Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IHANA tuo Xenian uusi asunto!!

Vierailija
13.01.2013 |

Nyt kyllä täytyy sanoa, että olen ekaa kertaa pikkasen kade... Siis IHANA tuo Helsinkiläisyksiö!! Ok, lattiat olisi kivemmat leveänä tammilankkuna, ja en oikein tykkää kylpyhuoneen mustista (?) seinälaatoista.

Mutta muuten NIIIN ihana asunto. Varsinkin kaappitilaa paljon (ei koskaan voi olla liikaa), ja isot, ihanat ikkunat, kunnon ikkunasyvennyksineen. Vanha talo Hgin keskustassa!

Tahtoo kanssa! Miksi, miksi jotkut saa kaiken? Kauneutta, rikkautta, älyä?

Pitäkööt Xenia ne mummolaukkunsa, mutta minä tahtoisin kyllä tuon omistusasuntoyksiön Helsingistä!

Olen "vihreä" ekaa kertaa, ja tunnustan sen!

Paljonkohan tuo asunto on maksanut? Osaako joku AV:lla saada tämänkin selville...?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomattavasti enemmän kuin palkat samassa ajassa. Nyt ei enää niin vain opiskelija osta edes sitä yksiötä, varsinkin kun pankitkin ovat alkaneet vaatia että viidennes asunnon hinnasta on säästettynä.

Ei se ainakaan mitenkään käy blogista ilmi, että Xenia olisi älykäs.

Mulla on ollut about tuollainen kämppä jo yli 11 vuotta. Omilla, hyvin pienillä opiskelijan tuloillani sen hankin ja remontoin tyyliltään todella saman näköiseksi kuin tuo Xenian kämppä (puitteetkin samanlaiset huonekorkeuksineen ja ikkunoineen, kesti aika kauan että löysin toivomani kaltaisen). Vuosi sitten laitoin sen vuokralle, kun itseäni ei enää kiinnosta asua tuollaisissa ja siirryimme miehen kanssa isompaan.

Vuokralainen maksaa kämppäni lopun lainan ja minulle jää kuukaudessa jonkin verran vielä taskun pohjalle. Siinä sulle ap älyä. ;) Rikkautta en ole oikeaan perheeseen syntymällä saanut, mutta jos on älyä, sitä voi hankkia itsekin.

No joo, homehdu sä kateuteesi, ellet sitten ole blogisti itse kilkkauksia haalimassa.

Vierailija
22/79 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva ensiasunto, ihanat ikkunat. Lattia liian tumma mun makuun, samoin kylppäri, mutta jos kerran ovat hyväkuntoisia, niin olisi haaskausta alkaa heti remontoimaan.

Ei yhtään liian pieni nuorelle tytölle, muistaakseni Xenia mainitsi sen olevan 33m2, mikä on ihan riittävästi yhdelle.

Itsekin ottaisin mieluummin hyvän sijainnin, kivat näkymät ja kauniin talon mieluummin kuin 70-luvun isomman kämpän jostain lähiöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana asunto kaikin puolin! En ole kade, me rempataan omaa paljon isompaa, mutta nuorempana olisin halunnut juuri tuollaisen :)

Oliko keittiössä kaasuliesi? Mistä kaasu siihen tulee? (sori, oon maalta). Keittiön kaakeli oli liian kylpylämäinen makuuni, mutta lattia, kylppäri, muut kaapit tosi ihania :)

Vierailija
24/79 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomattavasti enemmän kuin palkat samassa ajassa. Nyt ei enää niin vain opiskelija osta edes sitä yksiötä, varsinkin kun pankitkin ovat alkaneet vaatia että viidennes asunnon hinnasta on säästettynä.

Eivät useimmat ainakaan. 10% voi olla tavallinen nykypäivänä.

Silloin kun ostin oman kämppäni, hinnat olivat jo nousseet niin paljon että jouduin todella pitkään etsimään sopivaa kantakaupungin alueelta. Lopulta sellainen löytyi Kalliosta, ja hinta sopi budjettiini ainoastaan huonon kunnon vuoksi. Silloin harmittelin sitä, että en päässyt Ullanlinnaan tai Punavuoreen. Mutta nyt olen onnellinen siitä, että minulla on yksiö Kalliossa. Olen edelleen niin pienituloinen (oma valinta), että en enää nykyhinnoilla pääsisi kiinni sellaiseen.

Jos olisin nyt vasta kotoa muuttanut, ostaisin edelleenkin kämpän sieltä, mistä pystyisin. Sama efekti siinäkin tulee varmaan käymään, eli tällä hetkellä ei tunnu yhtään hienolta, mutta 10-20 vuoden kuluttua tilanne voi olla jo ihan toinen.

t. 2

Vierailija
25/79 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin, et Töölössä! Jännä juttu kun nyt Xenia on lomalla ja sen blogista saa keskustella. Ei poisteta heti.

Vierailija
26/79 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kivan näköinen kämppä! Pohja näyttää hyvältä. Lattia on omaan makuuni vähän kolkko. Tuon kokoinen asunto on varmasti helppo myydä eteenpäin - jos Xenia löytää uuden miehen ja muuttavat tuohon, asunto jää nopeasti pieneksi :)

Vierailija
27/79 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 220 000?! Ihan käsittämätön hinta tuon kokoisesta asunnosta, jos tieto nyt pitää paikkansa. Samalla rahalla saisi isomman ja kivemmalta alueelta kuin Töölöstä.

