Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exän mielestä en saa käyttää heidän sukunimeään vaan pilaan suvun maineen

Vierailija
09.01.2013 |

Mitä mieltä olette seuraavasta? Ex-mieheni, jonka kanssa erosin noin vuosi sitten ja jonka kanssa minulla on yhteinen lapsikin, on sitä mieltä, että en saa käyttää heidän hienon sukunsa nimeä, koska pilaan heidän sukunsa maineen. Ex on puolipakolla lähes vaatinut minua ottamaan takaisin vanhan sukunimeni, mutten halua sitä, koska pidän tästä nimestä enemmän.

Voiko tällaista mielestänne vaatia tosissaan? Ex on vain katkera, koska minulla on vientiä ja hänellä ei. Älkää ikikuuna päivänä tehkö sitä virhettä, että menette naimisiin suomenruotsalaisen kanssa! Voi luoja sentään.

Kommentit (166)

Vierailija
1/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

exän sukunimi isättömälle lapselle.

Vierailija
2/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole sinun sukusi nimi, vaan miehesi suvun. Sinulla ei ole sen kanssa mitään tekemistä. Silloin oli, kun olit naimisissa miehen kanssa. Nyt olet eronnut miehestä, miksi vaadit nimeä itsellesi edelleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mauttonta antaa exän sukunimi isättömälle lapselle.

se on ap:n sukunimi. Se on sen ihan omaksi sukunimekseen ottanut avioituessaan. Ja se on tulevan lapsen sisaruksen sukunimi. Perheen yhteinen sukunimi siis.

Vierailija
4/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole sinun sukusi nimi, vaan miehesi suvun. Sinulla ei ole sen kanssa mitään tekemistä. Silloin oli, kun olit naimisissa miehen kanssa. Nyt olet eronnut miehestä, miksi vaadit nimeä itsellesi edelleen?

Siitä nimestä tuli ap:n nimi kun sen aikanaan naimisiinmennessään vaihtoi. Oman nimensä saa pitää.

Vierailija
5/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin lasken oikeaksi suvukseni äidin ja isän suvut, en miehen sukua. Jos eroaisin miehestä, ottaisin oman vanhan sukunimen takaisin.

Vierailija
6/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman vuoden päästä olen ollut yli puolet elämästäni.

Jotain ihan järjettömän kauheaa pitäisi mieheen liittyä, että erotessamme nimestäni luopuisin.

Tyttönimeeni minulla on vain ja ainoastaan negatiivisa tunteita eikä se tunnu yhtään omalta nimeltä.

Vierailija
7/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihdat takaisin omaan nimeen, niin lapsi samalle nimelle.

Miksi äidillä ja lapsella pitäisi olla sama sukunimi? Miksei vaan isällä ja lapsella? Mikä pyhä lehmä nainen on että ainoastaan hän päättää lapsesta?

Vierailija
8/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ap:n sukunimi. Se on sen ihan omaksi sukunimekseen ottanut avioituessaan. Ja se on tulevan lapsen sisaruksen sukunimi. Perheen yhteinen sukunimi siis.

Erotessa pitäisi oikeus toisen sukunimeen poistua.

Eihän nykyään sukunimeä voi edes vaihtaa kuin sellaiseksi mikä vanhemmilla tai muuten suvullasi on ollut

Vierailija
9/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole vähän outoa? Aivan kuin haluaisit vielä roikkua eksässäs.

Jos mä vaihtaisin joskus nimeni, niin vaihtaisin lastenkin.

Isällä on ihan yhtä suuri oikeus päättää lapsen asioista kuin äidillä

Vierailija
10/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimen saat toki halutessasi pitää, en vaan ymmärrä miksi niin tekisit. Löydä sisäinen feministisi, ja kanna omaa nimeäsi.

itse oman sukunimensä, eikä anna ex-miehen pompotella itseään. Jos tykkää nimestä, niin miksi se pitäis vaihtaa? Siksikö että ex-mies niin haluaa?

Ja jo yllä oleva teksti osoittaa että AP häpäisee koko suvun.

Vierailija
11/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on suvun nimi hyvänen aika. Jos se olisi pelkkä nimi, niin eihän Suomessa olisi kielletty ottamasta itselle suvussa olemattomia nimiä. Kyllä mielestäni on aika mautonta antaa lapselle ex-miehen suvun nimi varsinkin, jos lapsi on eri rotua.

Vierailija
12/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku haluaisi vieraan sukunimen?

Sitäpaitsi se on vaan sukunimi, ei sen enempää. Sen vaihtaminenkin vaatii aikaa ja vaivaa ja jopa rahaa, kun pitää ajokortit ym. vaihtaa. Helpompaa on antaa olla.

Eikä Ap ole enää mitään sukua miehelle.

Vierailija
13/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on suvun nimi hyvänen aika. Jos se olisi pelkkä nimi, niin eihän Suomessa olisi kielletty ottamasta itselle suvussa olemattomia nimiä. Kyllä mielestäni on aika mautonta antaa lapselle ex-miehen suvun nimi varsinkin, jos lapsi on eri rotua.

Ap elää jossain omassa maailmassaan missä hän kuvittelee edelleen olevansa suvussa.

Vierailija
14/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimen saat toki halutessasi pitää, en vaan ymmärrä miksi niin tekisit. Löydä sisäinen feministisi, ja kanna omaa nimeäsi.

Vierailija
15/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan haluaisi pitää entisen miehensä nimen?

Ap:n miehen olisi kannattanut naimisiin mennessään miettiä vähän tarkemmin. Ei kannata antaa vaimon ottaa omaa sukunimeä, jos se erotilanteessa kismittää. Nimi on nyt ihan yhtä lailla ap:n kuin hänen ex-miehensäkin, eikä miehellä ole ap:n nimiasiaan mitään sananvaltaa.

Ja jos mies ryppyilee edelleen, mä tekisin niin kuin moni on jo ehdottanutkin: sanoisin miehelle, että ok, nimi vaihtuu, mutta sitten se vaihtuu samalla lapsiltakin.

Kyllä se on ihan nainen joka itse sen nimen päättää. Mies ei voi kieltää eikä estää. On se nyt perkele, että tässä maassa on tasa-arvo, mutta nainen ei kuitenkaan muka vois itse päättää nimeään. Aina se on mies joka antaa nimen naimisiinmennessä, ei anna, nainen sen vaihtaa ihan itse. Pidä ap tasan se nimi josta tykkäät, ex-miehelle se ei kuulu pätkääkään, eikä muille. Itse en alentuis mihinkään kiristykseen että vaihdan muka lapsen nimen, en koska pitäisin tasan tarkkaan sen sukunimen josta itse pidän. Lapsen nimi ei siihen kuulu mitenkään.

AP: nykyinen nimi ei enää kuulu hänelle. Hän ei ole enää mitään sukua miehelle. AP osoittaa jo viestissään olevan itse täysin syypää eroon ja oikeassa siinä että häpäisee koko suvun.

Oikea nimi on se mihin olet syntynyt. Sukunimen koko idea on soittaa mihin sukuun kuulut.

Vierailija
16/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihdat takaisin omaan nimeen, niin lapsi samalle nimelle.

Miksi äidillä ja lapsella pitäisi olla sama sukunimi? Miksei vaan isällä ja lapsella? Mikä pyhä lehmä nainen on että ainoastaan hän päättää lapsesta?

Vierailija
17/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi pitää se oma sukunimi. Mutta jos olisin AP, vaihtaisin tyttönimen takaisin ja samalla myös lapsen/lapsien nimet siihen. Turha miehen odottaa että vain se ex vaihtaa nimen, varsinkin jos lapset asuva äidin kanssa niin fiksua että sama (äidin) sukunimi kaikilla.

...Ja sen verran pakko sanoa, että nuo "hienot" ruotsinkieliset nimet harvoin ovat edes hienoja. Tyyliin hienolta kuulostava "Grisstren" voikin tarkoittaa "sianperää" jne.

Ilman isän suostumusta

Vierailija
18/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja etunimesi alkaa T:llä. En yhtään ihmettele miksi erosit miehestä. Tapasimme muutama viikko takaperin, ja täysi tampio oli. Seksiriippuvainen moukka. Yritti multakin vongata, ja turhaantui kun ei irronnut.

Vierailija
19/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä nyt sitä noin aatellut, mun mielestä se on vaan hyvä nimi. En vaihtais sitä, vaikka menisin uudelleen naimisiin, koska pidän tästä. Ja tulevalle lapselleni tulee sama nimi, sanoi eksä mitä hyvänsä. Ja mitä se kenellekään kuuluu, mitä rotua lapsi on. Isä saattaa olla ulkomaalainen, mutta vaaleaihoinen kuitenkin.

Hohhoijaa!

Terveisin Ap

Vierailija
20/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan haluaisi pitää entisen miehensä nimen?

Ap:n miehen olisi kannattanut naimisiin mennessään miettiä vähän tarkemmin. Ei kannata antaa vaimon ottaa omaa sukunimeä, jos se erotilanteessa kismittää. Nimi on nyt ihan yhtä lailla ap:n kuin hänen ex-miehensäkin, eikä miehellä ole ap:n nimiasiaan mitään sananvaltaa.

Ja jos mies ryppyilee edelleen, mä tekisin niin kuin moni on jo ehdottanutkin: sanoisin miehelle, että ok, nimi vaihtuu, mutta sitten se vaihtuu samalla lapsiltakin.

Kyllä se on ihan nainen joka itse sen nimen päättää. Mies ei voi kieltää eikä estää. On se nyt perkele, että tässä maassa on tasa-arvo, mutta nainen ei kuitenkaan muka vois itse päättää nimeään. Aina se on mies joka antaa nimen naimisiinmennessä, ei anna, nainen sen vaihtaa ihan itse. Pidä ap tasan se nimi josta tykkäät, ex-miehelle se ei kuulu pätkääkään, eikä muille. Itse en alentuis mihinkään kiristykseen että vaihdan muka lapsen nimen, en koska pitäisin tasan tarkkaan sen sukunimen josta itse pidän. Lapsen nimi ei siihen kuulu mitenkään.

Miksi naiset ei vaadi tasa-arvoa niissä asioissa missä heillä on nyt helpompaa? Toi on tollasta rusinat pullasta tasa-arvoa. Halutaan kaikki hyvät jutut mutta ei mitään vastuuta.

Ensimmäisenä pitäisi lopettaa toi äitipropaganda. Äiti ei ole yhtään sen parempi tai tärkeämpi huoltaja kuin isä. Se ei ole lapselle ollenkaan tärkeämpi eikä äidillä ole mitään oikeuksia lapseen mitä isällä ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi