kokemusta Icebug-kengistä?
kun pelkään kuollakseni liukaustua talvisin (polvivamma joka uusiutuisi jos kaadun), kaverini kehunut näitä kenkiä ja nyt ostin tänään sitten kun olivat -25%, silti kalliit. Onko kokemusta? voiko todellakin kävellä reippaasti ja pito pysyy?
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Missä asutte kun tuollaisia tarvitsette?
Täällä oulussa en muista pahempia liukkaita vielä koskaan.
Toisaalta vaikka oiski niin haitanneeko se, hyvää harjoitusta kehonhallintaan ja tasapainoon.Eriasia jos on ikää ja painoa.
Ainakin täällä Varsinais-Suomessa on nyt neljättä päivää pääkallokeli. Ensimmäisestä askeleesta lähtien kun kerrostalon ovesta astuu, alla on joko silkkaa sileätä jäätä tai kovaksi tamppaantunutta, pari kertaa vähän sulanutta ja uudestaan jäätynyttä lunta. T. 38-vuotias suht' urheilullinen palstailija joka on kerran ollut parin kuukauden sairauslomalla pahasti murtuneen kyynärpään takia.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa että sorruin näihin mainoksiin ja ostin itselleni kalliit Icebugit. Inhottava liukastelu Helsingin jalkakäytävillä jatkuu ja kengän takaa korkea malli on sellainen että se painaa nilkasta todella ikävästi. Odotuksiin ja mainontaan nähden yksi huonoimmista hankinnoistani ikinä.
Onpa harmi! Onko sulla nasta- vai kitkakengät?
Mulla kolmatta talvea käytössä Icebugin juoksulenkkarit, vaikka ihan vaan reipasta kävelyä harrastan. Ovat olleet ihan joka euron arvoiset!
Mä käyn kaupassakin Icebugit jalassa. Ei harmita yhtään, vaikka pitää ääntä. Ei oo mun vika, ettei jalkakäytäviä hiekoiteta.
En enää lenkkeile talvisin ilman nastalenkkareita. Heti kun maa alkaa olla lumessa/jäässä kaivan ne esiin ja lopetan käytön vasta kun alkaa tiet sulamaan. Mulla on ollut sekä Icebugit että jotkut halvemmat nastakengät, joiden merkkiä en edes muista. Molemmat pitävät yhtä hyvin, mutta icebugit on kevyemmät ja paremmat jalassa juostessa.
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn kaupassakin Icebugit jalassa. Ei harmita yhtään, vaikka pitää ääntä. Ei oo mun vika, ettei jalkakäytäviä hiekoiteta.
Sama täällä. En millään pääsisi edes kauppaan asti ilman niitä, kun sinne on hirveä peilijäinen alamäki. Sitä paitsi kun kaupan käytävällä joku tuntematon tulee vastaan sen saman kovan NARSK NARSK -äänen säestämänä, pääsee tuntemaan outoa yhteenkuuluvuuden tunnetta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa että sorruin näihin mainoksiin ja ostin itselleni kalliit Icebugit. Inhottava liukastelu Helsingin jalkakäytävillä jatkuu ja kengän takaa korkea malli on sellainen että se painaa nilkasta todella ikävästi. Odotuksiin ja mainontaan nähden yksi huonoimmista hankinnoistani ikinä.
Kiitos myötätunnosta. Ovat nastat.
Mun haltit kesti 2 talvea, nastat irtoilee. Seuraavaksi ostan icebugit.
Haltinastaeipitäneet kirjoitti:
Mun haltit kesti 2 talvea, nastat irtoilee. Seuraavaksi ostan icebugit.
Ketju vuodelta 2012.
Icebug mainostaa kenkiään vesitiiveinä, mutta kun aika kuluu ne vuotavat kuin seula jos kävelee sohjossa
Mainostaako? Itse sain Icebugit perintönä, mutta ne olisi olleet todella hintansa arvoiset ostettunakin. Ei ole vesi tullut vielä läpi, vaikka eilenkin oli isoja lätäköitä, kun jouduin käymään keskustassa. Pakkasella ei ole jalka palellut. Ihan hirmu hyvät kengät. Nivelrikkoisena pelottaa liukastelu.
Suosittelen minäkin. Eniten olen talvessa inhonnut liukkaita kelejä. Nyt pääsee marssimaan ihan normitahtiin. Tosin, kun äsken oli (ja on kai edelleen) hirveän liukasta, niin huomasin, että bugeillakin hiukan meinasi lipsua. Menin sitten varovaisesti. Ilman niitä en varmaan olisi uskaltanut mennä paljon minnekään.
Kalliit, mutta kestävät varmaan monta talvea ja lisäävät turvallisuutta, eli kannattava investointi. Jotkut mallit ovat raskaita, toiset vähän kevyempiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi harmi! Voiko sinne nilkan taakse saada mitään pehmikettä? Liittyikö liukastelu näihin Hgin superliukkaisiin päiviin? Kyllä niiden pitäisi normijäällä estää liukastelu.
Miehellä on n. 2 v. sitten ostetut Icebugit ja kehuu niitä nytkin joka päivä - ovat hyvät! Minulla kun ei (vielä) ole, hän ehtii kävellä jo pitkälti, kun liukastelen perässä. ;) Ai niin, nämä sellaista matalaa lenkkarimallia ja ovat hyvät jalassa, hän sanoi. Pitänee itsekin hankkia, kun pelkään koko ajan taas liukastuvani (viimeksi syksyllä paha murtuma). Ja tämä siis Hgissä.
Icebugit on erinomaiset, etenkin tykkäsin niistä vanhemmista malleista. Ei tulisi mieleenkään lähteä lenkille ilman nastareita.
Otin Icebugin Michelin kitkat ja niillä on pärjännyt toistaiseksi. Täällä ei ole llut vielä jäitä. Kävelen ensi kertaa neljään vuoteen "normaalisti". Tähän asti varovasti köpötellen (edelliset talvet olivat jäisiä). Oli hassua kun näilläkin kävelin ensin varovasti, mutta nyt uskallan luottaa ja vauhti on reipas. Jäistä en tosiaan tiedä pitääkö vai ei.
Muuten tykkään nastakengistä, mutta itselle IceBugin lesti ei ole hyvä. Vaikka jalkani on muuten kapea, niin tuolta kärjestä varpaiden kohdalta niin leveä että IceBugit hiertävät isoavarvasta :( Mulla on tommoset kaksi numeroa suuremmat kuin normikengät, mutta luulen että jokin toinen merkki sopisi itselleni ainakin paljon paremmin.
Nastat on muuten tosi hyvät, mutta jos pukee ne jo sisällä kotona niin naarmuttaa lattiat piloille. Lisäksi kaikkialla sisätiloissa kuuluu klank-klonk-klank-klonk kun noilla kävelee.
Mulla on ja pois en vaihtaisi. Joku valitteli että nilkkaan sattuu, totta ! Malleja on monia. Testasin XXL tarjouspopoja; olivat kamalat ja nilkkaan sattui ikävästi. Toisessa kaupassa 2p kalliimpi kenkä jossa sirompi malli ja jalassa aivan täydelliset. Kannattaa siis sovitella ! Vuosien ilo.
En mene ilman bukejani minnekkään.
Etelä-Suomessa asuu aika paljon enemmän ihmisiä kuin siellä Lapissa...