Exän mielestä en saa käyttää heidän sukunimeään vaan pilaan suvun maineen
Mitä mieltä olette seuraavasta? Ex-mieheni, jonka kanssa erosin noin vuosi sitten ja jonka kanssa minulla on yhteinen lapsikin, on sitä mieltä, että en saa käyttää heidän hienon sukunsa nimeä, koska pilaan heidän sukunsa maineen. Ex on puolipakolla lähes vaatinut minua ottamaan takaisin vanhan sukunimeni, mutten halua sitä, koska pidän tästä nimestä enemmän.
Voiko tällaista mielestänne vaatia tosissaan? Ex on vain katkera, koska minulla on vientiä ja hänellä ei. Älkää ikikuuna päivänä tehkö sitä virhettä, että menette naimisiin suomenruotsalaisen kanssa! Voi luoja sentään.
Kommentit (166)
Eikös se ole vähän outoa? Aivan kuin haluaisit vielä roikkua eksässäs.
Varmaan pitää sormustakin.. :)
Miksi kukaan haluaisi pitää entisen miehensä nimen? Ainakin mä halusin pitää oman nimeni - koska se on mun oma! - vaikka miehelläni on ns. hienompi nimi.
Miksi kukaan haluaisi pitää entisen miehensä nimen?
Ap:n miehen olisi kannattanut naimisiin mennessään miettiä vähän tarkemmin. Ei kannata antaa vaimon ottaa omaa sukunimeä, jos se erotilanteessa kismittää. Nimi on nyt ihan yhtä lailla ap:n kuin hänen ex-miehensäkin, eikä miehellä ole ap:n nimiasiaan mitään sananvaltaa.
Ja jos mies ryppyilee edelleen, mä tekisin niin kuin moni on jo ehdottanutkin: sanoisin miehelle, että ok, nimi vaihtuu, mutta sitten se vaihtuu samalla lapsiltakin.
Miksi kukaan haluaisi pitää entisen miehensä nimen?
Ap:n miehen olisi kannattanut naimisiin mennessään miettiä vähän tarkemmin. Ei kannata antaa vaimon ottaa omaa sukunimeä, jos se erotilanteessa kismittää. Nimi on nyt ihan yhtä lailla ap:n kuin hänen ex-miehensäkin, eikä miehellä ole ap:n nimiasiaan mitään sananvaltaa.
Ja jos mies ryppyilee edelleen, mä tekisin niin kuin moni on jo ehdottanutkin: sanoisin miehelle, että ok, nimi vaihtuu, mutta sitten se vaihtuu samalla lapsiltakin.
Kyllä se on ihan nainen joka itse sen nimen päättää. Mies ei voi kieltää eikä estää. On se nyt perkele, että tässä maassa on tasa-arvo, mutta nainen ei kuitenkaan muka vois itse päättää nimeään. Aina se on mies joka antaa nimen naimisiinmennessä, ei anna, nainen sen vaihtaa ihan itse. Pidä ap tasan se nimi josta tykkäät, ex-miehelle se ei kuulu pätkääkään, eikä muille. Itse en alentuis mihinkään kiristykseen että vaihdan muka lapsen nimen, en koska pitäisin tasan tarkkaan sen sukunimen josta itse pidän. Lapsen nimi ei siihen kuulu mitenkään.
ei ole sinun sukusi nimi? Olette kuitenkin eronneet, lapsesi on miehellesi sukua, sinä et.
Itse ottaisin oman tyttönimeni takaisin.
Se on voi voi