**SOPPAILIJAT 2.1.06**
Huomenta soppailijat!!
Sain näköjään kunnian avata meidän ekan virallisen ketjun. =)
Tarkoitus siis aloittaa laihdutus sairaaladieetin mukaan ja jatkaa sitten siitä parhaimmaksi katsomallaan tavalla.
Ohjeet soppaan löytyy täältä..
http://www.kauneusjaterveys.fi/kuukaudenklassikko/article114230-1.html
Tervetuloa mukaan kaikki jo mukaan lähtöä suunnitelleet sekä uudet ihmiset!
Kommentit (97)
Nella: Mä en voi sietää varsiselleriä...ja jotkut laittaa sitä jopa raakana salaattiinsa. Meinasin jättää sen kokonaan pois mutta sehän on TEHOKAS nesteenpoistaja ja varmasti aika oleellinen osa kuuria, tai tiedä näistä mutta niin mulle kerrottiin. Eli pilkoin sen kiltisti soppaani ja kunnolla kypsennettynä en sitä sopastani huomaa edes, soseutettuna sitä tuskin edes maistaa. Tuo tuoksu tai haju keitettäessä ja varsinkin raakana on aika karmaiseva! Mukavai makuelämyksiä.
Anemos ja muutkin! Muistakaa kun ensimmäisenä ja toisena päivänä on ihan hirvee olo, pääkipeä, paleltaa ja etoo niin kolmantenä päivänä todellakin helpottaa! Soppa ei mulla ilmeisesti ton etovan olon takia maistunut toisena päivänä, kolmantena meni helpolla alas ja tänäänkin heti aamiaiseksi yheksältä. Mitä enemmän syöt sitä enemmän laihdut, niinhän ohjeissa sanotaan!
Laihduttavaa päivää kaikille! Mä alan napsia Joulukoristeita pois ja siivoilemaan, huomenna sitten laiskotellaan ja herkutellaan vaikka kaalisopalla =) ...ja lihalla ja tomaateilla.
Jekkuli -1,5kg, ei hyvin mutta ei mahdottoman huonostikkaan =)
Mä soseutin kyllä suosiolla koko sopan! Sen verran epämiellyttävältä se näytti sellaisenaan. No enpä usko että se herkkua kyllä on noinkaan...
Jekkuli, mä jätin sen varsisellerin pois keitostani. Apua, jos nyt ei tuloksia tule olen IHAN VARMA että se on sen varsisellerin takia...!!!! Siis jos se tosiaan toimii nesteenpoistajana... No sitten ei ole muuta mahdollisuutta ku ottaa uusi soppakuuri ja keittää keitto sellerillä! :)
Taidan alkaa lämmittelemään päivän ekaa soppa-annosta...
ja uskokaa tai älkää, mun mielestä oli ihan hyvää. Soseutin keiton, eikä se selleri sieltä maistunut mitenkään pahasti läpi. Juu Anemos, sellerit keittoon ;o) eihän tästä mitään muuten tule :o))) Jos voisin olla varma, ettei tää vaikuta maidon tuloon, niin vetäisin dieetin ihan ' kybällä' mutta kun oikeastaan voin olla varma, että vaikuttais, niin en vielä, mutta sanotaan tossa helmi-maaliskuussa, kun luulisin meillä imetyksen olevan lopullaan (?) niin sitten jos TILANNE VAATII ;O) niin kunnolla vaan. Olkoon tämä nyt tälläinen pehmeä lasku. Ja Jekkuli, -300g on mun mielestä TOSI HYVÄ!
Nella
Älä lannistu, en oo varma tosta selleri jutusta. Luulis siitä kyllä jotain hyötyä olevan kerran sellasta moskaa joutuu keittoonsa laittamaan =) Eiköhän soppa ilman selleriäkin ole ihan toimivaa tavaraa. Eikä mullakkaan ole paino pudonnut kun puolet luvatusta vaikka laitoin sellerin ja olen noudattanut diettiä ihan ohjeitten mukaan.
jekkuli
Väsyttää niin hirrrrrveesti kun yö oli huono. No, silti voimia riittää tähän soppailuun. Paino on pudonnut nyt -1,5kg ja toivottavasti siinä on edes ripaus rasvaa. :) Aamupalan jälkeen aamupäivät olen syönyt reippaasti sitä keittoa (klo 9-14) ja välipalan sitten sen jälkeen. Raejuustoa ja päärynä. Loppupäivä normaalia ruokaa. SILTI on ollut kova nälkä koko ajan, joten tämä ruokalista on varmasti hyvä minulle ja vaaville. Syön, laihdun sekä maitoa piisaa pikkuherralle.
Kertokaahan Anemos ja Nella sitten, miten pärjäsitte päivän pelkällä keitolla.
T: Geera -1,5kg (yhden aterian korvaus sopalla)
toi sun tulos antaa tosi paljon tsemppiä tähän hommaan. Saa nähdä selviänkö ilman välipalaa, yritän kuitenkin. Illalla syön viiden maissa kunnon ruuan ja sit iltapalan. Mutta katsotaan huomenna, miten eka päivä vaikutti. Geera, miltä ajalta toi sun tulos on? Maanantaista tähän päivään?
Nella
Täytyy myöntää, fiilikset ovat ainakin vielä ihan korkealla, oikeastaan jo eilen illalla olo helpottui kummasti verrattuna ensimmäiseen päivään. Eli ehkä se tästä sittenkin helpottuu =)
Eilen en kyllä saanut keittoa syötyä kuin kaksi annosta, mutta kurkkua ja salaattia sitäkin enemmän. Ja tänään on jo mennyt viinirypäleitä, purkki ananasta (taivaallista) ja omena, uskoisin että hedelmiä tulee syötyä aika kasa tämän päivän aikana. Vaakakin näytti hyviä lukemia, -1,5 kiloa lähtöpainosta. Täytyy sanoa, että olen ihan tyytyväinen jos tuo 3-4 kiloa häviäisi viikon aikana.
Mitenkäs te muut, millaisia jatkosuunnitelmia? Jatkatteko tällä kuurilla vielä toisenkin viikon vai miten? Itselleni taitaa yksi viikko riittää, ja sitten olisi tarkoitus jatkaa kevyttä elämää 1300 - 1500 kalorin päivävauhdilla, niin kauan että tavoite on saavutettu, eli jos oikein hyvin menisi, niin vapun aikoihin oltaisiin maalissa!
Onko muilla kakka kulkenut? Mulla ei tän kohta neljän päivän aikana oo tullut kun muutama kova kikkare, onkohan se ihan asiaan kuuluvaa? Tosin eipä noissa eväissäkään juuri muuta ole kun nestettä. Mitähän masu sanoo huomisesta liha-annoksesta, jännityksellä ootellaan!
Hyviä pudotuksia kaikilla, itse taidan olla surkein pudottaja mutta parempihan se on vähänkin kun ei yhtään! Toivottavasti vaaka huomen aamulla yllättäisi positiivisesti ja olis ainakin puol kiloo kadonnut.
Jatkoa tälle viikolle olen miettinyt ja miettinyt. Haluun alottaa liikunnan oikeen tosissaan maanantaina ja mä en kyllä tällä soppakuurilla jaksa/uskalla pahemmin rehkiä. Ajattelin sunnuntaina tai ehkä jo la jos tää soppa loppuu kesken niin tehdä sellasen sovelletun version ens viikolle, siinä olis reilummin hiilareita eli energiaa. Söisin muuten ton listan mukaan mut liikuntapäivinä ottaisin sit lisäenergiaa hedelmistä, ruisleivästä, vihanneksista ja tuoremehuista.
Soppaa ajttelin ostaa aineiksi:
kiinankaalia
varsisellerin
paprikaa
sipulia
porkkanaa
perunaa ja
tomaattimurskaa tölkistä
Tämmösiä olis suunnitelmat nyt mutta katsotaan sitä sitten viikonloppuna tarkemmin!
...eka annos syöty siis! No ei se nyt niiiiin pahaa ollut, mutta tuskinpa tuota vieraille tarjoaisin! ;) Ja miestä varoitin soppaan koskemasta jos ei uusia makuelämyksiä kaipaa!
Viimeiset lusikat vähän kyllä tökki. Ehkä virhe oli se, että näljä pääsi tosi kovaksi, ja sitten vedin iiiison lautasellisen tota keittoa. Ehkä pitäs syödä useammin ja pieniä kippoja. Mutta kyllä se alas siis meni, ja paljon vettä päälle. Nyt on maha ihan täys, ei kuitenkaan mikään energinen olo.
Mitä kaikkea sitä ihminen (NAINEN!) tekeekään laihtuakseen...!
Mä suunnittelin, että JOS tämä kuuri toimii, voisin ottaa toisen viikon muutaman päivän päästä. Muuten kanssa sitten kevennettyä linjaa ja just kanssa tollanen sovellettu kasviskeitto. Sillä vois korvata ainakin yhden aterian per päivä.
Mä kyllä olisin enemmän ku tyytyväinen edes parin kilon pudotukseen viikossa!!
Nella: tuo pudotus on juu maanantaista lähtien, mutta uskoisinpa että siinä on suurin osa joulun ja uuden vuoden syömisestä johtuvaa turvotusta tms. Suolet täynnä ja nestettä keräytyneenä. :) Eli en nyt ajattele, että rasvaa tuo kaikki 1,5kg on. Ei voi olla..
Anemos: tökkiikö keitto tosiaan noin pahasti? Ihan ihme juttu. Mä lisäsin suolaa, tomaattia, tabascoa ja oregaanoa sekä varsisellerit ensiksi muusiksi. Ja hyvää on. Mitä kovempi nälkä, sitä enemmän maistuu. Tuo suola on tietysti kielletty aine, muttakun paino on kerta pudonnut silti, niin so what..
Ja kaikille muillekin tsemppiä soppailuun! Luen kaikkien juttuja mielenkiinnolla eli jatkakaa!
Näköjään tämä neljäs on helpoin päivä. Liekö vatsa tottunut pieniin annoksiin tai jotain. Nälkä on ollut, mutta virta on riittänyt. Huomenna en kyllä odota enää painon pudotusta, mutta saa nähdä. Motivaatio on korkealla ja toivottavasti jaksan myös ensi viikon samaa rataa.
Jännä nähdä pysyykö kuri viikonlopun aikana. Mies tulee kotiin ja alkaa syödä kaikenlaisia herkkuja.. :(
Maitoa tullut reippaasti pikkuherralle, joten ei vaikutusta siihen ainakaan. Uskoisin, että tässä vaiheessa pitäisi jo huomata.
T:Geera -1,5kg (korvaan yhden aterian keitolla)
Ja en kyllä voi sanoa, että siitä tykkäisin! Toisen lautasen lopussa alkoi tulemaan jo sellanen yökkäys-refleksi :( Piti lapata lusikkaa suuhun ajattelematta sitä ollenkaan. Siis ei se varsinaisesti pahaa ole, mutta joku siinä on, etten sitä mitenkään mielelläni syö. Mäkin laitoin suolaa varmasti reilummin ku mitä ohjeet sallii. Ja reilusti pippuria. Tomaattia on kanssa paljon. Mutta ei silti ole herkkua...
Geera: mä tosin en ole tänään syönyt kyllä sitten yhtään mitään muuta. Eli kun tota soppaa tyhjään mahaan vetää, voi olla sekin mikä saa sen olemaan aika kamalaa. Siis jos sitä ottas vaan yhtenä ateriana päivässä, voi olla että se meniskin! En tosiaan oo syönyt mitään muuta. Juonut paljon vettä ja kaksi lasia omenamehua. Imettänyt olen muutaman " ylimääräisen" kerran, saapa ainakin rinnat stimulaatiota! En kyllä pelkää maidon loppumista näin lyhyessä ajassa, ja jos maito vähenee, senhän saa aina sitten taas lisääntymään. Ja mulla maitoa on tullut kokoajan vähän liiankin runsaasti! :)
Mutta muuten mulla on olo oikein hyvä. Ei ole päänsärkyä eikä etovaa oloa, ainoastaan siis ton soppalautasen viimehetkillä hiukan tökkii. Saapa nähdä miltä se maistuu huomenna. Tältä päivältä taitaa sopat jäädä tuohon kahteen lautaseen! Illalla sitten se hedelmä. Ehkä jopa kaksi. Pientä kuitenkin :)
Mitenkäs muut??
täällä on päivän sopat syöty, neljä lautasellista sain menemään. Mä muuten maustoin sen kasvisliemikuutioilla, sain ihan hyvän maun. Nyt äsken söin vähän salaattia, kanaa ja riisiä. Mulla toi maidontuotanto ei ole mitenkään runsasta, joten kunnonruokaa on pakko syödä. Mutta usko että tämä keventää mun ruokavaliota taas mukvasti, saa tämän painonlaskun käyntiin. Normaalisti syön kuitenkin aamupäivällä sekä iltapäivällä välipalat (jotain jugurttia tai hedelmää) sekä päivällä kevyen lounaan, nyt nuo kaikki on korvattu siis kaalisopalla. Joten jo siinä on kevennystä tähän kohtaan ihan riittämiin. Mulla on tavoite, että jos tässä viikossa sen 1,5 kg saan pois, niin olen erittäin tyytyväinen, siitä on sitten hvyä jatkaa.
Jatkosta sen verran, että mikäli kaalisoppa uppoaa, sitä voisi jatkossa keittää maanantaisin kattilallisen ja alkuviikon voisi sillä korvata lounaan, muuten söisi normaalisti...
Nella
Anemos: Totta. Kyllä tuota mömmöä yhtenä ateriana syö helposti, mutta saas nähdä koko viikko omaltakin kohdalta vaikka tykkäänkin keitosta. Hattua nostan sulle, jos kerran jo 2 lautasta sai yökkimään ja silti söit. Hyvä! Ja kait sekin laihduttaa, jos ulos tulee, heh. :)
Jään aamua jännäämään, miten ovat kaikkien painot kääntyneet..
Tuohan tässä just hulluimmalta tuntuukin, siis että soppa saa yökkimään mutta silti sitä syö :O Että osaa sitä ihminen olla hullu...!
Nyt iltapalaksi päärynää! :P
Niin ja vaa´alle minä aion vasta ylihuomenna!
Olen ollut muutaman päivän reissussa ja tämän päivän poikkeuksellisesti töissä ja pääsen nyt vasta nettiin.
Olen yrittänyt syödä kevyesti vaikka " sovellettua soppaani" en reissuun mukaan ottanutkaan.
Olen syönyt tiistaina tuplajuustoaterian, eilen kebabin ja tänään kinkkukiusauksen. Ja lisäksi 6 mandariinia per päivä.
Ei kovin terveellistä mutta reissaaminen on reissaamista. Harmi, että se osui tälle viikolle.. =/
Paino oli silti eilen -1,2kg eli 800g pudotusta mäkkärin ruualla!! =)
Nyt kotona siis jatkan taas kevyellä ohjelmalla. Eli mukana olen.
Lääkäri löysi hormoniarvoistani sen verran vikaa, että joku arvo jonka piti olla alle 2 olikin 9,9. Kyse oli siis joidenkin naishormoniarvojen yhteisjutusta.. Ja vaikka ultrassa ei PCO:ta löytynyt niin se oli kuulemma arvojen puolesta ihan selvä, että mulla on se.
Kertokaa viisaammat jotka osaatte selittää asian.. Olin jotenkin niin " pihalla" siellä vastaanotolla ja surin lähionnä hiuksdiani jotka eivät ainakaan ihan heti palaa ennalleen. Laihdutuskin kuulemma saattaa olla PCO:n ohella aiheuttamassa hiustenlähtöä. Hiustupet kuulemma ovat lähinnä tauolla mutta eivät surkastuneet pois joten toivoa on saada leijonanharja takaisin.
Hoidoksi sain Diane Novat ja levyjä saan syödä putkeen niin, että menkkoja ei tarvi ottaa kuin kerran puoleen vuoteen. Onneksi.
Mulla oli niin kiire junaan etten ehtinyt pyytää tulostetta verikokeiden tuloksista. Jos nyt en ihan väärin muista/ymmärtänyt väärin niin kyse oli LH:n ja estrogeenin jostain.. Onneksi ei kuitenkaan testosteroni arvoissa ollut mitään vikaa! *huh*
Mutta siis täällä ollaan mukana vaikkakin sovelletulla versiolla!
TSEPPIÄ!!!
Eli yksi päivä puolittaista kaalisoppakuuria (=illalla kunnon ruoka, sekä iltapala ja aamupala, muuten pelkkää kaalikeittoa) ja täytyy sanoa, että näin imettäjälle näyttää tuo ' puolikaskuuri' riittää ihan mainiosti. Paino putosi päivässä -700g. Ja mulla ei mitään suuria painonheilahteluja normaalisti ole, eli nesteet lähti mukavasti liikkeelle...jospa siinä meni kinkun ja muiden herkkujen mukanaan tuoma turvotus?! Toivoa sopii. Tosiaan laitoin tavoitteeksi 1,5kg, saattaapi olla että ens keskiviikoksi se on pois :o))) ehkä vähän enemmänkin???
Ja nyt sopalle!
Nella
Elikkäs viidenteen päivään herätty ja punnitus suoritettu. Miinusta eiliseen vaivaiset 200g, yhteensä siis lähtenyt ma aamusta 1,7kg (su aamusta 2,7kg). Eipä tuo tulos päätähuimaa mutta suunta on oikea ja vielä olis mahdollisuus päästä siihen 3kg:n tavotteeseen.
Eilinen tosiaan meni helpolla, ei nälätä enää ollenkaan. Söin soppaa kolme kertaa ja litran maustamatonta/rasvatonta jukurttia ja ne kolme banaania, olihan siinä kyllä ihan syömistäkin ettei ihme kun nälkä pysyi poissa =)
Mies haki illalla itelleen Hesburger herkut, ei häirinny (ainakaan pahasti tai ainakaan en myönnä jos vähän teki mieli =))...mä menin pesee vessaa ettei tarvinnu katella.
Kiva Minkula kun oot palannut ja toivotaan että ne hiuksetkin alkaa palailemaan! Muuta en osaa noista hormonijutuista sanoa, on aika vieraita mulle vaikka aika läheisessä suhteessa niitten kanssa joutuu elelemäänkin.
Millasia tuloksia muilla?
Ostin eilen muuten uuden sopan ainekset, ne mitä eilen luettelin...täytyy varmaan huomenna soppa keitellä, nyt teen sosekeiton ja vähän siis sovelletun!
Pikkusisko tulee lapsia kohta kaitsemaan, mennään miehen kans kehestaan jonnekkin...ei oikeen viel tiiä minne kun kaikki on kiinni ja syöminenkin on kiellettyä miltei kokonaan. Otan tomaatteja mukaan, niitähän saa tänään napsia kuusi kappaletta.
Palailen kunhan palataan reissusta, nyt soppaa nielemään ennen lähtöä!
Jekkuli -1,7kg
-700g on hienosti yhdessä päivässä! Mä en käynyt vielä vaa´alla, huomenna sitten.
Tänä aamuna oli taas hurja nälkä, ja otin kahvin kanssa (hyi minua!) pari palaa tummaa näkkäriä kevytlevitteen ja kevytjuuston kanssa. Ja mehuakin join tänäaamuna. Niin ja eilenillalla vielä söin vähän raejuustoa! Mutta sallittakoon se imettävälle! :)
Nyt on parsakaalit kiehumassa kattilassa. Maha jo murisee siihen malliin, että pian on jotain saatava! Eli soppa kanssa pian lämpenemään :P Ei houkuttele, mutta pakko kai! Parsan lisäksi löytyy kesäkurpitsaa, pinaattia, vihreää salaattia ja kurkkua. Meinaan kyllä laittaa sitruunamehua tai punaviinietikkaa (ja pienen lorauksen oliiviöljyä) mausteeksi, ei taida olla kovin maukkaita nuo vihannekset ihan pelkiltään.
Mies teki eilen itselleen jänispataa. Haudutti lihan oikein punaviinissä... Mun mies on kunnon kulinaristi! Kiva oli sitä tuoksua haistella ja itse syödä kaalisipulisoppaa :( Mutta en antanut periksi kiusaukselle! Siinä se vähän naureskeli mun menuulleni... Parasta olis olla tuloksia tän viikon lopussa, ehkäpä ei enää vähättelisi tätä kuuria! :)
Ja nyt ei kun syömään.
Keitto porisee ja MIKÄ IHANA VARSISELLERIN TUOKSU ;O) Yökkis, laitoin puolikkaan ja soseutin sen. Voi olla että soseutan koko keiton, voi mennä helpommin alas.
Aamulla söin kunnon aamiaisen (no kunnon ja kunnon..) pari palaa ruisleipää ja kupin teetä sekä kahvia. Ja nyt sitten iltaviiteen asti on pärjättävä pelkällä keitolla. Ei sinänsä kuulosta vaikealta, mutta mulla on jatkuva nälkä tuon imetyksen takia, että saas nähdä miten nälkä pysyy loitolla tuolla keitolla. Anemos, miten sujuu??
Houkutteleva tuoksu kutsuu keittiöön....
Nella :o)