Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**SOPPAILIJAT 2.1.06**

02.01.2006 |

Huomenta soppailijat!!

Sain näköjään kunnian avata meidän ekan virallisen ketjun. =)

Tarkoitus siis aloittaa laihdutus sairaaladieetin mukaan ja jatkaa sitten siitä parhaimmaksi katsomallaan tavalla.

Ohjeet soppaan löytyy täältä..

http://www.kauneusjaterveys.fi/kuukaudenklassikko/article114230-1.html

Tervetuloa mukaan kaikki jo mukaan lähtöä suunnitelleet sekä uudet ihmiset!

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en orjallisesti noudata soppakuuria vaan vaihdan kaalikeiton vihannessosekeittoon, muuten ohjeiden mukaan.

Otan kaalikeiton tässä muutaman päivän päästä mukaan.

Hyvin alkaa tämä laihis: poljin juuri kuntopyörällä 30 min. ja kohta vaunuilemaan tunniksi sekä illalla tunnin sauvakävely. Jee!

Kova tsemppi on päällä ja sitä samaa toivon kaikille laihduttajille.

-P

Vierailija
2/97 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konkari (=minkula) sai kunnian avata uuden soppaketjun, hyvä juttu. Eli soppakuuri on virallisesti alkanut =)

Elikkäs olotila on vielä loistava, aamupalaksi nautin 0,5l raikasta vettä. Kohta lähetään vaunujen kans kävelee kauppaan ja ostaa täksi päiväksi joku mehukas hedelmä, appelsiini varmaankin.

Soppaa otan sitten puolenpäivän aikoihin ekan annoksen.

Toivotaan ettei paha päänsärky iske ainakaan heti kättelyssä, mutta nyt nokka kohti kauppaa.

Palaillaan asiaan kunhan on maisteltu soppaa!

jekkuli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vielä sen verran tätä identiteettikriisiä painon suhteen, että en halua kertoa numeroita.. =/

Mutta siis aloitin laihduttamisen tällä soppadieetillä syyskuun puolen välin jälkeen. Pudotettavaa tuolloin 25-30kg.

Paino tippui sopalla 6,5kg viikossa ja siitä eteenpäin kolmen kuukauden aikana yhteensä 14kg.

Nyt siis kolme kuukautta ja puolisentoista viikkoa takana ekasta soppailuviikosta. Aion tehdä hieman mukaillun sopan koska perinteinen malli ei mulla laske lainkaan ja sitten olen kokonaan syömättä.

Ajattelin tehdä keiton missä on porkkanaa, lanttua, naurista, purjoa, tomaattia, sipulia, selleriä.. Eli siis luultavasti ostan keittojuureksia, tomaattia ja selleriä.. *heh* Mukaan taidan heittää jotain kasvisliemikuutiota tai vastaavaa pienen määrän.

Ja muuten syön siis ohjeen mukaan eli tänään yhden hedelmän jne..

Huomenna tosin lähden kaverin luo pohjanmaalle mutta taidan pakata pari rasiaa soppaa mukaan ettei tule sorruttua. Että jos mua ei huomisen aamupäivän jälkeen näy niin palaan asiaan keskiviikkoiltana. =)

Ai niin.. Ja liikkua aion tietysti PALJON!

t. Minkula +/- o kg (toivottavasti huomenna jo pientä pudotusta..)

Vierailija
4/97 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä vastaa kenenkään parisuhdekriiseistä yms. jotka johtuu tästä soppailusta! ;o)

Vierailija
5/97 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin vähän jänskättää kuinka ton keiton kanssa vielä käy. Tein sen jo pari viikkoa sitten pakkaseen " muhimaan" , sillon se ei ainakaan ollut mikään miellyttävä makuelämys. Kai sitä ainakin muutaman päivän pystyy vaikka väkisin nielemään, toivottavasti.

Jos ei loppuviikosta uppoa niin teen myös jonkun mukaellun keiton, kokonaan syömättä en kestä noitten viikareitten kanssa.

Vierailija
6/97 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen keitin sopan ja suunnitelmani on näin (imetyksen vuoksi):

- aamupalaksi leipä, tee, hedelmää

- kaalikeittoa klo 16 asti

- päivällinen normaalia ruokaa

- iltapalaksi leipä, tee, raejuustoa/hedelmää/jogurttia

Täällä taisi olla joku muukin täysimettäjä? Kerrohan sinäkin suunnitelmasi.

Alkupaino oli aamulla 59,5kg ja pois pitäisi saada 2-4kg.

Tsemppiä kaikille!! (Lähdenpä tästä syömään kaalikeittoa, nam..)

Vierailija
7/97 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas annos soppaa on just lämpenemässä ja kaks ekaa maistu ainakin ihan hyvälle. Sopan lisäks oon juonu vaan vettä ja saanu laukata vessassa ainakin yhtä usein kun raskaana ollessani (nyt ei vaan kohtu paina rakkoa =))

Iltapalana nautiskelen sitten appelsiinin, hitaasti ja harkiten...ei hotkien niinkun tavallisesti.

Huomenna saakin sitten rouskutella noita vihreitä vihanneksia, ostin kaupasta yhen tuorekurkun ja parsakaalia, niillä meinaan pärjätä. Plus illalla tietty toi uuniperuna, aion kyllä vaan keittää sen...eiköhän se oo ihan namia niinkin. Ja keittoa olis tavotteena syödä ainakin kaksi annosta joka päivä (tänään kolme).

Vaa´alle en taida vielä huomenna aamulla astua, pidän jännitystä yllä keskiviikko aamuun ja toivoa sopii että jotain on kadonnut.

Oireena tällä hetkellä on sellanen orastava pääkipu, voimaton olo ja kylmä. Taitavat olla ihan asiaankuuluvia juttuja.

Pakko myöntää että mieli tekis syödä oikeestaan ihan mitä vaan, keiton lisukkeena siis...vaikka kuivaa leipää ilman päälisiä.

Illalla sitten palkitsen itseni sillä appelsiinilla kunhan lapset on laitettu nukkumaan ja Täydellsiet Naiset alkaa!

Iltaa ja appelsiinia odotellen, Jekkuli

Vierailija
8/97 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis porisee vasta hellalla. piti välipäivinä se keitellä valmiiks mutta lapset sairasti joulun aikaan todella kovasti joten päivät meni siinä juosten kodin ja sairaalan väliä... Minä aloitan keiton syömisen huomenna mutta tänään olen jo keventänyt syömistä niin että kolmas litra vettä on menossa ja pelkkiä kasviksia olen syöny...

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
9/97 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis, mun soppailu ei sitten alkanutkaan tänään, koska olen ite kipeä. Tarkoitus oli jonkunlaista soppaa keitellä tuossa eilen, mutta oli olo niin voimaton ja rätti, että enpä sitten keitellytkään. Tosin jo tänään olen ottanut vähän kevyemmin, kuten MKE77! Sanoinkin muuten juuri miehelle, että jos ei aio syödä tuota kamalaa määrää makeita mitkä ovat joulusta tuohon jääneet, ne lentää sitten huomenna roskiin! Muuten ne kutsuvat mua ihan yhtämittaa...

Geera: minä myös edelleen täysimetän (kiinteitä aloitellaan vasta tän kuun lopulla kun tulee 6kk täyteen). Lähinnä tuossa sopassa pelottaa tuo kaali-sipuli-paprika yhdistelmä, en haluaisi vauvan (nyt siis jo kyllä reilut 5kk) masua sekaisin. Senpä takia meinasin, että teen vähän " kevyemmän" keiton nyt ainakin alkuun. Eli peruskasviskeiton. Toki sillä ei varmaan ole sama vaikutus kuin tuolla supersopalla! Tuossa ohjeessahan ei ole edes mitään hiilihydraattipitoista mukana!

Meinaan siis korvata ainakin yhden aterian keitolla, jättää makeat pois, näkyvä rasva samoin. Ja kaikenlainen napsiminen pitäs kanssa karsia.

Ja soppaa taidan keitellä ensitöikseni huomenaamuna!

Tsemppiä kaikille soppailijoille! Odotan mielenkiinnolla jatkokuulumisia (ja tietenkin ekoja punnitustuloksia!!)

Vierailija
10/97 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitkö kaalisopan ihan tuon ohjeen mukaan? Huomaatko sen vaikuttavan vauvan masuun? Siis onko masukipuja tai paukutteleeko tavallista enemmän?? Ja minkä ikäinen on sinun vauvasi nyt? :)

Vierailija
11/97 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin tosiaan tänään vasta syömään keittoa ja enpä huomannut vaavissa mitään ihmeellistä. Tämän pikkuherran kanssa ei ole tarvinnut varoa mitään muitakaan ruoka-aineita, joten en usko että keitonkaan vuoksi. Herralla on aina ollut hyvä iho, ei kakkavaivoja tms. Eli tein keiton ihan ohjeen mukaan, paitsi tomaattia vähän enemmän sekaan. Ja suolaa. :)

Vaavi on nyt 5kk ja kiinteät aloitin viikko sitten.

Söin aamupalan jälkeen useasti keittoa siihen klo 16 asti. Ja siitä eteenpäin ihan normaalia ruokaa. Silti on ollut pieni näläntunne koko päivän. Ihme juttu. Kaippa se imetys vaikuttaa. Normaalisti tämmöisellä syömisellä jaksais ihan hyvin.

