**SOPPAILIJAT 2.1.06**
Huomenta soppailijat!!
Sain näköjään kunnian avata meidän ekan virallisen ketjun. =)
Tarkoitus siis aloittaa laihdutus sairaaladieetin mukaan ja jatkaa sitten siitä parhaimmaksi katsomallaan tavalla.
Ohjeet soppaan löytyy täältä..
http://www.kauneusjaterveys.fi/kuukaudenklassikko/article114230-1.html
Tervetuloa mukaan kaikki jo mukaan lähtöä suunnitelleet sekä uudet ihmiset!
Kommentit (97)
Tuollapa ne muut syö ihanaa pastaa ja ite pitäis alkaa kaalikeittoa lappaan.. :(
Paino ei ole pudonnut eilisestä. No, ehkä karvan verran, mutta tuo viisarivaaka on niin epätarkka, että en sano mitään. Eli edelleen sanon vain että -1,5kg maanantaista.
Jekkulille sen verran, että tuo sinun pudotus on sitten ihan varmasti rasvaa! Ja siihenhän sitä pyritään. Yleensähän sanotaan, että 0,5-1kg viikossa on hyvä pudotus, joten tuo on hyvä vauhti!
Uskoisin että mullakin (ja muillaki) tästä eteenpäin on sitten sitä " oikeaa" painon pudotusta.
Ja eikun jatketaan sinnikkäästi!!
T:Geera -1,5kg (yhden aterian korvaus keitolla)
Hienoja pudotuksia, ja ainakin kaikilla suunta on oikea =) Nyt on itsellänikin tunnelmat korkealla, vaaka näytti neljännen päivän aamuna -2,2 kg (jesh!!!) ja olo on tosi energinen, tuntuu että voisi tehdä mitä vain. Lasten kanssa jo käytiin luistelemassa, joten vähän happeakin jo haettu. En olisi kyllä silloin ensimmäisen päivän ellotuksessa uskonut, että voisi hyväkin olo kuurin aikana olla, mutta onneksi näin.
Jännä juttu muuten, uni on alkanut maistua paljon paremmin, olen nyt joka ilta nukahtanut sohvalle tuntia normaalia aiemmin. Ja yöunikin on paljon rauhallisempaa, viime aikoina olen heräillyt paljon, mutta nyt nukun kuin tukki koko yön (lapsetkin onneksi jo niin isoja, etteivät enää öisin herätä). En tiedä onkohan sattumaa vai ruokavaliosta johtuvaa, mutta mukavaa joka tapauksessa...
Huomenna olisi sitten lihapäivä, mitenkäs te muut olette tuon lihansyönnin ratkaisseet? Onko kenelläkään hyviä reseptejä? Pelottaa vaan jo etukäteen noin valtaisa määrä lihaa syödä tyhjään mahaan...
Oikein mukavaa loppiaista kaikille!
Susukallahan oli hienoja uutisia. Kyllä mullakin on ollut tosi hyvä olo. Puoli litraa soppaa meni kahdessa erässä nyt päivällä ja toisenkin erän syömällä söin vaikka ei ollut nälkä. Välipala jäi tälla kertaa väliin kun ei näyttänyt olevan mitään tarvetta.
KaksPlussassa oli juttua Atkinsin dietistä, lukiko kukaan? Kuulosti ihan järkevälle vaihtoehdolle ja pitääpä alkaa tutustumaan siihen tarkemmin tämän soppailun jälkeen. Siis en tarkoita lisää laihtuakseni (jos soppailu tehoaa) vaan pitääkseni painoni kurissa jatkossa. Kyllä täällä kotona repsahtaa niin herkästi noihin herkkuihin. Suklaa on intohimoni ja jos sitä kaappiin erehtyy ostamaan levyn, niin seuraavana päivänä sieltä sitä ei löydy!
Oltiin liikenteessä koko päivä, just kotiuduttiin. Mies söi huoltiksella iiisooon lihiksen kaikilla herkuilla ja mä siinä vieressä join kaksi lasia raikasta vettä. Automatkalla söin kaksi tomaattia, oli namia!
Nyt syön toista soppa-annosta ja pitäs noita lihojakin alkaa popsimaan.
Lihan piti tänään vissiin olla nautaa, mut otin maustamattomia broilerin filepaloja ja paistoin vähässä öljyssä. Mausteita tietty kans mutta rehellistä suolaa en laittanu, yhessä seoksessa oli kyl suolaa mukana.
Vielä olis neljä tomaattiakin tälle päivälle, johan syömistä riittää =)
Mä luin sen kaksplussan jutun Atkins dietistä ja muutenkin ajattelin jatkossa välttää turhia hiilareita. Kävin eilen netis vähä lukemas noita karppaus sivuja, ihan mielenkiintosta juttuu!
Nyt 100%:sti sopan äärelle!
Jekkuli
Mennyt tän päivän aikana siis. Ja paljon vettä. Vessassa tulee juostua vähän väliä. Toivotaan, että muutakin kun nestettä lähtee.
Soppa ei ollut enää niin pahaa kuin eilen! :) Oikeastaan se oli jo ihan hyvää! Olo on mitä mainioin. Tuli hyötyliikuntaa kun keräsin kaiken joulukrääsän pois ja sitten imuroin ja moppasin koko huushollin. Ja toisen soppalautasellisen jälkeen on taas maha täynnä. Mutta enempää ku tuo kaks lautasellista ei kyllä silti mene. Ja pitäs se peruna vielä tänään syödä. Iltapalaksi pottua siis! :)
Ja huomenaamuna vaa´alle! Jo jännittää!!
Jekkuli, löysitkö jonkun hyvän karppaus-sivun? Jossa olis oikein tarkemmin niistä ruoka-aineista. Ite löysin vain keskustelupalstoja, joissa oli vähän sekavaa tietoa. Vai pitäisköhän lähteä kirjastoon hakemaan kirja..
Anemos, mäkin olen täällä heilunut imuri kädessä ja virtaa tuntuu riittävän! :) Ja täytyy olla tosi hyvässä kunnossa jos MINÄ alan ihan huvikseni siivoamaan!
Geera, tuo repsahtelu kuulostaa niin. niin tutulta. Minä en voi ostaa minkäänlaista vierasvaraa, kaikki häviää kaapeista alta aikayksikön. Ei kertakaikkiaan minkäänlaista itsekuria, joulunaikaisista mässyistä en kehtaa puhua edes näin anonyymistikaan... =(
Tuota Atkinsia olen ja miettinyt, mutta voi olla ettei meikäläiselle sovellu, siinä on kuitenkin aika rankasti rajattu ruoka-aineita pois. Itselleni olisi tietysti tärkeintä, että saisin tuota itsekuria parannettua ja sitä myötä tervehdytettyä ruokavalion. kutri.net-sivuston opein sain vuosi sitten 17 kg pois, joten uskon palaavani siihen elämään -periaatteessa siis kaikkea saa syödä, kunhan muistaa sen kohtuuden. Miten se vaan voikaan olla niin vaikeaa???
Susukka
Jekkulilta ja muilta lihapäiväläisiltä, että miten vatsa otti vastaan lihat? Ja söittekö missä muodossa tuon lihan?
ja kaalikeittoa en ole syöny tänään yhtään. Vettä on menny noin 4litraa ja banaaneja ja jugurttia vähän. eilen en pinossa ollutkaan kun olimme pojan kanssa sairaalassa tutkimuksissa... Mutta hedelmillä meni se päivä. Kiloja on pudonnu huimat kolme!!!
Ja huomenna koitan syödä sitä keittookin...
Vähän pettynyt kyllä olen, vaaka näytti 75,3kg. Eli -1,1kg aloitusaamuun. No onhan tuokin pudotusta, mutta kun minäkin odottelin että väääähän enemmän olisi miinusta! Ja tuokin taitaa olla sitten vaan nesteitä...?
Olen noudattanut ohjeita täysin muuten, paitsi kahvia juon aamulla, sopassa ei ole sitä selleriä (auts, onko se se selleri mikä tekee " hitaan" pudotuksen?!!), ja eilen kyllä söin näkkäriä aamulla ja illalla. Niin ja sopassa on suolaa kyllä ihan normaalisti. Vaikka imetän, ei silti ole tuon enempää pudotusta?!
No okei, on tuokin kyllä ihan hyvä! :) Siis että kahdessä päivässä putoaa tuon verran, mihin tähän saakka on mennyt yli kuukausi! Mutta en usko kyllä yltäväni kolmen kilon pudotukseen tän viikon aikana :/ Pitää vaan jatkaa kevyttä linjaa sitten tänkin jälkeen.
Aamupalaksi tänään meni kaksi päärynää ja se joka-aamuinen kahvikuppi. En voi olla ilman sitä!!!
MKE77: vau mikä pudotus!!! Meillä tais tuo kilomäärä olla kaikin puolin suht sama, siis lähtöpaino ja tavoite. Miten ihmeessä olet saanut KOLME KILOA putoamaan muutamassa päivässä??? Liikutko paljon dietin lisäksi? Mulla liikunta on kyllä tosivähäistä.
Mutta en anna periksi! :) Tänään siis hedelmiä ja SOPPAA!!
Kaveri tulee kohta ja lähetään kävelylle ja kaupoille!
Pahaatekee mutta pakko myöntää että ei miinusta yhtään eiliseen mut ei plussaakaan eli sama 1,7 hävinnyt. Oisin mä nyt vähän enemmän odottanut tältä viikolta kun en kuitenkaan ole yhtään lipsunut ohjeista. Soppaa söin eilen kolme pientä annosta ja 5 tomaattia ja ne lihat. Eli söin niitä broilerin filepaloja ja paistoin pannulla pikku öljy tilkassa, mausteita päälle! ...hauduttelin vesitilkassa kypsäksi ja namia oli! olis siis pitänyt olla nautaa eli tässä tein lipsahduksen ohjeisiin mut tuskin tuo nyt hirveesti voi vaikuttaa!
Hienoja tuloksia kaikilla ja eikös se ole pääasia että jotain häviää ja mä ainakin tunnen oloni paljon kevyemmäksi kun viime viikonloppuna!
Geera: En löytäny mitään sen kummempia sivuja mäkään, ajattelin hakea kirjastosta kirjan ja lukasta (kunhan joskus saan aikaiseksi), sitähän ne siellä sivuillakin suositteli!
Olikohan muuta kommentoitavaa? Nyt en muista, ja kiirekkin on pikkusen, palailen myöhemmin!
Jekkuli
Puntarin viisari osoitti samaa kuin eilen ja toissapäivänä. Eli edelleen -1,5kg, mutta enpä lannistu. Kyllähän se järkikin sanoo, että kun vähemmän syö niin laihtuu. Ajanjakso vain vaihtelee. :) Olo on mainio ja kevyt!
Tänään kävimme perheen kanssa syömässä ulkona, joten keittoilen sitten loppupäivän. Ei kai se haittaa kumman aterian korvaan keitolla, lounaan vai päivällisen.
Se Atkins alkoi sen verran kiinnostaa, että pakko oli surffailla asiasta tietoa enemmän. Jekkuli, mä löysin tällaiset sivut:
http://karppaus.info/
Ja sitten tänään oli pakko ostaa tuo Atkins-kirja. Eli lähdenpä tästä sitä lukemaan, kun KERRANKIN kolme lasta nukkuu yhtä aikaa.
T:Geera -1,5kg (yhden aterian korvaus sopalla)
Söin taas kananfilettä ja seurana tomaatteja ja tuorekurkkua,nami ja masu tuli täyteen.
Mies ja vieraat tossa herkuttelee teen kanssa suklaadonitseilla, kääretortulla ja sukulakuilla. Mä tyydyn vaan nuuhkimaan niitten ihanaa tuoksua, elämys sekin =).
Vaikka paino ei järisyttävän paljon mun kohadallani tipukkaan, voin olla itsestäni super ylpeä että oon koko viikon noudattanut diettiä. Ja olo on kuitenkin loistava ja kevyempi kun ennen, tästä on hyvä jatkaa!
Geera: Saako udella paljonko maksoit kirjasta? Kattelin kans kirjakaupassa äsken jotain aiheen kirjaa ja makso 35¿, en raaskinut sijottaa. Kirjastossa voi kyllä näin vuodenvaihteen jälkeen olla jono noihin kirjoihin. Tietääkö joku voiko niitä varata ja kysellä lainaustilannetta netin kautta?
Jekkuli
" Tri Atkinsin uusin dietti" oli kirjan nimi ja Prismasta ostin 27e. Kirjastosta varmasti löytyy myös. Ja netin kauttahan voi selata kirjaston kirjoja. Ainakin Jkl:ssä. Monethan näyttävät suosittelevan sitä Antti Heikkilän kirjaa Hyvä Olo (jos nyt oikein muistan nimen). Sen ehkä olisin mielummin ostanutkin, jos olisi löytynyt.
Nälkä! Ja eikun soppaileen..
Mulla vähän eilen illalla repsahti, kun oli vieraita...tarkoitus olikin syödä kunnon ruoka illalla, mutta TARKOITUS EI OLLUT SYÖDÄ SUKLAATA... no arvaatte kai kuinka kävi? Mutta tänään olen sitten ottanut takaisin ja aamiaisen lisäksi en ole syönyt muuta kuin keittoa, neljä lautasellista. Kasvispihvejä meinasin vielä myöhemmin syödä, ettei taas ala maito vähenemään.
Anemos; onko sulla maito riittänyt hyvin? Huomaatko edes vähenemistä?
Huomenna taas vaakaan....jännityksellä odotan, mitä toi eilinen herkuttelu sai aikaan. Ärsyttää, ettei itsellä ole mitään ITSEKURIA!!! Jekkuli, sulla tuntuu olevan! Hienoa, ole ylpeä itsestäsi!!!
Nella
Kannattaa soseuttaa kaalikeitto sauvasekoittimella ja sekoittaa mukaan yrttejä pieni määrä (persiljaa aamusoppaan, oreganoa lounaaseen, pizzamaustetta välipalaan jne). Yrteillä saa sopivasti vaihtelua makuun ja kun keiton soseuttaa, niin sitä voi juoda eikä se maistu NIIN pahalle. Oma suosikkini oli ehdottomasti (tuore) persilja maun antajana!
terv. Eggis, joka viime syksynä soppaili viikon.
Hei kaikki soppakauhaan jo tarttuneet!
Tule mukaan soppajonoon huomisaamusta alkaen. Tarvikkeet on ostettu ja aamusella aloitan keittelyn. Aiemmin en ole soppailua kokeillut, mutta olen kyllä usein tehnyt vastaavaa soppaa sillä erotuksella, että kaalin lisäksi mukana on ollut myös cabanossia ja valkosipulia. Minun soppataipalettani saattaa pehmentää se, että minä todella PIDÄN tuollaisesta keitosta, tosin maustan sen tosi tuliseksi ja kruunaan myös valkosipulilla. Kaali ei siis ole kauhuni.
Ylikiloja on karistettavana valtavasti, liki 30 kg. Olen 172 cm ja painat nyt yli 96 kg. Paino on kertynyt ikävästi tasaisesti läpi aikuisiän, ja lähes kaikki ylikilot roikkuvat vyötäröllä. Raskausaikana itseasiassa vain laihduin eli en voi syyttää edes vauvan tekoa pulskistumisesta ;-(
Toivon, että saisin tällä soppakuurilla käyntiin jonkinlaisen laihdutusinnon. Olen aikanaan laihduttanut 10 kg liikunnalla ja tosi terveellisellä syömisellä, eli tiedän miten ne kilot " oikeasti" lähtevät. Nyt haluaisin kuitenkin vain saada tsemppiä siitä, että vaaka näyttää joka päivä selvästi pienempää lukemaa. Sama sitten, vaikka poistuva paino olisi aluksi pelkkää nestettä.
En aio puputtaa pelkkää soppaa, enkä laske syömisiäni. Minun metodini on se, että syön soppaa aina kun siihen kykenen. Ja sitten tarpeen mukaan kaikkea muuta, mitä tekee mieli. Tarkoitus on siis keventää vähitellen. Onneksi en ole makean perään, vaan sipsisyöppö eli kaiken suolaisen himo on valtava, ja suolaisen nälän korvaamiseen onneksi auttaa myös tuo tulinen kaalisoppa.
