Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjääkö poikatyttö lasten maailmassa? Saako kavereita?

Vierailija
01.02.2013 |

Entä jos ei lapsi olekaan kiinnostunut samoista kuin ikäisensä tytöt? Ei osaa olla samalla lailla kuin muut, haluta samoja asioita? Leikkii mieluummin poikien kanssa tai yksin.

Tunnistatko lapsesi? Miten hän pärjää muiden lasten kanssa - sanotaanko kouluikäisenä. Onko hän vain outolintu - ei enää kelpaa pojille ja tyttöjen kanssa ei osaa olla.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkää pukeutua poikamaisesti, mutta leikkii kaikenlaisia leikkejä. Ikää kohta kuusi vuotta ja hyvin pärjää ja kavereita on.

Yksi kaveri on erittäin prinsessa suuntautunut ja joskus harmittelee kun meillä leikitään välillä merirosvoa ja joskus spidermania.

Vierailija
2/16 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vanhemmilla on mennyt kasvatuksessa jokin pahasti pieleen, jos tyttö ei osaa arvostaa ja noudattaa omaa sukupuoli-identiteettiään. Kannatta puuttua asiaan, ennenkuin tuo johtaa pahempiin seurauksiin pitkällä aikavälillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vanhemmilla on mennyt kasvatuksessa jokin pahasti pieleen, jos tyttö ei osaa arvostaa ja noudattaa omaa sukupuoli-identiteettiään. Kannatta puuttua asiaan, ennenkuin tuo johtaa pahempiin seurauksiin pitkällä aikavälillä.

Olen itse ollut poikatyttö ja kokenut itseni kummajaiseksi. Huomaan tyttöjeni (molempien) kasvavan samaan suuntaan ja vain mietin, että miten menee tulevaisuudessa. Eivät ole vielä koulussa vaan pk:ssa.

Molemmissa tunnistan samaa kuin itsessäni. Jos innostuvat jostain asiasta, eivät muuta tekisikään. Se voi olla vaikka kivien keräily, hiihtäminen, hiekkalinnojen rakentelu. Muita tyttöjä eivät saa kavereiksi noihin, vaan leikkivät yksin tai poikien kanssa. Tykkäävät myös riehua. He eivät kuulu siihen tyttöjen "pinkkiin ryhmään", joka tekee kimpassa jotain juttuja (en tiedä mitä).

Ap

Vierailija
4/16 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikkien tyttöjen/poikien tartte olla juuri samanlaisia ja olla kiinnostuneita just samoista asioista. Kyllä "poikatytölläkin" (sanana jo aivan karmea...) voi olla ihan ok sukupuoli-identiteetti.

toivottavasti tämä oli vitsi

Vierailija
5/16 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ihan omilta lapsuusajoilta kuin myös omien lapsieni ajalta, niin aina tällaiset poikatytöt olivat kaikista suosituimpia tyttöjä. Heillä oli/on paljon kavereita molemmista sukupuolista.

Vierailija
6/16 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöä ei tippaakaan kiinnosta ikäistensä tyttöjen puheenaiheet ja hörhellykset ulkonäöstä, painosta, meikeistä ym..vaan pukeutuu bändipaitoihin ja farkkuihin, tukka on lyhyt sivusiilillä joten todellakin eroaa ikäisistään.

Näinpä sitten tyttö on hyvinkin yksinäinen, luokalla jopa friikiksi kutsutaan.

Onneksi on vahva persoona ja uskaltaa olla edelleenkin oma itsensä välittämättä muiden mielipiteistä.

Vierailija
7/16 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta käytökseltä ja eivät ymmärrä niitä sosiaalisia pelejä, mitä tytöt pelaa. Onko se sit jotain sosiaalista sokeutta. En tiedä... :/

Vierailija
8/16 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tämä provo olikin, kysehän on näissä tapauksissa nimenomaan siitä, että henkilö uskaltaa noudattaa OMAA sukupuoli-identiteettiään.

Vierailija
9/16 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni on vain näitä perinteisiä tyttö-tyttöjä, mutta esikoisen luokalla on yksi selkeä poikatyttö, jota ei muiden likkojen jutut kiinnosta. Eika yksinäiseltä tuo vaikuttaa, ei ainakaan ole koskaan mukana muiden luokan tyttöjen jutuissa.

Kerran kutsuttiin kyseinen tyttö meidän tytön syntymäpäiville, mutta ei siitä mitään tullut, kun tämä poikatyttö ei osannut/halunnut mennä mukaan muiden leikkeihin ja juttuihin. Luki sitten yksinään aku ankkoja.

Vierailija
10/16 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt 10v poikatyttö. Hyvin on pärjännyt, päiväkodissa ja koulussa. On paljon kavereita ja he muut ovat aina hyväksyneet tytön juuri sellaisena kun on. Päiväkodissa ja ala-asteen ensimmäiset vuodet käytti vain ns.pelipaitoja ja tummia collegehousuja. Ensimmäinen reppu oli Salama McQueen :D Hiukset on aina olleet lyhyet. Harrastanut jalkapalloa vuosikaudet. Olin itse myös huolissani tytöstä kun aloitti koulun, juuri muitten suhtautumisen takia. Turhaan! Kukaan ei ole ikinä sanonut mitään negatiivista tytölleni.

Vierailija
11/16 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan tyttömäinen poika (joka tykkää vaikka pukeutua prinsessaksi ja leikkiä kotia) joutuu päiväkodissa henkilökunnan ja muiden lasten hampaisiin.

Vierailija
12/16 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin sitä, että heillä pitäisi olla lyhyt tukka ja pelipaita. Poikien kanssa osaavat leikkiä (ja keskenään), mutta tyttöjoukossa eivät. Yksi tyttö kerrallaan "sopii" kaveriksi, mutta jos tyttöjä on enemmän, niin meidän tytöt väistää taka-alalle.

Tämä nyt on vielä aika lievää, kun ovat tosiaankin pk-ikäisiä.

itselläni on vain näitä perinteisiä tyttö-tyttöjä, mutta esikoisen luokalla on yksi selkeä poikatyttö, jota ei muiden likkojen jutut kiinnosta. Eika yksinäiseltä tuo vaikuttaa, ei ainakaan ole koskaan mukana muiden luokan tyttöjen jutuissa.

Kerran kutsuttiin kyseinen tyttö meidän tytön syntymäpäiville, mutta ei siitä mitään tullut, kun tämä poikatyttö ei osannut/halunnut mennä mukaan muiden leikkeihin ja juttuihin. Luki sitten yksinään aku ankkoja.

Vierailija
13/16 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti miesten keskuudessa, kunhan ei kasva liian mieshekkääksi, sitten tulee ongelmia.

Vastuullisten vanhempien pitäisi kannustaa tyttöjä esim. pelaaman videopelejä. Sieltä ne tulevat miljonäärit miehet löytyvät.

Vierailija
14/16 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla ihan hyvin kavereita oli, tosin paljon enemmän poikia kuin tyttöjä. Ei mua mitenkään syrjitty, mutta en vain jaksanut kiinnostua "tyttöjen jutuista". Mutta toki me yhteistäkin tekemistä keksittiin.

Vierailija
15/16 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli vielä ala-asteella paljon kavereita, sekä tyttöjä että etenkin poikia, mutta siinä vaiheessa, kun piti alkaa kiinnostua vastakkaisesta sukupuolesta jouduin lopulta kaikkien hampaisiin. Pojat kiinnostuivat kikattelevammista tytöistä ja tytöt kai pelkäsivät leimaantuvansa itsekin "vääränlaisiksi" jos olisivat kavereitani tms. Tässä vaiheessa sitten ne onnettomimmatkin nörtit, jotka aina olivat olleet kiusaajien herkullisimpia uhreja näkivät tilaisuutensa tulleen ja vyöryttivät pahan olonsa minun, oudon linnun, päälle.

Lukioon mennessä vaihdoin kouluun ja pääsin fiksumpaan porukkaan ja tulin taas kohdelluksi ihmisenä.

Nykyään olen kahden pojan äiti ja oikein iloinen siitä ;-)

Vierailija
16/16 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vielä kuudennella luokalla.

Menee koulussa ihan hyvin kavereita on paljon. Luen myös paljon ja todistuksen arvosanat on 8-10. Kuulun luokan "nörtti" että myös "siisteihin" "lapsiin" .

Kavereita on tytöt että pojat.

Poikatyttö olen vaikka en aina siltä vaikutakkaan.

Kauluspaita, hupparit ynnä muut käy päälle.

Videopelitkin on kivoja!

Saanhan muistuttaa että poikatytöt eivät ole väärin kasvatettuja! Koulussakin jotkut hyvin pärjää! Jos olet poikatyttö tai tyttöpoika niin etsi kaverit joitenka kanssa viihdyt äläkä ota vastaan "pakotettuja kavereita"! Olen puhunut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi