Selittäkääpä minulle haukkumanimi "vihervamppi".
Vampilla tarkoitetaan naista, joka vokottelee miehiä. Näin sanoo Kielitoimistokin:
MOT Kielitoimiston sanakirja
vamppi5*B viettelijätär. Elokuvien kovapintainen vamppi.
Onko siis sellainen ihminen, joka haukkuu Vihreän puolueen kannattajia vihervampiksi sitä mieltä, että kyseiset naiset silmäripset räpsyen ja korkokengissä sipsutellen houkuttelee miehiä puoleensa kuin hunajapurkki mehiläisiä?
Ei siinä mitään, sopiihan tuo, kuulostaa melkeinpä kehumiselta....
;-)))
Kommentit (203)
En ole nimittäin ikinä kuullut muuten kuin merkityksessä "miehiä vokotteleva nainen".
t. ei ihan niin kalkkis 80-luvulla syntynyt, ja landeltakin vielä
Persujen sivistystaso ei kykene parempaan, ap. Heitä ei kiinnosta ottaa selvää sanojen merkityksistä. Jos he päättävät, että vamppi tarkoittaa vammaista, se tarkoittaa sitä.
- Tabletti - Halko - Hanuri jne. t. Ei-persu, joka luuli vampin tarkoittavan vammaista, 80-luvulla syntynyt.
Jos et, miksi puutuit hänen kanssaan käymääni sananvaihtoon, etkä maininnut, että tulet siihen sivusta. Sellainen kuuluu hyviin nettitapoihin.
Tuossa sanot kyllä, että kirjoittaja ei tiedä vampin alkuperäistä merkitystä, johon sanoin neuvoksi, että kannattaisi ehkä vähän laajentaa sanavarastoaan vaikkapa kirjallisuudella.
Vamppi EI OLE vanha versio vammaisesta. Itse olen nelikymppinen stadilainen, enkä ole koskaan kuullutkaan sitä käytettävän vammaisen merkityksessä. Alatyyliä se on joka tapauksessa, ja kuten tämäkin ketju todistaa, aika tuoretta alatyyliä vieläpä.
ellei olisi osunut ja uponnut.
Kun näin moni äimistelee, mitä se edes tarkoittaa.
Osuminen ja uppoaminenhan edellyttäisi, että sakki ymmärtäisi, mitä solvauksella tarkoitetaan ja pitäisi sitä loukkaavana ;-D
Jos et, miksi puutuit hänen kanssaan käymääni sananvaihtoon, etkä maininnut, että tulet siihen sivusta. Sellainen kuuluu hyviin nettitapoihin.
Tuossa sanot kyllä, että kirjoittaja ei tiedä vampin alkuperäistä merkitystä, johon sanoin neuvoksi, että kannattaisi ehkä vähän laajentaa sanavarastoaan vaikkapa kirjallisuudella.
Vamppi EI OLE vanha versio vammaisesta. Itse olen nelikymppinen stadilainen, enkä ole koskaan kuullutkaan sitä käytettävän vammaisen merkityksessä. Alatyyliä se on joka tapauksessa, ja kuten tämäkin ketju todistaa, aika tuoretta alatyyliä vieläpä.
Ei vauva-palstalla juurikaan ilmoitella, koska tulee uutena keskusteluun. Jokainen saa kommentoida, miten parhaakseen näkee.
Vamppi on vanha versio vammaisesta. Olen itse yli neljäkymppinen Helsingistä alun perin kotoisin, ja tuota haukkumasanaa nimenomaan käytettiin lapsuudessani. Haukkumasanat nyt yleensäkin ovat alatyylisiä...
Persujen sivistystaso ei kykene parempaan, ap. Heitä ei kiinnosta ottaa selvää sanojen merkityksistä. Jos he päättävät, että vamppi tarkoittaa vammaista, se tarkoittaa sitä.
- Tabletti - Halko - Hanuri jne. t. Ei-persu, joka luuli vampin tarkoittavan vammaista, 80-luvulla syntynyt.
Siis kirjoititko tämän vai et? Jos et, miksi puutuit hänen kanssaan käymääni sananvaihtoon, etkä maininnut, että tulet siihen sivusta. Sellainen kuuluu hyviin nettitapoihin.
Enpä ole ollut tietoinen siitäkään, että julkisessa keskustelussa pitää ilmoittaa, jos menee "yksityiskeskustelun" väliin...?
t. ulkopuolinen ei aiemmin kommentoinut
Jos et, miksi puutuit hänen kanssaan käymääni sananvaihtoon, etkä maininnut, että tulet siihen sivusta. Sellainen kuuluu hyviin nettitapoihin. Tuossa sanot kyllä, että kirjoittaja ei tiedä vampin alkuperäistä merkitystä, johon sanoin neuvoksi, että kannattaisi ehkä vähän laajentaa sanavarastoaan vaikkapa kirjallisuudella. Vamppi EI OLE vanha versio vammaisesta. Itse olen nelikymppinen stadilainen, enkä ole koskaan kuullutkaan sitä käytettävän vammaisen merkityksessä. Alatyyliä se on joka tapauksessa, ja kuten tämäkin ketju todistaa, aika tuoretta alatyyliä vieläpä.
Ei vauva-palstalla juurikaan ilmoitella, koska tulee uutena keskusteluun. Jokainen saa kommentoida, miten parhaakseen näkee. Vamppi on vanha versio vammaisesta. Olen itse yli neljäkymppinen Helsingistä alun perin kotoisin, ja tuota haukkumasanaa nimenomaan käytettiin lapsuudessani. Haukkumasanat nyt yleensäkin ovat alatyylisiä...
Täällä on tapana mainita, että "en ole se, jota kommentoit, mutta" tai sanotaan vaikkapa että "ohiksena kommentoisin, että..."
Joten usko nyt vaan, ja korjaa tapasi.
Vamppia EI ole käytetty Helsingissä haukkumasanana.
Alatyylisiä haukkumasanat ovat ilman muuta, mutta täällä stadissa vammaiset ovat maailman sivu olleet cepareita, kehareita, vammasia jne. Eivät vamppeja.
Vamppi sen sijaan ei ole alatyylinen, koska tarkoittaa viettelijää.
Osuminen ja uppoaminenhan edellyttäisi, että sakki ymmärtäisi, mitä solvauksella tarkoitetaan ja pitäisi sitä loukkaavana ;-D
että vihreiden kannattajat jo myivät itselleen ajatuksen siitä, että vihervamppi tarkoittaisi seksikästä naista, mutta totuus onkin, että sillä tarkoitetaan vammaista.
OT
Siis kirjoititko tämän vai et? Jos et, miksi puutuit hänen kanssaan käymääni sananvaihtoon, etkä maininnut, että tulet siihen sivusta. Sellainen kuuluu hyviin nettitapoihin.
Enpä ole ollut tietoinen siitäkään, että julkisessa keskustelussa pitää ilmoittaa, jos menee "yksityiskeskustelun" väliin...? t. ulkopuolinen ei aiemmin kommentoinut
Täällä on ollut tapana kirjoittaa juurikin vaikka OT tai Ohis tai "en ole se, jolle kommentoit...".
Muussa tapauksessa vierailijat menevät iloisesti sekaisin.
että vihreiden kannattajat jo myivät itselleen ajatuksen siitä, että vihervamppi tarkoittaisi seksikästä naista, mutta totuus onkin, että sillä tarkoitetaan vammaista.
Sulta meni näemmä tämä ketju ihan ohi...
Täällä on tapana mainita, että "en ole se, jota kommentoit, mutta" tai sanotaan vaikkapa että "ohiksena kommentoisin, että..."Joten usko nyt vaan, ja korjaa tapasi.
Vamppia EI ole käytetty Helsingissä haukkumasanana.
Alatyylisiä haukkumasanat ovat ilman muuta, mutta täällä stadissa vammaiset ovat maailman sivu olleet cepareita, kehareita, vammasia jne. Eivät vamppeja.
Vamppi sen sijaan ei ole alatyylinen, koska tarkoittaa viettelijää.
säännöllisesti. Tuo ohis-juttu on tullut tänne vasta äskettäin. Täällä on aina iloisesti kommentoitu ilman sen kummempia selityksiä siitä, kuka on. Tämä ei ole mikään yksityiskeskustelu tai edes mikään nimimerkillinen palsta, vaan anonyymi palsta, jossa voi kommentoida sen kummemmin identifioimatta itseään.
Vamppia on käytetty Helsingissä haukkumasanana. Miten ihmeessä voit väittää, ettei muka ole? Teet itsesi aivan naurettavaksi. Asuin Keski-Helsingissä ja vamppi oli siellä yleinen haukkumasana vammaisille. Lähellämme oli vammaisten palvelukoti, ja he saivat kyllä tuota haukkumasanaa kuulla enemmän kuin tarpeeksi.
Cepari ja kehari ovat ihan selvästi nykyajan haukkumasanoja.
Täällä on ollut tapana kirjoittaa juurikin vaikka OT tai Ohis tai "en ole se, jolle kommentoit...".Muussa tapauksessa vierailijat menevät iloisesti sekaisin.
vaan kommentoidaan ihan miten haluaa. Täällä ei kukaan määräile, miten kommentoidaan.
Minä olen tällainen:
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTfUgqTUEUMuP7qTba…
T. Vihreä
Täällä on ollut tapana kirjoittaa juurikin vaikka OT tai Ohis tai "en ole se, jolle kommentoit...". Muussa tapauksessa vierailijat menevät iloisesti sekaisin.
vaan kommentoidaan ihan miten haluaa. Täällä ei kukaan määräile, miten kommentoidaan.
Jos olet niin saatanan tyhmä - kuten selvästi olet - niin toki voit tehdä mitä itse haluat, ettei vaan kukaan pääse sua neuvomaan... mutta älä sitten ihmettele, jos sinua ei eroteta jonkin keskustelun alkuperäisestä osanottajasta.
Että go ahead, mutta älä itke sitten.
Täällä on tapana mainita, että "en ole se, jota kommentoit, mutta" tai sanotaan vaikkapa että "ohiksena kommentoisin, että..." Joten usko nyt vaan, ja korjaa tapasi. Vamppia EI ole käytetty Helsingissä haukkumasanana. Alatyylisiä haukkumasanat ovat ilman muuta, mutta täällä stadissa vammaiset ovat maailman sivu olleet cepareita, kehareita, vammasia jne. Eivät vamppeja. Vamppi sen sijaan ei ole alatyylinen, koska tarkoittaa viettelijää.
säännöllisesti. Tuo ohis-juttu on tullut tänne vasta äskettäin. Täällä on aina iloisesti kommentoitu ilman sen kummempia selityksiä siitä, kuka on. Tämä ei ole mikään yksityiskeskustelu tai edes mikään nimimerkillinen palsta, vaan anonyymi palsta, jossa voi kommentoida sen kummemmin identifioimatta itseään. Vamppia on käytetty Helsingissä haukkumasanana. Miten ihmeessä voit väittää, ettei muka ole? Teet itsesi aivan naurettavaksi. Asuin Keski-Helsingissä ja vamppi oli siellä yleinen haukkumasana vammaisille. Lähellämme oli vammaisten palvelukoti, ja he saivat kyllä tuota haukkumasanaa kuulla enemmän kuin tarpeeksi. Cepari ja kehari ovat ihan selvästi nykyajan haukkumasanoja.
Kaikkea voi kommentoida, mutta jos et ilmaise, että tulet johonkin keskusteluun kesken kaiken, et voi valittaa, kun sinua ei eroteta alkuperäisestä.
Sinä voit väittää mitä haluat, minä väitän päinvastaista oman kokemukseni perusteella. Cepari ja kehari sen sijaan olivat yleisiä haukkumasanoja jo 80-luvulla.
Että intä nyt sitten siinä ihan rauhassa, mikään yleinen haukkumasana vamppi ei vammais-merkityksessä kumminkaan tämän ketjun perusteella ole, joten...
Jos olet niin saatanan tyhmä - kuten selvästi olet - niin toki voit tehdä mitä itse haluat, ettei vaan kukaan pääse sua neuvomaan... mutta älä sitten ihmettele, jos sinua ei eroteta jonkin keskustelun alkuperäisestä osanottajasta.Että go ahead, mutta älä itke sitten.
Menipä sinulla helposti hermot. Ei ole tapana ihmetellä, jos joku ei erota minua alkuperäisestä osanottajasta, todellakaan... Ei ole tapana itkeä tuollaisia pikkuasioista. Että relax vaan.
Vamppi on vanha versio vammaisesta. Olen itse yli neljäkymppinen Helsingistä alun perin kotoisin, ja tuota haukkumasanaa nimenomaan käytettiin lapsuudessani. Haukkumasanat nyt yleensäkin ovat alatyylisiä...