Vierailija
12/97 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! =)

Soppaa meni eilen alas kolmeen otteeseen ja sitten jonkun verran mandariinia ja omenaa. Ajattelin, että ei elimistöni tiedä syönkö yhtä vai kahta hedelmää.. ;o)

Tulosta on -400g.

Tänään aion syödä keittoa, raakoja ruusukaaleja, kurkkua ja jotain muuta.. Mutta mitä?

Tänään pääsen kuulemaan miksi multa lähtee hiukset päästä ja kuukautisia ei ole ollut vuosiin.. *jännittää*

Pidättehän peukkuja ettei ole mitään kamalaa..? =/

t. Minkula -400g

Vierailija
13/97 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusiko meitä vain sitten olikaan, jotka aloittivat maanantaista soppakuurin? Silloin aikaisemmin kuulosti siltä, että useampi olisi lähdössä mukaan...

Kyllä tässä laihdutushommassa on kaikkein vaikeinta tuo mielihalujen kestäminen. Nälkä on ihan ok, mutta kun ei millään tahdo unohtaa noita herkkuja tuolla kaapissa. Ja sitten vielä kun tällä hetkellä on niiiiiiiiiiiiiiin väsynyt huonon yön jälkeen, että ei oikein innosta se kaalisoppakaan. Mutta olen päätökseni tehnyt, -viikon kyllä jaksan vaikka päällä seisten. Ei nyt niin huono itsekuri voi olla.

Kaippa sitä keittoa täytyy lähteä lämmittämään. On muuten tosiaan ihan hyvää! Ihan yllätyin. Saa nähdä sanonko vielä samaa sunnuntaina. :)

Painossa ei muutoksia, mutta vaakani näyttääkin vain 0,5kg tarkkuudella.

Vierailija
14/97 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittautuisin myös uutena mukaan, mikäli joukkoon mahtuu... Ihan sattumalta löysin tämän ketjun, onneksi niin -ainahan se " joukkopaine" tuo sen viimeisen vaihteen lisää =)

Eli 10 kg olisi tavoitteena tiputtaa ja tänään on ensimmäinen soppapäivä. Olen itse asiassa jo aiemmin tiputtanut 17 kg, mutta nyt viimeiset puoli vuotta paino on junnannut paikoillaan motivaatio-ongelmien vuoksi, josko tästä sitten saisi uuden tsempin päälle?

Mitenkäs te muut liikutte? Itselläni murtui 6 viikkoa sitten nilkka, joten mitään hurjia ponnistuksia en pysty tekemään, mietin mitäköhän sitä keksisi? Ja toisaalta, onkohan liikunnan merkitys tässä kuurivaiheessa miten suuri?

Vierailija
15/97 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittautuisin myös uutena mukaan, mikäli joukkoon mahtuu... Ihan sattumalta löysin tämän ketjun, onneksi niin -ainahan se " joukkopaine" tuo sen viimeisen vaihteen lisää =)

Eli 10 kg olisi tavoitteena tiputtaa ja tänään on ensimmäinen soppapäivä. Olen itse asiassa jo aiemmin tiputtanut 17 kg, mutta nyt viimeiset puoli vuotta paino on junnannut paikoillaan motivaatio-ongelmien vuoksi, josko tästä sitten saisi uuden tsempin päälle?

Mitenkäs te muut liikutte? Itselläni murtui 6 viikkoa sitten nilkka, joten mitään hurjia ponnistuksia en pysty tekemään, mietin mitäköhän sitä keksisi? Ja toisaalta, onkohan liikunnan merkitys tässä kuurivaiheessa miten suuri?

Vierailija
16/97 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eilen vasta keittelin... Eka annos on keittoa syöty ja voin taata että kolmen päivän päästä ei taida keitto laskea :/ Mutta muuten siis ohjeiden mukaan.

Paino oli aamulla 76kg (hups...) ja siis kokonaistavoite pudottaa kesään mennessä olis sellanen 15kg... Jos tästä sais sellasen hyvän aloituksen!

Aattelin punnita itseni tossa kolmannen päivän kohdalla kun mulla on sellannen " viisarivaaka" joten mitään satoja grammoja en saa mitattua.

Että huomiseen jos tästä orastavasta päänsärystä selviän...

Vierailija
17/97 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun tulee uusiakin soppailijoita mukaan, aika pieneksi tää meijän joukko kuitenkin jäi.

Eilinen meni paremmin kun odotin vaikka olikin noita oireita. Eilen söin siis kolme annosta soppaa ja illalla appelsiinin. Eipä oo ennen appelsiini ollut niin hyvää, tai hyväähän se aina on mutta eilen se oli parasta! Huomenna voin sitten kertoa miten hyvälle pelkkä peruna ja nokare voita maistuu, hyväähän sekin on mutta luulenpa sen illalla maistuvan taivaalliselle....

