Sinä joka et ole matkustellut maailmalla, ajatteletko miten paljon on jäänyt näkemättä
Kommentit (63)
Näkemättömien paikkojen määrä on suunnaton, matkusteli tai ei.
En. En pidä muunmaalaisista ihmisistä.
Ei siitä näkemisestä ole hyötyä. Ei niitä edes muista.
Jonkin verran matkustin nuorempana. Kyllä harmittaa, etten työkyvyttömäksi sairastuttuani ole enää pystynyt matkustamaan. Paljon jäi näkemättä ja kokematta.
Minä kävin Bulgariassa 2000 luvun alussa. Muistan, että rankka oli jo koju jossa myytiin hyviä kebabbeja. Ei tiedä onko ne osa bulgarian kulttuuria.
Muuta en muista.
Olen miettinyt vähän mutta luulen että en olisi tykännyt matkailusta. Ne vähät mitä olen matkaillut ovat olleet stressaaviakin kokemuksia ja en olisi voinut tehdä puoltakaan asioista yksin kuin mitä tuttavaperheen kanssa, koska ei ole rahaa tai autoa en olisi päässyt lähellekään niitä kivoja paikkoja mitä näin.
Turistirysistä en tykkää ja euroopassakin ahdisti massaturismi, jopa niin paljon että aloin arvostaa Suomea ihan uudella tavalla. Jo sitä että voin mennä halutessani marjastamaan tai sitä että Suomi on lappia lukuun ottamatta aitoa. Jopa ns turistipaikat kuten Suomenlinna ovat aidompia kuin vastaavat turistirysät maailmalla.
Silti olen unelmoinut välillä laiva- tai junamatkoista, mutta luulen kaipaavani siinä jotain mitä ei ole edes olemassa.
Ap sama kysymys sinulle anaaliseksistä
Pallo on nyt sulla
Ei harmita. Mulle riittää näkemistä ja kokemista kotimaassa.
Paljon matkustaneena koen kyllä silti että aina jää jotain näkemättä ja kokematta, joten ihan sama.
Mielestäni puhe matkailun avartamisesta on puppua. Se tuntuu hyvältä että kaikki on uutta ja erilaista ja siten elämyksellistä. Mutta ei sillä ole loppujen lopuksi paljoa väliä. Elämä jatkuu melko samanlaisena matkan jälkeen.
Kukaan ei ehdi nähdä elämänsä aikana paskan vertaa maapallosta vaikka olisi rahaa ja käyttäisi kaiken ajan matkustamiseen. Matkan ei pitäisi edes olla suorittamista ja papukaijamerkkien hankkimista, vaan eläytymistä mieluisissa ympäristöissä.
Mä oon matkustanut kohtalaisesti, ja matkustan silloin tällöin edelleen, mutta olen vahvasti sitä mieltä että matkustamista hehkutetaan ihan liikaa.
Yleensä on vaan kauhean väsyttävää, stressaavaa ja kuluttavaa olla reissussa. Kauheasti selviteltäviä asioita (millä pääsee kulkemaan mihinkin, miten kuuluu käyttäytyä, mitä saa tehdä ja mitä ei, tuleeko huijatuksi tai pölliikö joku jotain onaisuuttasi...)
Tungosta on ja jonoja. Kaikki nähtävyydet näyttävät paremmalta tv:ssä ja somessa, ja ne näkeekin oaremmin näistä. Livenä joku on koko ajan edessä, on tungosta, kylmä, kuuma, huono keli, mitä milloinkin.
Lentokentillä odottelua, tavaroiden raahaamista jne.
Loppujen lopuksi onnellisin on, kun pääsee reissuista takaisin Suomeen. Asiat toimii tutulla tavalla, tiedät mitä teet, miten toimit, ymmärrät kaiken ja kaikki ymmärtää sinua. Ah, miten rentouttavaa.
Ensimmäiset kommentit kertonevat riittävästi.
Ehkä matkailu on kivointa kirjojen ja telkkarin välityksellä!
Juntit taas hehkuttavat sitä etteivät ole saaneet mitään aikaiseksi. Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä matkailu on kivointa kirjojen ja telkkarin välityksellä!
Olen nykyään ehdottomasti samoilla linjoilla.
T. 14
Luultavasti en tykkäisi turistirysistä tai miljoonakaupungeista. Mutta mistä sitä tietää kun en ole käynyt. Minulla ei ole koskaan ollut edes passia enkä osaa hyvin vieraita kieliä.
Olin ensimmäistä kertaa hotellissa yötä Suomessa vasta 5 vuotta sitten, työmatkalla. Olin ajatellut että nukun paremmin kotona ja hotellissa on kaikkea likaa, luteitakin voi olla. Alkuun vertailin hotelleja Trivagolla ja otin halvimman, mutta se oli huono ratkaisu. Ei niissä nyt sentään luteita ollut mutta muuten oli ikäviä ja kulahtaneita. Nykyään valitsen aina laadukkaan hotellin, pikkukaupungeissa otan kaupungin parhaan. Työmatkoja on muutama vuodessa ja tykkään.
Olen alkanut hiljalleen lämmetä ajatukselle, että ulkomaillakin voi ehkä olla mukaviakin paikkoja, jos valitsee oikein.
En. Esimerkiksi mitkään miljoonakaupungit tai turistirysät ei edes kiinnosta.