Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heinävauvat 2013 marraskuussa

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on kiloja.. Olin juuri laihduttanut 15kg kun sain plussan.. 10 olisi vielä ollut jäljellä. Mutta yritän josko raskausaikana en keräisi kiloja niinkään.. Toistaiseksi on yksi tippunutkin :D

Varasin tänään ajan yksityiseen äitiysneuvolaan. Kokoajan semmonen tunne että tää on kuitenkin kohdun ulkoinen tai tuulimuna tms. Mietin vain että miksi se ultra gynen tekemänä maksaa n. 70e ja sitten nimellä varhaisraskauden ultra hinta onkin 110e? Mitä eroa on yksityisellä neuvolakäynnillä sisältäen ultran ja sitten varhaisraskauden ultralla? Kun hintaero 40e.. Ja sitten taas tämä sama lääkäri tekee noita ultria toisella klinikalla ja hinta onkin 170e :D Mietin tätä jo tuolla toisellakin palstalla muttei kukaan tiennyt. Kokemuksia?

Voiko sydänäänet näkyä jo viikolla 6+4? Tehdäänkö se alakautta?

Onko kellään kokemusta Lahden yksityisestä äitiysneuvolasta?

Vierailija
82/112 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mukaan tähän heinämasun kasvatukseen, varovaisen pelokkain tuntein.

Takana on niitä ei niin helppoja aikoja ja keskenmenoja ja muita kökköilyjä.

Nyt siis viikkoja 6+2 ja ensimmäistä metsästetään. Moon 30-vuotias ilman oireita tilannetta tarkkaileva tyttölapsi ja Isäntä muutaman vuoden vanhempi miuta...

Onkos muilla yhtä vaikeaa saada aikaa neuvolaan, ku täällä meilläpäin? Mie oon 3pvää koittanut soittaa ajanvarausaikaan ja aina on puheluita joku 15 jonossa enkä saa aikaa, enkä puhelua edes läpi... Hiukan oltiin yksityisellä hämillään!

Näemmä täällä muitakin extrapainosia, mukavaa huomata. Millasilla BMI:llä olette nyt odottelemassa??

Ines: Varhaisraskauden ultrassa tutkitaan vähän tarkemmin kun siinä normiUÄssä, ja ainakin meilläpäin se on automaattisesti se vruä eikä normiuä, jos raskauden takia menee yksityiselle. Ja kyllä voi kuulua jo sykkeet, mutta ei pidä hätääntyä, jollei kuulukkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinkin ensin tuolla kesäkuun odottajissa, eilen kävin sitten ultrassa niin ötökkä vastasikin viikkoja 7 tasan ja syke oli valtava :) Alunperin kuvittelin, jotta ollaan viikoilla 7+6 mutta olikin toisin ja sillähän se laskettuaikakin siirtyi 1.7 :) Juu, eli mie oon 26 ja isäntä on 24 ja ensimmäistä ötökkää sitä ootellaan, ja toivottavasti kaikki menee hyvin. Vähä jänskättää kun olikin vähemmän viikkoja mitä luulin, mutta lääkäri oli aivan ihana, sanoi ettei hätää kun sykekin oli 141 jotta hyvillä mielin saa olla... Toivottavasti kaikki jatkuukin hyvin. Miten jos ryhmä tehtäisiin heinäkuun odottajille?

84/112 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suljettu ryhmä "Heinäkuiset 2013" on siis perustettu. Saa kirjoittaa vapautuneemmin :)

85/112 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin ajan just ultraan. Set ois maanantaina ennen neuvolaa joten niillä näppäimillä voi vielä sitten neuvolan perua jos niikseen tulee.

Vähän on vielä sellainen välinpitämätön olo ja nytten, kun se isäntäkin rupes sitten siitä vauvasta puhumaan ja pojasta mikä tulee niin meinasin ihan suuttua :P Miten niin PESSIMISTI :D En vain halua ajatella mitään nyt...ei tule sitten pettymyksiäkään.

Miehelle en kerro ultrasta...hänen mielestään se on liian kallis ja turha...saapahan itse sitten hipelöidä sitä pientä katkaravun kuvaa jos sellainen siellä on :D:D

Vierailija
86/112 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Täällä 25vuotias pienen tytön äiti (12/10), eilen tuli plussa testiin, niin vahva viiva, ettei epäilystäkään ;)

Yritimme ensimmäistä yli vuoden ja nyt plussa tuli ilman varsinaista yritystä tokalla kierrolla pillereiden lopetuksen jälkeen. Nyt on vihdoinkin toivuttu alkushokista ja pitäisi miettiä tulevan kevään/kesän kuvioita mahdollisesti uusiksi, olen nimittäin palaamassa työelämään tammikuussa... Mutta katsellaan ja toivotaan, että pikkuinen pysyy mukana loppuun asti.

Lasketusta ajasta/raskausviikoista ei ole tietoa, kun kierto ei ehtinyt tasaantua. Luultavasti 4 - 5+2 välille ajoittuu, eli la olisi heinäkuun puolivälin tienoilla.

Koska olette ottaneet yhteyttä neuvolaan?

Ja miten tuonne suljettuun ketjuun pääsee?

Tsemppiä kaikille! :)

Vierailija
87/112 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut niin paljon työkiireitä että olen huonosti kerennyt tänne. Mahtavaa kuin meitä on näin paljon. Oikein mukavaa oli lukea kuulumisia.

Minä kävin viime perjantaina ekassa neuvolassa. Siellä korttiin laitettiin la kuitenkin se 1.7.13. No sillä nyt mennään. Verikoe ajan sain ja samoin ekan lääkäri ajan. Nyt pitäs soittaa se eka ultra aika vielä. Painua oli tullut jo lisää pari kiloa. Turvonnut olo on ja oikein mahtava pahoinvointi. Eilen just tossa totesin tuon turvotuksen oikein kunnolla kun aamulla mallailin mitkä suorat housut oikein menis jalkaan. Pitkän neuletakin panin ettei tuo maha pömpöttäis niin näkyvästi. Ei todellakaan tarvis kenenkään hoksata mitään. Pelkään kovasti taas mennä np- ultraan jos taas on jokin vialla. Saapa nähä. oireita kyllä on mutta jokainen pistely alavatsassa hirvittää.

Mulla muutama sydänystävä tietää tilanteen kun tietävät taustat ja km jne...Äiti kans. Ollaan niin läheisiä etten kyllä vois kuvitella valehtelevan hänelle. Lähimmille ystäville ja sukulaisille kerrotaan np- ultran jälkeen jos kaikki hyvin. Muut saavat tietää kun maha näkyy.

Alkuvuodesta joudun ruveta järkkäileen työkuvioita jo ja silloin taas laajemmin asia tulee tietoon.

Lapsille kerrotaan joulun tienoilla. Lomien aikaan hyvä siitä keskustella.

Meillä ei varmaan kukaan ihmettele kolmannen odotusta. Pikemminkin miksi ei ole enempää lapsia. Itse olisin toivonut lapset pienillä ikäeroilla ja oikein kivan katraan. Kaikki kun ei mene niin kuin nuorena suunnittelee ja toivoo. On elettävä niillä eväillä mitä meille on annettu ja oltava onnelinen että on kaksi tervettä lasta ja itse suht terve.

Onnellista odotusta kaikille;) Taitaa tämäkin kohta puoleen ruveta kaiveleen isompia kamppeita ja piipahtaa henkkamaukalla. Onnes tuota vaatetta on kun tuo paino on erinnäisistä syistä humpannu melkein 20kg puoleen jos toiseen. Siinä onkin peitteleminen kun nyt olen ollut hoikkana.

Velsa 7+1

Vierailija
88/112 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt kaikki vaan sinne suljetun ryhmän puoleen ketkä vielä porukkaan haluaa kuulua. :)

Kirjaudu ensin sisään omalla tunnuksella, sitten klikkaat tuolta valikosta ryhmät ja siellä ylimpänä onkin heinäkuiset 2013. Klikkaat siitä ja vielä sitten klikkaat sitä ryhmään liittymisanomusta. :) Siellä sitten löytyykin kaikki tutut höpöttäjät. :) Tervetuloa kaikki vanhat sekä uudet! :)

Vaniliini 5+6

Vierailija
89/112 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ois neuvola vasta parin viikon päästä, viikkoja 5+3 nyt ja jännittää jo että mitä siellä näkyy. :)

Ootteko muut vielä kertoneet kavereille tai vanhemmille raskaudesta? ite ajattelin olla hiljaa ennenku joku kysyy, jos pystyn olemaan hiljaa ;)

edellisissä raskauksissa kerroin aika aikasin..

Jeanne 5+3

Vierailija
90/112 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että aika kuluu nyt jotenkin paljon nopeempaa :o vastahan oli maanantai..

Oon kertonu tästä raskaudesta miehen lisäksi kahdelle parhaalle ystävälleni :) Toinen kilju onnesta reilut 2 minuuttia täyttä kurkkua puhelimessa mun korvaan, ihme ku mun kuulo ei vaurioitunu :D Varmaan sitten ensimmäisen ultran jälkeen kerron muillekkin - tai viimestään sillon, ku alkaa vatsa näkymään.

Nyt on ollu tosi pahoja oireita.. Aamusta iltaan heikotusta, huimausta ja pahoinvointia. Mikään ei tunnu pysyvän sisällä. Myös palelu, päänsäryt ja tunnekuohut vaivaa.. Sit on tullu himoja joihinki tiettyihin ruokiin :D Heränny keskellä yötä siihen, että pakko saada näkkäriä paprikalla.. Hihi.

Vierailija
91/112 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan viidettä. Ihan alussa ja varovaisin toivein. :) Olen 29v kotiäiti.

Vierailija
92/112 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan viidettä. Ihan alussa ja varovaisin toivein. :) Olen 29v kotiäiti.

Vierailija
93/112 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat, voit laittaa pyyntöä suljettuun ryhmään, siellä me enimmäkseen tätä nykyä kirjoitellaan. :) Ja muut tietysti myös mukaan, niin saadaan lisää porukkaa kirjoittelemaan! :)

Vierailija
94/112 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs sinne anotaan pääsyä? :)

Vierailija
95/112 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltauduin minäkin rekisteröitymään näille sivuille. Onnellisen varovasti. :)

Olen 25-vuotias rouvashenkilö, ja n. viikko sitten sain kolmen testin jälkeen kolme positiivista tulosta! ;) Olen niin onnellinen, mutta samalla tuntuu tietysti uskomattomalta, lähinnä siksi, että pamahdin raskaaksi heti ensi yrittämältä..eli söin pillereitä 6 vuotta, jätin ne pois lokakuun alussa, menkat tuli 9.10 ja siinä sitten jossakin vaiheessa olen raskautunut. :) Eli lasketusta ajasta ei voi mennä takuuseen, veikkailisin että tuonne puoleenkuuhun heinäkuuta se osuu.

Elämäntilanteesta sen verran, että ollaan tosiaan mieheni kanssa juuri avioiduttu pitkän yhteiselon jälkeen ja asutaan rivitalossa. Molemmilla on vakipaikat töissä ja asiat muutenkin hyvin. Vauva on enemmän kuin tervetullut, ollaan innoissamme mutta myös peloissamme. ;) Niin, ja esikoinen siis tulossa. :)

Tänään soitin sitten äitiysneuvolaan, ja sain ensimmäisen neuvola-aikani vasta 13.12. Ensin en tajunnut ihmetellä mitään, mutta nyt teidän viestejä lukiessa mua rupesi ihmetyttää kovasti. Onko tuo nyt ihan liian myöhään? Siihen on vajaa kuukausi vielä. :o Ultrasta en edes tiedä vielä.. hmm. Nämä on niin uusia juttuja minulle, etten edes tiedä, onko tää epänormaalin myöhään. Mitä mieltä olette?

Vierailija
96/112 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmään pääsee mukaan näin: kirjaudu sisään omilla tunnuksilla. Ruudun vasemmassa laidassa on liuta otsikoita sinisellä, ensimmäisenä "etusivu", selaa alas tokavikaan eli "ryhmät". Siellä ylimpänä näkyykin "heinäkuiset 2013", klikkaa sitä ja laita liittymispyyntö, saatteeksi vaikka laskettu aika. Ryhmän aloittanut (eli purple) hyväksyy sitten ryhmään, kun ehtii. :)

U2: onnea plussasta! Minäkin sain ekan neuvola-ajan vasta kuukauden päähän, omalla terkalla oli ajat aika tiukassa. Silloin taitaa minulla olla viikkoja kasassa jo lähemmäs 11. Minulla tosin jo kolmas raskaus, ekassa raskaudessa kävin neuvolassa ensimmäisen kerran muistaakseni noin viikolla 8. Mutta käytännöt ehkä vaihtelevat paikkakunnittain? Eka kunnan tarjoama ultra on noin viikolla 11-12, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla. Jos haluaa varhaisultraan niin se pitää useimmiten kustantaa itse. Onnea odotukseen ja tule sinäkin tuonne ryhmään mukaan! Googlaa muuten vaikka "raskauslaskuri" niin löytyy nettisivuja, missä voi laskea sen todennäköisen lasketun ajan :)

Sabriina rv 6+4

97/112 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin pyyntöä ryhmään ja siellä oli ilmoitus, että ne suljetaan vuoden alusta?

Meillä pahoinvointi ottaa jo vallan, ei vittu tää on niin sitä mitä en kaipaa yhtään YÖÖÖK.

Nuorimmainen katteli ku äitee yrjöö pöntöllä ja rupes vielä matkimaan :P En oikeen mitään ole saanu suuhun laitettua, joka vielä pahentaa tätä oloa...jospa sitä söis taas vaikka muroja ja kylmää maitoa.

Vierailija
98/112 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä ilmoittautuu uusi mamma. :) Laskettuaika olisi laskurin mukaan 26.07.2013. Toista lasta odotan. Ensimmäinen (poika) syntyi 02/2010, ennen aikojaan rv34+4.

Nyt sitten ollaan rv 5+0 (vai merkataanko se 4+7). Minulla raskausoireet ilmoittelivat jo parisen viikkoa sitten ylitiömäisellä väsymyksellä, rintojen säryllä ja palelulla. Viikon verran oon oksennellut, viimeset neljä päivää oon ollu "naimisissa" vessanpytyn kanssa.. :P

Eilen jouduin hakemaan sairaslomaa, kun en töihin kykene tältä ololta. Oli kyllä sellainen lääkärikäynti että.. En ikinä mene kyseiselle lääkärille. Suoraan sanoi, että ei usko mua kun mulla mieliala-lääkitys päällä. Mähän siihen, että lukisi mun tietoja paremmin niin sielä lukee että lääkitys lopetettu vuonna 2009. Siihen sanoi, että ahaa.. Sitten vielä lopuksi kehtas sanoa, että valehtelet! Sain kuitenkin saikkulapun, mut itkienhän sieltä lähdin ja ekaks ryntäsin vessanpyttyy halaan. Mistä tuollaisia lääkäreitä oikeesti sikiää. :(

Tein kuitenkin viidennen testin vielä tänään, että JOS VALEHTELINKIN sille lääkärille. Selvää plussaahan tuo on näyttäänyt jo puol toista viikkoa. Huoh..

Noh, tänään soittelin sitten aikaa äityisneuvolaan ja sain ajan joulukuun 18.päivälle. Sitä odotellessa. Ja päätin, että en mene enää yleislääkärille hakemaan sairaslomaa. Vaan menen sitten neuvolalääkärille tai sitten vaikka yksityiselle.

Anteeksi, ku tästä viestistä tuli tällainen ripitys! Iloinen ja onnellinen tässähän pitäis olla!! Kiva päästä tänne teidän muidenkin plussanneiden joukkoon..

Vierailija
99/112 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan vaan!

Tervetuloa minunkin puolestani uusille. :)

Kävin tällä viikolla ekan neuvola eilen vielä privatisti ekan ultran. Pieni vauvan alkuhan siellä oli! :))) Viikkoja 8+3, la voisi olla vielä pari päivää aiemmin kuin tuo 4.7. mutta ei kuitenkaan sitä muutettu. Kierto on mulla niin lyhyt.

Ihanaa, kun pahoinvointi on alkanut helpottaa. Toki tämän kuvotus on ollut kokonaisuudessaankin vähäistä verrattuna edelliseen raskauteen, jolloin oksensin koko raskauden ajan.

Nyt uskallan jo hiukan nauttia, kun eka ultra takana, vaikka siltikin hiukka pelottaa...toivottavasti pieni pysyy matkassa! Samoin kaikilla muilla! :)

Mitenkäs teidän olotilat?

Hyviä vointeja kaikille!

Vierailija
100/112 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on yksi esikoistaan odottava heinämamma. Tällä hetkellä 5+2 on paras veikkaus viikoista. Ehti olemaan vain yhdet kuukautiset ennen tärppäämistä, joten kierron pituutta on vaikea sanoa. Keskiviikkona on neuvola, joten ehkä sen jälkeen on hieman viisaampi. Vointi on ollut hyvä. Ainoina oireina on paineen tuntu alavatsasta ja vasemmalta puolelta nipistelee.