Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen mielestä mä en tee koskaan mitään kotitöitä. Päätin että en sitten tee mitään.

Vierailija
23.01.2013 |

Saa nähdä kuinka kauan kestää että mies tajuaa että ei ne ruoat itsestään valmistu, jääkaappi ei täyty, pyykit peseydy, lattiat imuroidu jne.

Kommentit (159)

Vierailija
141/159 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en oikein hokaisi tätä vittuilua , kun itse kutienkin maksan 80 % kuluista, oon lasten kanssa ja muutenkin hyvä mies... Mua pikemminkin alkaisi vituttaa, että paskaako norsu temppuilee kun sille on taattu hyvä elämä meikäläisen tuloilla. Sit alkaisi kelaa, että jos se vie rahat eikä vastapainokoksi hoida edes kotihommia, niin mitä helvettiä. Sitten mä ostaisin lopuilla 20 prosentilla seuraa itselleni, sellaista joka osaa temput muttei temppuile.

ap ei vaadi, että mies tekee kotitöitä, vaan että hän alkaa arvostaa sitä, mitä ap tekee, eikä väittäisi, että ap vain laiskottelee kaiket päivät.

Vierailija
142/159 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit alkaisi kelaa, että jos se vie rahat eikä vastapainokoksi hoida edes kotihommia, niin mitä helvettiä. Sitten mä ostaisin lopuilla 20 prosentilla seuraa itselleni, sellaista joka osaa temput muttei temppuile.

pointti meni aika ohi.

Jos ap:n mies kerran on sitä mieltä että vaimo ei tee mitään, niin mitäs sitä sitten tekemäänkään. Mieshän tässä tapauksessa oikein kerjäsi tuota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/159 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä aivokatkos, joten: ap:n miehellähän tässä on hyvä perhe-elämä ap:n kustannuksella. Mies on päässyt isäksi, vaikka ei ole valmis juuri lapsia hoitamaan arkena, haluaa tehdä pitkää päivää ja silti lapset hoituvat hyvin koska ap vapaaehtoisesti tekee lyhennettyä päivää. Miehen koti myös pysyy siistinä, ruoka tulee pöytään jne. ilmeisesti niin näppärästi, että mies ei tajua sen vaativan mitään vaivannäköä. There.

mä en oikein hokaisi tätä vittuilua , kun itse kutienkin maksan 80 % kuluista, oon lasten kanssa ja muutenkin hyvä mies...

Mua pikemminkin alkaisi vituttaa, että paskaako norsu temppuilee kun sille on taattu hyvä elämä meikäläisen tuloilla. Sit alkaisi kelaa, että jos se vie rahat eikä vastapainokoksi hoida edes kotihommia, niin mitä helvettiä. Sitten mä ostaisin lopuilla 20 prosentilla seuraa itselleni, sellaista joka osaa temput muttei temppuile.

Vierailija
144/159 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää elää, kuten mies sanoo sinun elävän - ihan rehellisyyden nimissä.

Itse olisin kyllä mieluummin teidän kuviossanne mies. Hän ostaa rahalla itselleen siistin kodin, puhtaat vaatteet ja ruokaa. Tavoiteltava asema.

Vierailija
145/159 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit alkaisi kelaa, että jos se vie rahat eikä vastapainokoksi hoida edes kotihommia, niin mitä helvettiä. Sitten mä ostaisin lopuilla 20 prosentilla seuraa itselleni, sellaista joka osaa temput muttei temppuile.

pointti meni aika ohi.

Jos ap:n mies kerran on sitä mieltä että vaimo ei tee mitään, niin mitäs sitä sitten tekemäänkään. Mieshän tässä tapauksessa oikein kerjäsi tuota.

jos mies maksaa 80% kuluista niin eikö nyt ole itsestäänselvää, että akka hoitaa kotihommia enemmän?

Ap jossain väliviestissä kyllä sanoi, että mies tekee asioita ja hoitaa lapsia jne. Eli käsittääkseni asia on aika reilusti hoidettu siten että kyllä se mieskin jo nyt jotain hommia hoitaa.

