kokemusta Icebug-kengistä?
kun pelkään kuollakseni liukaustua talvisin (polvivamma joka uusiutuisi jos kaadun), kaverini kehunut näitä kenkiä ja nyt ostin tänään sitten kun olivat -25%, silti kalliit. Onko kokemusta? voiko todellakin kävellä reippaasti ja pito pysyy?
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Googletin.
Aivan helvetin rumat.
Murratko luusi mieluummin. Muista myös kävellä pe**e edellä ja ota valokuvia.
Ostin viime talvena Asicsin nastajuoksukengät meille molemmille. Paras ostos ikinä!Tossut ovat kevyet mutta todella lämpimät kylmilläkin keleillä ja nastat pitävät todella hyvin. Kivan näköiset, oranssimustat tossut. Tarpeeksi leveä lesti minulle jolla on aika leveä jalka.
Nastalenkkarit käytössä. Uskaltaa painaa täysillä ihan peilijääpinnalla. Oikein ilo juosta paikoissa, joissa tuskin uskaltaisi edes kontata!
Sisäänpäinuvat nastat joo, mutta eihän ne sillä tavalla toimi, että voisi sisätiloissa huoletta askeltaa. Tuttu ropina kuuluu, kivilattioilla varovasti syytä mennä ja muovimattoihin tulee kolot.
Muutaman vuoden kesti ja alkoi nastat putoilemaan ja vääntymään. Kerran olen Icebugeilla liukastunutkin. Nyt hankin Sievin spike-kengät, joissa sisäänvedettävät nastat. Saa nähdä kauanko nuo kestää.
todella hyvät. nastoja sopivasti, että pureu tuvat. toki kannattaa muistaa, että esim kauppaan mennessä kivilattialla saattavat olla liukkaat.
Minulla on alle 50 kertaa käytetyt icebugin juoksulenkkarit, joista on kangas haljennut jalkapöydän päältä molemmista kengistä. Ihan selkeä valmistusvirhe. Seuraavaksi ostan hyvät goretex-juoksulenkkarit ja annan laittaa XXL:ssä nastat niihin 30€/pari. En osta enää yksiäkään icebugeja, koska laatu on todella kehoa!
On ollut vuosia. Kävelen paljon, hyötyliikunta mielessä, huonommallakin keleillä. Kolmas nastanilkkuripari menossa. Ostin pahan kaatumisen jälkeen. Laatu heikentynyt. Ekat kestivät pisimpään. Toista sisältä vuoret hajosivat kannoista aika nopeasti. Lopulta nastojen reunukset antavat periksi, ja nastat kääntyvät. Olen hankkinut suojat jotka saa kenkien pohjan päälle ja siten nastat peittoon. Jos joutuu olemaan pidempään kengät jalassa sisällä joissa tilanteissa niin toimineet hyvin.
Käytin noin kymmenisen kertaa, mutta olivat jaloilleni aivan liian jäykät.
Vierailija kirjoitti:
Muutamalla eurolla saa liukuesteet, jossa on nastat. Sopii kaikkiin kenkiin, helppo laittaa ja poistaa.
Voi kävellä jäällä aivan vapaasti, hyvä pito.
35,- maksoi mulla, sellaiset kengän kantaan kiinnitettävät, nyt toista talvea käytössä.
Voi siis kiinnittää niihin kenkiin, millä kulloinkin ulos menossa on.
Hyvät on olleet, suutarilta ostin ja pystyssä olen pysynyt.
ihanat, paras ostos ikinä!
(ja ulkonäkö minusta ok)
Icebugeille ääni täältäkin. Aivan parhaat kengät ikinä! Sen lisäksi että pysyy huoletta pystyssä pääkallokeleillä ne on myös tosi mukavat jalassa, ihanan kevyet (mulla siis ne pitkävartiset) ja kestävät vettäkin hyvin, vaikka jo kolme vuotta käytössä - eipä oo yhdetkään aikaisemmat, kalliit, hienot goretex-kengät kestänyt vettä 6kk kauempaa, mut nää kestää ja kestää.
Ihmettelin Michelin pohjalla olevia ICEBUG kenkiä kun molempien kenkien taivekohtaan on tullut ulkoreunalle pysty repeämä olisko jonkinmoinen teko vika. Kegät on kolevuotta vanhat.
ostin tänään michelin pohjalla olevat icebugit, nyt odottelen talvea että pääsee kokeilemaan onko se pohja sellainen kuin mitä siitä puhutaan eli pitäisi olla pitävä. Jäällähän se ei pidä mutta silloin laitetaan nastakengät jalkaan.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman vuoden kesti ja alkoi nastat putoilemaan ja vääntymään. Kerran olen Icebugeilla liukastunutkin. Nyt hankin Sievin spike-kengät, joissa sisäänvedettävät nastat. Saa nähdä kauanko nuo kestää.
Mulla kestänyt 6 vuotta. Muuten erinomaiset, mutta helevetin rumat. Tietenkin kestävät sitten vielä toiset 6
Olen kyllästynyt liukkauteen ja ostin viime vuonna ib:t. Hyvät epätasaisella maastolla mutta sisällä hengenvaaralliset. Kun katu esim mustaa jäätä niin siinä ei auta ib:tkään.
Tykkään kuitenkin käyttää pihalla ja maastossa mutta sisällä joudun vaihtamaan toiset kengät, en enää uskalla käyttää siis sisällä (töissä on käveltävä 400 m sisällä ennen kuin päsee pukukopille). Vihaan talvea.
Icebugit ihan jees mutta mietin kyllä tälle talvelle jotain muuta esim maihareita.
Mulla sekä nasta- että michelin-pohjoiset Icebugit. Molemmat ovat kestäneet jo vuosia. Hyvin on pysynyt pystyssä kelillä kuin kelillä. Eiväthän nuo silmiä varsinaisesti hivele, mutta terveys edellä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Muuten tykkään nastakengistä, mutta itselle IceBugin lesti ei ole hyvä. Vaikka jalkani on muuten kapea, niin tuolta kärjestä varpaiden kohdalta niin leveä että IceBugit hiertävät isoavarvasta :( Mulla on tommoset kaksi numeroa suuremmat kuin normikengät, mutta luulen että jokin toinen merkki sopisi itselleni ainakin paljon paremmin.
Nastat on muuten tosi hyvät, mutta jos pukee ne jo sisällä kotona niin naarmuttaa lattiat piloille. Lisäksi kaikkialla sisätiloissa kuuluu klank-klonk-klank-klonk kun noilla kävelee.
Narinan lisäksi ovat sisällä liukkaat. Maksoin omistani 165 e ja lensin sisällä nurin sisällä. En onneksi loukannut itseäni.
Mutta tosiaan 165 e on vähän rahaa terveydestä. Olen nähnyt niin pahoja kaatumisia joiden seurauksena mm hampaiden menetys, lonkkamurtuma, aivovamma, vuosia kestävä kipu. Eli tingin mistä vaan mutta kenkiin panostan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sekä nasta- että michelin-pohjoiset Icebugit. Molemmat ovat kestäneet jo vuosia. Hyvin on pysynyt pystyssä kelillä kuin kelillä. Eiväthän nuo silmiä varsinaisesti hivele, mutta terveys edellä mennään.
Mitä tarkoittaa michelin-pohja? Mä olen siis tuo joka lensi nurin sisällä omilla nastakengilläni. Kenkien ulkonäöllä ei ole mitään väliä kunhan en kaadu.
Icebugeille ääni täältä! 🙋🏻♀️ Ensimmäiset nastakengät mitkä olen koskaan omistanut oli nää tämän blogiartikkelin ekat kengät, parhaat kategoriassa "pitkävartiset nastakengät":
https://leiripaikka.fi/vertailussa-parhaat-nastakengat/
Olen ollut tosi tyytyväinen, käytän liukkailla keleillä ainoastaan niitä ja sopii minusta hyvin myös esim farkkujen kanssa. Eikä oo semmoset kolhot jalassa, mitä etukäteen vähän pelkäsin. :)