Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinävauvat 2013 marraskuussa

02.11.2012 |

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki voin varmaan siirtyä jo tänne puolelle :)

Hmm..eli ollaan miehen kans 22-vuotiaita ja kolmas olis tulossa, ennestään on kaks poikaa 09 ja 11 syntyneet :p

LA ois 14.7.2013 tuon laskurin mukaan :)

Vierailija
62/112 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kyllä paljon! Huh! Tulee kätilöille kiireinen heinäkuu. ;) Vaikka niinhän tuo kesä yleensä tuppaa kuulemma olemaan.

Omassa navassa ei oikeastaan tapahdu mitään. Välillä kyllä pistää miettimään että onko tuolla oikeasti ketään... No parin viikon päästä sekin selviää.

Vaniliini 5+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtava, onnea uusille plussaajille :)) tulee selvästi kiireinen heinäkuu synnäreissä!

Vanilliini: veit sanat suustani (tai näppikseltä ainakin)... Ihan sama fiilis täällä, että tapahtuuko tuolla vatsassa ihan oikeasti jotain?! Aika oireettomalta tuntuu tällä hetkellä, väsymys ja vatsan pömpötys oikeastaan ainoat normaalista poikkeavat... en kyllä edellisen raskauden pahoinvointia ja oksentelua kaipaa mitenkään, mutta hieman epävarma olo on. en kyllä muista milloin minulla yleensä on oireita tullut. mutta edellisessä raskaudessa piti jo viikolla 8 ottaa käyttöön mammafarkut kun normihousut jo ahdisti. varhaisultraa en ole vielä varannut, vaikka mieli tekisi. haluaisin miehen mukaan, mutta menee vähän vaikeaksi aikataulujen ja lapsetkin tarvitsevat hoitajan... ei olla vielä kummankaan vanhemmille kerrottu, ainoastaan yksi ystävä tietää. hmm.. Jännää on! Vaikka kaksi raskautta on jo takana niin silti kaikki tuntuu taas niin uudelta ja jännittävältä :)

Hyvää isänpäivää kaikille :)

Vierailija
64/112 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, mahtuisiko vielä joukkoon? :)

Plussasin pari viikkoa sitten, esikoinen olisi tulossa, jos kaikki menee hyvin. 25v olen ja La 7.7.

Keskenmenoa pelkään järkyttävästi, joka kerta vessassa pelottaa katsoa paperiin, raskaus sai alkunsa ekasta kierrosta niin helposti että tuntuu uskomattomalta että kaikki voisi mennä hyvin. Tosi kiva täältä on lukea kyllä muiden oireista ja tuntemuksista, itsellä välillä kuvotusta ja rinnat on jotenkin oudot. :D ja maha turvonnu pömppö, vaikka vauva onkin varmaan ihan vaan nuppiksen pään kokoinen.

Muuten, miten voi olla sama laskettu aika jonkun kanssa mutta silti viikkoja eri verran? Esim minulla viikkoja nyt 5+6 mutta jollain oli about sama laskettu aika ja silti viikkoja eri määrä :O

Vierailija
65/112 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa kun heinävauvan odottajia on jo näin paljon :)

Onko kukaan teistä ostanut vielä äitiysvaatteita? Viime raskaudesta muistelisin että housuja kokoa 36 oli tosi vaikea löytää, joka paikasta tuntui olevan loppu. Tai ne mitä oli jäljellä oli ihan järkkyjä. Nyt kun bongasin henkkamaukalta kahdet ihanat slim fitit, mustat ja vihreet, niin oli ihan pakko heti ottaa. Vaikka vielä mieluusti käyttäisin normivaatteita, tää mun pömppä pakottaa jo avaan vähintään ylimmän napin iltasin ainakin :) Mä näytän jo ihan raskaana olevalta, vaikka niinkuin joku sanoi että pikkusinttihän se siellä vielä on. Vaikka sydämen pitäisi jo lyödäkin.

Ihanaa isänpäivän viettoa kaikille. Ja parempia vointeja kuin täällä.

Vierailija
66/112 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ines: kuukautiskierto vaikuttaa paljolti laskettuunaikaan...toisilla saattaa kk kierto olla esim 25pv kun toisilla 35. Tämän takia lasketunajan määrittely voi heittää. Toisaalta taas epäsäännöllinen kierto saattaa heittää paljollakin laskettuunaikaan :) Hauskaa lukea muiden kirjoituksia. on meitä aika iso joukko jo! kivaa :) mukavaa isänpäivän jatkoa äidit/tulevat äidit ja tietenkin isätkin jos joku isi näitä tekstejä lueskelee :D

Vierailija
67/112 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pompula1: itsekin ostin juuri eilen ensimmäiset mammahousut hennesiltä. Varmaan juuri nämä samaiset mustat kun mitkä sinäkin :) ihana kun vyötärö ei hierrä eikä kierrä on helpompi pierrä :D :D heh!hintakin oli kohdillaan 19.90e eli ei hinnalla pilattu :)

Vierailija
68/112 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta oli sama joten luulen että samat housut on kyseessä:) Onneksi paitamuoti on nykyisin sellainen ettei varmaan pitkään aikaan tarvitse miettiä mitään erityistä mammapaitaa. Viimeksi ollessani raskaana v. 2006 ostin sellaisen tuubitopin joka oli ihan hirmu kätevä sujauttaa tavallisten paitojen alle. Tehdäänköhän niitä vieläkin, harmi etten säästänyt sitä edellistä.

Joku kertoili täällä tekevänsä väikkäriä - hattua täytyy nostaa sillä ainakin itse tunnen oloni tätä nykyä niin väsyneeksi ja pahoinvoivaksi että teen ihan minimin töissä.

Täällä on moni antanut tarkempiakin koordinaatteja itsestään joten niimpä sitten minäkin. Espoossa asustelen, esikoinen täyttää tammikuussa 6vee, itse siis 32v ja mieheni muutaman vuoden vanhempi. Töissä olen it-firmassa konsulttina. Juuri loppuneiden yt-neuvottelujen jälkimainigeissa en haluaisi heti töissä julistaa raskauttani, vaan koitan piilottaa niin kauan kuin mahdollista.. Tosin tällä pömppämahalla se ei varmaan pitkään onnistu :D :D

69/112 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole vielä mammavaatteita osatnut, meidän lähellä on yksi tosi hyvä kirppis ja ajattelin käydä sieltä katsomassa, viimeksi kun kävin (joskus alkusyksystä) niin silloin vaan huomasin että siellä oli iso rekillinen hyviä äitiysvaatteita, ihan H&M:ää ja semmoista peruskamaa.

Eilen se sitten alkoi, paha olo iski jo alkuillasta ja ennen nukkumaan menoa oksensin :/ ja aamulla uudestaan... herätessä oli ihan järkky nälkä vaikka yleensä syön vasta 1-2 h heräämisen jälkeen. Kauhulla muistan viime raskauden kun yrjösin yli rv 20+ joka päivä ja monta kertaa, saas nähdä tuleeko nyt sama. Tyttöä odottaessa en oksennellut ollenkaan vaikka oli paha olo, poikaa odottaessa yrjösin sitten senkin edestä...

napsunen rv 6+5

Vierailija
70/112 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin eilen illalla kotiin ajellessa puskien kautta. Pakko oli sanoa miehelleni että nyt pysäytät ja nopeesti, tai kohta oksennan autoon :( siinä tien laidassa kumarrellessani ihan nauratti, kun oksensin lauantai-iltana tienlaitaan kuin pahainenkin teini. Tosin täysin eri syystä. Toivottavasti ei tule tänään samanmoista. Isänpäivän lounas kun odottaa..

Moni on sanonut että pojista on ollut enemmän paha olo kuin tytöistä. Tiedä häntä sitten.

Vierailija
71/112 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Uusi heinävauvan odottaja ilmoittautuu. Yhden viestin ehdin kuumeilupuolelle kirjoittaa, ja sen kirjoittaessanikin taisin jo olla raskaana... Tänään isänpääivän kunniaksi tein testin ja se varmisti sen, minkä oikeesti jo tiesinkin, eli uutta perheenjäsentä odotellaan. Laskettu aika kai 4.7.

Olen 33v ja mies kolme vuotta vanhempi, neljättä lasta odotetaan. Edelliset ovat syntyneet 06, 09 ja 11, aika tasan kahden vuoden välein. Aloitin työt neljän kotivuoden jälkeen elokuussa ja kätevästi äitiysloma näyttäis alkavan kesäkuun alussa (opettaja olen). Olisin kyllä viihtynyt töissä pitempäänkin mutta kun neljäs haluttiin ja ikää alkaa jo olla, niin saa olla tyytyväinen kun raskaus alkoi näin helposti.

Kunnon pahoinvointia ei ole ollut, olen odotellut että koska alkaisi kun edellisistä on ollut just tässä vaiheessa pahat oksetusolot, toivottavasti ei tulekaan. Olis niin helpompi jaksaa töissä ja kotona kolmen vintiön kanssa.

Varoitan jo etukäteen, etten ole kovin ahkera kirjoittaja. Todennäköisesti tulen enemmän lukemaan toisten kokemuksia taustalla, mutta saas nyt nähdä. Tosi mukava kuitenkin kun on vertaistukea muista odottajista. Neuvola-aikaa en ole vielä varannut, pitäis kai ens viikolla saada hoidettua.

Hyvää isänpäivän jatkoa!

Venny (jolla ei ole raskausviikoista oikein selvää käsitystä vielä)

Vierailija
72/112 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 23v, samoin mieheni. odotamme ensimmäistä lasta syntyväksi heinäkuussa :). netin laskurin mukaan 3.7 olis la ja nyt rv 6+4. neuvola ja ultra ovat vasta joulukuun puolella niin sitten tarkentuu varmaan nuokin..

en tiennytkään että palelu voisi liittyä raskauteen. tuntuu että jatkuvasti palelee! lisäksi väsyttää ja lähes koko ajan tuntuu että voisi oksentaa. pahoinvointi on helpottanut oikeastaan vain silloin kun olen urheillut niin "kovasti" etten ehdi ajatella oksettaako.. :P. ehkä ajattelen sitä vain liikaa?

Vierailija
73/112 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa kaikille uusille jälleen! :) Tässä ketjussa kyllä riittää päiviteltävää ja juteltavaa, ja hyvä niin. :)

Täällä näköjään voidaan pahoin ja ostellaan mammavaatteita. Tällaisen kuvan ainakin viime teksteistä olen saanut. :) Itse en vielä ole mammaosastolle mennyt, mutta lämpimiä tunikoita ja paksuja sukkahousuja kävin ostelemassa, niin ei housut kiristä. :) Turvotus on tosiaan aikamoista, mutta luulen ettei kukaan uskalla sen perusteella vielä mitään kysellä, toivottavasti. :D Kahden viikon päästä olis se varhaisultra, mutta mies on sitä mieltä että vasta kun np-ultra on ohi niin sitten kerrottais sukulaisille, eli ennen joulua sitten. :) Hyviksi olen myöskin havainnut nuo henkkamaukan äitiysvaatteet. Mun housut on kokoa 34, ja sitä vasta onkin vaikea saada! 36 olen nähnyt paljonkin kun olen noiden edellisten raskausten aikana ostoksilla ollut. Netistä kuitenkin nyt katsoin että sieltä saa sitten tilattua noita 34, mitä en ennen ole niinkään ajatellut. Eli taidan turvautua nettikauppaan niin saa ainakin oikeaa kokoa ilman että tarvitsee metsästää.

Täällä ei vieläkään mitään ihmeellistä, väsymystä ja rinnat vähän kipeät. Toivotaan että siellä kuitenkin on hyvinvoiva pikkukaveri matkassa. :)

Vielä kaksi viikkoa, huoh! Pakko malttaa odottaa! No tänään lähdetään ystävän, mun lasten ja sen lasten kanssa laivalle, niin ainakin vähän vauhdikkaammin lähtee viikko käyntiin!

Voikaa hyvin heinämassujen kasvattajat! :)

Vaniliini 5+4

Vierailija
74/112 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!:) täällä 29v elämäni ekan plussan saanut.vauvaa emme yrittäneet vaan plussa pääsi yllättämään.pillerit loppuivat joten menkkojakaan ehtinyt tulla ennen plussaa.:) eli lasketusta ajasta ei siis tietoakaan:D haamuplussan tein viikkp sitten perjantai iltana ja la aamuna vahva plussa.oon menosa varhaisultraan koska oon niin neuroottinen ja pessimistinen.en osaa vielä oikein olla onnellinen kun niin monta asiaa voi vielä mennä pieleen:/ onko muita menossa varhaisultraan?:)

Vierailija
75/112 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi viikko ja uudet kujeet. Viikko on nyt meidän perheessä sulateltu plussaa. Tällä hetkellä menossa rv 5.:) Yhdelle kaverille ollaan kerrottu, mutta ei vielä muille (sukulaisille tai ystäville). Lähiviikkoina on tarkoitus kertoa molempien perheille vauvauutisesta.

Itse en ole menossa varsinaiseen varhaisultraan, vaan ensimmäisellä neuvolakäynnillä (rv 9), tehdään ultra samalla käynnillä. Hieman meinaa jännittää jo ja toisaalta tuntuu, että siihen on vielä ihan älyttömän pitkä aika! Vaikka nopeastihan nämä viikot menee.

Vointi on ollut hyvä, mitään erityisiä "oireita" ei ole vielä ollut, pienoista väsymystä ja rintojen arkuutta lukuunottamatta. Olen sormet ristissä, ettei pahoinvointia tulisi, ainakaan kovin pahassa mittakaavassa. Mulla on taipumusta matkapahoinvointiin ja muutenkin voi tulla helposti öklö-olo. Kovasti olen miettinyt sitä, että vaikuttaako tämä pahoinvointiherkkyys myös siihen, että raskauspahoinvointia tulisi helpommin. Mutta eiköhän se selviä lähiviikkojen aikana. Mitä sanotte viisaammat?

Mammavaatteita ei ole tullut vielä ostettua, mutta viime viikolla tuli kierrettyä vaatekaupassa myös mama osasto. Salavihkaa piti hieman vilkuilla ympärille, ettei vaan näy tuttuja kaupassa. :) Myöhemmin kyllä nauratti koko juttu.

t: Masu

Vierailija
76/112 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni oksennusvati varmuuden vuoksi kainalossa, mies sohvalle karkoitettuna. Ihan kamala olo. On kyllä vieläkin.

Onneksi esikoisen voi parkkeerata telkkarin eteen katsomaan muumeja, jotta voi itse maata sohvalla puolikuolleena.

Nyt viikkoja 5+3, odotan kauhulla mihin suuntaan tää tästä vielä kehittyy.

Meillä on neuvola kuun lopussa, en kyllä ole edes tajunnut mitään ultrajuttuja kysellä. Oletin vaan että kyllä se neuvolatäti kertoo sitten mihin pitää soitella :P

Jotenkin ihan outoa, että jotkut katselevat jo äitiysvaatteita. Itse olen sen verran isokokoinen, ettei raskautta luultavasti huomaa kuin tosi myöhään. Tosin kyllä itse huomaan nyt jo tämän turvotuksen. Paino noussut kolme kiloa viikossa, vaikka olen syönyt ihan normaalisti :o

Vierailija
77/112 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen ensimmäinen isänpäiväviikonloppu on nyt takana. Olipas jotenkin jännä kirjoittaa isänpäiväkorttiin "Pikkuveikko, äiti, kisu ja Urho". Jotenkin kai sitä on orientoitunut siihen, että toinenkin lapsi tulisi olemaan poika. Toki tyttökin on aivan yhtä tervetullut, mutta kun itselläni on vain veljiä ja miehellä veli, niin jotenkin tyttö tuntuu vähän hankalasti kuviteltavalta ajatukselta. Eiköhän sitä sitten rakenneultrassa kysytä, jos pieni tahtoo näyttäytyä.

Minä pakkasin äitiyskamppeet juuri vähän aikaa sitten vinttiin, enkä ole uskaltanut sitä laatikkoa vielä sieltä hakea. Mammafarkkuja on kyllä jo ikävä, kun normifarkut kiristelee ja puristee. Jäi vielä esikoista edeltävästä tilasta + 3 kg vyötärölle. Varmaan aika pitkälle pärjään noilla vanhoilla kamppeilla, ehkä ihan loppuviikoille pitää hommata jotain lämpimään ilmaan sopivaa. Esikoinenhan syntyi tammikuussa, ja viimeiset viikot oli kylmää.

Mukavaa, että tänne on tullut paljon porukkaa. Ja eritoten tykkään siitä, että on erilaissa tilanteissa olevia: esikoisten odottajia ja jo monen lapsen äitejä. Erilaiset näkökulmat on rikkaus! Toivottavasti kukaan ei putoa joukosta.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Amppari ja Urho, 5+3

P.S. Tänään soitan neuvolaan ja varaan lopultakin sen ajan...

78/112 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan,

Ompas täällä jo väkeä. Onnea edelleen kaikille plussasta ja onnea odotukselle myös. On kiva huomata, että meitä on täällä moneen junaan. Kokemusten vaihtaminen, yhdessä höyryäminen ja myös huolenaiheiden jakaminen on varmasti antoisaa porukassa, josta löytyy erilaista näkökulmaa.

ON: Viikonloppu meni nopeasti ja rennoin ottein. Pahaolo vaivasi erityisesti aamuisin ja iltaisin. Väsymys oli varsinkin eilen aivan uskomatonta. Rinnat on sivuilta tosi kipeet, turvottaa aivan jäätävän paljon. Mä olen liikkunut tosi paljon; Joka toinen päivä kuntosalilla ja lisäksi vähintään joka toinen päivä on tullut käveltyä hyvä lenkki. Syönytkin olen tosi terveellisesti ja maltillisesti. Paino on grammalleen sama kuin ennen plussaa. Ilman päivittäistä liikkumista ja terveellistä ruokavaliota, kiloja olisi varmasti tullut jo tässä vaiheessa lisää. Olen isokokoinen ja saan muutenkin herkästi kiloja. Tässä raskaudessa haluaisin tehdä saman kuin pikkukakkosen kanssa; Painoa tuli koko raskauden aikana 1,8kg ja synnäriltä lähtiessä vaaka näytti -6,2kg, verrattuna kiloihin ennen plussaamista. Minulla ei siis ole vara ottaa lisäkiloja, toisaalta taas en haluaisi stressata asiasta :/

Varasin varhaisultran ensi viikolle, silloin viikot 6+5. Onkohan tämä liian aikaiseen, mitä mieltä?

Hyvää, vaikkakin sateista, viikkoa kaikille :)

Purple 5+3

Vierailija
79/112 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa taas uusille ja onnea plussasta!

Varasin vihdoin sen varhaisultran, jota olen jo tovin miettinyt. Tuli vaan sellainen tunne, että kyllä on vähän pakko mennä ultraan. Minulla on nyt ollut jotenkin tosi epävarma olo tämän raskauden suhteen, en tiedä miksi. En oikein uskalla iloita, enkä luota siihen, että olen raskaana. Miehellekin puhun koko ajan että "jos olen raskaana..." Ensimmäisessä raskaudessa oli hyvä luotto siihen, että kaikki on hyvin enkä käynyt varhasiultrassa. Tokassa raskaudessa oli epävarmempi olo, kävin gynellä aikaisin lähinnä kovan pahoinvoinnin takia olisiko ollut rv 7 tai 8. Nyt en ole halunnut/uskaltanut raskaudesta kenellekään kertoa vielä, vain yksi kaveri tietää miehen lisäksi. Oireita ei ole kovin paljon, lähinnä hirveä väsymys ja vatsan turvotus, edelleen. En pahoinvointia kaipaa ollenkaan, mutta epävarmuus vaivaa siis. Mutta ensi viikolla ollaan sitten viisaampia :) Onko teillä muilla ollut samantapaisia epävarmuuden ajatuksia?

Mammavaatteita en ole vielä ostanut, vähän hypistellyt kaupassa vaan. Vanhojakin vaatteita on vielä tallessa, mutta kaverilla lainassa. En ole viitsinyt vielä takaisin pyytää, kun en halua vielä raskaudesta kertoa. Mutta pian joudun kyllä kertomaan, koska alkaa housut jo ahdistamaan varsinkin illalla, ei pysty kuin verkkareissa kulkemaan. Matalavyötäröisiä mammafarkkujani lähinnä kaipaan, alussa ne housut, jossa on korkea vatsakappale lähinnä roikkuvat tuossa edessä...

no niin, nyt yritän olla positiivisemmalla mielellä :)

Pahoinvoinnista kärsiville tsempitykset, tiedän kokemuksesta miten karseeta se on! Katsotaan, miten kauan pahoinvointi pysyy täältä poissa...

Voikaahan hyvin ja pitäkää huolta itsestänne!

Sabriina rv 6+0

Vierailija
80/112 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määkään en ole mikään kevyt keijukainen ja mahaa löytyy siis omasta takaa:) juuri olin painonpudotus projektia aloittelemassa kun plussasin.Kauhea turvotus päällä ja näytän jo nyt niinkuin olisin tosi pitkällä..:/

Haluttaisi ostaa pienen pieniä vaatteita ja katsella vaunuja yms mutta en ole vielä uskaltanut.Jos jotain sattuisi niin olisi kurjaa jos olisin ehtinyt ostostella juttuja.varovaisen toiveikkaana siis.jospa varhaisultrassa olisi iloinen yllätys,ehkäpä vauvajutut alkavat sitten realisoitua hiljalleen..:)