Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tampereella päiväkodissa eilen tutustumassa :-(

Vierailija
30.11.2005 |

Huh että kylmää... ennen olen huvittuneenakin lukenut täältä av:lta näitä päiväkoti" kauhujuttuja" , mutta eilen kyllä totesin ne todeksi itsekin. Oltiin lapsen kanssa tutustumassa päiväkotiin, joka oli todella kehuttu paikka. Enpä tiedä sitten minkä takia, itse olin niin järkyttynyt että soitin juuri äskön, että valitettavasti en voi lastani moiseen paikkaan tuoda. Kerroin johtajalle kaiken näkemäni ja arvostelemani asiat, ja hän vaan voivotteli että näin se on tässä maassa.

Tässä vain pari asiaa:

Ryhmän hoitajat arvostelivat lasten vaatteita koko ajan puettaessa. Yhdelle sanottiin, että voi miten venyneet pikkuhousut sulla on, sanos äidille että heittää ne menemään. (tytöllä oli aivan hyvännäköiset siistit pikkuhousut, joissa kuminauha näytti olevan vähän löystynyt...) Toiselle lapselle hoitaja sanoi todella ärsyttävään äänensävyyn: Mitkä ihmeen rukkaset äitis on sulle tänään laittanut, niin isot ettei käsissä pysy, taitaa olla isoveikan vanhat?!

Sama jatkui koko pukemisen ajan, kun lasten vaatteita arvosteltiin, ja kaikilla näytti omasta mielestäni olevan todella asialliset siistit vaatteet. Mua oksetti tuo vähättely.

Ulkona pienten ryhmä oli SÄÄLITTÄVÄÄ katseltavaa. 2 noin 1-vuotiasta poikaa itki KOKO AJAN ulkoilussa, jossa olimme yli tunnin mukana lapseni kanssa. Hoitajat VÄISTYIVÄT kun lapset taapersivat lumessa heitä kohti syliä kaivaten. Käänsivät selkänsä ja kiitivät oikein pois kun huomasivat että lapsi lähtee tulemaan kohti. Ivalliseen sävyyn sitten nauroivat minulle, että " noi kaks nyt on tollaisia, poraavat aina koko ulkoilun ajan. Kyllä niitten pitää tajuta ettei niitä kukaan voi sylissä kantaa koko aikaa" Tuntui aivan järkyttävälle katsella tilannetta. Taaperot itkivät aivan täysillä, toinen itki niin paljon että alkoi kakoa ja nyyhkytti. Räkää valui suussa asti ja tilanne tuntui todella kaamealle. Hoitajat vaan juorusivat keskenään eivätkä piitanneet yhtään. Taas sitä tajusi, että ei ne välitä niistä lapsista paskaakaan, lapset ovat vaan heille jotain välineitä siinä työssään....

AIka karua on kun elämän raadollisuus pitää opettaa jo 1-vuotiaalle tyylillä: ei kukaan sinusta välitä eikä ehdi ottaa syliin. Opi ja totu tähän laitostouhuun muiden mukana niin pärjäät elämässä. Jaiks. Itkin kun lähdin paikalta ja mietin, että tajuaako noiden pienimpien vanhemmat mitä siellä päivän aikana tapahtuu ja että lapset todella itkevät täysin yksin siellä päivässä tuntitolkulla :-(

Kommentit (204)

Vierailija
41/204 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on oikeus julkiseen mielipiteeseen joten voit ihan hyvin sanoa mikä päiväkoti on kyseessä.

Vierailija
42/204 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hänkin toimii juuri noin. Antaa 1-vuotiaiden itkeä ja anella syliä ja sanoo muille paikalla oleville aikuisille, että aina tuo huutaa, mikä ihme sitä vaivaa. Selittelee siis käytöstään, mutta ei se auta, pahalta tuntuu. Ja sama meno on jatkunut ainakin pari vuotta. Vanhempien tullessa lasta hakemaan, hymyilee ja esittää mitä lempeintä hoitajaa. Monesti nostaa syliin, kun huomaa auton lähestyvän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/204 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsos meillä ei ole pitkän työmatkan takia mahdollisuutta käydä päivällä vakoilemassa menoa meidän lasten pk:ssa.

Vierailija
44/204 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän pihan pph käyttäytyy juuri noin. Muut alueen pph:t näyttävät normaalieilta kivoilta hoitajilta. Mutta tuo oman piha hoitaja on vienyt multa uskon perhepäivähoitoon.

Vierailija
45/204 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee asiasta valitus ja vie eteenpäin. Valittettava tosiasia on että päiväkodeissa työskentelee työhönsä leipääntyneitä hoitajia jotka odottavat vain eläkettä.

Mutta löytyy myös hyviä päiväkoteja. Älä vie lastasi huonoon päiväkotiin !

Ja AP:lle tiedoksi tätä työtä täytyy nimenomaan tehdä sydämellä ja sielulla muutenhan lapset olisivat vain kasvotonta massaa liukuhihnalla.

T: Tarhan täti joka pitää työstään ihan oikeasti

Vierailija
46/204 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein hoitajat ovat juuri lapsen vanhemmille aina mielinkielin, jotta vanhemmille välittyisi aina se kuva, että heidän lapsensa hoidetaan hyvin. Mutta totuutta ei voi tietää kuin tarkkailemalla itse paikan päällä. Silloinkin hyvin harvoin näytetään todellista naamaa vaan esitetään hyvää hoitajaa. :( Tiedän että hyviäkin hoitajia on, mutta enpä haluaisi tässä ketjussa kuvattuja hoitajia omalle lapselleni.

Vierailija
47/204 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ap:n teksti tuntui kärjistetyltä, siinä itää totuuden siemen. Olen monesti katsellut 10kk+ reppanoita päiväkotien pihoilla. Kun isommat lapset juoksevat ja leikkivät, he seuraavat sivusta tai seisovat eksyksissä paikoillaan tai itkevät. Sosiaalisimmat ja vilkkaimmat juoksevta isompien lasten perässä, mutta monet hakeutuvat aikuisten lähelle niin kuin tuon ikäisen kehitykseen kuuluu. Toiset istuvat rattaissa kun eivät osaa vielä edes kävellä tai viihdy maassa telmimässä. Onnekkaimmat saavat syliä ja huomiota. Nenät valuvat, mutta kukaan ei pyyhi. Pahimmillaan lapsi on hoidossa kymmenisenkin tuntia: iässä, jossa omat vanhemmat, erityisesti äiti on tärkeä, nukutaan ehkä vielä useammatkin päiväunet ja päiväkodin vilske on ihan liikaa.

Edes puoli vuotta, vuosi lisää kotona niin päiväkoti olisi lapselle paljon parempi paikka.

Vierailija
48/204 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

et jos ne hoitajat ajoittaa sen " sylittely" vaiheen just siihen, ku tietävät että vanhempia on tulossa hakemaan lapsiaan jne....

Vierailija
49/204 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

työntekijät sanoneet ettei alle 3-vuotiasta kannata päiväkotiin tuoda.

Itse älysin sen kunnolla vasta kun kävin tutustumassa erääseen oululaiseen päiväkotiin.

Siellä pihalla itki yksi 1-vuotias tutti suussaan surkean näköisenä. Hänen vieressään seisoi kaksi hoitajaa, olivat selin poikaan ja juorusivat vaan keskenään eivätkä reagoineet itkevään poikaan mitenkään. Joku vähän isompi tyttö kävi sitten hoitajille sanomassa tilanteesta jolloin toinen hoitajista otti pojan syliinsä ja toi vähän myöhemmin sisälle kun ei itku lakannut.

Meillä jatkuu lasten kotihoito ainakin 3-vuotiaaksi asti.

Vierailija
50/204 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäisivät muut välttää ko. paikkaa.

Vierailija
51/204 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotiharjoittelijana olin Vammalassa, ja tuo ap:n kohtaama käytös kuulostaa kyllä niiiiiiiiiin tutulta.

Lapsia ei vahdita kunnolla ulkona, vaatteita arvostellaan ja lohtusylin saamminen on pärstäkertoimesta kiinni. Ihan oikeasti vaikkei näin saisikaan olla.

Kyllä pisti vituttaan niitten lasten ja vanhempien, jotka on asiasta ihan pihalla, puolesta.

Vierailija
52/204 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus kertoo enemmän itsestäsi ja äärimmäisestä, alhaisesta typeryydestäsi.

Vierailija
53/204 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ap:n jauhama täysin kuvitteellinen paska menee läpi.

