Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkääpä minulle haukkumanimi "vihervamppi".

Vierailija
29.10.2012 |

Vampilla tarkoitetaan naista, joka vokottelee miehiä. Näin sanoo Kielitoimistokin:

MOT Kielitoimiston sanakirja

vamppi5*B viettelijätär. Elokuvien kovapintainen vamppi.

Onko siis sellainen ihminen, joka haukkuu Vihreän puolueen kannattajia vihervampiksi sitä mieltä, että kyseiset naiset silmäripset räpsyen ja korkokengissä sipsutellen houkuttelee miehiä puoleensa kuin hunajapurkki mehiläisiä?

Ei siinä mitään, sopiihan tuo, kuulostaa melkeinpä kehumiselta....

;-)))

Kommentit (203)

Vierailija
41/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ehkä palstan pitäisi tasapuolisuuden vuoksi auttaa persuja keksimään parempi. Persuthan teki asian irvileuoille erittäin helpoksi laittamalla puoleelle nimen joka ihan väistämättä lyhentyy persettä muistuttavaksi, logosta tehtiin sellainen että PeruSS tulee hakematta mieleen ja lisäksi logoon otettiin Ruotsin lipun värit. Siis keksiikö joku vielä jonkin lisätavan tupeksia tässä?

Vierailija
42/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja persu harvemmin sopii yhteen :D. Mutta onhan heissäkin toki nättejä.

http://img827.imageshack.us/img827/6301/perusnainen.jpg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi kutsua paria opettajaa "vampiksi" viitaten vammaisuuteen. Kun niille kerrottiin, että vamppi tarkoittaa viettelijätärtä, kuului vaan tuulen vinkunaa kun ko. info viuhui paksuniskaisten pulipäiden yli. Nämä pulipäät ovat nykyään kaljakuppiloiden luuseris-kantaväestöä ja vihaavat kaikkea heidän omasta pienestä elinpiiristään poikkeavaa, kuten homoja, mamuja, nykytaidetta ja vihreitä. Ja koska argumentaatiokyky on edelleen ala-astetasoista ja aivot alkoholilla marinoidut, vihervamppi tuntuu omasta mielestä tosi nerokkaalta solvaukselta. Ja muita hävettää urpous.

tilannetta, jossa omaan maailmankuvaan täysin sopimaton ja outo tieto pyrkii tyhmän ihmisen tajuntaan. Ei mene jakeluun, ei vaan mene.

Ihan sama tilanne kuin jos yrittää kaataa persun rasistisia "tietoja" faktoilla. Fiiiuuuuuuuuuuuuuuuuuuu-uuuuuuuu.....

Normaaliälyinen ihminen ottaa tiedot ja mielipiteet vastaan, harrastaa lähdekritiikkiä ja tarvittaessa korjaa mielipiteitään.

...kun yritin yhden persututun kanssa käydä ihan älykästä keskustelua homoudesta, tarkoituksenani oikeasti ymmärtää tälläistä hiukan suvaitsevaisuushaastavaakin näkökulmaa, oli vasta-argumentti jokaiseen faktaani: Et sä voi mun mieltä kääntää. Mä en käännä takkiani, vaan pysyn periaatteideni takana.

En kyllä oikein voinut itsekään siinä tilanteessa enää oikein muuta tehdä kuin hyvin suuren sisäisen naamapalmun.

Vierailija
44/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi logoon otettiin Ruotsin lipun värit. Siis keksiikö joku vielä jonkin lisätavan tupeksia tässä?

lainattu Espoolta. Kultaisesta hevosenkengästä tulikin S.

Veikkaan, että Soini on kannattanut Kiekko-Espoota aikanaan ennen kuin nimi muuttui Bluesiksi.

Vierailija
45/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jääkiekkofanituksia tietää. Tämä on just tätä kun ei vaan osata ja valitaan puolueen värit ihan älyttömillä perusteilla kuten Soinin mielijoukkue.

Vierailija
46/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
47/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Vammainen). Olen syntynyt -73 ja hkiläinen. Mun lapsipuolet sanoo "vammanen", eivät vamppi ja ovat 12v ja 14v.

Vierailija
48/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosin vanha jo, syntynyt 1967. Mutta varhaisteinit lapsenikaan eivät käytä vamppia vammaisen synonyymina. Missä päin sellainen käytäntö elää, kysyn ihan mielenkiinnosta.

Vierailija
49/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vamppi olisi yhtä kuin vammainen! Voi ku itseäni olisi ala-asteella haukuttu vampiksi eikä vammaseksi =)

Vierailija
50/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ois vammaiseksi arvannut..

Vierailija
51/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervamppi suomen kielessä:

Vamppi tarkoittaa perinteisesti naista, joka on femme fatale <a href="http://fi.wikipedia.org/wiki/Femme_fatale" alt="http://fi.wikipedia.org/wiki/Femme_fatale">http://fi.wikipedia.org/wiki/Femme_fatale</a&gt;

eli niin sanottu kohtalokas nainen.

Viher taas viittaa voimakkaasti vihreään väriin, joka on tällaisen naisen ulkonäköön liittyvää.

<a href="http://dump.fi/haku/?tags=reaktio&id=117" alt="http://dump.fi/haku/?tags=reaktio&id=117">http://dump.fi/haku/?tags=reaktio&id=117</a&gt;

Jos siis tunnistat olevasi kohtalokas ja kuvan näköinen, miin olet todennäköisesti vihervamppi.

että kuvassa esiintyvä henkilö on varsin miehekäs. Vai onko kyseessä siis transseksuaalinen famme fatale.

Vierailija
52/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman paljon muslimineekereitä.

Kun ne raiskaavat niin ihanasti.

Vierailija
53/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapauksessa enemmän haukkujasta kuin haukkujen kohteesta. Esim. sivistyksen ja kielitaidon puutteen...

Vierailija
54/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi kirjallisuuden lukemista, niin sanojen alkuperäiset merkitykset eivät ole noin kadoksissa.

Tällä hetkellä kahlaan HS:n esikoiskirjailijoiden teoksia. Mitä itselläsi on lukemisena?

Vamppi oli minun lapsuudessani 70-80-luvun vaihteen Helsingissä vammaisten haukkumasana. Tätä faktaa ei mikään sanojen etymologia muuta. Olet varmasti myös tutustunut tässä ketjussa oleviin linkkeihin, joissa kerrotaan vamppi-sanan yhteydestä vammaisuuteen.

Vihervamppi = vihervammainen.

Vierailija
55/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein seksikkääksi vampiksi =). Miau! T. Vihreä

Vierailija
56/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi kirjallisuuden lukemista, niin sanojen alkuperäiset merkitykset eivät ole noin kadoksissa.

Tällä hetkellä kahlaan HS:n esikoiskirjailijoiden teoksia. Mitä itselläsi on lukemisena? Vamppi oli minun lapsuudessani 70-80-luvun vaihteen Helsingissä vammaisten haukkumasana. Tätä faktaa ei mikään sanojen etymologia muuta. Olet varmasti myös tutustunut tässä ketjussa oleviin linkkeihin, joissa kerrotaan vamppi-sanan yhteydestä vammaisuuteen. Vihervamppi = vihervammainen.

Jos yhtään olet kirjoja lukenut - oikeasti - tiedät, mitä vamppi oikeasti tarkoittaa. Joku Kontulan 12-vuotiaiden uusmerkitys on eri asia. Joka sanastahan sellaisia melkein jo on, uusmerkityksiä.

Pointti oli, että ennen kuin alkaa haukkua jotakuta, kannattaa miettiä, mitä sana oikeasti tarkoittaa, mm. kirjakielellä.

Ja sähän itse sanoit, että et ole IKINÄ kuullutkaan, että se tarkoittaa viettelijätärtä.

Vierailija
57/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapauksessa enemmän haukkujasta kuin haukkujen kohteesta. Esim. sivistyksen ja kielitaidon puutteen...

Vierailija
58/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sähän itse sanoit, että et ole IKINÄ kuullutkaan, että se tarkoittaa viettelijätärtä.

Vierailija
59/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään olet kirjoja lukenut - oikeasti - tiedät, mitä vamppi oikeasti tarkoittaa. Joku Kontulan 12-vuotiaiden uusmerkitys on eri asia. Joka sanastahan sellaisia melkein jo on, uusmerkityksiä.

Pointti oli, että ennen kuin alkaa haukkua jotakuta, kannattaa miettiä, mitä sana oikeasti tarkoittaa, mm. kirjakielellä.

Kyseessä on yli 30 vuotta vanha haukkumanimi, mahdollisesti enemmänkin. Toki tiedän, mitä vamppi tarkoittaa, enkä ole kirjoittanut, etten olisi ikinä kuullutkaan, että se tarkoittaa viettelijätärtä, vaan että opin tämän sanan merkityksen nuoruudessani, ehkä 12-13-vuotiaana.

Haukkumasanat eivät noudata mitään kirjakieltä, vaan ne perustuvat ihan muihin sääntöihin. Esim. seksuaalisesti kokemattoman naista voidaan haukkua huoraksi.

Vierailija
60/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä vihervampin tausta on, mutta haukkumasanana se on just yhtä surkee kuin persut yleensäkin. Että sinänsä sopii kuin nyrkki silmään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän