (mitenköhän kirjotetaan?) ja reippaassa meiningissä eli hiki tuli.

Mitähän söis aamiaiseksi, lista ei enää määrää mutta aion pysyä kuitenkin kasviksissa ja hedelmissä!

Jekkuli

Vierailija
84/97 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siis viimeinen päivä ja nyt pakotan itseni syömään sen viimeisen keittolautasellisen. Muuten vetelen sitten vihanneksia raakoina ja höyrystettyinä sekä sitä riisiä.

Ja sitten tästä kevyemmästä olemuksesta pitäisi osata nauttia oikein ;) Eli ei suklaalevylle! Mies oli käynyt ostamassa lahjakortin vaateliikkeeseen kannustaakseen minun projektia :)

Voisi olla jopa mahdollista että toukokuuhun mennessä saisin pois vielä sen yhdeksän kiloa joka puuttuu tavoitteesta!

Tsemppiä muillekin jatkossa!

Vierailija
85/97 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt alkoivat, niin ehtii tännekin raportoimaan =)

Olipa upea tulos MKE77, onnitteluni! Olen kyllä omaankin tulokseeni ihan tyytyväinen, viimeisen päivän aamu menossa ja vaakalukema -4 kg. Eli tavoite jo ylitetty =)

Soppaa en enää tänään syö, mitta täyttyi eilen illalla, ensimmäistä kertaa rupesi niin pahasti tökkimään, että päätin jättää viimeisen kattilallisen teon välistä. Mutta muuten tänäänkin ohjeiden mukaan ja kevyesti tietysti jatkossakin yritetään edetä. Rauhallisemmalla tahdilla jatketaan, olen miettinyt tuota Katri Mannisen Tehokiinteytys 12 viikossa (vai mikä sen kirjan nimi olikaan?) oppien mukaan jatkaa. Onko kukaan kokeillut? Olen vain huomannut, että jos on joku kuuri tai lukujärjestys, minkä mukaan edetä, niin repsahduksia tulee paljon vähemmän...

Yritän väsätä huomenna sitten " virallisen loppuraportin" , tsemppiä kaikille loppumetriläisille sekä uusille soppailijoille!

Vierailija
86/97 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos multakin olis tollanen määrä lähtenyt niin millanen olo sillon mahtais olla kun nytkin tuntuu paljon kevyemmältä.

Saako udella että paljonko soppaa kului viikossa, aloin vaan miettii oonkohan syönyt sitä liian vähän. Söin ton yhden annoksen/ohjeen verran, usean kerran päivässä mut aika pieniä annoksia.

Jekkuli

Vierailija
87/97 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MKE77: mikä pudotus!!!!!!!!! Onnittelut!!! Kyllä kannatti siis tuo viikon soppakuuri! :)

Täällä on menossa tänään viides päivä kuuria. Vuorossa siis lihaa ja niitä tomaatteja. Nälkä kyllä oli heti aamusta, ja söin banaanin rasvattoman jukurtin kanssa :) Vaaka näytti aamulla samaa lukemaa kuin eilen, eli edelleen -1,7kg aloituksesta. Tuskin siis ehdin edes -3:een päästä tän viikon aikana... No todetaan taas, että pudotus se on pienikin pudotus! Ja tän jälkeen jos kevyttä linjaa jatkaa, niin eiköhän sitä lisää putoa kevääseen mennessä.

Nella75 mites sulla menee?? Paljonko on pudonnut?

Niin ja onnittelut kaikille muillekin soppalaisille hienoista pudotuksisa!

Vierailija
88/97 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu, pitäs olla joku ohje/lista jonka mukaan edetään ettei tule syötyä mitä sattuu ja millon sattuu. Taidankin kirjata itse aina aamulla mitä sinä päivänä saa syödä ja siitä ei sais lipsua. Liikunta päivinä vähän enemmän hiilaria ja muina aika minimissä, tai jotain siihen suuntaan.

Vierailija
89/97 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi kaikki jo ' soppansa syöneet' Onnittelu hienoista tuloksista! MKE77 Onnea huippukovasta pudotuksesta! Jekkuli, 3,5kg on mun mielestä PALJON!

Mulla nyt takana sopan syömistä torstaista asti, eli neljä päivää syöty, tänään punnitsin ja painoa on tipahtanut 1,2kg. Olen ihan tyytyväinen tulokseen, kun olen tälläinen ' imetyssoppailija' . Mulle tuo soppa maistuu edelleen hyvin, mutta johtuukin varmaan siitä,kun on voinut muutakin syödä...

