Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini käyttäytymismalli sekä puhetyyli raivostuttavat minua.

Vierailija
09.04.2023 |

Hänellä on aina tapana ollut, että on aina jotenkin oikeassa ja minä väärässä. Jos mielipiteeni on hänen mielestä väärä saa hän aina jotenkin väännettyä asian niin että minun pitäisi olla samaa mieltä. Kaikista ärsyttävintä on kun olen hoitoalalla ja hän ei ja hän luulee tietävänsä asioista paljon enemmän ja väittelee kanssani ja sitten lopuksi vielä haukkuu salakavalasti ja kun kysyy mikä oikeus tuolla tavalla puhua toisille, hän vääntää ettei tarkoittanut sitä niin. Esimerkiksi oletko muka niin tyhmä vai pidätkö muita tyhminä tyyppinen kysymys. Sitten jos mikään muu ei auta niin uhkaillaa että jos en lopeta tuota niin tapahtuu näin ja näin. Ei ole ensimmäinen, eikä viimeinen kerta. Sitten seuraavaksi alkaa se haukkumis vaihe eli hän tuo minun huonoja puolia esiin ja uhriutuu kuinka hän ei voi tehdä samaa minulle kuin minä hänelle. Lisäksi rupeaa vittuilemaan että saa pönkittää vielä enemmän egoaan.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä täysi-ikäinen, mutta heti kun olen en ole hirveästi häneen enää yhteyksissä. Onko vinkkejä miten pärjätä puolitoista vuotta vielä?

Vierailija
2/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niin teini vielä, että sinun ikäisenä kuuluukin kyseenalaistaa vanhempiaan ja katkaista napanuoraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet niin teini vielä, että sinun ikäisenä kuuluukin kyseenalaistaa vanhempiaan ja katkaista napanuoraa.

Kuule kun ei tuo ole normaalia käyttäytymistä. Oikeasti kun kerron asioista kavereilleni ovat he ihmeissään ja sitä mieltä että ei heidön huoltajat tekisi tuolla tavalla vaikka välillä ovatkin ärsyttäviä

Vierailija
4/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä täysi-ikäinen, mutta heti kun olen en ole hirveästi häneen enää yhteyksissä. Onko vinkkejä miten pärjätä puolitoista vuotta vielä?

Muuta telttaan nukkumaan ja hae jääkaapista ruokaa kun äitisi on vessassa.

Vierailija
5/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et asu isäsi kanssa?

Vierailija
6/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet alaikäinen, hoitoalankokemuksesi on vielä aika vähäistä.

Vierailija
7/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et käynyt ees ylioppilaaksi ja mennyt suoraan sairaanhoitajaksi opiskelemaan.

Tosin 17- vuotiaana ihminen on "viisaimmillaan", se kuuluu itsenäistymisvaiheeseen.

Äitini sanoi; olet nenäs päässä muttet ikäs päässä.

Vierailija
8/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidilläsi on pahoja aivo-oireita. Kuulostaa narsistiselta, väkivaltaiselta, uhkailevalta, psykopaatilta. Et mahda hänelle mitään. Koeta välttää keskusteluja ja yhdessäoloa. Älä kerro mitään omista asioistasi. Hätätilanteessa muuta muualle.

Ymmärrä, että hän on sairas, niin sinulla on mahdollisuus pysyä etäällä. Ja että kyse ei ole sinusta. Hän käyttää sinua hyväkseen. Jos on liian rankkaa, hae apua jostain.

Etkö huomannut kysyjän olevan teini jonka mielestä äitien kuuluukin olla tyhmiä , se kuuluu teini-ikään.

Sinä olet himpun rasittava tuon narsistisuutesi kanssa. Taatusti et kestä yhtään erimieltä olevaa ihmistä.

Vierailija
9/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidilläsi on pahoja aivo-oireita. Kuulostaa narsistiselta, väkivaltaiselta, uhkailevalta, psykopaatilta. Et mahda hänelle mitään. Koeta välttää keskusteluja ja yhdessäoloa. Älä kerro mitään omista asioistasi. Hätätilanteessa muuta muualle.

Ymmärrä, että hän on sairas, niin sinulla on mahdollisuus pysyä etäällä. Ja että kyse ei ole sinusta. Hän käyttää sinua hyväkseen. Jos on liian rankkaa, hae apua jostain.

Jos lapsi kotoaan käsin aloittelee lähihoitajaopiskelua, on taloudellisesti riioouvainen äidistään , aloittaja on tyypillinen teini joka on "ammattilainen" jos syksyllä aloitti ammattikoulussa.

Vierailija
10/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäinen lapsi työskentelee hoitoalalla???Tähänkö on tultu?

Vierailija
11/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämän ketjun tarkoitus puhua toisen opiskelusta? Ymmärsin niin, että kotona äiti on vaikea ja yritti kysellä neuvoja miten pärjätä tämän kanssa.

Vierailija
12/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alaikäinen voi tehdä sijaisuuksia, joita teen vapaa-ajallani. Olen suorittamut jo hyton ja hyvää vauhtia kason. Eli siis olin palvelutalossa tuon ensimmäisen harjoittelun ja työskentelen myöskin niitä sijaisuuksia palvelutalossa.

Vierailija
13/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alaikäinen voi tehdä sijaisuuksia, joita teen vapaa-ajallani. Olen suorittamut jo hyton ja hyvää vauhtia kason. Eli siis olin palvelutalossa tuon ensimmäisen harjoittelun ja työskentelen myöskin niitä sijaisuuksia palvelutalossa.

Kiitos vastauksesta.

Tämähän selittääkin monta asiaa.

Olen järkyttynyt.

Vierailija
14/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta.

Olen järkyttynyt.

Miten järkyttynyt? Onhan se samaa työtä mitä harjoittelujaksolla? Minulla ei ole vain oikeutta lääkkeisiin koskea, paitsi jos joku jolla on luvat on erikseen on vieressä tarkastamassa, että meni oikein.

Vierailija
15/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta.

Olen järkyttynyt.

16,6 vuotias. Toki heillä on tetteja ammattikoulussa mutta he ovat aloittelijoita.

Kummityttö valmistui nyt 19 vuotiaana lähihoitajaksi ja aloitti ensimmäisen työsuhteen. Toki harjoitteluista saanut palkkaa.

Eli jos 1,5 vuotta täysi-ikäisyyteen, teini- ikä on päällä. Itsenäistyessä kuuluu kiukutella äiskälle.

Kolme vuotta tietääkseni lähihoitajaopinnot.

Vierailija
16/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta.

Olen järkyttynyt.

Vanhuus peloittaa jos hoitajina on 17- kesäisiä kaikentietäviä kotonaan uhmaikäisiä lapsia.

Vierailija
17/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta.

Olen järkyttynyt.

Vanhuus peloittaa jos hoitajina on 17- kesäisiä kaikentietäviä kotonaan uhmaikäisiä lapsia.

Osaan eritellä työ- ja vapaa-aika minän. Persoona ei muutu, mutta käytös tasa-arvoiseksi, kunnioittavaksi ja sellaiseksi jota on helppo lähestyä. Kuuluu ammattietiikkaan. Mielestäni ikäihmiset ovat jokainen ainutlaatuinen persoona ja jokainen kohdataan juuri niin. Se on eriasia jos kiukuttelen vanhemmilleni kotona.

Vierailija
18/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän meille vanhukia haukut selän takana ja siellä kahvihuoneessa ja ilmeilet kun emme käyttäydy mielesi mukaan ja olemme ikäviä ihmisiä erilaisin mielipitein.

Voisit oppia myös arvostamaan ja kunnioittamaan äitiäsi joka sentään tarjoaa sinulle kodin ja ruuan ja myös hänen mielipiteitään. Joskus naurat itsellesi mimmonen olit teininä ja nuorena, niin me kaikki hymyilemme sille teiniminällemme aikuisina.

Vierailija
19/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän meille vanhukia haukut selän takana ja siellä kahvihuoneessa ja ilmeilet kun emme käyttäydy mielesi mukaan ja olemme ikäviä ihmisiä erilaisin mielipitein.

Voisit oppia myös arvostamaan ja kunnioittamaan äitiäsi joka sentään tarjoaa sinulle kodin ja ruuan ja myös hänen mielipiteitään. Joskus naurat itsellesi mimmonen olit teininä ja nuorena, niin me kaikki hymyilemme sille teiniminällemme aikuisina.

Osaan ottaa huomioon siellä, että suurimmalla osalla niistä vanhuksista se käytös johtuu sairaudesta ja hän ei voi sille mitään. Tottakai joku on aina ilkeä, mutta en ota sitä itseeni, koska ymmärrän, että hän ei tarkoita sitä henkilökohtaisesti ja otan huomioon että varmaan sillä on pahaolla ja kysyn että mitä voisin tehdä että olosi helpottuisi(:

Vierailija
20/33 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole täysi-ikäinen mutta työskentelet hoitoalalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä