Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exän mielestä en saa käyttää heidän sukunimeään vaan pilaan suvun maineen

Vierailija
09.01.2013 |

Mitä mieltä olette seuraavasta? Ex-mieheni, jonka kanssa erosin noin vuosi sitten ja jonka kanssa minulla on yhteinen lapsikin, on sitä mieltä, että en saa käyttää heidän hienon sukunsa nimeä, koska pilaan heidän sukunsa maineen. Ex on puolipakolla lähes vaatinut minua ottamaan takaisin vanhan sukunimeni, mutten halua sitä, koska pidän tästä nimestä enemmän.

Voiko tällaista mielestänne vaatia tosissaan? Ex on vain katkera, koska minulla on vientiä ja hänellä ei. Älkää ikikuuna päivänä tehkö sitä virhettä, että menette naimisiin suomenruotsalaisen kanssa! Voi luoja sentään.

Kommentit (166)

Vierailija
141/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole vähän outoa? Aivan kuin haluaisit vielä roikkua eksässäs.

Jos mä vaihtaisin joskus nimeni, niin vaihtaisin lastenkin.

Vierailija
142/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee eksän kiusaksi lapsi jonkun yhden illan keissin kanssa, lapsi saa saman sukunimen kuin eksällä!

Itse asiassa olen tällä hetkellä raskaana, ja siitä tämä soppa saikin itseasiassa alkunsa. Enkä ole menossa naimisiin kyseisen miehen kanssa, tällä hetkellä vain tapailemme.

Terveisin Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimen saat toki halutessasi pitää, en vaan ymmärrä miksi niin tekisit. Löydä sisäinen feministisi, ja kanna omaa nimeäsi.

itse oman sukunimensä, eikä anna ex-miehen pompotella itseään. Jos tykkää nimestä, niin miksi se pitäis vaihtaa? Siksikö että ex-mies niin haluaa?

Vierailija
144/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku haluaisi vieraan sukunimen?

Sitäpaitsi se on vaan sukunimi, ei sen enempää. Sen vaihtaminenkin vaatii aikaa ja vaivaa ja jopa rahaa, kun pitää ajokortit ym. vaihtaa. Helpompaa on antaa olla.

Vierailija
145/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä muakin vituttas, jos oman hyvän suvun nimi menisi jollekin äpärälle. Sano vielä, että tuo miesystäväsi on erivärinen kuin suomalaiset. Kyllähän sulla on oikeus tuo nimi pitää, mutta mieti nyt vähän mitkä sun motiivit on. -Henkka-

Vierailija
146/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten itsestä parhaalta tuntuu? Jollekin on oikein pitää sukunimi, jollekin taas ei. Eikös se nyt ole ihan se ja sama, pääasia että itsellä on siitä hyvä olo. Täytyy olla harvinaisen tyhmä exä jos tuollaisia edes miettii. Minä pidin oman nimen koska se on lastenkin nimi. Ja yhteinen elämä exän kanssa on ihan oikeasti tapahtunutta mun elämäni historiaa. Miksi se pitäisi kieltää? Ja en roiku exäxxä yhtään, melkein saisivat olla onnellisia että suvaitsin ylipäätään heidän nimensä ottaa:) Vaihdan omani takaisin jos siihen ilmenee joku henkilökohtainen syy. Lapsetkin tykkäävät että vanhemmat ovat samannimisiä kuin he. Exän sukunimen pitäminen ei ole vaikuttanut itsenäisyyteenikään mitenkään:)

Vierailija
147/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on nyt yhtä paljon myös sinunkin sukunimesi.

Vierailija
148/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päätti mulle nimensä antaa.

Vierailija
149/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei sinun ole pakko suostua. Mitään juridista tuossahan ei ole.

Vierailija
150/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sinulla ei ole minkäänlaista velvollisuutta vaihtaa nimeäsi. Se on nyt myös sinun sukunimesi.

Vierailija
151/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi pakottaa sua vaihtamaan sukunimeäsi. juu allekirjoitan tuon,että älkää menko naimisiin suomenruottalaisten kanssa!

Vierailija
152/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihmettelen, että miksi nimi kelpaa jos mies ei.

Vierailija
153/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naitko kyseisen miehen vain pelkän nimen takia? En kyllä itse haluaisi nimeä, joka muistuttaisi eksästä :D.

Vierailija
154/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on syyllinen ja miten on toiminut ja toimii.

Jos olet jakanut ja jaat, niin nimi vaan pois.

Jos olet ollut kunnon puoliso, niin sitten voi pitää jos siltä tuntuu.

Vierailija
155/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihdat takaisin omaan nimeen, niin lapsi samalle nimelle.

Vierailija
156/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai pyydä siitä pari miljoonaa. ei sillä mitään sanomista ole.

Vierailija
157/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole vähän outoa? Aivan kuin haluaisit vielä roikkua eksässäs.

Vierailija
158/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi pitää se oma sukunimi. Mutta jos olisin AP, vaihtaisin tyttönimen takaisin ja samalla myös lapsen/lapsien nimet siihen. Turha miehen odottaa että vain se ex vaihtaa nimen, varsinkin jos lapset asuva äidin kanssa niin fiksua että sama (äidin) sukunimi kaikilla.

...Ja sen verran pakko sanoa, että nuo "hienot" ruotsinkieliset nimet harvoin ovat edes hienoja. Tyyliin hienolta kuulostava "Grisstren" voikin tarkoittaa "sianperää" jne.

Vierailija
159/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se exän nimi tässä painaa.

Vierailija
160/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää exänsä sukunimeä? Ei kiitos!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan