Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi miehen kakara minkä teki!!! Nyt jos saan keskenmenon, en

Vierailija
13.10.2012 |

suostu tota pentua tapaamaan enää ikinä! Pelottaa aivan sairaasti ollaan pitkään ja hartaasti toivottu ja yritetty yhteistä vauvaa ja nyt vihdoin olen raskaana rv 17. Miehellä edellisestä vaikeasta suhteesta 8-vuotias, jolla käytösongelmaa jne vaikka muille jakaa. Sen joka toinen v-loppu meillä viettää, ja oon viimeseen asti koittanu jaksaa ymmärtää ja olla kiva, vaikka ipana on mulle tosi kamala, ja etenkin nyt kun on mustis tulevasta vauvasta.

NIIIN asiaan,tänään muka leikki jotain hiivatin kilipukkia/pässiä, ja ihan yllättäen ilman mitään ennakkovaroitusta juoksee suoraan mua päin ja iskee päällä suoraan mahaan!! "Mä vaan puskin vähän.."

Sattui aivan sairaasti ja tuli paha olo, maha on nyt kauhean kipeä ja jotenkin omituisen tuntuinen yhä, vaikka tästä on jo useempi tunti aikaa. Voiko tollasesta tulla keskenmeno??! Pitäskö mennä sairaalaan näytille? Pelottaa ja suututtaa aivan kamalasti!

Kommentit (362)

Vierailija
81/362 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ap:n tarinassa on sellaisia omituisuuksia, että ainakaan itse en usko tarinan olevan tosi. 1. Kuka kirjoittelisi pitkän aloitusviestin ja useampia muitakin viestejä AV:lle eikä painuisi täyttä vauhtia lääkäriin, jos kivut tosiaan olisivat kamalat (näinhän ap tuossa joitain viestejä sitten kirjoitti)? 2. Kuka lasta kauan yrittänyt jäisi kotiin arpomaan, oliko iskusta vaaraa vaiko ei? 3. Tuollainen istukan irtoaminen ei ole ihan mikään pikkujuttu, vaan se vaatii pidenpää toipumisaikaa. Ap oli kuitenkin takaisin täällä kirjoittelemassa heti parin päivän jälkeen. 4. Kuka tuollaisen suuren murheen juuri kokenut tulisi samantien sairaalasta palattuaan kirjoittelemaan asiasta AV:lle * * * * * Pienikin istukan repeämä aiheuttaa yleensä kovaa verenvuotoa. Se, että ap:n mukaan hänellä tuota vuotoa ei ollut ollenkaan ennen sairaalaan pääsyä (siis useaan tuntiin), vaikka istukka irtosi, tekee hänen tarinastaan TODELLA epäuskottavan - siis noiden yllä mainitsemieni seikkojen lisäksi.

liittyisi muka aina välitön verenvuoto - näin EI todellakaan ole!!!! Tarkistakaa faktanne, ennen kuin niitä tänne kirjoitatte. Musta on todella todella huolestuttavaa, että täällä annetaan tällanen käsitys, että iskuja voi tulla raskausmahaan ja kaikki on ok niin kauan jos ei verta tule - asia EI ole niin.

Ja se, etä joku muu toimii eri tavalla kuin JUURI SINÄ vastaavassa tilanteessa toimisit (mitä muuten et voi tietää, ennen kuin vastaavaan tilanteeseen joudut!), ei aseta kenenkään muun "tarinaa" millään muotoa kyseenalaiseksi, sori vaan.

-lääkäri-

Vierailija
82/362 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ap:n tarinassa on sellaisia omituisuuksia, että ainakaan itse en usko tarinan olevan tosi. 1. Kuka kirjoittelisi pitkän aloitusviestin ja useampia muitakin viestejä AV:lle eikä painuisi täyttä vauhtia lääkäriin, jos kivut tosiaan olisivat kamalat (näinhän ap tuossa joitain viestejä sitten kirjoitti)? 2. Kuka lasta kauan yrittänyt jäisi kotiin arpomaan, oliko iskusta vaaraa vaiko ei? 3. Tuollainen istukan irtoaminen ei ole ihan mikään pikkujuttu, vaan se vaatii pidenpää toipumisaikaa. Ap oli kuitenkin takaisin täällä kirjoittelemassa heti parin päivän jälkeen. 4. Kuka tuollaisen suuren murheen juuri kokenut tulisi samantien sairaalasta palattuaan kirjoittelemaan asiasta AV:lle * * * * * Pienikin istukan repeämä aiheuttaa yleensä kovaa verenvuotoa. Se, että ap:n mukaan hänellä tuota vuotoa ei ollut ollenkaan ennen sairaalaan pääsyä (siis useaan tuntiin), vaikka istukka irtosi, tekee hänen tarinastaan TODELLA epäuskottavan - siis noiden yllä mainitsemieni seikkojen lisäksi.