Yritän käydä jatkossa mahdollisimman säännöllisesti raportoimassa kuinka oma urakka etenee sekä seurailemassa, miten muut pysyvät soppajonossa mukana.
Kauha ojossa
muhku65
muhku65: tervetuloa soppaporukkaan! :)
Keitto oikeasti maistuu nyt muutaman päivän jääkaapissa seisomisen jälkeen paremmalta! Eilen sitä meni iltapäivällä yksi lautasellinen ja ihan pelkästäänkin. Mä on sopan soseuttanut heti keittämisen jälkeen, JA persiljaa ym. yrttejä oon joukkoon heittänyt, mutta silti se ei ekana päivänä kovin herkkua ollut! Nyt se siis jo menee alas ihan helposti - nyt siis kun saa jo alkaa syömään vähän muutakin! :)
Nella75: kyselit maitotuotannosta. Mulla maitoa tulee ihan riittävästi. Ainut mikä ehkä viittaa lievään vähenemiseen, on se että rinnat ei enää tule niin nopsaan ihan täpötäyteen ja kivikoviksi! Siis tähän saakka heti jos meni n. 4 tuntia ettei vauva imenyt, oli rinnat piukeat maidosta (ja sittenhän sitä maitoa tuli suihkuamalla...). Mutta ihan tarpeeksi vauva silti maitoa saa nytkin! Eilen kyllä ihan vaan oman mielenrauhan vuoksi join pari kuppia mammateetä! Sitä kun kaapissa sattuu olemaan... Ja kuten jo sanoin, nythän sitä jo pian saa alkaa syömään suht normaalisti!
Niin ja tänäaamuna kävin taas vaa´alla. -600g eilesestä! :) Eli saldo nyt -1,7kg. Ja kolme päivää takana kuuria siis. Että ihan tyytyväinen pitäs kyllä olla!
Tänään sitten on vuorossa jukurttia, banaania JA SOPPAA! :)
Mulla taitaa tää tippumisen alkuun lähtö olla aika hidasta, nyt oli paras pudotus koko viikon aikana, eli eilisestä -800g (tosin kaksi edellistä punnitusta oli ihan samassa lukemassa). Nyt saldo siis -2,5kg
....huominen aamuvaaka siis kertoo pääsenkö 3kg:n tavotteeseeni. Jos paino katottas viime sunnuntaista kun jo alotin laihtarin niin saldo olis 3,5kg, soppakuurilla kuitenkin tuo 2,5kg.
muhku65: tsemppiä soppailuun, tää kannattaa ja on ihan kivaa/helppoa parin ekan päivän jälkeen. Kerrohan kuulumisia!
Mulla toi kaalisoppa loppu eilen aamulla. Tein sen sovelletunkeiton sit eilen mut jätin perunan kuitenkin pois ettei tuu liikaa hiilareita. Muuten samat raaka-aineet kun edellisessäkin mut laitoin reilusti porkkanaa lisäksi ja vaihdoin keräkaalin kiinankaaliin, lisäksi soseutin sopan ihanan pehmoiseksi. Maustoin sopan hyvin (en kuitenkaan paljon suolaa) ja laitoin kaksi purkkia ruokakermaa (15%)...tuli iso kattilallinen joten ei tuu paljon kermaa annokseen. Ja maku oli aivan huippu, en eilen vielä syönyt enempää kun maistelut, tänään aion sitä annoksen ottaa kun oikea soppa on loppu! Mieskin söi sitä eilen annoksen ja sanoi tykkäävänsä kovasti.
Mukana myös kokonainen varsiselleri eikä kyllä maistu yhtään sellerille tai ainakaan pahalle.
Ensi viikolla siis syön lounaaksi vaan tota sosesoppaa ja illalla sitten paremmin kun olis tarkotus alottaa liikunta oikeen kunnolla =) Katsotaan jatkuuku painon lasku, se olis kuitenkin se päätavote!
Jekkuli
pudotus se on pienikin pudotus!!! :)