Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas joku lapsi jäänyt suojatiellä auton alle ja kuollut :( Miksei autot pysähdy??

Kommentit (175)

Vierailija
1/175 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaat varmaan kopioida minulle sen tekstin, jossa sanon, etä pyöräilijä on aina oikeassa ja autoilija aina väärässä? Mielenkiinnolla jään odottamaan...

"jan tällä hetkellä ajokorttia, en tiedä mistä sinun tietosi on peräisin, mutta kyllä teoriakokeessa ja teoriatunneilla opetetaan, että suojatiellä ajavaa pyöräilijää ON VÄISTETTÄVÄ. Idiootti...jos vastaisin teoriakokeessa, ettei minun tarvitse väistää kuvan kohdalla, jossa pyöräilijä ylittää tietä suojatien kohdalla, niin 100% varmuudella vastaus on väärin. Samoin jos inssissä ajaisin pyöräilijän päältä suojatiellä, koska minulla on oikeus, niin jäisi kortti saamatta ja odottaisin syytettä turvallisuuden vaarantamisesta.

Kyllä, autoilija väistää. Jos asennoidut liikenteessä sillä tavalla, että minähän en väistä, kuolkoot muut alle, niin olethan kiltti ajamatta ollenkaan? Olet selkeä turvallisuusriski.

"

Niin? Missä tuossa lainauksessa sanoin, että pyöräilijä on aina oikeassa ja autoilija väärässä? En ottanut oikeaan ja väärään mitään kantaa, sanoin vain, että suojatiellä olijaa pitää autoilijan aina väistää. Eli selvennätkö vielä, missä olen sanonut kirjaimellisesti, että pyöräilijä on aina oikeassa, autoilija väärässä? Siis ilman rivien välistä tulkintaa?

Vierailija
2/175 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta sinä puhut paskaa. Jos suojatien edessä on kolmio saa pyörällä ajaa suojatien yli ja autolla on väistämisvelvollisuus. Muutoin suojatien kohdalla auto on väistämisvelvollinen pyörään nähden vain kun pyöräilijä taluttaa ajokkiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/175 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

autokouluilija aika mustavalkoinen ja naivi asenne. Toivon todella, että olet iältäsi nuori, ja että ajan ja kokemuksen myötä opit katsomaan asioita useammalta kantilta. Tuo sarkasmin käyttökin on hyvä opetella hiukka hienovaraisemmaksi, tällaiseen vakavaan aiheeseen se ei sovi oikein millään.

KUKAAN ei ole täällä väittänyt, että ihmisten yli saa ajaa, kunhan noudatat itse lakia. EI KUKAAN. Se on todettu, että jos niin VAHINGOSSA tapahtuu, et ole silloin itse syyllinen, jos toinen osapuoli ei ole lakia noudattanut.

Kaikki täällä ymmärtävät, että varovainen pitää olla, mutta on myös tajuttava, että eteen voi tulla tilanteita joihin ei pysty itse vaikuttamaan. Ei voi muuta kuin toivottaa sinulle onnea tulevalle autoilija uralle, tulet yllättymään mitä kaikkea liikenteessä voi eteen tulla.

Eihän näistä asioista oikeasti voi tietää kukaan muu kuin av-lainen. Ikääkin löytyy kyllä, harmiksesi en ole enää mikään nuori. Ehkä tämä ikä on nimenomaan opettanut sen, miten varovainen liikenteessä oikeasti pitää olla? Naiviahan se on, ei voi mitään sekä mustavalkoista, olet täysin oikeassa.

Olen myös sanonut, että eteen voi tulla tilanteita, mihin kukaan ei pysty vaikuttamaan. Ilmeisesti nämä viestit ovat menneet sinulta täysin ohi? Tästäkään uutisesta kukaan ei tiedä autoilijan osuutta tapahtumaan, mutta jostain syystä aina näiden uutisten kohdalla se jalankulkija tai pyöräilijä kääntyy syylliseksi ennen tutkinnan valmistumista, ei koskaan toisin päin. Minunkin tulkintani uutisesta on vain tulkinta, enkä voi sanoa olevani 100% oikeassa, mutta jostain syystä autoilijat täällä pystyvät kertomaan aivan 100% varmasti, mitä todellisuudessa on tapahtunut?

Poliisit ovat myös sitä mieltä, että väistämisvelvollisuuksia rikotaan törkeästi suojateillä ja autoilijat ajavat aivan liian suurilla nopeuksilla, kevyttä liikennettä ei kunnioiteta tarpeeksi, mutta ilmeisesti tämäkin on täyttä roskaa ja poliisien naiviutta ja lapsellisuutta?

Voi olla, että viljelen sarkasmia turhankin kärkkäästi tässä vaiheessa, mutta kun keskustelu kääntyy siihen suuntaan, että joku tampio toivoo, että ajan jonkun päälle jossain vaiheessa, niin täysin kirjakielessä pysyminen tuntuu hieman turhalta.

Vierailija
4/175 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta sinä puhut paskaa. Jos suojatien edessä on kolmio saa pyörällä ajaa suojatien yli ja autolla on väistämisvelvollisuus. Muutoin suojatien kohdalla auto on väistämisvelvollinen pyörään nähden vain kun pyöräilijä taluttaa ajokkiaan.

Siinä vaiheessa, kun pyörä on jo suojatiellä, autoilija väistää ja se on autoilijan velvollisuus. Ajoipa joku sitä pyörää sitten tai talutti. Nämä on ihan reaalielämän tilanteita, ihminen ajaa pyörällä suojatiellä ja autoilijan tulee tällöin väistää, koska muuten tappaa. Eikö sen kerro jo järkikin? Silloin kun pyöräilijä on vasta tulossa suojatielle, autoilija saa ajaa vapaasti varovaisuutta noudattaen.

Jos vastaat oikeudessa, että minun ei pidä väistää suojatiellä JO ajavaa pyöräilijää, voin 100% varmuudella luvata sinulle, että olet väärässä.

Vierailija
5/175 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli meinaan suojatien kohdalla todistettua hetki, kun vastaantuleva autoilija joutui vihreillä jarruttamaan äkkijarrutuksen, kun 5 pyöräilevän teinitytön ryppäästä 3 teinityttöä naureskellen ajoi pyörällä suoraan punaisia päin yhtään katsomatta tuleeko autoja vai ei ja tottakai ilman kypärää - yhdellä tytöistä taisi vielä kaveri istua tangolla! Kaksi tytöistä jäi onneksi odottamaan valojen vaihtumista. Olin aivan järkyttynyt, että teinit ovat pääasiassa noin vastuuttomia ja typeriä! Sanoin miehelle, että jos omia lapsiani(3+1 yksi pian syntyvä) saan koskaan kiinni tuollaisesta vastuuttomuudesta, niin heiltä myydään ensimmäisenä pyörät pois ja sitten ovat elämänsä pisimmässä kotiarestissa - en sulata tuollaista lapsiltani yhtään eikä muidenkaan vanhempien pitäisi!

Vierailija
6/175 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse käyttänyt aina kypärää.

Lapseni käyttää myös kypärää koska ovat joskus todistaneet onnettomuutta jossa ihmisen pää lensi autotielle ja hajosi. Sellaisen näkemisen jälkeen ei ole epäselvyyttä miksi kypärää kannattaa käyttää.

Sinä et vaan saa lastasi kuriin.

Vierailija
7/175 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni käyttää myös kypärää koska ovat joskus todistaneet onnettomuutta jossa ihmisen pää lensi autotielle ja hajosi. Sellaisen näkemisen jälkeen ei ole epäselvyyttä miksi kypärää kannattaa käyttää.

Upeaa että lapsesi käyttävät kypärää, ikävää että ovat joutuneet oppimaan tuon käytön tärkeyden noin konkreettisesti. Mutta tuon kokemuksen jälkeen varmasti pysyy kypärä päässä.

Vierailija
8/175 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli meinaan suojatien kohdalla todistettua hetki, kun vastaantuleva autoilija joutui vihreillä jarruttamaan äkkijarrutuksen, kun 5 pyöräilevän teinitytön ryppäästä 3 teinityttöä naureskellen ajoi pyörällä suoraan punaisia päin yhtään katsomatta tuleeko autoja vai ei ja tottakai ilman kypärää - yhdellä tytöistä taisi vielä kaveri istua tangolla! Kaksi tytöistä jäi onneksi odottamaan valojen vaihtumista. Olin aivan järkyttynyt, että teinit ovat pääasiassa noin vastuuttomia ja typeriä! Sanoin miehelle, että jos omia lapsiani(3+1 yksi pian syntyvä) saan koskaan kiinni tuollaisesta vastuuttomuudesta, niin heiltä myydään ensimmäisenä pyörät pois ja sitten ovat elämänsä pisimmässä kotiarestissa - en sulata tuollaista lapsiltani yhtään eikä muidenkaan vanhempien pitäisi!

Monet teinit ovat ärsyttävän välinpitämättömiä liikenteessä, onneksi autoilija oli hereillä tuossa tilanteessa ja sai äkkijarrutuksen tehtyä! Ruumiitahan tuossa olisi tullut, jos ei olisi ollut valppaana. Kai joku tööttäsi tytöille?

Jälleen hyvä esimerkki, miten valppaudella voi (ei tietenkään aina, tähdennän ettei joku ala taas vinkumaan että ainako) estää vakavia onnettomuuksia, VAIKKA onnettomuus olisikin tässä tapauksessa kiistatta ollut näiden teinien syytä ;).

Vierailija
9/175 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/175 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

holtittomasti. En nyt tarkoita tätä ap:n aloituksen tapausta, siihen en ole perehtynyt sen tarkemmin.

Eilen ajoin pyörällä alamäkeä aika kovaa. Yhtäkkiä pyörätielle hyppäsi poika joka vielä kaatui mahalleen keskelle pyörätietä. Sillä kohdalla oli sillan alitus, ja poika hyppäsi sieltä sillan alla olevalta kivetykseltä parin metrin korkeudelta (tajusikohan kukaan). Ei katsonut yhtään, siihen tielle mahalleen vaan. Oli erittäin lähellä etten ajanut hänen päälleen. Minulla ei olisi ollut mitään mahdollisuutta väistää jos olisin ollut vielä lähempänä häntä.

Vierailija
11/175 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa AIKUINEN nainen tuli suojatien yli polkemalla, (juu sai tulla kun jatkui pyörätienä), mutta kehveli kun tuli punaisia päin.

Meidän autojono oli kääntymässä oikealle ja sai mennä, etummainen meinasi ajaa naisen yli, koska ei havainnoinut sitä vasemmalle kääntyvien autojen vuoksi ensin (T-risteys siis).

Nainen ei edes anteeksi pyydellyt.

Vierailija
12/175 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeaa että lapsesi käyttävät kypärää, ikävää että ovat joutuneet oppimaan tuon käytön tärkeyden noin konkreettisesti. Mutta tuon kokemuksen jälkeen varmasti pysyy kypärä päässä.

"milloin minulle on oikein lapsia siunaantunut"

Tämä viesti ei ollut tarkoitettu sinulle, vaan vastaus edellisen kommenttiin, joka mainitsi lapsistaan. Niin minä ymmärsin, vaikken tuon viestin kirjoittaja olekaan

Vierailija
13/175 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viesti ei ollut tarkoitettu sinulle, vaan vastaus edellisen kommenttiin, joka mainitsi lapsistaan. Niin minä ymmärsin, vaikken tuon viestin kirjoittaja olekaan

Vaikka et ollut viestin kirjoittaja? Voihan se noinkin olla, en vain löytänyt edellisestä viestistä mitään, miksi joku sellaiseen tuolla tavalla vastaisi. Se edellinenhän kertoi tapahtumasta, jossa oli käydä huonosti. Miksi kukaan siihen vastaisi, että sinä et vaan saa lastasi kuriin :D?

Tai voihan noin vastatakin, av on täynnä sekopäistä porukkaa. Täällä voi ihmiset vastailla miten sattuu ja toivoa mitä ihmeellisimpiä asioita kanssakeskustelijoille.

Vierailija
14/175 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eilinen tilanne meni juuri kuvaamallani tavalla ja se on ikävää, jos sinä halusit ivata viestiäni ja luoda siitä jotenkin oikeutetumman teon sillä, että jotkut idiootit aikuisetkin toimivat niin. Minä en hyväksy tuollaista edes aikuisilta, jopa vielä vähemmän kuin lapsilta ja nuorilta. Olen itse useimmiten ajokortittomana liikenteessä kävellen niin tulee valitettavan usein todistettua näitä tilanteita ja joka kerta toivon, että tuo ääliö jäisi auton alle - niin kiire ei meinaan voi olla, että ei voisi odottaa valojen vaihtumista rauhassa. Mutta eipä tässä muuta.