Vierailija
28/79 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on vain varakkaiden perheiden lasten keskuudessa. Todellisuudessa hyvin suuri osa opiskelijoista asuu soluasunnossa.

Mutta sinulla onkin 150 neliön asunto kantakaupungissa, joten tuskin kovinkaan hyvin ymmärrät normaaliopiskelijan arkea.

Älä vähättele. Usein opiskelija asuu solussa.

Opiskelijakämpäksi oikein kiva

En tunne itse ketään, joka olisi edes opiskeluaikoinaan asunut solussa.

Mielestäni tuo on opiskelijan asunnoksi erittäin kiva, ilman mitään vähättelyä. Miksi sitä pitäisi oikein taivastellen kehua? Jos hän olisi muuttanut esimerkiksi omaan asuntooni (150 m2 kantakaupungissa) olisin saattanut niin tehdäkin. Nyt tyydyn toteamaan, että näyttää kivalta pikku asunnolta ja on varmasti omistajansa elämäntilanteeseen juuri sopiva.

Vierailija
29/79 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asunto siis Töölössä? Tylsää aluetta mielestäni...

Vierailija
30/79 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on vain varakkaiden perheiden lasten keskuudessa. Todellisuudessa hyvin suuri osa opiskelijoista asuu soluasunnossa.

Mutta sinulla onkin 150 neliön asunto kantakaupungissa, joten tuskin kovinkaan hyvin ymmärrät normaaliopiskelijan arkea.

Älä vähättele. Usein opiskelija asuu solussa.

Opiskelijakämpäksi oikein kiva

En tunne itse ketään, joka olisi edes opiskeluaikoinaan asunut solussa.

Mielestäni tuo on opiskelijan asunnoksi erittäin kiva, ilman mitään vähättelyä. Miksi sitä pitäisi oikein taivastellen kehua? Jos hän olisi muuttanut esimerkiksi omaan asuntooni (150 m2 kantakaupungissa) olisin saattanut niin tehdäkin. Nyt tyydyn toteamaan, että näyttää kivalta pikku asunnolta ja on varmasti omistajansa elämäntilanteeseen juuri sopiva.

Kyllä, mutta nyt olenkin jo yli kolmekymppinen ja ollut pitkään työelämässä.

En tuntenut ketään solussa asuvaa opiskelijaa, mutta monia pienellä rahalla kitkuttavaa opiskelijaa kylläkin. Mukaanlukien itseni. Asunnot olivat pieniä ja moni oli opiskelun ohella töissä. Mielestäni se oli juuri sitä peräänkuuluttamaasi "normaaliopiskelija arkea" :-)

Vierailija
31/79 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai tietysti pienestä asunnosta voi sellainen puuttua, mutta mä en ainakaan tulisi toimeen ilman uunia :(

Vierailija
32/79 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittiö ei muutenkaan ole kovin kaunis, laatat liian pienet

Vierailija
33/79 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto sijaitsee Töölössä ja myyntihinta oli jotain 220 000 euron paikkeilla. En muista enää tarkkaan, mutta sitä luokkaa.

Ihan järkkysumma kuukaudessa menee lainanlyhäriin ja vastikkeisiin ynnämuuhun! Huh huh.

Vierailija
34/79 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto sijaitsee Töölössä ja myyntihinta oli jotain 220 000 euron paikkeilla. En muista enää tarkkaan, mutta sitä luokkaa.

Ihan järkkysumma kuukaudessa menee lainanlyhäriin ja vastikkeisiin ynnämuuhun! Huh huh.

Jotain kritiikkiä ihmiset... En menisi ihan takuuseen, että av:lla tiedetään varmana totuutena asunnon sijainti ja hinta ;) Sitä paitsi vaikka tuo hinta olisikin lukenut ilmoituksessa, pitää muistaa, että hintapyyntö on usein paljon korkeampi kuin toteutunut hinta.

Vierailija
35/79 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä todella kaunis, nuoren naisen asunto! wou!

Vierailija
36/79 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitaan vikaa. Ihan kiva koppero, en kylla ymmarra miksi alkoviin on tehty keittio mutta jos tykkaa.

Vierailija
37/79 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etu-Töölössä!

Siis 30-50 neliöinen yksiö n. 240.000-300.000 eur.

Lisäksi vielä osassa isot putkiremontit tiedossa, jolloin uusitaan myös sähkövedot, tietoliikenne yms. Jolloin kulut vähintään 1000-1500 eur/neliö, eli voi sitten olettaa, että 40 neliön yksiöön tulee 40.000 euroa lisää maksettavaa.

Katsokaapa vain asuntoja Helsingin kantakaupungista. Xenia on maksanut ihan markkinahinnan.

Vierailija
38/79 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sijaitsee Helsingin keskustassa ;)

Vierailija
39/79 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisustus mun mielestä tosi kiva ja tyylikäs, mut se "persialainen" matto on vaan ihan kamala eikä käy sinne ollenkaan....

Vierailija
40/79 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana asunto on.

Xenian blogi on mun lemppareitani :)