kokemusta Icebug-kengistä?
kun pelkään kuollakseni liukaustua talvisin (polvivamma joka uusiutuisi jos kaadun), kaverini kehunut näitä kenkiä ja nyt ostin tänään sitten kun olivat -25%, silti kalliit. Onko kokemusta? voiko todellakin kävellä reippaasti ja pito pysyy?
Kommentit (139)
Ylihinnoiteltujahan nuo ovat. Yhdet ostin, kun sain 60% alennusta. Suosittelen muita merkkejä, joilla hinnoittelu on sentään pysynyt kohtuullisena. Icebugit, vaikkakin laadukkaat laittavat brändilisää noin 50 € jokaiseen kenkäpariin.
Ostin black friday tarjouksella ja onneksi ostin, ihan parhaat jalkineet olleet. Mulla nastalliset juoksulenkkarit enkä tulisi enää toimeen ilman. Lipsuttelin normilenkkareilla niin että selkä ja pohkeet oli jumissa pitkän aikaa. Kevät ja liukkaat vasta tulossa tänne päin Suomea joten en tiedä pitävätkö ihan peilijäällä.
Mulla nastattomat icebuckit ja ihan paskat on, luistaa enemmän kun mitkään muut kengät. Oli ensimmäiset ja viimeiset tämmöiset mulla :( . En suosittele, ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Missä asutte kun tuollaisia tarvitsette?
Täällä oulussa en muista pahempia liukkaita vielä koskaan.
Toisaalta vaikka oiski niin haitanneeko se, hyvää harjoitusta kehonhallintaan ja tasapainoon.Eriasia jos on ikää ja painoa.
Täällä etelässä vuorottelee suoja ja pakkanen niin tiet on alkutalven aina liukkaat. Toivotaan että tännekin tulee pakkanen ja lumi niin tarvitse liukastella.
6. Talvi samoilla Icebugin nastallisilla talvilenkkareilla. Pito edelleen loistava. Menee varmaan vielä ensi talvenakin. Myös alamäet menen reippaasti. Olen käyttänyt työmatkoilla. En tiedä kuinka monivuotiset olisivat jos lenkkeilisin säännöllisesti. Puisella kuistilla lumien kolaaminen kostautui. Keväällä ihmeteltiin pienenpieniä reikiä ja mietittiin, onko joku tupajumi, ennenkuin tajuttiin että kengäthän ne. Puen kengät tuulikaapissa, enkä tassuttele enää sisällä. Lähikaupassa hieman sutii. Kengät osoittautuivat halvaksi pitkän käyttöiän vuoksi. Parhaat ikinä!
Mulla on ollut siitä asti, kun tulivat markkinoille, eli kauan. Ovat parhaat ikinä. Ovat muuten edelleen kuin uudet.
Vierailija kirjoitti:
Olispa varaa tuollaisiin.
Ei siitä vuotta kohti paljoa tule hintaa, kun voit käyttä ainakin 10 vuotta.
Jätä jotain turhakkeita ostamatta.
T. 1000e eläkeläinen.
Vierailija kirjoitti:
Ulkona liukkaalla lumella ja jäällä hyvät, sisällä saatanasta (esim sairaalan lattialla), suorastaan hengenvaaralliset.
Enpä ole huomannut. Sisään painuvat nastat mulla.
T.mummeli
aivan mahtavat.. voit tyyliin vetää keskellä jäistä katua mäkeä ylös, kun muut yrittävät kiertää ja kastuilevat penkkojen kautta kävellessään.
Pito on itselläni ollut 98% eli siinä suhteessa hyvät. Mutta toinen kenkä hajosi reilun vuoden jälkeen täysin. Lähti saumat irti pohjasta. Toki kenkä oli ns. kovaa ja jäykkää mallia joten se materiaali vaan jotenkin alkoi "murtua" tms. Kenkiä toki pidettiin paljon mutta silti tuohon hintaan olisi luullut enemmän kuin vuoden kestävän.
Eli suosittelen; mutta pienellä varauksella.
Vierailija kirjoitti:
Pito on itselläni ollut 98% eli siinä suhteessa hyvät. Mutta toinen kenkä hajosi reilun vuoden jälkeen täysin. Lähti saumat irti pohjasta. Toki kenkä oli ns. kovaa ja jäykkää mallia joten se materiaali vaan jotenkin alkoi "murtua" tms. Kenkiä toki pidettiin paljon mutta silti tuohon hintaan olisi luullut enemmän kuin vuoden kestävän.
Outoa, että noin hajosivat. Mulla on ollut Icebugit 5 vuotta ja käytän ihan koko talven, edelleen kuin uudet ovat. Samoin monella tuttavapiirissä, yhdellä työkaverilla jopa 10 vuotta ollut samat kengät joka talvi päivittäisessä käytössä. Minä olen suositellut noita kaikille nimenomaan sen takia, että ei paljon jää oikeasti hintaa, kun laskee käyttöiän mukaan.
Mullakin on ollut jo useampia vuosia käytössä ensimmäinen parini Icebugeja ja ovat kyllä hintansa väärtti. Todella hyvä pito ja mukavat jalassa. Käytän niitä myös silloin kun ei varsinaisesti ole jäistä, mutta olen menossa metsälenkille lumisille poluille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa, että noin hajosivat. Mulla on ollut Icebugit 5 vuotta ja käytän ihan koko talven, edelleen kuin uudet ovat. Samoin monella tuttavapiirissä, yhdellä työkaverilla jopa 10 vuotta ollut samat kengät joka talvi päivittäisessä käytössä. Minä olen suositellut noita kaikille nimenomaan sen takia, että ei paljon jää oikeasti hintaa, kun laskee käyttöiän mukaan.
Sanoppa muuta. Se toinen kenkä hajosi lähes täysin eli vain muutamasta kohdasta enää kiinni pohjassa. Kengän etuosa irvistää. Mutta kuten sanoin olivat kovaa ja jäykkää materiaalia niin siitä petti liimaukset ja se kova osio lähti repeilemään ja murtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoppa muuta. Se toinen kenkä hajosi lähes täysin eli vain muutamasta kohdasta enää kiinni pohjassa. Kengän etuosa irvistää. Mutta kuten sanoin olivat kovaa ja jäykkää materiaalia niin siitä petti liimaukset ja se kova osio lähti repeilemään ja murtumaan.
Varmaan viallinen kappale.
Kolmannet menossa ja joissa sivussavetoketju niin on ennemmin tai myöhemmin vetoketju pettänyt, koska tiukka mutka. Näitä olen suutarilla vaihtanut.
Icebugeista huolimatta kaaduin pahimmat kaatumiset ne jalassa. Lumen alla oli jäätä ja varoin, koska tiesin että on liukas tallitie. Löin pään ja kyynärpään kaatuessa ja kun pääsin ylös, kaaduin samalla lailla uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Muuten tykkään nastakengistä, mutta itselle IceBugin lesti ei ole hyvä. Vaikka jalkani on muuten kapea, niin tuolta kärjestä varpaiden kohdalta niin leveä että IceBugit hiertävät isoavarvasta :( Mulla on tommoset kaksi numeroa suuremmat kuin normikengät, mutta luulen että jokin toinen merkki sopisi itselleni ainakin paljon paremmin.
Nastat on muuten tosi hyvät, mutta jos pukee ne jo sisällä kotona niin naarmuttaa lattiat piloille. Lisäksi kaikkialla sisätiloissa kuuluu klank-klonk-klank-klonk kun noilla kävelee.
Näissäkin on erilaisia lestejä. Sopiva lesti peittosi paremman ulkonäön, kun muutamaa mallia testasin.
Mulla on icebugit lenkkeilyyn talvella. Liian leveä lesti ja aika painava kenkä, mutta pito on loistava.
Vierailija kirjoitti:
Tosi jäiselläkin tiellä voi kävellä huoletta. Parketille ei varman kannata mennä vaikka periaatteessa nastat meniskin piiloon
Juu, huomasin ettei kannata puisella terassillakaan kävellä niillä. Tuli rumia reikiä... Muuten hyvät kengät ja pitävät jäiselläkin tiellä loistavasti
Ulkona liukkaalla lumella ja jäällä hyvät, sisällä saatanasta (esim sairaalan lattialla), suorastaan hengenvaaralliset.