Voisihan sitten tehdä niinkin että ap menisi töihin, hankkisi enemmän liksaa ja maksaisi 50% kuluista. sit hän voisi vaatia että mies tekee 50 % töistä.

Mutta onko niin että ukon pitää maksaa 80 % kuluista ja tehdä vielä päälle 80 % töistä?

MIkä multa menee ohi? vai meneekö se teiltä?

Vierailija
146/159 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko niin että ukon pitää maksaa 80 % kuluista ja tehdä vielä päälle 80 % töistä?

rautalankaa:

pointti on se, että mies sanoo, että ap ei tee MITÄÄN kotona.

Yhtälailla olisi oikeutettua että vaimo sanoisi miehelle, että oikeasti mies ei käy töissä. Tai että häneltä puuttuu vaikka toinen jalka. Mitä itse ajattelisit jos sinulle sanottaisiin töissä että et tee mitään (vaikka oikeasti teet)?

Nyt ei ole kyse mistään prosenteista ja rahoista, vaan siitä että mies ei näe mitä kotona tapahtuu.

(vai provoko olit)

Vierailija
147/159 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pointti meni aika ohi.

jos mies maksaa 80% kuluista niin eikö nyt ole itsestäänselvää, että akka hoitaa kotihommia enemmän?

Ap jossain väliviestissä kyllä sanoi, että mies tekee asioita ja hoitaa lapsia jne. Eli käsittääkseni asia on aika reilusti hoidettu siten että kyllä se mieskin jo nyt jotain hommia hoitaa.

Voisihan sitten tehdä niinkin että ap menisi töihin, hankkisi enemmän liksaa ja maksaisi 50% kuluista. sit hän voisi vaatia että mies tekee 50 % töistä.

Sulta menee se ohi, että tässä ei ole kyse, etteikö ao tekisi niitä kotitöitä. On siis ap:lle ihan ok että hän hoitaa kotia, kun kerran mies paiskii töitä. Mutta se mikä ei ole ok on se, että mies kuvittelee että ap ei tee kotona mitään siis laiskottelee kaiket päivät vaikka tosiasiassa tekee kotihommia aika paljon. Ap siis haluaa saada miehen näkemään totuuden, ei suinkaan saada miestä osallistumaan enemmän kotitöihin. Ymmärsitkö nyt?

Vierailija
148/159 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

rautalankaa:

pointti on se, että mies sanoo, että ap ei tee MITÄÄN kotona.

Yhtälailla olisi oikeutettua että vaimo sanoisi miehelle, että oikeasti mies ei käy töissä. Tai että häneltä puuttuu vaikka toinen jalka. Mitä itse ajattelisit jos sinulle sanottaisiin töissä että et tee mitään (vaikka oikeasti teet)?

Nyt ei ole kyse mistään prosenteista ja rahoista, vaan siitä että mies ei näe mitä kotona tapahtuu.

(vai provoko olit)

työstään? antaako hän ISOA KIITOSTA miehelleen siitä, että tämä tuo rahat kotiin.

Joo, ja änyväy: kyllä mä tajuan pointin.

MÄ en vaan ole vakuuttunut keinon toimivuudesta. Ts. jos mä olisin se töissä raatava osapuoli, mun huumorintaju ei ehkä riittäisi kun mä katson paskaista kotia, jonka muija on loihinut ihan vaan vääntämään rautalangasta, kuinka paljon hän oikeasti tekee.

Protesti on toimiva, jos on paska mies joka ei tienaa eikä tee mitään ja silti valittaa. Mutta tässä tapauksessa toi yliampuva mielenosoitus on olosuhteisiin nähden huono. Menkää vähäksi aikaa sen ukon nahkoihin. Tosiaan kun tulee stresseissään töistä joita tekee että akka saa olla kotona, ei ehkä niin nauru maita eikä opetus ehkä mene perille toivotulla tavalla.