Ei se ole vanha versio, mutta eipä sillä väliä. Jos kaveriporukassa olette käyttäneet sitä siihen tarkoitukseen, sitten olette. Koko viime vuosisadan sitä on käytetty elokuva-arvosteluissa ja kirjallisuudessa viettelijätär merkityksessä. Kasari elokuvassa Vamppi ja veteraani nimessä ei tosiaankaan millään tavalla yritetty tuoda esille, että Susan Sarandon olisi vammainen.
Alkuperäinen vamppi, Theda Baran wiki sivusto kuvaa hyvin, mistä nimitys on saanut ajat sitten alkunsa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Theda_Bara
Vihervamppi on nätit vihreät viettelijättäret, jotka yrittävät saada muita vihreän aatteen taakse. Jopa eilisten vaalien ykkös ääniharava on joutunut vihervampin pauloihin ja kumonnut tämän vampin kanssa kaksi litraa viiniä. Itsenikin yksi vihervamppi vietteli ja sai minut kannattamaan häntä. Vaikka luulin olevani vampeille immuuni.
Kaikkea voi kommentoida, mutta jos et ilmaise, että tulet johonkin keskusteluun kesken kaiken, et voi valittaa, kun sinua ei eroteta alkuperäisestä.Sinä voit väittää mitä haluat, minä väitän päinvastaista oman kokemukseni perusteella. Cepari ja kehari sen sijaan olivat yleisiä haukkumasanoja jo 80-luvulla.
Että intä nyt sitten siinä ihan rauhassa, mikään yleinen haukkumasana vamppi ei vammais-merkityksessä kumminkaan tämän ketjun perusteella ole, joten...
En missään. Itse olet sen sijaan valittanut tästä asiasta enemmän kuin laki sallii.
Cepari ja kehari eivät olleet 80-luvulla yleisiä haukkumasanoja. Vamppi oli sen sijaan todella yleinen. Itse sinä tämän inttämisen aloitit.
Jos puuttuu johonkin flaidikseen sivusta, on tosiaan järkevää sanoa, että tulee sivusta. Eihän tässä muuten kommentoijia erota, kun kaikki on vaan vierailijoita. Menee ihme sohimiseksi, kun sakki kommentoi, että enhän mä niin sanonut ja toinen vastaa että sanoithan...
Vamppi on selvästi jossain ollut vammaista tarkoittava haukkumasana, mutta jos täällä on stadilaisia, joista osa ei sitä ollenkaan tunne, niin olisi mielenkiintoista tietää, missä päin Helsinkiä sitä on käytetty ja missä ei?
Itse en ole sitä koskaan kuullut käytettävän vammaisen haukkumasanana, ja vähän typerä sana se on, koska kirjakielessä se tarkoittaa niin eri asiaa.
t. ap
Ei se ole vanha versio, mutta eipä sillä väliä. Jos kaveriporukassa olette käyttäneet sitä siihen tarkoitukseen, sitten olette. Koko viime vuosisadan sitä on käytetty elokuva-arvosteluissa ja kirjallisuudessa viettelijätär merkityksessä. Kasari elokuvassa Vamppi ja veteraani nimessä ei tosiaankaan millään tavalla yritetty tuoda esille, että Susan Sarandon olisi vammainen.Alkuperäinen vamppi, Theda Baran wiki sivusto kuvaa hyvin, mistä nimitys on saanut ajat sitten alkunsa. <a href="http://fi.wikipedia.org/wiki/Theda_Bara" alt="http://fi.wikipedia.org/wiki/Theda_Bara">http://fi.wikipedia.org/wiki/Theda_Bara</a>
Vihervamppi on nätit vihreät viettelijättäret, jotka yrittävät saada muita vihreän aatteen taakse. Jopa eilisten vaalien ykkös ääniharava on joutunut vihervampin pauloihin ja kumonnut tämän vampin kanssa kaksi litraa viiniä. Itsenikin yksi vihervamppi vietteli ja sai minut kannattamaan häntä. Vaikka luulin olevani vampeille immuuni.
toki alkuperäinen merkitys on vieläkin vanhempi, mutta kieli elää koko ajan ja saa uusia merkityksiä.
Olet aika naiivi, jos kuvittelet, että perussuomalaisten kannattajat tällä palstalla tarkoittivat vihervampilla kaunista viettelijää, mutta defenssit kullakin.
ellei olisi osunut ja uponnut.