Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tampereella päiväkodissa eilen tutustumassa :-(

Vierailija
30.11.2005 |

Huh että kylmää... ennen olen huvittuneenakin lukenut täältä av:lta näitä päiväkoti" kauhujuttuja" , mutta eilen kyllä totesin ne todeksi itsekin. Oltiin lapsen kanssa tutustumassa päiväkotiin, joka oli todella kehuttu paikka. Enpä tiedä sitten minkä takia, itse olin niin järkyttynyt että soitin juuri äskön, että valitettavasti en voi lastani moiseen paikkaan tuoda. Kerroin johtajalle kaiken näkemäni ja arvostelemani asiat, ja hän vaan voivotteli että näin se on tässä maassa.

Tässä vain pari asiaa:

Ryhmän hoitajat arvostelivat lasten vaatteita koko ajan puettaessa. Yhdelle sanottiin, että voi miten venyneet pikkuhousut sulla on, sanos äidille että heittää ne menemään. (tytöllä oli aivan hyvännäköiset siistit pikkuhousut, joissa kuminauha näytti olevan vähän löystynyt...) Toiselle lapselle hoitaja sanoi todella ärsyttävään äänensävyyn: Mitkä ihmeen rukkaset äitis on sulle tänään laittanut, niin isot ettei käsissä pysy, taitaa olla isoveikan vanhat?!

Sama jatkui koko pukemisen ajan, kun lasten vaatteita arvosteltiin, ja kaikilla näytti omasta mielestäni olevan todella asialliset siistit vaatteet. Mua oksetti tuo vähättely.

Ulkona pienten ryhmä oli SÄÄLITTÄVÄÄ katseltavaa. 2 noin 1-vuotiasta poikaa itki KOKO AJAN ulkoilussa, jossa olimme yli tunnin mukana lapseni kanssa. Hoitajat VÄISTYIVÄT kun lapset taapersivat lumessa heitä kohti syliä kaivaten. Käänsivät selkänsä ja kiitivät oikein pois kun huomasivat että lapsi lähtee tulemaan kohti. Ivalliseen sävyyn sitten nauroivat minulle, että " noi kaks nyt on tollaisia, poraavat aina koko ulkoilun ajan. Kyllä niitten pitää tajuta ettei niitä kukaan voi sylissä kantaa koko aikaa" Tuntui aivan järkyttävälle katsella tilannetta. Taaperot itkivät aivan täysillä, toinen itki niin paljon että alkoi kakoa ja nyyhkytti. Räkää valui suussa asti ja tilanne tuntui todella kaamealle. Hoitajat vaan juorusivat keskenään eivätkä piitanneet yhtään. Taas sitä tajusi, että ei ne välitä niistä lapsista paskaakaan, lapset ovat vaan heille jotain välineitä siinä työssään....

AIka karua on kun elämän raadollisuus pitää opettaa jo 1-vuotiaalle tyylillä: ei kukaan sinusta välitä eikä ehdi ottaa syliin. Opi ja totu tähän laitostouhuun muiden mukana niin pärjäät elämässä. Jaiks. Itkin kun lähdin paikalta ja mietin, että tajuaako noiden pienimpien vanhemmat mitä siellä päivän aikana tapahtuu ja että lapset todella itkevät täysin yksin siellä päivässä tuntitolkulla :-(

Kommentit (204)

Vierailija
81/204 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa luettavaa.. onneksi nuorimmaisenikin on jo eskarissa..mutta kaikkea soopaa on myös jouduttu kokemaan.

Tuosta pikkuisten sylittelystä..todella törkeää ilmoittaa että selkä menee jos nostaa pikkuisen syliin.. Olen toiminut myöskin pph;na ja silloin toimimme niin että jos pikkuinen väsähti tai oli itkuinen hänet nostettiin joko viltin tai makuupussin sisään rattaisiin ja kyllä pikkuinen siinä kummasti rauhottui.. Vaihtakaa alaa rutisijat jos ette pidä lapsista..

Vierailija
82/204 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai luuletteko, että opettajat hihkuu porukalla, jos joku lapsista on pois? Ei hihku. Jossain tapauksessa voi helpotus käväistä opettajalla mielessä, mutta niin avoimen mauton ja typerä ei opettajakaan ole, että tuollaista nauraisi. Se palkka maksetaan niiden lasten hoitamisesta. Jos ei kiinnosta, niin sopii sitten vaihtaa työtä.