Tuo taas on todella vaarallista, että täällä kuulutatte totuutena, että istukan repeämiseen liittyisi muka aina välitön verenvuoto - näin EI todellakaan ole!!!! Tarkistakaa faktanne, ennen kuin niitä tänne kirjoitatte. Musta on todella todella huolestuttavaa, että täällä annetaan tällanen käsitys, että iskuja voi tulla raskausmahaan ja kaikki on ok niin kauan jos ei verta tule - asia EI ole niin.

Ja se, etä joku muu toimii eri tavalla kuin JUURI SINÄ vastaavassa tilanteessa toimisit (mitä muuten et voi tietää, ennen kuin vastaavaan tilanteeseen joudut!), ei aseta kenenkään muun "tarinaa" millään muotoa kyseenalaiseksi, sori vaan.

-lääkäri-

Minähän siis kirjoitin:

"Pienikin istukan repeämä aiheuttaa yleensä kovaa verenvuotoa."

Toistetaan vielä pienellä korostuksella, jos lääkäri sitten näkisi paremmin:

"Pienikin istukan repeämä aiheuttaa YLEENSÄ kovaa verenvuotoa."

Missään kohdassa, lääkäri hyvä, en siis kirjoittanut, anteeksi kuuluttanut, että istukan repeämiseen liittyisi AINA välitön verenvuoto.

Missään välissä en myöskään ole väittänyt, että raskausmahaan kohdistuvat iskut olisivat ok nin kauan kun verta ei tule. Viestissäni päinvastoin ihmettelin, kuinka kukaan jäisi kotiin pohtimaan, olisiko syytä mennä tarkastettavaksi vaiko ei jos kerran isku oli sattunut pahasti ja vielä useampi tunti sen jälkeen kivut olisivat kovat.

Lääkäri (vai olisikohan kyseessä "lääkäri?) antoi nyt kyllä valitettavasti todella huonon kuvan luetun ymmärtämisestään. Toivottavasti kuullun ymmärtäminen sujuu paremmin, jotta potilaiden hoitotilanteesa ei tule tehtyä virheitä siksi, että toimii sen perusteella mitä luulee kuulevansa eikä sen perusteella mitä potilas oikeasti sanoo ;)

p.s. Voin vannoa, että jos joskus joutuisin vastaavaan tilanteeseen (eli siis pelkäisin keskenmenoa vatsaan kohdistuneen iskun seurauksena) AV-palstalle kirjoittelu ei tulisi kaiken hädän keskellä mieleenikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/362 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita reilun puolen tunnin ajan kunnon av-mamman tapaan. Vasta sitten lähti taksilla päivystykseen. Oikeesti jos olisin ap:n tilalla niin olisin lähtenyt heti kun kipuja alkoi tulla, enkä vaan rauhassa haukkunut muita palstalla. Siksi tää on hitusen epäuskottavaa juttua.

Kauheita kipuja oli samoin hätä ja paha mieli, mutta sairaalaan ei päässyt useampaan tuntiin, palstailu oli tärkeämpää.

Porvoossa kai näitä tapahtuu, ei muualla...

Vierailija
84/362 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran et tarkoittanut noita seikkoja tosissasi vaan tiedät että ne ovat mahdollisia, miksi väität sitten juttua valheeksi?

Kuten lääkärikin sanoi, vaikka sinä et toimisi kuten ap, se ei kerro sitä, että juttu olisi valhetta.

Vierailija
85/362 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita reilun puolen tunnin ajan kunnon av-mamman tapaan. Vasta sitten lähti taksilla päivystykseen. Oikeesti jos olisin ap:n tilalla niin olisin lähtenyt heti kun kipuja alkoi tulla, enkä vaan rauhassa haukkunut muita palstalla. Siksi tää on hitusen epäuskottavaa juttua.

Kauheita kipuja oli samoin hätä ja paha mieli, mutta sairaalaan ei päässyt useampaan tuntiin, palstailu oli tärkeämpää.

Onko omituista todellakin, että ihminen ei heti juokse sairaalaan vaan vaikka itse ensin seuraa miten tilanne kehittyy?

Minä seuraan aina ensin vähän aikaa, ihan siksikin koska ei ne siellä lääkärissä ota vastaan jos ei ole pidempään jo oireet jatkunut.

Kokemusta on.

Vierailija
86/362 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran et tarkoittanut noita seikkoja tosissasi vaan tiedät että ne ovat mahdollisia, miksi väität sitten juttua valheeksi?

Kuten lääkärikin sanoi, vaikka sinä et toimisi kuten ap, se ei kerro sitä, että juttu olisi valhetta.

Ei, en sanonut. Sanoin kyllä, että noiden listaamieni asioiden vuoksi, _henkilökohtaisesti_ en usko hänen kertomaansa. Siinä on ts. _minun_mielestäni_ liikaa epäuskottavilta vaikuttavia tekijöitä.

Usko sinä vain rauhassa, mitä haluat. Se, että on mahdollista että joku todella saattaisi toimia ap. kuvailemassa tilanteessa noin käsittämättömällä tavalla (_minun_mielestäni_), ei kuitenkaan saa minua uskomaan tuohon tarinaan yhtään sen enempää.

Vierailija
87/362 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko omituista todellakin, että ihminen ei heti juokse sairaalaan vaan vaikka itse ensin seuraa miten tilanne kehittyy?

Minä seuraan aina ensin vähän aikaa, ihan siksikin koska ei ne siellä lääkärissä ota vastaan jos ei ole pidempään jo oireet jatkunut.

Kokemusta on.

Kyllä minusta on omituista, jos ihminen kovissa kivuissa ja peloissaan vaan pohtii kotona, mitä pitäisi tehdä.

Itse kaaduttuani viime raskaudessani, soitin välittömästi päivystykseen. Koska kipuja oli, kehoittivat tulemaan samantien tarkastettavaksi.

Vierailija
88/362 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on.

Kyllä minusta on omituista, jos ihminen kovissa kivuissa ja peloissaan vaan pohtii kotona, mitä pitäisi tehdä.

Itse kaaduttuani viime raskaudessani, soitin välittömästi päivystykseen. Koska kipuja oli, kehoittivat tulemaan samantien tarkastettavaksi.

Opippa sinäkin jo pikkuhiljaa, että vaikka sinä et tee jotakin, se ei tarkoita etteikö joku muu tekisi niin.

Vierailija
89/362 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en sanonut. Sanoin kyllä, että noiden listaamieni asioiden vuoksi, _henkilökohtaisesti_ en usko hänen kertomaansa. Siinä on ts. _minun_mielestäni_ liikaa epäuskottavilta vaikuttavia tekijöitä.

Usko sinä vain rauhassa, mitä haluat. Se, että on mahdollista että joku todella saattaisi toimia ap. kuvailemassa tilanteessa noin käsittämättömällä tavalla (_minun_mielestäni_), ei kuitenkaan saa minua uskomaan tuohon tarinaan yhtään sen enempää.

Vierailija
90/362 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle kannattaa selittää mikä on sallittua ja mikä ei ennen leikin alkua! Ei hän voi tietää mikäli ei kerro. Sikiö on kyllä aika suojassa siellä kohdussa. ja tosiaan... istukan riski pieni!!

Nyt siis rauhoitut ja korjaat asenteesi, lapset vaistoaa hyvin herkästi ja käyttäytyvät sen mukaisesti! Mieti hetki lapsenomaisesti jotta pystyt ymmärtämään, äläkä ole ylisuojelevainen hormoonihirmu!

Vierailija
91/362 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita reilun puolen tunnin ajan kunnon av-mamman tapaan. Vasta sitten lähti taksilla päivystykseen. Oikeesti jos olisin ap:n tilalla niin olisin lähtenyt heti kun kipuja alkoi tulla, enkä vaan rauhassa haukkunut muita palstalla. Siksi tää on hitusen epäuskottavaa juttua. Kauheita kipuja oli samoin hätä ja paha mieli, mutta sairaalaan ei päässyt useampaan tuntiin, palstailu oli tärkeämpää. Porvoossa kai näitä tapahtuu, ei muualla...

Oikeesti niin sairaita vastauksia sai joiltakin hulluilta, että pahaa teki lukea =(

Vierailija
92/362 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä idiootteja tämäkin maailma sisältää..