Vierailija
149/159 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika sentään, sinä et ole nyt yhtään perillä siitä mistä tässä keskustellaan.

Vierailija
150/159 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄ en vaan ole vakuuttunut keinon toimivuudesta. Ts. jos mä olisin se töissä raatava osapuoli, mun huumorintaju ei ehkä riittäisi kun mä katson paskaista kotia, jonka muija on loihinut ihan vaan vääntämään rautalangasta, kuinka paljon hän oikeasti tekee.

Miten hänen sinusta kannattaisi toimia, jotta mies hoksaisi kuinka paljon ap tekee kotona?

Vierailija
151/159 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan kun tulee stresseissään töistä joita tekee että akka saa olla kotona, ei ehkä niin nauru maita eikä opetus ehkä mene perille toivotulla tavalla.

kirjoitettu.

Ap kirjoíttaa " Minä teen lyhennettyä työviikkoa"

eli hän on töissä.

jos sinulla on itselläsi noin kova stressi että luettu teksti ei pysy päässä niin mene nyt hyvä ihminen kotiin lepäämään.

Vierailija
152/159 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"paskaduuniksi" sanoittiin naisten, eli kotitöitä. Ne määriteltiin sillä lailla, että jos ne on tehty, kukaan ei huomaa niitä (on siistiä ja puhdasta, ruoka on pöydässä jne). Kun ne jättää tekemättä perhe kärsii.

(Nykyäänhän paskaduunilla tarkoitetaan jotain muuta.)

Onko niin, että olet telkkarin tai netin lumoissa kun mies tulee kotiin, siis kun olet jo hommasi tehnyt? Jostakin hänen on täytynyt saada tuo käsityksensä siitä miten aikasi vietät.

Tsemppiä, ansaitset huomiota ja kunnioitusta!

Hämmentävää kuinka paljon on miehiä, joiden mielestä kotityöt kuuluvat naiselle. Ja naisia, jotka ajattelevat samalla tavalla. Hyvä että panet kampoihin! En voisi kuvitella olevani suhteessa, jossa kotitöitä ei jaeta. Molempien kuuluu työskennellä kodin eteen.

Kyllä meillä molemmat työskentelee kodin eteen. Minä teen lyhennettyä työviikkoa ja mies tekee pitkää työpäivää ja usein on viikonloppuisinkin töissä. Mies myös maksaa suurimman osan perheen menoista (n 80%), eikä kysele mihin olen rahat käyttänyt. Käytän siis miehen tienaamia rahoja myös itseeni. Minä puolestani olen tehnyt selvästi enemmän kotitöitä, hoidan lasten harrastuksiin kuljetukset, ruoat, vaate- ja varustehankinnat, kouluasiat jne.

Nyt alkoi ärsyttämään kun mies tuntuu kuvittelevan että minä vain töistä tultuani kaadun sohvalle telkkaria tuijottamaan tai surffailen netissä. Kaikkea muuta, 3 lasta ja iso omakotitalo vaatii erinäisiä hommia tehtäväksi. Eikä ne hommat tapahdu minun rötköttäessä sohvalla.

Minua ei haittaa lainkaan että minä teen suurimman osan kotitöistä, mies panostaa perheeseen muulla tavoin. On myös hyvä isä lapsille. Mutta se vituttaa rankasti ettei minun panostusta huomata, vaan ihan kuin kaikki tapahtuisi itsestään.

ap

Vierailija
153/159 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En malta odottaa uusia kuulumisia ap:n kokeilusta! Meillä tilanne kotona hyvinkin samanlainen. Itse en voi tuohon tekemättömyyteen ryhtyä, koska jo vauvan vuoksi on pakko tehdä jotakin. Olenkin suunnitellut tekemisieni kirjaamista listaksi.