Jatketaan sisulla loppuun saakka ja toki tulokset kannustaa!

Nella

Vierailija
90/97 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Ajattelin minä otta lusikan kauniiseen käteen ja alkaa sopan keittoon!

Pudotettavaa olis n. 10-15kg (pitäis ostaa vaaka että vois seurata,oon välttänyt moista ostamasta)

Viimeksi tosin kävin yli kk sitten vaa' alla joka näytti 74kg..auts!

Minulla on kolme lasta (7v. 8v. ja pikkanen pian 7kk)(en imetä)

ja viime raskaudesta jäi kiloja siis reippaasti...

jumpannut olen nyt viikon ja nyt aijon tosiaan lähteä ostamaan keitto aineet,tosin en vielä tiedä,menenkö heti tiukalla tyylillä vai kenties syön soppaa ja tarkasti muuta,kaffi nimittäin voi olla vaikee jättää pois,vaikken juo kuin aamuisin ja iltaisin...

mutta saas nähdä kui akan käy!

Maria

Vierailija
91/97 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki ja onnittelut hienoista tuloksista!

Mulla kokonaissaldo oli 1,7kg ja mielestäni ihan hyvin kun korvasin vain yhden aterian keitolla. Parhainta tässä kuitenkin oli se, että aloin tosissani miettimään jatkoa.. mitä suuhuni tästä lähtien laitan. Ja tuo karppaaminen alkaa kyllä minun kohdalla. Painoa en tarvitse pudottaa kuin korkeintaan 2kg, joten luultavasti minusta tulee hyväkarppaaja eli yritän pitää hiilarit alle 100g/pvä. (käytinköhän tuota termiä nyt oikein.. :| ) Päätarkoitus on siis pitää paino ja voida hyvin!

Jekkuli, jos sinäkin alat karppaamaan, niin aloitetaan uusi keskusteluryhmä, jos kiinnostaa. Ja kyllä sitä rasvaa pitää syödä ohjeiden mukaan, että homma toimii. Perehdy asiaan kunnolla, jos aiot tosissasi painoa pudottaa karppaamalla.

Nyt miettimään jääkaapin sisältöä uusiksi.

Vierailija
92/97 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeillen tunnustan että minä en sitä keittoa syönyt kuin aloituspäivänä kolme lautasellista ja muina päivinä yhden lautasellisen. Yksi päivä tais olla sellanen etten syöny keittoo ollenkaan... Mutta vettä kului kyllä ainakin neljä litraa päivässä! Olen kyllä itsekkin yllättynyt tosta pudotuksesta mutta mullahan oli BMI 27 joten onhan siitä varaa tiputtaakin! Hieno pudotus oli sinultakin joten tsemppiä ja jaksamista tulevaan!

Tein toisen satsin pakkaseen tuota keittoa ja ajattelin pitää sellasia yksittäisiä keittopäiviä ja sitten tietenkin enemmän kasviksia ja vähemmän leipää ja perunaa muutenkin!

Vierailija
93/97 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa... Kiitos kovasti niille jotka kävivät tsemppaamassa minua ja kirjoittamassa oman avaukseni alle. Tänne minä nyt löysin tieni ja itsekuri on kova :o)!

Keitto on kiehumassa juuri nyt ja aion kyllä koettaa ihan OIKEASTI tätä dieettiä. Kahvin poisjättö tekee kipeää, mutta kyllä viikon sitäkin kestää.

Mulla siis lähtöpaino aamuisen punnituksen mukaan 71,5kg ja tavoitepaino on 64 tai 65 kiloa, siinä korvilla. Raskaudesta tuo kuutisen kiloa jäi ja siitä nyt eroon tahdon mä.

Meillä soppailun jälkeen elo jatkuu matalahiilihydraattisella ruokavaliolla, jota jo mies noudattaa. Minä siirryn sille siis myös kun ensi koetan tätä soppahommaa.

Kiva kun on pino johon kirjoitella, tuki tekee hyvää tässäkin hommassa.

Jepuli

Vierailija
94/97 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin myös huomenna aloittaa soppailun.

Minulla on kolme lasta 4v,3v ja 1v Raskauksista on kertynyt ylipainoa melkoisesti, paljon on imetyksen ansiosta pudonnutkin mutta vielä pitäis sellaset 15-20kg saada pois. BMI 28.