Ei voi sanoa, että te kotiäidit olette idiootin tasolla. Ei ihme, että tiedän monta kotiäidin lasta, jotka käyvät psykiatrisessa hoidossa, kun äitinsä on heihin niin ripustautunut, eikä anna liikkumavaraa. Säälin lapsianne.

Vierailija
54/204 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin alueen ainoa! Ihana hoitaja ja lapsi vaikuttaa tyytyväiseltä. Alunperin ajattelin, että sitten yksityiselle, ellei kunnalliselta saa pph:ta. Päiväkotiin en metelin takia halunnut. Ikää aloittaessa 11 kk.

Vierailija
55/204 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. vanhempaa, joka on palaamassa töihin ja viemässä 1-vuotiasta päiväkotiin. itse palasin töihin kuukausi sitten ja molemmat lapset aloittivat päiväkodissa. esikoinen ei ole vielä kolmea täyttänyt,mutta ehti puoli vuotta olla tässä samassa päiväkodissa ennen kuin jäin kuopuksesta äitiyslomalle. kuopus täyttää nyt vuoden.

Itse en halunnut vielä lapsia perhepäivähoitoon, koska on se niinkin että perhepäivähoitajiin mahtuu monenmoista, ja kukaan ei tiedä miten lapsia neljän seinän sisällä kohdellaan. varmasti löytyy loistavia hoitajia, mutta se on tuuripeliä. päiväkodeissa on aika voimakas kontrolli, ja kyllä epäilen että ap hiukan väritti kertomustaan. oma äitini on pph ja oli samaa mieltä lasten hoitopaikan valinnasta.

oikeastaan alunperin hoitovaihtoehtoja ei kovin paljon ollut, koska täälläpäin pph :t eivät hoida iltaisin klo 17 jälkeen..esikoisella oli lastenhoitaja ensimmäiset 4 kk kotona, mutta tulee aika kalliiksi palkata itse..

meillä onnistuimme miehen kanssa järjestelemään työaikamme niin, että lapset ovat vain osapäivähoidossa (max. 5h päivässä) eivätkä aivan joka arkipäivä. Luottavaisin mielin olen pienemmänkin hoitoon jättänyt, tiedän kaikki hoitajat ja olemme olleet hoitoon todella tyytyväisiä. ja kyseessä on kunnallinen (hui :) )pieni päiväkoti.

ja vielä lasten itkuista hoitoon jäädessä.. meillä tämän ensimmäisen kuukauden aikana kumpikaan lapsista ei ole KERTAAKAAN jäänyt itkemään perääni. esikoinen ei ehdi edes hei äidille sanoa, koska on niin kiire kavereiden kanssa leikkimään. kuopus on jäänyt hoitajan syliin, eikä itkua ole kuulunut sieltäkään. ehkä siihe vaikuttaa sekin että lasten kanssa on liikuttu paljon, eivätkä ole vierastaneet ihmisiä.. tiedän muutaman lapsen jotka ovat ensimmäiset kuukaudet vain itkeneet äidin perään,siihe ei välttämättä auta vaikka kuinka hyvä hoitopaikka olisi, toiset lapset eivät vain niin nopeasti sopeudu..

Vierailija
56/204 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Päiväkotiharjoittelijana olin Vammalassa, ja tuo ap:n kohtaama käytös kuulostaa kyllä niiiiiiiiiin tutulta.

Vierailija
57/204 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mulla onkin kaveri Vammalassa, pitää mainita sille asiasta. Vaikka en tätä uskokaan!

Vierailija:

Vierailija
58/204 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

t:myös vammalalainen

Vierailija
59/204 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen aina luullut sitä Kalevanharjun päiväkodiksi. Enpä ole kyllä sen tarkemmin asiaan paneutunut, ohikulkijana aina vaan paistaa silmään tuo meno.

Lapset saavat kyllä syliä siellä aivan varmasti. Pihalla sattuu ja tapahtuu aina lasten välillä mutta tilanteet puidaan kyllä läpi ja niihin puututaan.

Vierailija
60/204 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuollaisten asioiden takia olen hoitanut omaani kotona. Hoitoon vien hänet vasta kun hän täyttää 3v. Silloin hän osaa jo kertoa itse meille kotona, jos hoidossa on jotain tuollaista eivätkä hoitajat välitä. Kuulosti ihan kauhealta paikalta, eikä varmasti ole ainut laatuaan, valitettavasti :(