"Portinvartija-hoitajat" ? Miksi hoitajia haukutaan?
Tuli tosta päivystys-ketjusta mieleen, että taas käytettiin portinvartija-sanaa. :D
Tällä kai viitataan siihen että hoitaja on arvioinut potilaan asian eri tavalla miten potilas olisi halunnut ja potilas ei saanut toivomaansa lopputulosta.
Jos ajatellaan terveysasemia ja päivystystä niin miettikää millainen anarkia siellä valitsisi ilman hoidontarpeen arviointia? Jos aikoja on vähän niin eiköhän me kaikki toivota että resurssit riittää niitä oikeasti tarvitseville eikä jollekin kiireettömälle? Vai miltä sinusta tuntuu Jos sydärin saatuasi ajan saakin joku joka valittaa peräpukamista?
Kommentit (8)
Koska se, että ihmisiltä evätään hoito, ei ole mitään säästämistä vaan päinvastoin nostaa kustannuksia. Pitkittyessään ongelmat yleensä pahenevat.
Vierailija kirjoitti:
Koska se, että ihmisiltä evätään hoito, ei ole mitään säästämistä vaan päinvastoin nostaa kustannuksia. Pitkittyessään ongelmat yleensä pahenevat.
Tää säästötoimi ei vissiin ole suorittavan portaan syy?
Mm. siksi, koska minua on vaivannut monta vuotta unettomuus ja uupumus. Julkisella puolella on vikaa etsitty kaikesta mahdollisesta lorvikatarrista psykoosiin. Kerran sitä hoidettiin unettomuutenakin, mutta niin, että jos en saa nukuttua yöllä, niin en nukkuisi ollenkaan. Se oli ihan kamalaa, eikä se sitten johtanut siihen, että yöllä nukkuisin sen paremmin.
Lopulta sitten hakeuduin suosiolla yksityiselle. Se oli puolen tunnin homma siellä, ja yleislääkäri määräsi unilääkettä. En sanoisi, että minun ongelmat olisivat siihen kadonneet, mutta paljon parempaan suuntaan on menty nopeasti, ja nyt elämä ei enää tunnu pelkältä hitaalta i t s e m u r h a l t a.
Vierailija kirjoitti:
Mm. siksi, koska minua on vaivannut monta vuotta unettomuus ja uupumus. Julkisella puolella on vikaa etsitty kaikesta mahdollisesta lorvikatarrista psykoosiin. Kerran sitä hoidettiin unettomuutenakin, mutta niin, että jos en saa nukuttua yöllä, niin en nukkuisi ollenkaan. Se oli ihan kamalaa, eikä se sitten johtanut siihen, että yöllä nukkuisin sen paremmin.
Lopulta sitten hakeuduin suosiolla yksityiselle. Se oli puolen tunnin homma siellä, ja yleislääkäri määräsi unilääkettä. En sanoisi, että minun ongelmat olisivat siihen kadonneet, mutta paljon parempaan suuntaan on menty nopeasti, ja nyt elämä ei enää tunnu pelkältä hitaalta i t s e m u r h a l t a.
Olit päässyt vastaanotolle useasti niin sun kohdalla ei ollut siinä ongelmaa kuitenkaan.
Riika Purra on yksi portinvartijahoitaja.
Koska pariinkin kertaan lääkäri on ihmetellyt, miksen ole tullut aikaisemmin.
Kerran lääkäri aikoinaan soitti ja haukkui ne päivystyksen puhelinvastaajat. Kyseli, että miten minulle oli sanottu, ettei minulle mitään voida tehdä ja oli käsketty soittelemaan aamulla ja hän oli itse ollut päivystämässä tahollaan, minne minut olisi pitänyt ohjata.
Meillä vain sukulaiset otetaan päivystykseen, samoin kuin töihinkin.
Meillä on sellanen päivystys, et sinne otetaan kaikki kun ei jakseta sanoa vastaan,kun asiakas suuttuu muuten, riippuu hoitajista kuka päästää sisään ja kuka ei Sit ne ottaa ne sinne istumaan ja saattajia on enemmän ku koko lähitienoo, kun niillekkään ei voi sanoa, et ei sisälle vaan pois pois. Voin sanoa, et ei siellä pääse ikinä siivoamaan. Jos penkki haisee shaiballe,se on pyyhitty varmana viimeksi viikkoja sitten. T. Päivystyksen laikkari