Pitäiskö tehdä uusi aloitus? Alkaa oleen melko pitkä tämä rimpsu.

Illalla kauppaan kaaliostoksille.

Vierailija
95/97 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka soppapäivä takana. Söin kolme lautasellista, lisäksi muutaman ruisleivän viipaleen ja ihan pienen jälkkärin. Paino oli tippunut aamulla -600 gr eli siitä se sitten alkaa.

" Häpeäkseni" minun täytyy tunnustaa, että todella pidän tuosta sopasta. Maustoin sen tosi tuliseksi, lisäsin liemeen vähän ketsuppiakin, paljon valkosipulia sekä ohjeen ulkopuolelta hieman vihreitä papuja. On kauniin näköistä, tuoksuista ja erinomaisesti maistuu. Mutta ymmärrän, että jos ei keitetty kaali innosta, niin vaikea tuota on syödä.

Ja nyt sitten päivän ekan soppa-annoksen kimppuun!

muhku65

Vierailija
96/97 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tässä sitten kuurin loppuraportti, jos joku haluaa kuulla kokemuksia. Eli painoa putosi seuraavasti:

1. päivän jälkeen -1 kg

2. päivän jälkeen -0,5 kg

3. päivän jälkeen -0,7 kg

4. päivän jälkeen -0,5 kg

5. päivän jälkeen -0,3 kg

6. päivän jälkeen -1 kg

7. päivän jälkeen -0 kg

Painoa siis putosi yhteensä 4 kg, joka oli paremmin kuin osasin odottaa. Tosin viimeinen päivä ei ollut enää varsinainen kuuripäivä, koska soppa loppui 6. päivän iltana, enkä enää pystynyt tekemään uutta satsia. Söin siis riisiä ja kasviksia, mutta lisäksi illalla ruisleipää, luonnonjugurttia ja hedelmiä.

Kuurin aloitus oli paljon rankempi kuin osasin odottaa, todella huono olo ja heikotus, mutta kolmannesta päivästä eteenpäin kuuri oli helppo noudattaa, eikä nälkää enää tuntenut. Soppa oli ihan hyvää ja söin sitä vaihtelevasti 2-3 lautasellista (aika isoa) päivässä, samaten vettä join 4-5 litraa päivässä. Ohjeista poiketen join kyllä joka-aamuisen aamukahvin, en siitä pystynyt luopumaan.

Olen siis tyytyväinen, että sain vedettyä tämän läpi. Tietysti olen tietoinen siitä, että läskiä on palanut maksimissaan kilon verran ja todellinen taisto alkaa tästä, mutta uskon tämän täyttäneen tehtävänsä lähtölaukauksena terveellisempää elämää kohti. Ja sain hurjasti motivaatiota jatkaa, housutkaan eivät ole enää ihan yhtä tiukat. Muutoinkin olo on todella paljon parempi, sain hurjasti lisää energiaa ja toisaalta pystyn nukkumaan paremmin. Eli kannaatta ehdottomasti kokeilla kuuria, jos vähääkään kiinnostaa!

Kävin sitten vielä ostamassa tuon 12 viikon tehokiinteytys -kirjan ja olin siitäkin positiivisesti yllättynyt. Ensivilkaisulta se tuntui sisältävän paljon järkevää tietoa ja hyviä vinkkejä varsinkin ravinnon osalta. Samaten liikuntaosiossa oli havainnolliset kuvat ja ohjeet. Jatkan nyt tämän opuksen ohjeiden mukaan ja tavoitteena olla bikinikunnossa tuolla vapun tietämillä. =) Katsotaan, kuinka käy.

Tsemppiä kaikille " kanssasoppailijoille" edessä olevaan taisteluun!

Susukka

Vierailija
97/97 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea pudotus! Mulla vielä tämä ja huominen päivä jäljellä, tosin en ole pelkästään soppailijana imetyksen vuoksi. Mä tässä jo mietin, että helmikuun puolessa välissä luulen meidän imetyksen olevan jo niin vähäistä, että sitten on PAKKO kokeilla ihan KUNNON KUURI! Onko muita kiinnostuineita lähtemään sitten uudelleen? Esim aloitus 20.2.?? Nyt saldo noin puolitoista kiloa, ihan tyytyväinen olen siihenkin.

Nella