Ja muuten, kyse ei ollut virikelapsesta vaan äitinsä ja isänsä ovat ihan tavallisia työssäkäyviä... Vaikka kyse olisi virikelapsestakin, niin mitä ihmettä se päiväkodin henkilökunnalle kuuluu? Luuletteko, että teitä olisi siellä yhtä paljon kuin nyt, jos virikelapset jäisi pois? Ei, ryhmät olisi ihan yhtä ahtaita ja hoitajia yhtä vähän.

t: Se hihkuvista hoitajista valittanut

ps. Kaikilla aloilla on nykyään kiire ja rankkaa....

on kotona. Muutenkin ovat turha rasite päiväkodeille kun muutenkin ovat niin täynnä.

Vituttaahan se katsoa kun mamma vääntyy vaunujen kans pihalle parivuotiaan kanssa ja jättää sen pihalle ja lähtee kotiin nukkumaan vauvan kanssa.

Mitä virikkeitä se luulee parivuotiaan saavan? Toinen on se, että jos ei mammakaan välitä lapsestaan niin ei siihen jaksa oikein töissäkään paneutua.

Uusi buumi on muuten se, että vanhemmat makaa kesälomalla rannalla ottamassa aurinkoa ja tuovat lapset päiväkotiin. Siihenkin heillä on oikeus.

Meidän vanhempien olisi hyvä tajuta, että hoitajilla on oikeus riemuita jokaisen lapsen poissaolosta. Hoitajat tekevät työtään, eivätkä lapset ole omia, joita tulisi joka minuutti niin ikävä, että poissaoloa pitäisi itkeä.

Ja kun ajattelee sitä, miten itse olemme iloisia joskus, kun saamme lapsen muualle hoivistamme. Hoitajat kokevat ilon paljon suurempana. Onhan heillä jopa kaksikymmenkertaisesti se määrä lapsia mitä meillä.

Vähän suhteellisuudentajua nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/204 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kamalaa katseltavaa. Hoitajat juoruavat ringissä ja pienet itkevät. Jatkuvaa mäkätystä kuuluu hoitajien suusta kun lasten kanssa ovat.

Oulussa päiväkodin vieressä, ja ihan samanlaista on meininkin siinäkin pk:ssa :(

Omat lapseni saivat onneksi (tosi pitkän jonotuksen jälkeen) paikat vähän kauempana olevasta hyvästä päiväkodista. Myös tämän pk:n toimintaa olen päässyt seuraamaan läheltä ja tiedän, että lapsia hoidetaan kunnolla, huolehditaan pukeutumisesta ja otetaan syliin silloin kun lapsi syliä kaipaa.

Tämän pk.n tädit halailevat myös vanhoja pk:nn lapsia jotka ovat jo koulussa, mutta piipahtavat välillä pk:n pihalla.

Vierailija
84/204 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkoti-ikäisten lasten äitien verkostoitua ja ruveta vaatimaan hallitukselta jotakin muutosta?? Eihän ne yksittäiset tädit paljoa mahda, ja huonompaan ollaan aivan varmasti menossa. Ja moni vanhinko on o varmasti tapahtunut. Ei ole MITÄÄN HYÖTYÄ kauhistella täällä. Tehkää asialle jotain, nostakaa meteliä- on varmasti sen arvoista. LPasten asiat on niin helppo unohtaa kun lapset ei itse valita ja äidit tyytyy vatvomaan asioita keskenään- ja vieläpä tappelemaan. TEHKÄÄ JOTAIN ASIAN ETEEN, YHDESSÄ.

Vierailija
85/204 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta sylissä pitämisestä. Mulla on selkävaivoja.

Ajoittain jousun olemaan sairaslomallakin.

Minä en pidä lapsia pihalla sylissä koska selkä väsyy.

Sisällä kyllä pidän kun voin istua.

Päiväkodissa on aika paljon lapsia jotka haluavat syliin. Seisaalteen se kuormittaa kyllä kaikkia.

On vähä eri asia kun kotona pidät niitä omia välillä sylissä.

Vierailija
86/204 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut sijaisena useassakin päiväkodissa. Varsinkin pienempien ryhmässä.

Kaikissa päiväkodeissa, joissa olen ollut, olen saanut muiden hoitajien vihat niskaani. Syynä se, kun en kestä katsoa itkeviä alle 3-vuotiaita vaan otan syliin ja yritän lohduttaa.