Tsemppiä vaan kaikille, pysykää tiukkana, ei mitään mikä ei ole sallittua muuten repsahtaa (tai mä ainakin...en voi yhtään lipsua tai se on menoa).

Liikunnasta joku kyseli. Itse en tän kuurin aikana aio pahemmin rehkiä, tuntuu tuo energia olevan hiukka vähissä =) mutta ens viikolla kun alkaa kevyt ja terveellinen elämä niin sitten nokka kohti kuntonyrkkeilyä tai kuntosalia/spinningiä. En oo vielä ihan päättänyt alotanko nyrkkeilyn nyt vaivasta ens syksynä. Kunto on kahden peräkkäisen raskauden jälkeen aika nollassa joten olis kiva ensin sitä vähän nostaa ja pudotella painoa siinä samalla, sitten vasta kuntonyrkkeilyyn. Saapi nähdä...

Pidemmittä puheitta: Nauttikaa sopasta! Ja kilojen karisemisesta....meen itse huomenna aamulla vaa´alle, kuulette sitten olenko ihan turhaan kärsinyt =) Sisko tuli kylään ja mässyttää tossa vieressä geishoja, pystyy helposti olla syömättä kun on päättänyt, tietää ettei voi ottaa vaikka kuinka tekis mieli PISTE.

Taidanpa itse alkaa nakertaa tuorekurkkua, voihan se olla että sekin maistuu taivaalliselle, vähän kyllä epäilen, paremminkin voisi sanoa ettei se maistu millekkään! ...eikä se edes täytä mun tyhjää vatsaa.

Ainiin, yksi soppa-annos nautittu, ei ollut enää yhtä nieltävää kun eilen =(

Jekkuli

Vierailija
18/97 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nyt vaan huonommissa tunnelmissa.

Aivan kauhea nälkä, sellanen joka ei sopalla lähde! Hetki sitten keitin parsakaalia ja söin 1/3 osaa kurkkua, eihän niillä täyty hullukaan.

Pitäs varmaan nieleskellä tota soppaa taas hetken kuluttua, mutku se alkaa olee aika karseeta hommaa.

Eilinen oli jotenki helpompi mulle, nyt tuntuu että voisin syödä vaikka pieniä kiviä kunhan ei tarvis ottaa soppaa.

Onneksi illan peruna vähän piristää mieltä, ei enää kovin montaa tuntia =)

Kaikesta surkeudesta huolimatta en aio luovuttaa. Pääkipukin tekee tuloaan. On tää laihduttaminen kyllä yhtä itsensä kiduttamista. Kuurin jälkeen ainakin osaa arvostaa sitä kevyttä ja terveellistäkin ruokaa.

Toivottavasti huominen punnitus piristää ja kunnustaa jatkamaan!

Miten muilla?

Jekkuli

Vierailija
19/97 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mielelläni liittyisin teidän seuraan, tosin aloitin vasta tänään, kun huomasin ketjun vasta eilen ja eilen siis keittelin sopan. Olen joskus aiemminkin ollut kyseisellä soppakuurilla ja silloin sain elinikäisen kammon varsiselleriä kohtaa, joten sitä kammotusta ei minun sopasta löydy, mutta muuten soppa vastaa ohjetta.

Tämä päivä on ollut todella kamala. Nälkä ei ole vaivannut, mutta armoton päänsärky. Jokaisella askeleella tuntuu kuin vasaralla lyötäisiin takaraivoon. Johtunee siitä etten ole juonut kahvia ollenkaan. Keitto uppoaa ihan hyvin, paitsi että koko ajan tekee mieli pizzaa ja hampurilaista ja raskalaisia ja makkaraa ja vaikka mitä muuta paitsi ei tuota keittoa. No illalla ajattelin syödä yhden omenan =/

Toivottavasti huomenna on parempi olo ja jaksais tehä jotain tytönkin (1,5v.) kanssa.

-Emilia 68,7 kg

Vierailija
20/97 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nautiskelin ison uuniperunan (keitettynä kylläkin) margariinin kanssa, masu tuli niin täyteen ettei oo pariin päivään ollutkaan =)

Mukava mennä nukkumaan ja aamulla saa syödä hedelmiä, eiköhän tää tästä iloksi muutu.

Aamulla pitäs toi eka punnituskin suorittaa jos uskallan astua vaakaan, pelottaa et mitäs sitten jos ei mitään oo tapahtunut...

Tänään söin keittoa kaksi kertaa, toisella kerralla survoin ensin sauvasekottimella eikä meinannut sillonkaan upota.

Nyt masu täynnä telkun ääreen, hetkeksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi