Voi miehen kakara minkä teki!!! Nyt jos saan keskenmenon, en
suostu tota pentua tapaamaan enää ikinä! Pelottaa aivan sairaasti ollaan pitkään ja hartaasti toivottu ja yritetty yhteistä vauvaa ja nyt vihdoin olen raskaana rv 17. Miehellä edellisestä vaikeasta suhteesta 8-vuotias, jolla käytösongelmaa jne vaikka muille jakaa. Sen joka toinen v-loppu meillä viettää, ja oon viimeseen asti koittanu jaksaa ymmärtää ja olla kiva, vaikka ipana on mulle tosi kamala, ja etenkin nyt kun on mustis tulevasta vauvasta.
NIIIN asiaan,tänään muka leikki jotain hiivatin kilipukkia/pässiä, ja ihan yllättäen ilman mitään ennakkovaroitusta juoksee suoraan mua päin ja iskee päällä suoraan mahaan!! "Mä vaan puskin vähän.."
Sattui aivan sairaasti ja tuli paha olo, maha on nyt kauhean kipeä ja jotenkin omituisen tuntuinen yhä, vaikka tästä on jo useempi tunti aikaa. Voiko tollasesta tulla keskenmeno??! Pitäskö mennä sairaalaan näytille? Pelottaa ja suututtaa aivan kamalasti!
Kommentit (362)
Teille jotka väitätte ettei istukka voi irrota nuilla viikoilla iskusta haluan kertoa oman tarinan.
Minulla oli rv16 kun odotin toista lastani, esikoinen oli 2v ja pyöri sylissäni kun istuttiin sohvalla, yhtäkkiä esikoinen pomppasi mahani päälle, mahaan sattui mutta ajattelin ettei mitään vahinkoa käynyt. Noin puolen tunnin sisällä alkoi kuitenkin tulla supistuksia.
Meiltä oli päivystykseen matkaa 100km, joten kun pääsin päivystykseen oli aikaa kulunut jo melkein kaksi tuntia vatsaan kohdistuneesta iskusta.
Verta aloin vuotaa vasta sairaalassa.Ultrassa todettiin vauvan olevan elossa mutta istukan reunaan oli tullut 5cm pitkä repeämä, repeämän päälle alkoi muodostua hematooma. Koska vauva oli elossa ei voinut tehdä muuta kuin odottaa että luonto tekee tehtävänsä. Jäin osastolle yöksi ja aamulla ultrassa vauva oli edelleen elossa mutta hematooma istukan päällä oli iso, paljon isompi kuin vauva. Lääkäri ei antanut toiveita raskauden jatkumiselle, pääsin kotiin odottamaan keskenmenoa ja seuraavan ajan ultraan parin päivän päähän.
Kävin ultrassa usein aina tilanne oli sama vauva oli hengissä mutta riski keskenmenoon, sikiön kuolemaan tai ennenaikaiseen syntymään oli iso.
Hematoomasta vuosi verta kolme kuukautta, vauva kasvoi ja raskaus jatkui. Poika syntyi lähes täysi aikaisena mutta ei ilman vaurioita.Minun tarinani on erilainen koska minun lapseni jäi eloon, vaikka lääkärit sanoivat moneen kertaan että istukan repeämissä vavalla ei ole juuri mitään mahdollisuuksia selvitä. Tulipa minullekin kerrasta selväksi että pienilläkin viikoilla voi istukka vahingoittua melko pienestäkin iskusta.
että itselläni kävely kaidetta päin ihan normaalia vauhtia sai aikaan kalvoihin reiän+ ison hematooman, ja keskenmenoriskin koko loppuraskaudeksi.
En usko että olisi tarvittu juurikaan kovempaa vauhtia, että vedet olisi menneet kokonaan.
Tuolloin oli rv 16 käynnissä. Mulla lapsi syntyi terveenä, mutta keskosena.
Miten pitkän vauhdin tää lapsi otti?
äitipuolihirviöllä ois kun roikkua av:lla. Luojan kiitos sain lääkäriltä diapam-reseptin, niiden "voimalla" sitä kummasti kestää päivästä toiseen kun ei vaihtoehtoja ole. Graduni ei etene, eikä vauvan huoneen maalamisellakaan jostain syytsä ole enää yhtään kiire. Joten vaan olen ja lojun, enimmäkseen netissä. Kysymykseesi.. Sori,mut en osaa vastata miten pitkän vauhdin lapsi otti. Olin itse kotimme avokeittiössä (siis yhdistetty olohuone, jonka suunnasta lapsi ryntäsi)nojailemassa selkä työtasoa vasten, puhuin puhelimeen (kännykkä kädesä) ja toisella kädellä kiskoin huonekasvista nuutuneita lehtiä irti. Eli huomioni oli täysin muualla, en ajoissa huomannut/ tajunnut rekisteröidä lapsen "hyökkäystä" ollenkaan, ennenkuin oli liian myöhäistä ja lysähdin iskun ja kivun voimasta maahan. ap
kuulostaisi ihankun lapsi olisi tahalleen halunnut satuttaa sua ja vauvaa :( tiesi varmaan että sulla on vauva mahassa ja teki noin. aika kauheeta :(
ois ollut peittääkään, olen niin pienikokoinen (lyhyt ja tosi laiha) että maha näkyi todella selvästi jo. Yritin saada veljeä innostumaan vauvasta selittämällä kaikkea, miten onnekas mun vauva on, kun saa just hänet isosisaruksekseen, miten oisin tosi kiiitollinen jos hän auttais mua vauvan kans, miten pikkusisarus varmasti haluis oppia piirtämään just yhtä hyvin kuin isoveli jne..No, hän ilmoitti kyllä heti ettei halua pikkusisarusta ja että potkii sen hengiltä tai vähintään tukehduttaa. No, mä tietysti suljin mieleni kaikilta pahoilta kommenteilta ja ajattelin, että kyllä hän sopeutuu, kunhan saa rakkautta ja huomiota kuten ennenkin (sitä ei ole puuttunut!)
Pahinta oli tän episodin jälkeen, kuten jo kerroin, se, ettei lapsi ollut yhtään pahoillaan tai säikähtänyt, vaikka itkin kivusta ja isänsä huusi että voi olla vaarallista vauvalle. Tiesi siis todellakin , että mulla on vauva mahassa.
ap
Tämä on kamalan surullinen juttu! Olen tehnyt töitä lastenpsykiatrisen osaston ja polin lasten kanssa ja mielestäni tämä 8-vuotia tarvitsee kipeästi apua. Persoonallisuudenkehitys vaikuttaa häiriintyneltä.
En itse pystyisi tätä miehesi lasta varmaankaan tilanteessasi enää kohtaamaan, saati ottamaan kotiini.
Voimia Sinulle valtavaan suruusi!
Tämä on kamalan surullinen juttu! Olen tehnyt töitä lastenpsykiatrisen osaston ja polin lasten kanssa ja mielestäni tämä 8-vuotia tarvitsee kipeästi apua. Persoonallisuudenkehitys vaikuttaa häiriintyneltä. En itse pystyisi tätä miehesi lasta varmaankaan tilanteessasi enää kohtaamaan, saati ottamaan kotiini. Voimia Sinulle valtavaan suruusi!
Mun oma , ainoa toiveammatti, jota kohti opiskelen, on lasten psykologi. Näiden opintojen myötä tiedän ja tajuan kyllä jo yhtä ja toista, kuitenkin käytäntö niin sanotusti pissi päin näköä ;( ap
Tämä on kamalan surullinen juttu! Olen tehnyt töitä lastenpsykiatrisen osaston ja polin lasten kanssa ja mielestäni tämä 8-vuotia tarvitsee kipeästi apua. Persoonallisuudenkehitys vaikuttaa häiriintyneltä. En itse pystyisi tätä miehesi lasta varmaankaan tilanteessasi enää kohtaamaan, saati ottamaan kotiini. Voimia Sinulle valtavaan suruusi!
Mun oma , ainoa toiveammatti, jota kohti opiskelen, on lasten psykologi. Näiden opintojen myötä tiedän ja tajuan kyllä jo yhtä ja toista, kuitenkin käytäntö niin sanotusti pissi päin näköä ;( ap
Kertakaikkiaan kaikki ei voi tapahtua yhdelle ja samalle ihmiselle.
Kertakaikkiaan kaikki ei voi tapahtua yhdelle ja samalle ihmiselle.
Muutoin elämässäni kaikki oli hyvin. Lapseni siis sikiöni oli tyttö. Miks sitä niin usen kysytte? Mut vahingoniloanne lisätäksenne voin sanoa vielä, että just tyttöä mä niin kovin toivoinkin.
ap
Hyvästelittekö tyttärenne, saatteko haudata hänet?
Jos tämä juttu pitää paikkaansa niin pahoittelen kovasti ap:n tilannetta. Mutta kuka hullu jatkaa suhdetta miehen kanssa joka HYLKÄÄ OMAN LAPSENSA. Siitä sitten vaan tekemään yhteistä lasta. Ap voi sitten muutaman vuoden päästä tulla kertomaan kuinka mies hylkäsi teidät. Omaa lastaan ei hylätä vaikka mikä olisi.
Hengitä syvään. Ei kukaan vittuile. Sinun aloitusviestisi vaikuttaa kyllä todella hormonipitoiselta, siihen ihmiset reagoivat. Ei ne vauvat masuun noin vain kuole. Tottakai isoveli kauhukakara kokeilee rajojaan, ja on loukannut sinua, mutta mieti nyt asiaa järjen kanssa - sinä olet aikuinen ihminen ja tuo pieni pässinpää on lapsi, jolla on selkeästi paha olla koska asiat menevät hänelle liian lujaa. Puhu hänelle ystävällisesti ja rohkaisevasti siitä että nyt kun vauva kasvaa masussa, masuun ei saa tökkiä. Onneksi teillä on vielä aikaa käsitellä tulevaa pikkusisarusta perheen kesken, että isoveli osaa sitten ottaa tulokkaan arvoisellan tavalla vastaan.
Hengitä syvään. Ei kukaan vittuile. Sinun aloitusviestisi vaikuttaa kyllä todella hormonipitoiselta, siihen ihmiset reagoivat. Ei ne vauvat masuun noin vain kuole. Tottakai isoveli kauhukakara kokeilee rajojaan, ja on loukannut sinua, mutta mieti nyt asiaa järjen kanssa - sinä olet aikuinen ihminen ja tuo pieni pässinpää on lapsi, jolla on selkeästi paha olla koska asiat menevät hänelle liian lujaa. Puhu hänelle ystävällisesti ja rohkaisevasti siitä että nyt kun vauva kasvaa masussa, masuun ei saa tökkiä. Onneksi teillä on vielä aikaa käsitellä tulevaa pikkusisarusta perheen kesken, että isoveli osaa sitten ottaa tulokkaan arvoisellan tavalla vastaan.
Turha enää jauhaa tätä liipalaapaa..
Mitä tapahtuu, jos istukka irtoaa? Kova verenvuoto välittömästi... ei monen tunnin kuluttua.
Mitä tapahtuu, jos istukka irtoaa? Kova verenvuoto välittömästi... ei monen tunnin kuluttua.
Mutta voi irrota vasta vähän myöhemminkin, vaikkapa jos verenvuoto alkaa istukan alta eikä reunasta.
Ap, otan osaa. En sinuna enää tapaisi lasta.
Mutta voi irrota vasta vähän myöhemminkin, vaikkapa jos verenvuoto alkaa istukan alta eikä reunasta.
Ap, otan osaa. En sinuna enää tapaisi lasta.
Kannattaa tosiaan kääriä pressuun ja muovipussiin kun on NIIN kamala. Jos tämä on totta ja joku tunnistaa tapauksen niin 8- vuotiaan äidin tulisi ehdottomasti tietää ja estää lasta tapaamasta isäänsä muuten kuin valvotusti, lapsen henki on nyt ehdottomasti vaarassa.
Millähän lailla?
Voisi olla kyllä ihan hyvä että lapsi on vain äitinsä kanssa eikä enää kyläilisi isällään koska ei osaa käyttäytyä eikä isä osaa pitää kuria.
Toivotan AP:lle ja miehelleen hyvää jatkoa ja monta lasta!
mutta en usko tarinasta sanaakaan.
Olen äidinkielen tutkija, ja suuri osa vastauksista on selkeästi saman henkilön, eli alkuperäisen viestin aloittajan kirjoittama.
Tekstin kirjoitustavasta ja sävyistä selviää, että ap on kirjoittanut itselleen tukevia vastauksia, mutta myös "syyttäviä". Kenties saadakseen ketjun nostettua taas ylös.
Palstalla on useita aloittajia, jotka toimivat samalla tavalla. Ei suurta harrastuneisuutta tarvita, että erottaa samantyylisen kirjoitustavan.
Mutta viihdykkeeksihän tämä palsta onkin tarkoitettu, vai mitä?
Olisi kiintoisaa tietää miten isä valitsee, ottaako eron vaimostaan vai hylkääkö lapsensa?
mutta en usko tarinasta sanaakaan.
Olen äidinkielen tutkija, ja suuri osa vastauksista on selkeästi saman henkilön, eli alkuperäisen viestin aloittajan kirjoittama.
Tekstin kirjoitustavasta ja sävyistä selviää, että ap on kirjoittanut itselleen tukevia vastauksia, mutta myös "syyttäviä". Kenties saadakseen ketjun nostettua taas ylös.
Palstalla on useita aloittajia, jotka toimivat samalla tavalla. Ei suurta harrastuneisuutta tarvita, että erottaa samantyylisen kirjoitustavan.
Mutta viihdykkeeksihän tämä palsta onkin tarkoitettu, vai mitä?
huomasin saman. Silmiinpistävän paljon sekopäistä sakkia. Liikaa yhteen ketjuun.
kuulostaisi ihankun lapsi olisi tahalleen halunnut satuttaa sua ja vauvaa :( tiesi varmaan että sulla on vauva mahassa ja teki noin. aika kauheeta :(