160 tai joku muu nro siinä lähettyvillä... :)

Vierailija
15/175 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t:ohis

Vierailija
16/175 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eilinen tilanne meni juuri kuvaamallani tavalla ja se on ikävää, jos sinä halusit ivata viestiäni ja luoda siitä jotenkin oikeutetumman teon sillä, että jotkut idiootit aikuisetkin toimivat niin. Minä en hyväksy tuollaista edes aikuisilta, jopa vielä vähemmän kuin lapsilta ja nuorilta. Olen itse useimmiten ajokortittomana liikenteessä kävellen niin tulee valitettavan usein todistettua näitä tilanteita ja joka kerta toivon, että tuo ääliö jäisi auton alle - niin kiire ei meinaan voi olla, että ei voisi odottaa valojen vaihtumista rauhassa. Mutta eipä tässä muuta.

Osa jalankulkijoista (kuten pyöräilijöistäkin) on niin välinpitämättömiä oman turvallisuutensa suhteen, että pieni herätys olisi paikallaan. Nyt puhun siis aikuisista. Lapset valitettavan usein ovat omissa maailmoissaan eivätkä osaa varoa samalla tavalla, mitä aikuisen pitäisi osata. Siksi nämä uutiset lapsia koskien ovat niin surullisia, sama höperöiden vanhusten kohdalla. Eihän siitä ole pitkä aika, kun iäkäs pyöräilijä jäi auton alle, taisi kuolla sekin raukka.

Vierailija
17/175 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa jalankulkijoista (kuten pyöräilijöistäkin) on niin välinpitämättömiä oman turvallisuutensa suhteen, että pieni herätys olisi paikallaan. Nyt puhun siis aikuisista. Lapset valitettavan usein ovat omissa maailmoissaan eivätkä osaa varoa samalla tavalla, mitä aikuisen pitäisi osata. Siksi nämä uutiset lapsia koskien ovat niin surullisia, sama höperöiden vanhusten kohdalla. Eihän siitä ole pitkä aika, kun iäkäs pyöräilijä jäi auton alle, taisi kuolla sekin raukka.

Autoilijoille pitäisi antaa oikeus vähän töytäistä polviin tai varpaille, jos jalankulkija tonttuilee liikenteessä. Siinähän sitä oppii. Pyöräilijän voi töytäistä kevyesti kumoon ja ajaa vähän renkaan päälle niin että vanteet menee ruttuun. Osaapa seuraavalla kerralla varoa kinttujaan.

Meille autoilijoille ei kannata ja ei ole järkevää lähteä törmäyskilpailuun. On meinaan sitä massaa ja nopeutta vähän enemmän takana että siinä käy huonosti, kun autonomistajalle uhoaa liikenteessä.

-Moottoriturpa

Vierailija
18/175 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajo-opettajani on varmaan sitten täysi tampio ja väärässä, kun tähdentää näitä nimenomaisia asioita. Hänellä ei missään nimessä ole kokemusta liikenteessä ajamisesta, yllättävistä tilanteista, eikä oikeastaan mistään muustakaan. Oikeassa ovat nämä muutavat vastailijat, jotka googlea katsomalla ja kuvittelemalla ovat osanneet ratkaista jo autoilijan syyttömyyden.

Myönnettävä on, näiden valtaisten ja kiistattomien todistusten edessä, olen väärässä :D. Autoilija on toiminut mallikkaasti tilanteessa, hän on uhri ja lapsen vanhemmat itseasiassa pääsyyllisiä.

Vierailija
19/175 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakottakaa ne teininne käyttämään sitä kypärää

Vierailija
20/175 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosi vihasia ja näyttää käsimerkkejä, jos ei lähde suoraan ylittämään suojatietä vaan odottaa ensin, että hidastaako/pysähtyykö lähestyvä auto varmasti. Mä en vaan uskalla ottaa tota riskiä, että auto ei huomaakaan tai ei vaan viitsi pysähtyä.