kokemusta Icebug-kengistä?
kun pelkään kuollakseni liukaustua talvisin (polvivamma joka uusiutuisi jos kaadun), kaverini kehunut näitä kenkiä ja nyt ostin tänään sitten kun olivat -25%, silti kalliit. Onko kokemusta? voiko todellakin kävellä reippaasti ja pito pysyy?
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Suositusten perusteella mäkin ostin Icebugit kun kyllästyin viime viikkojen jääkeleihin. Nyt parin viikon kokemuksen perusteella lähinnä ihmettelen, että miten ole tullut toimeen ilman näitä... Ulkoilu ihan tavallisellakin talvikelillä muuttui paljon mukavammaksi noiden kanssa. Sen lisäksi, että kenkä pitää, niin se on myös muuten mukava jalassa, lämmin ja ihan ok-näköinen.
Ja tämä ei ole mikään maksettu mainos. Hyvin harvoin suosittelen mitään tuotetta näin.
Ihan sama, en varmaan mistään tavarasta/tuotteesta ole ollut näin vaikuttunut ja tyytyväinen, että kehua retostan sen vaikutusta talviseen elämänlaatuun näin paljon! En tajua miten pärjäsin ennen, kun kuitenkin ulkoilutan koiria useaan krtaan päivässä, ja täällä eteläisessä Suomessa liukasta sulavaa-jäätyvää loskaa on paljon enemmän kuin kunnon lumista maata.
Nastat eivät ole tylsistyneet ollenkaan viidessä vuodessa, mutta silti ostin toiset kevyemmät juoksulenkkeilyä varten. Eipä kotosalla talvella enää muita jalkineita tule käytettyä. Ehjinä säilyneet luut ja mun osalta kuormittamaton sote-päivystys kiittää😀
Ostin ensimmäiset Icebugit monta vuotta sitten juoksukengiksi. Ovat olleet todella loistavat. Voi juosta rennolla askelluksella peilijäätä ylämäkeen, ovat lämpimät, lesti on tilava paksummankin sukan kanssa ja suojaavat kosteudelta. Pari vuotta sitten ostin vielä toiset täysin vedenpitävät Icebugit vesi/loska/jääkelejä varten. En vaihtaisi toisiin. Ainoa miinus tulee siitä, että jos erehtyy käymään kaupassa, niin siellä pitää kävellä varovasti. Sama se on muidenkin nastojen kanssa.
Ostin vuosi sitten, mutta kertaakaan en ole käyttänyt, kun kelit eivät ole olleet liukkaita.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä kokemusta Icebugin kitkakengistä? Kannattaako hankkia?
Minulla ollut pari talvea Icebugin kitkakengät, ovat TODELLA hyvät. Mukavat jalassa, vedenpitävät, lämpimät ja mikä parasta eivät luista edes peilijäällä. Suosittelen. 👍
Ovat aivan äärettämän hyvät. Olen kaatunut bugit jalassa peilijäällä jossa vettä päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ollut pari talvea Icebugin kitkakengät, ovat TODELLA hyvät. Mukavat jalassa, vedenpitävät, lämpimät ja mikä parasta eivät luista edes peilijäällä. Suosittelen. 👍
Kiitti! Itse olen kävellyt viime vuodet vain piikkisillä. Mies ei niitä huoli, niin harkitaan noita kitkoja.
Nythän saa myös kenkiä, joissa on nastavipu (päälle/pois). En muista valmistajaa, mutta onko joku jo näitä kokeillut?
Olen käyttänyt Icebugeja jo neljä vuotta enkä ole kertaakaan edes horjahtanut jäisillä kaduilla. Tänä vuonna ostin nilkkamalliset, toinen kenkäpari on varrellinen. Paras ostokseni ehdottomasti. Ennen Icebugeja jouduin sipsuttelemaan ja tasapainoilemaan.
Loistavat! Muuttivat koko talven!
Mulla on icebugin nastajuoksukengät ja ne on ihan mahtavat. Voin harrastaa lenkkeilyä vaikka peilijäällä.
Vanha ketju mutta heitänpä minäkin kommenttia.
Ihan parhaat kengät mun lestille ja pystyssä olen pysynyt liukkaalla kelillä. Mulla nastapohjaiset Icebugit mutta haluaisin ostaa saman merkin kitkapohjaiset kengät. Nastat ovat veemäisiä ja liukkaita jossain sisätiloissa ja pitävät jäätävän inhottavaa ääntä kaupoissa kävellessä. Näissä mun nastakengissä ei saa nastoja piiloon kuin näillä suojilla:
https://scandinavianoutdoor.fi/icebug/kengat/jalkinetarvikkeet/liukuest…
Hankalaa räpeltämistä noiden suojien laittaminen.
Mulla myös nastakengät eikä askellusta tarvitse muuttaa yhtään vaikka on liukasta. Mä luotan niihin ihan täysin.
Meinasin niitä kitkakenkiä tutkailla, niin voisi mennä kauppaan ne jalassa.
Mulla on Icebugin nastalliset ja kitkat. On ne kyllä hyvät, molemmat. Nastallinen kenkä tosiaan liukuu poikkeustilanteessa tietynlaisen jään päällä. Joskus on niin kova jääpinta, että nasta ei pure siihen, mutta tämä on todella harvinaista. Vaatinee erikoisemmat sääolosuhteet, että sellaista jäätä syntyy. En osaa sanoa kumpi on parempi kenkä ulkoillessa, koska molemmat hyviä, mutta kaupungissa kitkakenkä ehdottomasti parempi, koska nastakengillä ei edes saa mennä joka paikkaan sisälle. Viimeksi olin menossa yhteen kaupungin virastoon ja eteisessä oli lappu "ei nastakengillä sisälle." Se siitä sitten.
Harmittaa että sorruin näihin mainoksiin ja ostin itselleni kalliit Icebugit. Inhottava liukastelu Helsingin jalkakäytävillä jatkuu ja kengän takaa korkea malli on sellainen että se painaa nilkasta todella ikävästi. Odotuksiin ja mainontaan nähden yksi huonoimmista hankinnoistani ikinä.
Missä asutte kun tuollaisia tarvitsette?
Täällä oulussa en muista pahempia liukkaita vielä koskaan.
Toisaalta vaikka oiski niin haitanneeko se, hyvää harjoitusta kehonhallintaan ja tasapainoon.Eriasia jos on ikää ja painoa.
Suosittelen 👍
Mulla nastakengät ulkoilukenkänä, mutta kauppaan tmv. niillä ei tosiaan kannata/voi mennä.
Lämpimät ja kevyet.
Todella hyvät kengät, omat olleet käytössä jo useamman vuoden.
Hyvät kengät liukkaalla ja ovat useaan kertaan estäneet minua kaatumasta MUTTA kaupassa en kehtaa niitä käyttää. Kaupan kivilattialla kävellessä kuulostaa kun Saksan armeija kävelisi paraatimarssia. Siellä kävellessä saa takuulla kaikkien muiden asiakkaiden huomion.