Tänäaamuna keksin mielestäni myös loistoidean antaa miehen käyttää liikuntaharrastuksiinsa aikaa sen verran kuin on ensin harrastanut lasten kanssa (esim. vienyt hiihtämään/luistelemaan/puistoon tai lukenut satuja). Hän siis harrastaa säännöllisesti, minulla aikaa harrastamiseen ei ole (en vaan pysty esim. menemään ITSE yksin lenkille, jos lapset eivät ole päässeet koko talvena vielä edes hiihtämään, miehelle tämä taas ei tuota minkäänlaisia ongelmia..)

Vierailija
154/159 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehillä on ihan hirveää ja stressaavaa ja elämä muutenkin miinuksen puolella, ja sitä pitää vaimojen sitten hyvitellä. On kuulkaa ihan normaalia tehdä kokopäivätyötä. Itse asiassa valtaosa aikuisista miehistä ja naisista tekee kokopäivätyötä.

Vierailija
155/159 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies huolehtinee lapsista. ne ovat kuitenkin puoleksi hänen. siis vastuu ja hoiva ovat puoleksi hänen.

Vierailija
156/159 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksei mies arvosta ap:n tekemää työtä (mitenhän tuo ilmenee, onko kerran suutuspäissään tullut tokaistua jotain?), mutta en myöskään usko, että tuollaisella vittuilulla saa positiivista muutosta aikaan. Tuskin mies pointtia huomaa.

Ylipäätään en ymmärrä asennetta, että "jos mulla ei oo kivaa, niin ei sitten oo kellään tässä talossa, nih!" Kissa kiitoksella elää. Joo, kivahan se on arvostusta saada työpanoksestaan, mutta ei arvostusta ainakaan kiristämällä saa.

Vierailija
157/159 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiukuttelu varmasti osoittaa miehelle, että on asenteensa sinun panostasi kohtaan ollut väärä. Eiku.

Aikuisten oikeesti, voisko joskus puhua asioista. Kertoa sille miehelle - ihan sillai hyvällä boogiella - että kyllähän sinä aika paljon teet. Ihan vaikka listata ne asiat. Jos ei sittenkään tajua niin on miehessä selvästi joku vika, mutta ei tollaset leikit ole mistään kotoisin, eikä niillä saa aikaan mitään muuta kuin riitaa.

Sekin vielä, että minkälaisen mallin annat lapsillesi asioiden käsittelystä tuolla esimerkilläsi? Hmm..

Vierailija
158/159 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään en ymmärrä asennetta, että "jos mulla ei oo kivaa, niin ei sitten oo kellään tässä talossa, nih!"

Koko muu perhe voi pyyhkiä äitiin kuraisia kengänpohjia, ja äidin homma on vaan käyttäytyä fiinisti ja välttää kaikenlaisia konflikteja. Jeah!

Vierailija
159/159 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meilläkin on mies joskus väittänyt tekevänsä enemmän kotihommia kuin mitä todellisuudessa tekee. Nyt se on todistettukin, sillä olen ollut pitkään kipeänä ja en ole jaksanut/pysytnyt hoitamaan kotka samanlaisella tarmolla kuin normaalisti. Meillä on aivan kauheas sotku! Oudointa on, että mies ei tee mitään sitä korjatakseen. Tiskit pursuaa pöydällä, lattia vilisee villakoiria, lasten lelut ja vaatteet on pitkin kämppää. Mies tulee töistä kotiin ja istuu sohvalle...eli ilmeisemmin tällaisessa sotkussa eläminen ei haittaa häntä.

Ei niitä mikään oikeasti haittaakaan. Lapset saa kulkea liian pienissä ja väärän vuodenajan kengissä ja vaatteissa. Jääkaapissa ei ole joka päivä maitoa. En ole kokeillut, kauanko kestäisi, että älyäisi tarttua imuriin. Pölyrättiin ei tartu ikinä. Kylpyhuonetta ja saunaa ei pese koskaan. Vaatekaappeja ja vaatehuonetta ei siivoa koskaan. Autosta on bensa ja tuulilasinpesuneste lopussa, kun pitäisi jonnekin lähteä. Ei pese tai pesetä autoakaan ikinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi