Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä Umayya! HS:n kirjoituksesta poikinut kohu todisti hänen olleen oikeassa.

Vierailija
03.01.2013 |

Umayyan väitteet Suomessa elävästä rasismista tulivat hyvin toteennäytetyiksi Hesarin kirjoitusta seuranneessa kiistassa.

Sen sijaan, että oltaisiin mietitty, onko rasismi lisääntynyt ja miten se ilmenee, on nokittu Umayyan persoonaa ja vaadittu häntä tukkimaan turpansa ja olemaan KIITOLLINEN Suomelle.

Mitä helvettiä?

Minä olen syntyperäinen suomalainen, ja saanut Suomen yhteiskunnalta ilmaisen hoidon, koulutuksen yms. Enkä todellakaan koe, että minun pitäisi olla niistä niin kiitollinen, etten saa sanoa ääneen mielipiteitäni ja kritisoida epäkohtia. Miksi tänne aikuisena tulleen Umayyankaan pitäisi?!

Muistakaa: mikään epäkohta ei korjaannu, jos sen olemassaoloa ei ensin tunnisteta. Umayya teki siten palveluksen aloittamalla keskustelun tärkeästä aiheesta.

Kommentit (166)

Vierailija
141/166 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

JUSTHIN NIIN LUKHEE LOPUSA, KAHOITKO EES?

PRKL

NAPAPIIRI 1.

Vierailija
142/166 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä tuntuisi jos tuntemattomat aikuiset ihmiset tulisivat kommentoimaan JATKUVASTI sinulle ja lapsellesi vaikkapa " onpa ruma lapsi, kyllä on ihan äitiinsä tullut" , " saatanan huora pentu", "vitun läskit" yms. Muuta "sivistynyttä" ja kaikki ympärilläsi hyväksyisivät asian hiljaa, tai ainakaan eivät ääneen sanoisi vastaan (puolustaisi teitä). Sitä voi jokainen miettiä.

Juurihan tuli dokumentti monculttuurisesta Belgiasta missä nainen ie voi kävellä kaupungilla enää ettei sanottasi huoraks.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/166 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

JUSTHIN NIIN LUKHEE LOPUSA, KAHOITKO EES?

PRKL

NAPAPIIRI 1.

PRKL

Vierailija
144/166 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umayya pakeni maasta johon oli vahvasti identifioitunut, henkisestä kotimaastaan. Hänellä on koti-ikävä, siltä minusta vaikutti. Ihmiset käyttäytyvät oudosti Hollannissa, on noloa mennä töihin ja jättää lapsi hoitoon kun kaikki muut jäävät vapaaehtoistoimintaan, tuntuu oudolta päästää naapusri korjaamaan vesiputkea, kun tekisi mieli olla suomalaisittain omissa oloissaan, tuntuu kiusalliselta kun kaikki tekevät bussissa tuttavuutta. Umayya on SUOMALAINEN. Silti hän joutui viemään lapsensa turvaan täältä. Surullinen kuva suomesta. Ei hän tosiaankaan suomalaisia inhoa, hänhän on meikäläisiä.

Mikä suomalainen tuollainen viherhörhöpiireissä ikänsä pyörinyt mamu muka on. Mieti nyt vähän mitä puhut.

Vierailija
145/166 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sadistisia rasisteja, koska haluavat tuuppia mielenterveysongelmaisia vanhuksia metron alle.

Yksi mummo käyttäytyy tökerösti = suomalaiset ovat rasistinen kansa.

Tuolla perusteella Abu-Hannan kirjoituksen perusteella voidaan todeta, että yhden yksilön ajattelutoiminnan perusteella palestiinalaiset tahtovat potkia suomalaismummot junan alle.

Ja jos sitä ajatusta ei hyväksytä, niin se todistaa väitteen oikeaksi?

Vierailija
146/166 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mummo käyttäytyy tökerösti = suomalaiset ovat rasistinen kansa.

Tuolla perusteella Abu-Hannan kirjoituksen perusteella voidaan todeta, että yhden yksilön ajattelutoiminnan perusteella palestiinalaiset tahtovat potkia suomalaismummot junan alle.

Ja jos sitä ajatusta ei hyväksytä, niin se todistaa väitteen oikeaksi?

Sanoi, että lapsi nolattiin toistuvasti äitinsä edessä. Pojat bussipysäkillä, kuka missäkin... kyse ei ollut yhdestä mummosta. Ymmärrätkö yleensä lukemasi vai onko tämä teksti poikkeus kun et näy tajunneen?

Vierailija
147/166 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umayya pakeni maasta johon oli vahvasti identifioitunut, henkisestä kotimaastaan. Hänellä on koti-ikävä, siltä minusta vaikutti. Ihmiset käyttäytyvät oudosti Hollannissa, on noloa mennä töihin ja jättää lapsi hoitoon kun kaikki muut jäävät vapaaehtoistoimintaan, tuntuu oudolta päästää naapusri korjaamaan vesiputkea, kun tekisi mieli olla suomalaisittain omissa oloissaan, tuntuu kiusalliselta kun kaikki tekevät bussissa tuttavuutta. Umayya on SUOMALAINEN. Silti hän joutui viemään lapsensa turvaan täältä. Surullinen kuva suomesta. Ei hän tosiaankaan suomalaisia inhoa, hänhän on meikäläisiä.

Mikä suomalainen tuollainen viherhörhöpiireissä ikänsä pyörinyt mamu muka on. Mieti nyt vähän mitä puhut.

Identiteetiltään suomalainen. Minäkin olen liberaalin kulttuuriperheen vesa, enkö minä sitten muka ole suomalainen? Vaikka molemmat isoisäni ovat olleet sodassa, isäni on pohjanmaalta ja äitini sydänsavosta? Vaikka koen joka solullani olevani suomalainen? Kuka sen suomalaisuuden saa määritellä? Mikä on suomalainen?

Vierailija
148/166 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

NEEKERI LÖI MINUA SYYTTÄ RAVINTOLASSA, ONKO NEEKERI RASISTI VAI VÄHEMMISTÖN VIHAAJA?

VAI KUKA OLI MITÄ?

PS Toisinpäin jos ois menny olisin ollut rasisti.

Vierailija
149/166 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

NEEKERI LÖI MINUA SYYTTÄ RAVINTOLASSA, ONKO NEEKERI RASISTI VAI VÄHEMMISTÖN VIHAAJA?

VAI KUKA OLI MITÄ?

Jos lyöt jotakuta siksi, että hän on musta, olet rasisti. Jos taas löit sitä tyyppiä ihan vain kusipäisyyttäsi, olet vain kusipää. Jos musta tyyppi löi sinua koska olet homo, hän on suvaitsematon paska. JOs hän taas löi kusipäisyyttään, hän on vain kusipää.

Ei tämä ole vaikeaa, rasismia on sortaminen ihonvärin takia.

Vierailija
150/166 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli oliko se neekeri nyt siis rasisti vai mikä, tuskin tiesi homoksi, kun ei oltu ikinä tavattu / puhuttu. Se tunki mun etee narikassa, kun katsoin löi.

ONKO SE NYT SIIS RASISTI, KOSKA JOS MINÄ OLISIN TILANTEESSA LÖYNYT, OLISITTE TUOMINNEET RASISTIKSI, MIKSI SIIS NEEKERI SAA LÖYDÄ VALKOISTA OLEMATTA RASISTI, EN YMMÄRRÄ?

MENEEKÖ JUNA VAIN POHJOISEEN, EI KOSKAAN TULE TAKAISIN???

Vierailija
151/166 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli oliko se neekeri nyt siis rasisti vai mikä, tuskin tiesi homoksi, kun ei oltu ikinä tavattu / puhuttu. Se tunki mun etee narikassa, kun katsoin löi. ONKO SE NYT SIIS RASISTI, KOSKA JOS MINÄ OLISIN TILANTEESSA LÖYNYT, OLISITTE TUOMINNEET RASISTIKSI, MIKSI SIIS NEEKERI SAA LÖYDÄ VALKOISTA OLEMATTA RASISTI, EN YMMÄRRÄ? MENEEKÖ JUNA VAIN POHJOISEEN, EI KOSKAAN TULE TAKAISIN???

Vierailija
152/166 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

matskua joka todistaa, että Hollanti on huomattavasti vähemmän rasistinen kuin Suomi. Jos sellaista ei ole niin niillä tutkimuksilla mitä on. Anekdootit eivät mitään todista.

Israel on toisaalta maa josta on kotoisin ja jota hän osaltaan edustaa, niin kuin suomalaiset Suomea.

Hollanti aiemman kyselyn mukaan epäystävällisin maa expateille tuosta otannasta. Epäystävällisyyttä ei selitety tarkemmin mutta liittyy siihen kuinka mamut otetaan vastaan ja oletettavasti sisältää myös rasismin käsitteen. Edellä myös muita maita joissa ei englantia puhuta, kuten Saksa ja Ranska, joten tuo on perusteena kehno.

Wikin White flight-sivulta: The nation was shocked in 2004 by the assassination of the artist Theo van Gogh by a Dutch Muslim. Many ethnic Dutch were emigrating from the Netherlands to nations such as Australia, New Zealand and Canada[citation needed]. Rising ethnic violence, crime committed by and against immigrants, and fear that social order is breaking down, are cited as motives, as well as over-crowding and traffic jams. An all-party report by the government concluded in 2004 that the immigration policy had been a failure. There were concerns about "sink schools" and ethnic ghettos. Half the prison population was composed of immigrant youths. More than 40% of immigrants received some form of government assistance. Immigrants said they were widely discriminated against.[43][44]

Luepa vastaukseni sinulle. Siteeraat vanhaa tutkimusta. Ja en todellakaan vedä tähän Israelia tai palestiinalaisalueita, joiden kurjan tilanteen tunnen enemmän kuin hyvin, kiitos vaan.

ap

Vierailija
153/166 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On idiootti omahyväinen huora.

Pitäisi turpansa kiinni. Suomi ei neekereitä kaipaa.

Vierailija
154/166 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan tietää, mistä abu hannan syyttely johtuu.

Hän kokee olevansa Erittäin Tärkeä Henkilö. Hänen mielipiteitään pitää kuunnella, koska ne ovat oikeita. Hän muutti pois suomesta isolla metelillä. Kukaan ei ole häntä tänne takaisin kaivannut. Kukaan ei ole lähettänyt anteeksipyyntöjä tai rukoillut palaamaan. Kukaan ei ole tainnut edes huomata, että hän lähti. Tämä on alkanut harmittaa abu hannaa.

Vierailija
155/166 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikassa, arabimaissa sekä Israelissa, Hollannissa sekä Suomessa.

Miksi se olisi yllätys kellekään?

Vierailija
156/166 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli oliko se neekeri nyt siis rasisti vai mikä, tuskin tiesi homoksi, kun ei oltu ikinä tavattu / puhuttu. Se tunki mun etee narikassa, kun katsoin löi.

ONKO SE NYT SIIS RASISTI, KOSKA JOS MINÄ OLISIN TILANTEESSA LÖYNYT, OLISITTE TUOMINNEET RASISTIKSI, MIKSI SIIS NEEKERI SAA LÖYDÄ VALKOISTA OLEMATTA RASISTI, EN YMMÄRRÄ?

MENEEKÖ JUNA VAIN POHJOISEEN, EI KOSKAAN TULE TAKAISIN???

Enkä tulkitsisi sinua rasistiksi ellet löisi SIKSI kun toinen on musta. Ei vittu, että pitää tehdä asiat vaikeaksi.

Toinen esimerkki: saat kaikin mokomin haukkua mustaa tyyppiä kusipääksi jos tunnet hänet ja hän on sinusta kusipää. Ei se ole rasismia. Jos haukut näntä kusipääksi tai neekeriksi SIKSI että hän on musta, olet rasisti.

Vierailija
157/166 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAI KUKA OLI MITÄ?

Jos lyöt jotakuta siksi, että hän on musta, olet rasisti. Jos taas löit sitä tyyppiä ihan vain kusipäisyyttäsi, olet vain kusipää. Jos musta tyyppi löi sinua koska olet homo, hän on suvaitsematon paska. JOs hän taas löi kusipäisyyttään, hän on vain kusipää.

Vierailija
158/166 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAI KUKA OLI MITÄ?

Jos lyö siksi, silloin on rasisti. Miten näin simppeleistä asioista saadaankin noin vaikeita.

Rautalankaa: rasismia on toisen haukkuminen, sortaminen, pahoinpitely jne rodun TAKIA. Jos mustalle ja valkoiselle tulee tappelu vaikkapa saunavuorosta, se ei ole rasismia. Eikö?

Vierailija
159/166 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin todistaako asiasta nouseva kohu minun olevan oikeassa?

Vierailija
160/166 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin todistaako asiasta nouseva kohu minun olevan oikeassa?

että jokin ihmisryhmä pitäisi tappaa?

Aika huono esimerkki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän