Vähävaraiset: minkä asian jouduit tänään jättämään tekemättä, kun ei ollut varaa?
Itse jouduin syömään hernekeittoa, kun ei ollut varaa ostaa muuta ruokaa.
Kommentit (32)
En mitään. Kaupasta hain mansikoita, banaaneja ja pähkinöitä kun niitä puuttui. Kuussa käteen 1100 e, säätössä pari tonttua, ei muuta omaisuutta.
Mun piti ostaa 70cm mustaa loimusamettia, oisin tehnyt siitä juhlapaidan. Se ois maksanut noin vitosen. Mutta ei ollutkaan rahaa.
Ei ollut varaa kuin yhteen litran viinapulloon ja tupakka askiin, yleensä osta pari litraa ja pari askia.
Ostamatta lapselle hänen mieleistään välipalaa ja tarjoamaan halvempaa, ei niin mieluista, vaihtoehtoa. Lähipäivinä saamme rahaa taas. Toivottavasti tänään tekemistäni työhakemuksista edes yksi poikii lisämahdollisuuksia elämäämme.
Siirsin sukkien ostamisen perjantaille, jolloin palkka tulee.
Varasin thaimaan lennot marraskuulle. Business olisi ollut 3400e mutta päätin mennä karvalakkiluokassa 719e. Pääsee kohtuu tuntipalkoille. Noh luultavasti otan premium economy upgraden jotta saan paremman paikan ja ilmaiset juomat.
Mulla on tilillä 90 senttiä. Noin viikon päästä tulee rahaa. Syön kaapeista jämiä...pastaa, hapankorppuja, riisiä, puuroa, kananmunia...Eli väliin jäi...no ruokakaupassakäynti. Olisi ihana saada hedelmiä ja jotain muuta tuoretta. Olisi ollut ihana käydä myös torilla kahvilla, taitaa olla vika aurinkoinen päivä pitkään aikaan. Tsemppiä kaikille joilla tiukkaa myös.
Tänään itse asiassa ostin aika paljon varastoon, kävin sekä apteekissa että kaupassa, vaikka hirvitti. Samaa muuten suosittelen muillekin, koska maailmantilanne voi koska vaan tehdä yllätyksiä, nostaa hintoja tai vaikuttaa saatavuuteen.
Jotain jätin kuitenkin ostamatta, koska kokonaishinta alkoi jo nousta niin paljon.
Joudun taas olemaan ilman lääkkeitä ensi maanantaihin. Myös jääkaappi ja pakastin on tyhjät. Onneksi on edes teetä ja muutama nuudelipaketti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tilillä 90 senttiä. Noin viikon päästä tulee rahaa. Syön kaapeista jämiä...pastaa, hapankorppuja, riisiä, puuroa, kananmunia...Eli väliin jäi...no ruokakaupassakäynti. Olisi ihana saada hedelmiä ja jotain muuta tuoretta. Olisi ollut ihana käydä myös torilla kahvilla, taitaa olla vika aurinkoinen päivä pitkään aikaan. Tsemppiä kaikille joilla tiukkaa myös.
Nyt kai on sitrushedelmät tarjouksessa, esim. kilo verigreippejä lähikaupassa oli euron.
Köyhyys on jatkuvasti kimpussa. Ei varaa sähköautoon vaan vain tavalliseen ja veneilyharrastuskin taitaa jäädä saavuttamatta. Hukkaan heitetty elämä, mitä kouluttauduin humanistiksi.
Työpaikkaravintolasta en haluu luopua. Personal trainerkin maksaa niin ja
H-tisti 400/kk, mutta omaa terveyttä tarvii ajatella. Piano tunnit onneksi on halvempia, on kivaa että köyhäkin voi harrastaa jotain eikä vaan diplomi-insinöörit.
Meiltä ( yhden lapsen yh perhe) on leikattu noin satanen tuista tällä hallituskaudella. Se tuntuu. Meillä oli sitä ennen noin satasen viikkobudjetti. Siitä ruuat, vaatteet, hygieniatuotteet ja kaikki muut pakolliset. Leikkaus vei yhden viikon rahat. Se on ollut ihan katastrofi. Nytkin kun pitää löytää raha ensin syksyn ja sitten talven kausivaatteisiin. Se satanen olisi elintärkeä. Ollaan ajautumassa tilanteeseen, ettei ole varaa ostaa edes lapselle ( käytettyä) fillaria jolla opetella ajamaan.
Vierailija kirjoitti:
Joudun taas olemaan ilman lääkkeitä ensi maanantaihin. Myös jääkaappi ja pakastin on tyhjät. Onneksi on edes teetä ja muutama nuudelipaketti.
Katopa nuudelin kilohintaa.
Jouduin jättämään maailmanympäripurjehduksen väliin. Kyllä ketuttaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katopa nuudelin kilohintaa.
Nuo mitä mulla on, on tosi vanhoja. Jos se lohduttaisi sua edes vähän.
Piti valita hoitaako tässä kuussa kissan vai koiran hampaat.
En erityisesti tänään miätän erikoista, mutta olen joutunut olemaan yli 10 vuotta käymättä hammaslääkärissä, kun ei ole varaa. Tuskin on loppuikänä.