Miten muhun käy. En vaa selviä elämästä.
En oo saanut apua mistään. Olen alle 40v nainen. Jatkuva yksinäisyys ja alkava muistisairaus. En pärjää päivät pitkät itekseni. Asun kaverin mökissä ilman palveluita. Hän tuo mulle ruokaa.
Olen tyhmentynyt ja en ymmärrä kun herään aamulla mitään. Tuntikausia istun liikumatta.
Kirjoitin nyt koska on hetki et ajatus kulkee.
Kommentit (40)
Huomenna terveyskeskukseen, menet sairaanhoitajan vastaanotolle ja kerrot tuon, mitä kerroit tänne. Vaadit saada apua. Kieltäydyt lähtemästä ennen kuin olet saanut apua.
Vierailija kirjoitti:
Huomenna terveyskeskukseen, menet sairaanhoitajan vastaanotolle ja kerrot tuon, mitä kerroit tänne. Vaadit saada apua. Kieltäydyt lähtemästä ennen kuin olet saanut apua.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Autismi
Äidilläsi?
oot masentunut. Varaa aika lääkärille, siitä se lähtee. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
haluuko joku jutella?
Mistä jutellaan?
Onko sinulla ihan diagnosoitu muistisairaus? Mikä, jos saa kysyä?
Täytin just 38 ja tiedän etten tuu tässä elämässä pärjäämään kun enhän mä pääse edes kauppaan. Oon jo ihmisille sanonut että anteeksi se kun en sit jaksa enää. Terveydenhuollosta ei ole apua.
Mulla painaa eniten mt-ongelmat ja unettomuus, lääkkeitä on mutta niitä ei saa. Vanhempi pitää mua sen verran elossa, että on ruokaa vaikka en edes haluaisi, haluaisin pärjätä itse. Jos en pärjää niin se ei ole kenenkään tehtävä mua näennäisesti pitää elossa.
Haluatko kertoa tarkemmin tilanteestasi?
Vierailija kirjoitti:
Näinkö
Onko sun muistisairaus todettu? Ja muuten tutkittu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
No ehkä saisit apua ja jotain palveluita, esim. juttelemaan ammattilaisen kanssa tai terapiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Syy saattaa löytyä vaikkapa aliravitsemuksesta, laboratoriotutkimuksiin ensiksi.
Vierailija kirjoitti:
Täytin just 38 ja tiedän etten tuu tässä elämässä pärjäämään kun enhän mä pääse edes kauppaan. Oon jo ihmisille sanonut että anteeksi se kun en sit jaksa enää. Terveydenhuollosta ei ole apua.
Mulla painaa eniten mt-ongelmat ja unettomuus, lääkkeitä on mutta niitä ei saa. Vanhempi pitää mua sen verran elossa, että on ruokaa vaikka en edes haluaisi, haluaisin pärjätä itse. Jos en pärjää niin se ei ole kenenkään tehtävä mua näennäisesti pitää elossa.
Haluatko kertoa tarkemmin tilanteestasi?
Mitä tuota anteeksi pyytelemään. Helpotushan se vain kaikille on.
Soita Muistineuvo-tukipuhelimelle huomenna tiistaina klo 12 ja 17 välillä:
Muistineuvo palvelee muistisairaita, läheisiä ja muististaan huolestuneita numerossa 09 8766 550 maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin klo 12-17.
https://muistiliitto.fi/apua-ja-tukea/tukea-arkeen/muistineuvo-tukipuhe…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
No ehkä saisit apua ja jotain palveluita, esim. juttelemaan ammattilaisen kanssa tai terapiaa.
En halua!
Kilpirauhasarvot pitää tutkia, vajaatoiminnalla on pitkä lista oireista !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Syy saattaa löytyä vaikkapa aliravitsemuksesta, laboratoriotutkimuksiin ensiksi.
Tuskin, olen lihava.
Vierailija kirjoitti:
Soita Muistineuvo-tukipuhelimelle huomenna tiistaina klo 12 ja 17 välillä:
Muistineuvo palvelee muistisairaita, läheisiä ja muististaan huolestuneita numerossa 09 8766 550 maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin klo 12-17.
https://muistiliitto.fi/apua-ja-tukea/tukea-arkeen/muistineuvo-tukipuhe…
Enkä soita!
Autismi