Aina saan moitteita aikuisilta siitä, ettei niitä saa ottaa syliin. Syy: koska silloin ne ovat kuulemma aina tunkemassa syliin, jos huomaavat, että joku sylittelee. Siis eikö ole muka ihan normaalia, että alle 3-vuotias lapsi kaipaa hoitopäivän aikana aikuisen syliä.

Itkuihin ei saisi reagoida, koska se on kuulemma vaan huomion keräämistä. Kun kysyin, mitä pitäisi tehdä, niin vastaus: käännä selkäsi ja ole kuin lasta ei olisikaan. Kyllä se sitten oppii olemaan ryhmässä ja menee omiin leikkeihinsä, kun aikansa itkee.

Ja sama tilanne niissä n. kymmenessä päiväkodissa, joissa olen ollut. Ei ihme, että lapsista kasvaa tunneköyhiä, kylmiä, muista piittaamattomia, empatiakyvyttömiä ihmisiä. Kokevat tuollaista käytöstä kuitenkin yli 8 tuntia päivässä...

Vastuuttomia sellaiset vanhemmatkin on, jotka alle 3-vuotiaan jättää tuollaisiin oloihin.

Vierailija
87/204 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta sylissä pitämisestä. Mulla on selkävaivoja. Ajoittain jousun olemaan sairaslomallakin. Minä en pidä lapsia pihalla sylissä koska selkä väsyy. Sisällä kyllä pidän kun voin istua. Päiväkodissa on aika paljon lapsia jotka haluavat syliin. Seisaalteen se kuormittaa kyllä kaikkia. On vähä eri asia kun kotona pidät niitä omia välillä sylissä.

ottakaa sinne pihalle tuoli. Selkävaivojaan voi myös hoitaa. Jos ei hoidu- ehkä olet väärällä alalla- kun päiväkodissa olennaisinta on se et lapset saa HYVÄÄ hoitoa. JOs et kykene sitä heille antamaan, et ole kyllin pätevä työpaikkaasi. Erittäin yksinkertaista. PÄiväkoti on olemassa jotta lapset sais hoitoa eikä siksi et sulla on työpaikka. Ja ihan helpoin ratkaisu= nosta ulos tuoli, laita villahousut jalkaan ettei takapuoli jäädy- istu siinä- saavat lapset tulla syliisi.

Vierailija
88/204 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut sijaisena useassakin päiväkodissa. Varsinkin pienempien ryhmässä. Kaikissa päiväkodeissa, joissa olen ollut, olen saanut muiden hoitajien vihat niskaani. Syynä se, kun en kestä katsoa itkeviä alle 3-vuotiaita vaan otan syliin ja yritän lohduttaa. Aina saan moitteita aikuisilta siitä, ettei niitä saa ottaa syliin. Syy: koska silloin ne ovat kuulemma aina tunkemassa syliin, jos huomaavat, että joku sylittelee. Siis eikö ole muka ihan normaalia, että alle 3-vuotias lapsi kaipaa hoitopäivän aikana aikuisen syliä. Itkuihin ei saisi reagoida, koska se on kuulemma vaan huomion keräämistä. Kun kysyin, mitä pitäisi tehdä, niin vastaus: käännä selkäsi ja ole kuin lasta ei olisikaan. Kyllä se sitten oppii olemaan ryhmässä ja menee omiin leikkeihinsä, kun aikansa itkee. Ja sama tilanne niissä n. kymmenessä päiväkodissa, joissa olen ollut. Ei ihme, että lapsista kasvaa tunneköyhiä, kylmiä, muista piittaamattomia, empatiakyvyttömiä ihmisiä. Kokevat tuollaista käytöstä kuitenkin yli 8 tuntia päivässä... Vastuuttomia sellaiset vanhemmatkin on, jotka alle 3-vuotiaan jättää tuollaisiin oloihin.

että päiväkotipäivän jälkeen monella lapsella on kotona yliväsyneet, stressaantuneet vahemmat jotka laittaa dvd:n pyörimään ja syöttää sille lapselle kiireessä jonkun einesmoskan áinoana toiveena saada olla rauhassa:(

Vierailija
89/204 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta sylissä pitämisestä. Mulla on selkävaivoja. Ajoittain jousun olemaan sairaslomallakin. Minä en pidä lapsia pihalla sylissä koska selkä väsyy. Sisällä kyllä pidän kun voin istua. Päiväkodissa on aika paljon lapsia jotka haluavat syliin. Seisaalteen se kuormittaa kyllä kaikkia. On vähä eri asia kun kotona pidät niitä omia välillä sylissä.