Mikä se 17vko sikiö sitten on jos ei oma lapsi? Kenen lapsi se sitten on?

Mulle ainakin heti kun tiesin että olen raskaana niin se on ollut lapsi! Ja vaikka olisin saanut keskenmenon viikolla 10, niin se olis ollut lapsi mulle! Ja varmasti monelle muullekkin näin.

Mitä sydämettömiä kusipäitä täällä oikeen on? Minkälaisia olette omille lapsille, toivottavasti niitä ei olekaan, kukaan lapsi ei ansaitse tuommoista äitiä!!

Oli tämä sitten provo tai ei, niin kannattais aikuisten ihmisten miettiä vähän mitä sanoo!

Vierailija
93/362 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on.

Opippa sinäkin jo pikkuhiljaa, että vaikka sinä et tee jotakin, se ei tarkoita etteikö joku muu tekisi niin.

Tehköön ihmiset minun puolesta ihan miten haluavat. Jos joku kokee av-palstalla kirjoittelun tärkeämmäksi kuin lääkäriin hakeutumisen noinkin kivuliaassa ja pelottavassa tilanteessa, niin siitä vaan. Omahan on terveytensä.

p.s. Vaikeahan niiden olisi ollut ap:ta "käskeä heti juoksemaan sairaalaan" kun ei tämä useampaan tuntiin sinne omien sanojensa mukaan edes soittanut. Eihän sitä ehtinyt, kun piti ensin hoitaa tärkeämmät asiat, kuten av:lle kirjoittelu.

Vierailija
94/362 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita reilun puolen tunnin ajan kunnon av-mamman tapaan. Vasta sitten lähti taksilla päivystykseen. Oikeesti jos olisin ap:n tilalla niin olisin lähtenyt heti kun kipuja alkoi tulla, enkä vaan rauhassa haukkunut muita palstalla. Siksi tää on hitusen epäuskottavaa juttua. Kauheita kipuja oli samoin hätä ja paha mieli, mutta sairaalaan ei päässyt useampaan tuntiin, palstailu oli tärkeämpää. Porvoossa kai näitä tapahtuu, ei muualla...

Onko omituista todellakin, että ihminen ei heti juokse sairaalaan vaan vaikka itse ensin seuraa miten tilanne kehittyy? Minä seuraan aina ensin vähän aikaa, ihan siksikin koska ei ne siellä lääkärissä ota vastaan jos ei ole pidempään jo oireet jatkunut. Kokemusta on.

Kyllä minusta on omituista, jos ihminen kovissa kivuissa ja peloissaan vaan pohtii kotona, mitä pitäisi tehdä. Itse kaaduttuani viime raskaudessani, soitin välittömästi päivystykseen. Koska kipuja oli, kehoittivat tulemaan samantien tarkastettavaksi.

Tehköön ihmiset minun puolesta ihan miten haluavat. Jos joku kokee av-palstalla kirjoittelun tärkeämmäksi kuin lääkäriin hakeutumisen noinkin kivuliaassa ja pelottavassa tilanteessa, niin siitä vaan. Omahan on terveytensä. p.s. Vaikeahan niiden olisi ollut ap:ta "käskeä heti juoksemaan sairaalaan" kun ei tämä useampaan tuntiin sinne omien sanojensa mukaan edes soittanut. Eihän sitä ehtinyt, kun piti ensin hoitaa tärkeämmät asiat, kuten av:lle kirjoittelu.

kun ei tuu verta, mee ylihysteerinen hirviöäitipuoli terapiaan!!!), ei ois menny päivystykseen ollenkaan.

ap oli seurannut oloaan, ja koska parin tunnin jäkeen vielä mahaan sattui lähti lääkäriin. Mielestäni hän toimi täysin oikein ja järkevästi.

Sun kaltaiset oksetukset sen sijaan sais poistaa tältä pallolta aivan täysin, toivottavasti et oo erehtynyt lisääntymään. Harmi, ettei äitis saanu vastaavaa iskua mahaan kuin ap.

Vierailija
95/362 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko omituista todellakin, että ihminen ei heti juokse sairaalaan vaan vaikka itse ensin seuraa miten tilanne kehittyy? Minä seuraan aina ensin vähän aikaa, ihan siksikin koska ei ne siellä lääkärissä ota vastaan jos ei ole pidempään jo oireet jatkunut. Kokemusta on.

