Exän mielestä en saa käyttää heidän sukunimeään vaan pilaan suvun maineen
Mitä mieltä olette seuraavasta? Ex-mieheni, jonka kanssa erosin noin vuosi sitten ja jonka kanssa minulla on yhteinen lapsikin, on sitä mieltä, että en saa käyttää heidän hienon sukunsa nimeä, koska pilaan heidän sukunsa maineen. Ex on puolipakolla lähes vaatinut minua ottamaan takaisin vanhan sukunimeni, mutten halua sitä, koska pidän tästä nimestä enemmän.
Voiko tällaista mielestänne vaatia tosissaan? Ex on vain katkera, koska minulla on vientiä ja hänellä ei. Älkää ikikuuna päivänä tehkö sitä virhettä, että menette naimisiin suomenruotsalaisen kanssa! Voi luoja sentään.
Kommentit (166)
Kun Suomessa ei ole merkitystä vaikka laittaisit miljoonan oikeudenkäynteihin niin mies ei lasta saa.Äideille on isommat vanhempainlomat, eikä naisten tarvitse edelleenkään mennä armeijaan. Miksi feministit eivät puutu noihin asioihin jos he ajavat tasa-arvoa?
Miksi Suomessa naisilla on huomattavasti pienemmät vaatimukset esim. poliisiksi kuin miehellä? Eikö fyysinen voima ole ihan sama kuin älykkyys jne? Se on ihmisen ominaisuus jota saa käyttää hyväksi ja josta pitää olla hyötyä.
Huvittavaa sikäli että jos vähääkään tietää historiasta ja nykypäivästä niin jokainen tietää ketkä tätä maata ovat johtaneet. Ketkä ovat olleet esim. eduskunnanssa enemmistönä kun lait (mm. äitiysvapaat, puolustusvoimat, poliisilait) on säädetty? Olisko MIEHET. On aika turha ruikuttaa asioista jos oma sukupuoli on ollut se joka on niistä asioista aina päättänyt. Tehkää parempia päätöksiä arvon miehet :)
Suomessa on puolet naisia. Joten naisilla on aivan yhtä paljon valtaa kuin miehillä. Siihen päälle nämä naisten kynnysmatti miehet niin se riittää. Luuletko oikeasti että miehet on jotenkin samalla puolella? Että he ovat yksi ryhmä?
Miksi naiset sitten valittaa koko ajan tasa-arvosta? Miksi he eivät tee asialle mitään?
Tiedätkö että naisia on puolet maailman väestöstä? Miksi naiset sitten valittaa että heitä kohdellaan huonosti ja syrjitään ympäri maailmaa? Tekisi asialle jotain? Turva valittaa että Saudi-Arabiassa naisilla ei ole oikeuksia kun itse eivät tee asialle mitään. Ovat ansainneet kohtalonsa.
Jokainen nainen on myös ansainnut kohtalonsa Suomessa joka valitsee miehen joka hakkaa häntä. Itseppä on valinnut.
Pidin naimisiin mennessä oman sukunimeni. Lapset oli jo tehty ja heillä on isänsä nimi.
Jos mies olisi vaatinut, että minun pitää vaihtaa sukunimeni naimisiin mennessä, olisin sen voinut tehdä. Se tosin olisi ollut ensimmäinen ja viimeinen kerta eli vaikka olisi tullut ero, en sukunimeä vaihtaisi. Minä menin naimisiin miehen kanssa, en hänen sukunsa.
Kaikkein paras olisi, jos jokainen pitäisi oman sukunimensä naimisiin mennessä. Toiseksi paras, että mies ottaa naisen nimen.
Missä kulttuurissa niin tehdään? Mihin Suomalaiseen perinteeseen se kuuluu?
Pidin naimisiin mennessä oman sukunimeni. Lapset oli jo tehty ja heillä on isänsä nimi.
Jos mies olisi vaatinut, että minun pitää vaihtaa sukunimeni naimisiin mennessä, olisin sen voinut tehdä. Se tosin olisi ollut ensimmäinen ja viimeinen kerta eli vaikka olisi tullut ero, en sukunimeä vaihtaisi. Minä menin naimisiin miehen kanssa, en hänen sukunsa.
Kaikkein paras olisi, jos jokainen pitäisi oman sukunimensä naimisiin mennessä. Toiseksi paras, että mies ottaa naisen nimen.
Missä kulttuurissa niin tehdään? Mihin Suomalaiseen perinteeseen se kuuluu?
pitääkö kumpikin oman nimensä vai ottaako yhdistelmänimen, miehen nimen tai naisen nimen. Se, että nainen joutui ottamaan miehen nimen ei ole kovin vanha suomalainen perinne vaan vajaat sata vuotta vanha.
Meillä lapset on miehen nimellä siksi, että omassani on äätä ja öötä, miehen nimi on lyhyt ja ymmärrettävä ulkomaillakin. Se on ihan kiva nimi.
Itse asiassa olen tällä hetkellä raskaana, ja siitä tämä soppa saikin itseasiassa alkunsa. Enkä ole menossa naimisiin kyseisen miehen kanssa, tällä hetkellä vain tapailemme.
Terveisin Ap
Kenelle olet raskaana - exälle, tällä hetkellä tapailemallesi miehelle vai jollekin muulle?
Missä kulttuurissa niin tehdään? Mihin Suomalaiseen perinteeseen se kuuluu?pitääkö kumpikin oman nimensä vai ottaako yhdistelmänimen, miehen nimen tai naisen nimen. Se, että nainen joutui ottamaan miehen nimen ei ole kovin vanha suomalainen perinne vaan vajaat sata vuotta vanha.
Meillä lapset on miehen nimellä siksi, että omassani on äätä ja öötä, miehen nimi on lyhyt ja ymmärrettävä ulkomaillakin. Se on ihan kiva nimi.
vain siinä tapauksessa, että toinen vanhemmista on kulttuurista, jossa lapsi saa yhden sukunimen kummaltakin vanhemmistaan. Kahden suomalaisen lapsi voi saada vain yhden sukunimen, joko äidiltään tai isältään.
Avioliitossa joissa nainen pitää oman nimensä, lapsille yhdistelmänimi.
Mikä liitto se sellainen on jossa on eri nimet?
Tsiisus mitä tekopyhiä sovinistinillittäjiä taas liikenteessä.
Tässä muutama johtopäätös, jonka olen ketjun perusteella tehnty:
a) nainen ei ole miehelleen sukua
b) nainen ei ole lapselleen sukua
c) av-mammat ovat kaikki naimisissa tyttönimellään
d) ketjun ap on ensimmäinen nainen maailmassa, joka on eronnut, löytänyt uuden miehen ja tullut raskaaksi
e) ihmisen voi haukkua sairaaksi olemattoman vähäisen informaation perusteella
Onko kukaan teistä muuten pohtinut sitä, että jos naisella ei ole oikeutta avioliiton kautta tulevaan sukunimeen, niin miksi se on avioliittoon astuessa tapana muutta? Tai miksi "takaisin tyttönimeen" muutos ei ole lain mukaan avioeron jälkeen pakollinen?
Lapsen nimenmuutokseen tarvitaan muuten vain _toisen_ vanhemman suostumus ;)
Tsiisus mitä tekopyhiä sovinistinillittäjiä taas liikenteessä.
Tässä muutama johtopäätös, jonka olen ketjun perusteella tehnty:
a) nainen ei ole miehelleen sukua
b) nainen ei ole lapselleen sukua
c) av-mammat ovat kaikki naimisissa tyttönimellään
d) ketjun ap on ensimmäinen nainen maailmassa, joka on eronnut, löytänyt uuden miehen ja tullut raskaaksi
e) ihmisen voi haukkua sairaaksi olemattoman vähäisen informaation perusteellaOnko kukaan teistä muuten pohtinut sitä, että jos naisella ei ole oikeutta avioliiton kautta tulevaan sukunimeen, niin miksi se on avioliittoon astuessa tapana muutta? Tai miksi "takaisin tyttönimeen" muutos ei ole lain mukaan avioeron jälkeen pakollinen?
Lapsen nimenmuutokseen tarvitaan muuten vain _toisen_ vanhemman suostumus ;)
Otappa yhteyttä asianajajaasi ja kysy.
Nainen on sukua lapselleen. Nainen on sukua miehelleen jos he ovat naimisissa. Kun eroavat niin eivät ole sukua.
Nimi vaihdetaan että oltaisiin yhtä perhettä. Kun erotaan niin ei enää olla. Jolloin ei ole oikeutta nimeenkään. Suomessa nyt niin moni asia on päin persettä että sillä nyt ei ole väliä mitä laki sanoo.
Eihän täällä saa edes lasten hyväksikäytöstä kuin ehdollista ja murhan suunnittelu on laillista.
Otappa yhteyttä asianajajaasi ja kysy.Nainen on sukua lapselleen. Nainen on sukua miehelleen jos he ovat naimisissa. Kun eroavat niin eivät ole sukua.
Nimi vaihdetaan että oltaisiin yhtä perhettä. Kun erotaan niin ei enää olla. Jolloin ei ole oikeutta nimeenkään. Suomessa nyt niin moni asia on päin persettä että sillä nyt ei ole väliä mitä laki sanoo.
Eihän täällä saa edes lasten hyväksikäytöstä kuin ehdollista ja murhan suunnittelu on laillista.
Pitäisköhän sun muuttaa sinne Etelä-Eurooppaan?
Otappa yhteyttä asianajajaasi ja kysy.Nainen on sukua lapselleen. Nainen on sukua miehelleen jos he ovat naimisissa. Kun eroavat niin eivät ole sukua.
Pitäisköhän sun muuttaa sinne Etelä-Eurooppaan?
Pitää olla asunto monessa maassa että pääsee pois jos rupeavat keksimään jotain sairaita lakeja lisää.
Kommunistien ja viherpiipertäjien kanssa pitää olla varuillaan.
No olen kyllä sitä mieltä, että tämä trolli on vanha.
Ex.n vanhemmat halusivat, kun luulivat että erottiin riidoissa, että olisin vaihtanut.
Alunperin vaihdoin sen takia että mahdollisesti tulevilla lapsilla on sama sukunimi.
Joten sanoin samaa, käy jos muutetaan lasten myös. Asiasta ei tämän jälkeen puhuttu.
Tee eksän kiusaksi lapsi jonkun yhden illan keissin kanssa, lapsi saa saman sukunimen kuin eksällä!
Kuka on syyllinen ja miten on toiminut ja toimii.
Jos olet jakanut ja jaat, niin nimi vaan pois.
Jos olet ollut kunnon puoliso, niin sitten voi pitää jos siltä tuntuu.
Voin hyvin kuvitella että suomenruotsalainen mies on tuollainen konservatiivi; siellä kaikki epäkohdat lakaistaan tod. näk maton alle ja luurangot kolisee kaapeissa. Mut pääasia ettei kulissia häpäistä. Tyypillistä, häpeä haiseeee. Ei ole sun murhees, olet millä nimellä haluat, MÄkin pidin exän nimen koska se on lastenikin sukunimi. Ja kyllä se suku ihan itse nimensä häpäisee jos niikseen on. Kysymys vaan kuuluu että ketä kiinnostaa:D Luulevat itsestään jotain. Onneksi on exä.
Nimen saat toki halutessasi pitää, en vaan ymmärrä miksi niin tekisit. Löydä sisäinen feministisi, ja kanna omaa nimeäsi.
Miksi joku haluaa pitää ex-miehensä nimen jos eroaa? En tajua! Eihä sillä ole mitään väliä että lapsilla on sitten eri nimi, eihä ne ole isästään eronneet.
pidä vaan se nimi, ap. Se on nyt sinunkin nimesi, eikä kukaan voi sitä vaatia pois.
Jos nimeen on jo tottunut ja se on kauniinmpi, niin todellakin pitäisin sen. Exästä viis.
Miksi äiti on mielestäsi jotenkin tärkeämpi kuin isä?