ottakaa sinne pihalle tuoli. Selkävaivojaan voi myös hoitaa. Jos ei hoidu- ehkä olet väärällä alalla- kun päiväkodissa olennaisinta on se et lapset saa HYVÄÄ hoitoa. JOs et kykene sitä heille antamaan, et ole kyllin pätevä työpaikkaasi. Erittäin yksinkertaista. PÄiväkoti on olemassa jotta lapset sais hoitoa eikä siksi et sulla on työpaikka. Ja ihan helpoin ratkaisu= nosta ulos tuoli, laita villahousut jalkaan ettei takapuoli jäädy- istu siinä- saavat lapset tulla syliisi.

kun on jotain terveysongelmia. Kesällä ehkä otetaan ne tuolit pihalle, ei talvi pakkasella.

Ituppa itse tunti kun on pakkasta, ei oikein villahousut riitä :)

Vierailija
90/204 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta kyllähän tässä tilanteessa vanhempia pitää syyttää eniten, koska kyllähän me kaikki tiedetään, ettei alle 3-vuotiaan paikka ole päiväkodissa. Omat lapseni ovat aloittaneet paria kuukautta alle 3-vuotiaina, ja pieniä olivat hekin päiväkotiin aluksi.

Syyllistetään vaan kaikki vanhemmat siitä, kun ei ole varaa jäädä kotiin ja on motivoitunut etenemään myös työelämässä. Jonkun niitä verojakin on maksettava ja eläkettäkin olis aikanaan ihan kiva saada. Turha yleistää, turha syyllistää.. kaikilla ei tässä Suomen maassa ole mahdollisuuksia/haluja toteuttaa samaa.

No jos ei ole varaa jäädä kotiin niin miksei voi viedä lapsiaan perhepäivähoitajalle, joka varmasti pystyy paremmin sylittelemään lapsia. Ja jos on kerran pakko viedä ne lapset vaippaikäisenä päiväkotiin, niin paras kestää vaan ne seuraukset ja lopettaa valitus. Ei kai kukaan täysijärkinen voi kuvitella, että yksi hoitaja pystyy oikeasti hoivaamaan usein 6-7 lasta samalla tavalla kuin oma äiti?

Joskus tuntuu, että ihmisillä on aivan harhainen käsitys siitä mitä joku lähäri päiväkodissa pystyy tekemään. Ei ne mitään supernaisia ole, vaikka hoitavatkin teidän lapsia.

Vierailija
91/204 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta kyllähän tässä tilanteessa vanhempia pitää syyttää eniten, koska kyllähän me kaikki tiedetään, ettei alle 3-vuotiaan paikka ole päiväkodissa. Omat lapseni ovat aloittaneet paria kuukautta alle 3-vuotiaina, ja pieniä olivat hekin päiväkotiin aluksi.

Syyllistetään vaan kaikki vanhemmat siitä, kun ei ole varaa jäädä kotiin ja on motivoitunut etenemään myös työelämässä. Jonkun niitä verojakin on maksettava ja eläkettäkin olis aikanaan ihan kiva saada. Turha yleistää, turha syyllistää.. kaikilla ei tässä Suomen maassa ole mahdollisuuksia/haluja toteuttaa samaa.

No jos ei ole varaa jäädä kotiin niin miksei voi viedä lapsiaan perhepäivähoitajalle, joka varmasti pystyy paremmin sylittelemään lapsia. Ja jos on kerran pakko viedä ne lapset vaippaikäisenä päiväkotiin, niin paras kestää vaan ne seuraukset ja lopettaa valitus. Ei kai kukaan täysijärkinen voi kuvitella, että yksi hoitaja pystyy oikeasti hoivaamaan usein 6-7 lasta samalla tavalla kuin oma äiti?

Joskus tuntuu, että ihmisillä on aivan harhainen käsitys siitä mitä joku lähäri päiväkodissa pystyy tekemään. Ei ne mitään supernaisia ole, vaikka hoitavatkin teidän lapsia.

Vierailija
92/204 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin totta että päiväkodit tuppaa olemaan lasten säilytys paikkoja,toki niisä askarrellaan,leikitään,lauletaan ja käydään retkillä. Mutta ne on vaan niitä hommia jotka niissä monessä päikyssä missä itse olen ollut,ovat olleet pakkopullaa hoitajille. mieluiten istuttaisiin sohvalla ja lapset leikkisivät vapaasti vieress,miten usein onkin. Jotkut nukkuvat päikky aikaan pientä torkkua kiikkustuolissa kun ollaan valvomassa lasten unia. Hoitajat juoruavat omista asioistaan ja vanhempia arvostellaan,sekä lapsia ja jos joku kurja lapsi jää pois niin siitä riemuitaan,jes" mikko ei tuu iltaan" ja silmiä kieputellaan ja hymyillään. vanhemmat ovat usein yksinkertaisia,komeita,rumia,kauniita,onkohan se raskaana? silläkin lapsilla monta eri miestä siis aivan kaikkea juorutaan!!lapsia uhkaillaan ja ja joskus vä'hän hyökytetään,joskus otteet ovat kovat jos lapsi temppuillee,melko rajuin likkein siirretään lapsi paikasta a paikkaan b. huutoa ja karjumista,koska ääntä ei saada kuuluviin muuten. Kun lapsi tulee syliin,ei paijata eikä näytetä kovin että aikuinen innostuu tästä,muutamat hoitajat toki aidosti tykkää lapsista,mutta pinna palaa todella herkästi. Moet nuoret hoitajat puhuvat että vauvakuumetta ei todellakaan pukkaa kun on päiväkodissa töissä,meno on niin villiä ja kakaroilla ei käytötapoja ei piirun vertaa!

Vierailija
93/204 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on jotain terveysongelmia. Kesällä ehkä otetaan ne tuolit pihalle, ei talvi pakkasella. Ituppa itse tunti kun on pakkasta, ei oikein villahousut riitä :)

työntekijän ja lapsen paras. Oletko sitä mieltä että työterveyshuollon ohjeistus on jotenkin tärkeämpi kuin lapsen hyvinvointi? Tietysti on päättäjien vika että resurrit päiväkodissa ovat huonot- sille ei kukaan voi mitään- mutta kuullostaa todella itsekkäälle ja törkeälle vedota työterveyshuollon ohjeistukseen ja sillä verukkeella jättää pienet parkumaan ja kokemaan itsensä hylätyksi. Sinä olet aikuinen ja voit tehdä valintoja elämässäsi, se pieni parkuva lapsi on SUN ARMOILLA.

Vierailija
94/204 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa on aika paljon lapsia jotka haluavat syliin. Seisaalteen se kuormittaa kyllä kaikkia.

niin pidätte kaikkia puiston lapsia vuorollaan sylissä. Joskus jopa kahta (päiväkodissahan voi jopa 2 lasta itkeä hysteerisesti).

Vierailija
95/204 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole sen vertaa varaa, että voisi olla lapsen 3 ekaa elinvuotta kotona, niin kannattaisiko harkita sitä, ettei tekisi lapsia ollenkaan?

Eikä se ole automaattisesti äiti, jonka urakehityksen pitäisi hidastua lapsia kotona hoitaessa. Myös isä voi jäädä välillä kotiin! Näin on tehty tuttavani perheessä.

Hyvä ystäväni on päiväkodin johtaja. Hän sanoo vanhemmille ihan suoraan, ettei suosittele näitä tuomaan alle 3-vuotiaita päiväkotiin. Ammattilaisena hän on todennut, että alle 3-vuotiaiden paikka on kotona.

Vierailija
96/204 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastani tarhaan alle 3-vuotiaana. Varsinkin ne, jotka eivät osaa kävellä kunnolla talvivermeissä on tosi kovilla ja joko vain makaa vaunuissa tai konttaa mutavellissä.

Lähihoitajaksi pääsee käymättä lukiota ja tosi huonolla todistuksella.

Kerran tarhassa pari vara hoitajaa moitti vähän yli vuosikasta, kun oli kakannut vaippaan vaikka oltiin juuri menossa ulos. Oli niin hämmentynyt, että en saanut sanaa suustani. Pikkupoika purskahti itkuun. Ihan EVVK meininkiä.

Vierailija
97/204 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pidätte kaikkia puiston lapsia vuorollaan sylissä. Joskus jopa kahta (päiväkodissahan voi jopa 2 lasta itkeä hysteerisesti).

