Hyvä Umayya! HS:n kirjoituksesta poikinut kohu todisti hänen olleen oikeassa.
Umayyan väitteet Suomessa elävästä rasismista tulivat hyvin toteennäytetyiksi Hesarin kirjoitusta seuranneessa kiistassa.
Sen sijaan, että oltaisiin mietitty, onko rasismi lisääntynyt ja miten se ilmenee, on nokittu Umayyan persoonaa ja vaadittu häntä tukkimaan turpansa ja olemaan KIITOLLINEN Suomelle.
Mitä helvettiä?
Minä olen syntyperäinen suomalainen, ja saanut Suomen yhteiskunnalta ilmaisen hoidon, koulutuksen yms. Enkä todellakaan koe, että minun pitäisi olla niistä niin kiitollinen, etten saa sanoa ääneen mielipiteitäni ja kritisoida epäkohtia. Miksi tänne aikuisena tulleen Umayyankaan pitäisi?!
Muistakaa: mikään epäkohta ei korjaannu, jos sen olemassaoloa ei ensin tunnisteta. Umayya teki siten palveluksen aloittamalla keskustelun tärkeästä aiheesta.
Kommentit (166)
Toivoisin että Umayya suhtautuisi minuun yksilönä, ei vain suomalaisena. Minua loukkaa se että väitetään että olen rasisti, siksi että olen suomalainen. Se on rasistinen yleistys.
etsitaan syyta toisen jalkeen...
ja hyvää mennyttä Zwarte piet-päivää kaikille Hollannissa asuville ja miksei muillekin.
http://www.huffingtonpost.co.uk/2012/12/06/zwarte-piet-black-pete-chris…
Neekerinsuukkoa kaikille toivottaen.
Yours truly.
Appelsin säntäsi keräämään peukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Appelsin säntäsi keräämään peukkuja.
Mitä sä horiset täällä 7v vanhassa ketjussa?
Toivoisin että Umayya suhtautuisi minuun yksilönä, ei vain suomalaisena. Minua loukkaa se että väitetään että olen rasisti, siksi että olen suomalainen. Se on rasistinen yleistys.