Kyllä minusta on omituista, jos ihminen kovissa kivuissa ja peloissaan vaan pohtii kotona, mitä pitäisi tehdä. Itse kaaduttuani viime raskaudessani, soitin välittömästi päivystykseen. Koska kipuja oli, kehoittivat tulemaan samantien tarkastettavaksi.

Tehköön ihmiset minun puolesta ihan miten haluavat. Jos joku kokee av-palstalla kirjoittelun tärkeämmäksi kuin lääkäriin hakeutumisen noinkin kivuliaassa ja pelottavassa tilanteessa, niin siitä vaan. Omahan on terveytensä. p.s. Vaikeahan niiden olisi ollut ap:ta "käskeä heti juoksemaan sairaalaan" kun ei tämä useampaan tuntiin sinne omien sanojensa mukaan edes soittanut. Eihän sitä ehtinyt, kun piti ensin hoitaa tärkeämmät asiat, kuten av:lle kirjoittelu.

kun ei tuu verta, mee ylihysteerinen hirviöäitipuoli terapiaan!!!), ei ois menny päivystykseen ollenkaan.

ap oli seurannut oloaan, ja koska parin tunnin jäkeen vielä mahaan sattui lähti lääkäriin. Mielestäni hän toimi täysin oikein ja järkevästi.

Sun kaltaiset oksetukset sen sijaan sais poistaa tältä pallolta aivan täysin, toivottavasti et oo erehtynyt lisääntymään. Harmi, ettei äitis saanu vastaavaa iskua mahaan kuin ap.

...että joku on hänen kanssaan eri mieltä. Ilmeisesti joidenkin mielestä ap:n tarinan todenmukaisuutta ei olisi saanut epäillä. Miksiköhän..? Nieleekö esim. tämän yllä olevan raivoamisviestin kirjoittaja kaiken lukemansa totena, koska se _voi_ olla totta?

Jos lainaamani kirjoittaja raivoamiseltaan kykenisi, hän huomaisi että minä en todellakaan ole ollut missään vaiheessa sitä mieltä, että ap:n ei olisi kannattanut mennä päivystykseen - päinvastoin olisi kannattanut mennä sinne huomattavasti aikaisemmin. Enkä terapiastakaan ole sanonut yhtään mitään. En kuitenkaan usko, että hän kykenee. Sen verran sokeaa oksentamista tuo viestinsä on.

Mutta raivotkoon, raivotkoon vaan. Itsestään hän vaan tyhmän ja epätasapainoisen kuvan antaa.

Vierailija
96/362 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei tuu verta, mee ylihysteerinen hirviöäitipuoli terapiaan!!!), ei ois menny päivystykseen ollenkaan. ap oli seurannut oloaan, ja koska parin tunnin jäkeen vielä mahaan sattui lähti lääkäriin. Mielestäni hän toimi täysin oikein ja järkevästi. Sun kaltaiset oksetukset sen sijaan sais poistaa tältä pallolta aivan täysin, toivottavasti et oo erehtynyt lisääntymään. Harmi, ettei äitis saanu vastaavaa iskua mahaan kuin ap.

...että joku on hänen kanssaan eri mieltä. Ilmeisesti joidenkin mielestä ap:n tarinan todenmukaisuutta ei olisi saanut epäillä. Miksiköhän..? Nieleekö esim. tämän yllä olevan raivoamisviestin kirjoittaja kaiken lukemansa totena, koska se _voi_ olla totta? Jos lainaamani kirjoittaja raivoamiseltaan kykenisi, hän huomaisi että minä en todellakaan ole ollut missään vaiheessa sitä mieltä, että ap:n ei olisi kannattanut mennä päivystykseen - päinvastoin olisi kannattanut mennä sinne huomattavasti aikaisemmin. Enkä terapiastakaan ole sanonut yhtään mitään. En kuitenkaan usko, että hän kykenee. Sen verran sokeaa oksentamista tuo viestinsä on. Mutta raivotkoon, raivotkoon vaan. Itsestään hän vaan tyhmän ja epätasapainoisen kuvan antaa.

et ap:n mielstä palstailu oli tärkeämpää kuin oman lapsen henki?? Mua NIIN suututtaa ja raivostuttaa tällaset ylimieliset empatiakyvyttömät kusipäät, joilla ei sit edes oo pokkaa seisoa omien ajattelemattomien sanojensa takana.

Vierailija
97/362 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkän vauhdin tää lapsi otti?

äitipuolihirviöllä ois kun roikkua av:lla. Luojan kiitos sain lääkäriltä diapam-reseptin, niiden "voimalla" sitä kummasti kestää päivästä toiseen kun ei vaihtoehtoja ole. Graduni ei etene, eikä vauvan huoneen maalamisellakaan jostain syytsä ole enää yhtään kiire. Joten vaan olen ja lojun, enimmäkseen netissä.

Kysymykseesi.. Sori,mut en osaa vastata miten pitkän vauhdin lapsi otti. Olin itse kotimme avokeittiössä (siis yhdistetty olohuone, jonka suunnasta lapsi ryntäsi)nojailemassa selkä työtasoa vasten, puhuin puhelimeen (kännykkä kädesä) ja toisella kädellä kiskoin huonekasvista nuutuneita lehtiä irti. Eli huomioni oli täysin muualla, en ajoissa huomannut/ tajunnut rekisteröidä lapsen "hyökkäystä" ollenkaan, ennenkuin oli liian myöhäistä ja lysähdin iskun ja kivun voimasta maahan.

ap

Vierailija
98/362 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
99/362 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla lääkäri olisi saanut estettyä keskenmenon tuollaisen tällin jälkeen?

Se on aivan sama mitä tekee sillä välin, kun seuraa vointiaan. Jos sinä haluat maata sohvalla ja huutaa vittusaatanaperkelettä, niin huuda ihan rauhassa.

Vierailija
100/362 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni kaikkein pelottavinta tässä ketjussa on se,että valtaosan mielestä erolapsille tulee sallia vähän sitä sun tätä,koska ovat erolapsia.

Ei hyvänen aika lasta voi sellaiseen opettaa,että teki mitä hyvänsä,niin loputtomiin ymmärretään ja selitellään käytöstä rikkinäisellä perheellä.

tasan ei käy onnen lahjat ja harvalla meistä niitä täydellisiä lähtökohtia elämälle on, mutta silti....MUTTA SILTI,säännöt ne on tässä yhteiskunnassa erolapsillekkin.

Olen itse uusperheellinen ja välillä seuraan sivusta äärettömän huolestuneena tätä touhua.Tehdään vähän kaikenlaista.Pompotellaan ja hallitaan ja vanhemmat hyysäävät ja hyvittävät.Yhteistä kotia ei kunnioiteta, aikuisia ei kunnioiteta.Vanhemmat ei uskalla olla vihaisia oikeista asioista,teoilla ei ole mitään seuraamuksia ja kaikki saadaan mitä halutaan ja vain sillä verukkeella,että vanhemmat pelkää lapsen sanovat haluavansa asua vain toisen luona.

Minäkin olen varmaan "nykynormien" mukaan sitten sairas ja hullu.Miehen poika on useampaan otteeseen jäänyt varastamisesta kiinni,niin kotoa kuin kaupasta.Nyt on sanottu,että meille ei saa tulla kaverin kanssa,jos aikuisia ei ole kotona.Eilen täällä oli kuitenkin tultu ja oltu kaverin kanssa.Minä en kykene puuttumaan varastamisen syihin mitenkään,koska olen paha äitipuoli. Mitään en saa päättää, mitään en saa sanoa, eikä mitään saa vaatia omassa kodissaan.Kakarat tulevat tänne kuin hotelliin.Syödän, nukutaan, sotketaan, käydään suihkussa ja vessassa.Rahaa muistetaan pyytää ja sitähän tulee.Voisin luetella miljoona syytä varastamiselle,mutta yhteenkään en kykene puuttumaan, koska haluan vain olla ilkeä.Tämä on kuitenkin meidänkin kotimme.Täällä on meidän henkilökohtaisia tavaroitamme, intiimejä tavaroitani ja jos täällä kaverin kanssa kaivetaan kaikki laatikot rahan perässä, niin en halua,että täällä on kaksi näpistyksestä kiinni jäänyttä lasta keskenään.

Sairasta,sairasta,sairasta....

Kyllä tulee lapsille raskas aikuisuus,kun opetetaan,että maailma pyörii heidän ympärillään.

Olen ennenkin kirjoittanut,että tämän uuden ilmiön seurauksia hoidetaan eri terapioissa tulevaisuudessa isolla rahalla.Siellä on ne lapset ja me äitipuolet.Eroisä ja äidit myhäilevät tyytyväisenä,kun he ainakin tekivät kaikkensa....karhunpalveluksen.