Ja tässähän on sitten vielä sekin ongelma, että niitä muita lapsia pitäisi pystyä samanaikaisesti valvomaan ja opastamaan. Ei ihan helppoa. Toki olen sitä mieltä, että itkevä lapsi pitää nostaa syliin jos ei hän muuten rauhoitu, mutta ei hoitajilta voi ihmeitä odottaa, vaikka he oikeasti tekevisivätkin parhaansa. Esim. oman poikani päiväkodissa luotan 100-prosenttisesti lapsen oman hoitajan tekevän parhaansa ja tiedän hänen olevan todella hyvä työssään, mutta tiedän hänen myös olevan poikkeuksellisen älykäs ja kyvykäs ihminen, ja näitä ei lastenhoitohommissa ole oman kokemukseni perusteella kovin paljon.

Jos ihmisen älykkyysosamäärä on 85, ylipainoa 25 kiloa, ja selkä paskana ja avioero meneillään, ei hän mitenkään pysty hoitamaan kymmenen n. 3-vuotiaan ryhmää samalla teholla ja lämmöllä kuin terve, 125 ÄO:lla varustettu korkean työmoraalin, lempeän luonteen ja tasaisen kotielämän omaava ihminen.

Vierailija
98/204 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos omaa työpaikkaani haukuttaisiin samalla tavoin kuin päiväkoteja aina haukutaan. Työtäni ei arvostettaisi ja koko ajan olisivat kaiken maailman "harjoittelijat" ja kotiäidit palstoilla kertomassa miten hirveää siellä ja siellä päiväkodissa on. Minä ainakin nostan hattua kaikille naisille jotka jaksavat tehdä arvokasta työtä lasten parissa, vaikka se on raskasta ja huonostipalkattua ja joutuu sietämään kotiäitien jatkuvaa mollaamista. Itsekin olen matalapalkka-alalla eikä työni varmaankaan yllä arvostuksessa lääkärien ja juristien tasolle mutta ammattiylpeydestä pyrin tekemään työni hyvin ja uskon että niin toimivat myös monet lastenhoitoalalle hakeutuneet. Joka alalle tietysti mahtuu niitä, jotka ovat väärässä paikassa.

Mitä tulee kotiäiteihin parempina kasvattajina, niin kotiäitinä ollessani kävin lapseni kanssa päivittäin läheisessä leikkipuistossa ja kyllä valtaosa kotiäideistä näytti viettävän aikaansa toistensa kanssa juoruten eikä lasten kanssa leikkien. Ja muistan parikin tapausta jossa pitkän linjan kotiäidillä oli niin kiire höpöttää omia juttujaan ettei huomannut lainkaan kun oma poika kiusasi ja huudotti toista lasta. Vasta kun kiusatun äiti/isä puuttui asiaan topakasti, havahtuivat nämä kotiäidit tilanteeseen ja sitten alkoi selittely tyyliin "ei meidän poika ikinä kiusaa" (vaikka varsinkin toinen pojista oli leikkipaikan vakihäirikkö). Tulee mieleen, että pata kattilaa soimaa, kun lukee näitä kotiäiti/harjoittelijoiden purkauksia päiväkotien toiminnasta.

Vierailija
99/204 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jyrkkiä mielipiteitä, vaikka omat lapseni saivat käsittääkseni hyvää hoitoa- vein heidät päikkyyn 2-vuotiaina. Varmaan monessa päiväkodissa yritetään parasta, mut musta on hirveää se jos päiväkodin työpaikakseen valinnut ihminen on menettänyt myötätntonsa ja kokee lapset raskaiksi taakoiksi joiden hoitamattomuutta selitellään omilla vaivoilla. Siis arvomaailma on tyystin väärä lasten hoitamiseen. HUonosti hoidettu lapsi voi kärsiä laiminlyönneistään paljon, ja kyllä se syy on silloin sen, joka ei kohtaa sitä lasta. Ja toinen asia mikä mua järkyttää on se et tän päivän ihmiset valittaa ja sitten ryhtyy tappelemaan keskenään ja lopulta tyytyy osaansa- mut koska yhteiskunnan kannalta lapset on ö-luokan kansalaisia, heidän oikeuksiensa puolesta pitäisi taistella. MIksi kukaan ei tee mitään??? Sopeudutaan ja annetaan asioiden olla, ja hyväksytään jokapäiväinen lastenrääkkäys. PÄivähoitoon pitää saada paljon lisää resursseja ja heti.

Vierailija
100/204 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toteaa minut työkyvyttömäksi!

Ei ne mun vaivat kovin kummoisia ole kun sairauslomaa ei saa. Haittaa kuitenkin jonninverran!