Lemmikin mahdollinen lopetus ja töissä jaksaminen
Olen pitkin päivää itkeskellyt koska kissa huonossa kunnossa. Ei näytä hyvältä. Aamulla on eläinlääkäriin aika.
Kissa on ollut mun yksi henkireikä elämän vaikeissa tilanteissa ja vaikeaa tulee olemaan, jos kissa pitää lopettaa. Jään ihan yksin tähän koska lapsikin asuu jo omillaan.
Jos huomenna tulee tuomio, niin miten jaksan tämän viikon kolme työpäivää töissä? Mun pitäisi pystyä pitämään itseni kasassa enkä voi töissä itkeskellä. Huominen on vapaa eli töissä pitäisi jaksaa ke, to ja pe.
Ei, ei mitään suunsoittoa, että se on vain kissa. Se ei ole vain kissa vaan kyse on perheenjäsenestä jota rakastan todella paljon.
Kommentit (32)
Ikävä tilanne, mutta kyllä sä pärjäät. Mä voin rukoilla.
Taivaan Isä, auta tätä ihmistä ja anna että kissa paranisi. Jos ei paranekaan, anna voimia kaikkeen ja pelasta hänet.
Jeesuksen nimessä. Amen.
Kannattaa kertoa tilanteesta. Ihmiset kyllä ymmärtää että tuollaiset asiat vetää mielen maahan.
Tarvitsetko lääkärintodistuksen jo ekasta sairauspoissaolopäivästä? Ei kai tuossa ole oikein muita vaihtoehtoja kuin joko kestää töissä surullisena tai jäädä pariksi päiväksi,saikulle jos ei mitenkään pysty olemaan töissä. Itse kerroin työkavereille kun koirani yllättäin kuoli, että miksi olin surullinen. Ymmärsivät hyvin. Tosin en ole esim asiakaspalvelussa vaan ihan toimistohommissa. Voimia.
Olen pahoillani, toivottavasti rakas perheenjäsenesi vielä toipuisi. <3
Ei töissä tarvitse mitään kertoa jos et halua, yleensä ihmiset tajuaa kunnioittaa toisten yksityisyyttä, jos huomaa, että toisella vaikea tilanne.
Olet jo varautunut henkisesti, ja tiedät, että kaikella on aikansa; kissan ja koiran elämä on lyhyt ihmisikään verraten. Huomenna itkeskelet jos tuomio tulee, lepäilet ja muistelet hyviä hetkiä. Keskiviikkona menet töihin ja keskityt, pidät ajatukset työssä, kotona sitten taas annat ajatuksen kiertää ja murehtia. Kyllä sen kestää, vaikka voi tiukkaa tehdä. Kokemuksesta tiedän, useampi lemmikki jo mennyt manan majoille, ensimmäinen on vaikein (tai ehkä sitten joskus vanhuudessa se viimeinen, kun tietää että ei koskaan enää tule uutta.)
Ajattele että lopetus on kissalle parhaaksi jos sitä eläinlääkäri suosittelee.
Kissoja on muuten jatkuvasti vailla kotia eläinsuojeluyhdistyksillä ja voisit vaikka valmiiksi alkaa katsella näitä kodittomia ja tutustua adoptio ehtoihin.
Vaativa asiantuntijatyö ja espoo. Ei silloin ilman pitkää saikkua selviä.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä tilanne, mutta kyllä sä pärjäät. Mä voin rukoilla.
Taivaan Isä, auta tätä ihmistä ja anna että kissa paranisi. Jos ei paranekaan, anna voimia kaikkeen ja pelasta hänet.
Jeesuksen nimessä. Amen.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsetko lääkärintodistuksen jo ekasta sairauspoissaolopäivästä? Ei kai tuossa ole oikein muita vaihtoehtoja kuin joko kestää töissä surullisena tai jäädä pariksi päiväksi,saikulle jos ei mitenkään pysty olemaan töissä. Itse kerroin työkavereille kun koirani yllättäin kuoli, että miksi olin surullinen. Ymmärsivät hyvin. Tosin en ole esim asiakaspalvelussa vaan ihan toimistohommissa. Voimia.
On ollut vaikeaa elämässä ja olen ollut uupumuksen vuoksi poissa ja on ollut migreenejä. Ns. liikaa poissaoloja joten esihenkilö haluaa heti ekasta päivästä todistuksen.
Olen hoitoalalla töissä, että ei ole kyse vain työkavereista. Moni heistä tietää tilanteen, mutta asukkaat ei. Muistisairas voi pahoittaa mielensä tai pelästyä, jos hoitaja itkee.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, toivottavasti rakas perheenjäsenesi vielä toipuisi. <3
Ei töissä tarvitse mitään kertoa jos et halua, yleensä ihmiset tajuaa kunnioittaa toisten yksityisyyttä, jos huomaa, että toisella vaikea tilanne.
Mä olen töissä ikäihmisten parissa, että kyllä siinä työssä pitäisi itsensä pystyä pitämään kasassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos voit ja kissaa voi vielä hoitaa tilaa perjantaille piikkipäivä.
No tätä mä mietin, että jos perjantaille ottaisi ajan jos se vain on mahdollista. Siis jos tilanne on se, että kissa pitää lopettaa. Mulla on ylityötunteja, että voisin päästä lähtemään aiemmin.
Ap
Massa-energia ei voi kadota, se muuttaa muotoaan jatkaen olemassaoloaan. Kissan muistot ja ajatukset tietyssä mielessä jatkavat termodynamiikan peruslakien mukaisesti universumin kasvavassa entropiassa, kissa on ikäänkuin läsnä kaikkialla universumissa. Tokikaan tuon aineaallon kanssa ei voi kommunikoida suuntaan eikä toiseen. Jokainen korvan liikahdus tai ajatus kissan aivoissa on saanut aikaan Brownin liikettä universumissa. Ehkä, mahdollisesti Jumala luo viimeisenä päivänä kissan uudelleen. Tästä ei tosin ole mitään tietoa Raamatussa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmisillä ole enää ihmisiä perheenjäseninä?
Älä nyt oikeasti viitsi olla noin ilkeä. Etkö sen vertaa osannut lukea, että mulla on lapsi. On mulla myös muita sukulaisia ja ystäviä. Ei se silti poista sitä surua lemmikistä. Mene pois, jos sulla ei muuta sanottavaa ole.
Ap
Olen pahoillani. Itse varmaan valehtelisin olevani kipeä, niin saisin olla edes yhden päivän pois.
Toisaalta töihin uppoutuminen auttaa sen ajan, kun töissä on. Minulla ainakin suru ja ikävä iskee pahiten hiljaisina hetkinä, kun ei ole mitään viemässä ajatuksia pois menetyksestä. Esimerkiksi juuri äsken ennen kuin avasin palstan, tuli itku, kun ajattelin lemmikkiäni, joka piti lopettaa kuukausi sitten.
Kova ikävä on vielä myös vuosi sitten menehtynyttä lemmikkiä. Ketään ihmistä en ole surrut niin kuin noita pieniä, vaikka lähiomaisiakin olen menettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani. Itse varmaan valehtelisin olevani kipeä, niin saisin olla edes yhden päivän pois.
Toisaalta töihin uppoutuminen auttaa sen ajan, kun töissä on. Minulla ainakin suru ja ikävä iskee pahiten hiljaisina hetkinä, kun ei ole mitään viemässä ajatuksia pois menetyksestä. Esimerkiksi juuri äsken ennen kuin avasin palstan, tuli itku, kun ajattelin lemmikkiäni, joka piti lopettaa kuukausi sitten.
Kova ikävä on vielä myös vuosi sitten menehtynyttä lemmikkiä. Ketään ihmistä en ole surrut niin kuin noita pieniä, vaikka lähiomaisiakin olen menettänyt.
Esihenkilö tietää kissan tilanteen ja sen, että menen huomenna kissan kanssa eläinlääkäriin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kissoja on muuten jatkuvasti vailla kotia eläinsuojeluyhdistyksillä ja voisit vaikka valmiiksi alkaa katsella näitä kodittomia ja tutustua adoptio ehtoihin.
Se ei vähennä surua yhtään, vaikka tietää, että tekee oikean ratkaisun lemmikin kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt vain, mutta mä en ymmärrä tuota ajattelutapaa, että lemmikki heti korvataan toisella eläimellä. En mä ainakaan pysty edes ajattelemaan, että ottaisin toisen kissan heti. Löytökissa tämäkin on ja haettu eläinsuojeluyhdistykseltä.
Ap
Sekin vielä, että huomenna olisi Teamsin kautta erään koulutuksen haastattelu. Silmät jo turvonneet, että mahdan olla todella freesi ja mieli korkealla. Koulutukseen pääsy olisi tärkeää, mutta nyt tuntuu vaikealta.
ap