Taas joku lapsi jäänyt suojatiellä auton alle ja kuollut :( Miksei autot pysähdy??
Kommentit (175)
ei saa ajaa suojatiellä ja kypärän käyttö on määrätty laissa. Jos tyttö olisi noudattanut lakia, eli taluttanut pyöräänsä, näin tuskin olisi käynyt. Ja ei varmaan olisi kuollut jos olisi ollut kypärä päässä.
Sori vaan, mulla menee sympatiat autokuskin puolelle, joutuu lopun elämäänsä hautomaan asiaa mielessään, vaikkei se oman vika ollutkaan. Kuolemantuottamuksessa pahin rangaistus tulee omasta takaa...
ylittämään katua; ilman mitää ennakkomerkkiä tai että katsoisi tuleeko autoja. En nyt puolustele autoilijaa millään tavalla, mutta kyllä pyöräilijöiden liikennekäyttäytyminen on monta kertaa todella itsemurhahakuista (vaikkakin tietysti tiedostamatta/tarkoituksetta).
Itsekin olen meinannut ajaa pyöräilijän kumoon, kun pyöräilijä tulee kolmion takaa suoraan auton eteen katsomatta sen enempää oikeaan kuin vasempaankaan. Samoin todistin pari päivää sitten tilannetta kuinka pyöräilijä tuli tasa-arvoisessa risteyksessä vasemmalta auton eteen tuijottaen autoilijaa vihaisesti.
Ei ollut autoilijan vika, mutta hän sitä tuskaa ja syyllisyyttä nyt kantaa koko ikänsä.
Opettakaa niille mukuloillenne liikennesäännöt!
ei saa ajaa suojatiellä ja kypärän käyttö on määrätty laissa. Jos tyttö olisi noudattanut lakia, eli taluttanut pyöräänsä, näin tuskin olisi käynyt. Ja ei varmaan olisi kuollut jos olisi ollut kypärä päässä.
Sori vaan, mulla menee sympatiat autokuskin puolelle, joutuu lopun elämäänsä hautomaan asiaa mielessään, vaikkei se oman vika ollutkaan. Kuolemantuottamuksessa pahin rangaistus tulee omasta takaa...
Tämä on mun suurin pelko liikenteessä, että joku vain tulee puskasta eteen enkä voi mitään.
Tai jalankulkijan, sama asia. Ei seurata kevyttä liikennettä, tai jos seurataan oletetaan että sen toisen on helpompi pysähtyä ja odottaa.
Autoileva anoppini on juuri tällainen ihminen, usein hermoilee kun jalankulkijat menevät hänen mielestään hitaasti tien yli jne. Toisaalta olen itse huomannut, että moni pyöräilijä varsinkin ei pahemmin katso tietä ylittäessään. Siinä taas oletetaan sen auton antavan tietä ja pysähtyvän. Muutaman kerran touhua katsoessani on sydän hypähtänyt kurkkuun kun auto on lyönyt jarrut pohjaan.
Vaiko pyörätien jatke, jota pitkin SAA pyöräillä.
Eli aina jos sille raidoitetulle alueelle, mitä suojatieksi tupataan kutsumaan, on saanut ajaa pyörällä, saa sen ylikin ajaa.
pyörällä ja taluttamaan suojatien yli.
tahansa raidoitettu alue ei ole pyörätien jatke, vaan sille on ihan omat raitansa. Eli vaikka pyörätie jatkuisi tien yli, suojatie ei ole automaattisesti pyörätien jatke, jollei sitä ole erikseen merkattu.
Ja uutisessa nimenomaan puhuttiin suojatiestä.
Sori vaan, mulla menee sympatiat autokuskin puolelle, joutuu lopun elämäänsä hautomaan asiaa mielessään, vaikkei se oman vika ollutkaan. Kuolemantuottamuksessa pahin rangaistus tulee omasta takaa...[
Ajan tällä hetkellä ajokorttia, en tiedä mistä sinun tietosi on peräisin, mutta kyllä teoriakokeessa ja teoriatunneilla opetetaan, että suojatiellä ajavaa pyöräilijää ON VÄISTETTÄVÄ. Idiootti...jos vastaisin teoriakokeessa, ettei minun tarvitse väistää kuvan kohdalla, jossa pyöräilijä ylittää tietä suojatien kohdalla, niin 100% varmuudella vastaus on väärin. Samoin jos inssissä ajaisin pyöräilijän päältä suojatiellä, koska minulla on oikeus, niin jäisi kortti saamatta ja odottaisin syytettä turvallisuuden vaarantamisesta.Kyllä, autoilija väistää. Jos asennoidut liikenteessä sillä tavalla, että minähän en väistä, kuolkoot muut alle, niin olethan kiltti ajamatta ollenkaan? Olet selkeä turvallisuusriski.
Arvaten et myöskään varmistele kuolleita kulmia muutoin, kuin autoilijoiden osalta, koska eihän sinulle voi sattua mitään, jos kevyenliikenteen käyttäjät vähän liiskaantuvat etulasiin...
Miksi nämä lainaukset ei toimi...
tästä nää suojatien yliajot just johtuvat, tästä asennevammasta mikä suomessa autoilijoilla on.
suomeen pitäis tulla heikomman oikeus tieliikenteeseen. se toimii, vaikka jalankulkija tai pyöräilijä kävelis punasia päin. siis joissain länsimaisissa sivistysvaltioissa, missä on ajeltu autoilla vähän pitempään kuin suomessa, missä 3 autoa jonossa on jo jossain takahikiällä kauhee ruuhka!
pakottakaa ne teininne käyttämään sitä kypärää
että YKSIKÄÄN yläastelainen käyttäisi kypärää !!! Hah hah, kypärän käyttö loppuu kuin seinään kun yläaste alkaa. Myös sinun lapsesi. Jos muuta väität, ole varmaan meidän naapuri, joka pakottaa yläasetikäiset lapset käyttämään kypärää. Seyraus: käyvät koulumatkalla piilottamassa pypärän kodin läheiseen puistoon ja hakevat sen koulun jälkeenn.
Jos joku väittää, että kyllä hänen 9 lk lapsi käyttää kypärää, ei tiedä totuutta .
Ei ollu lapsi vaan jo 13-vuotias eikä ole vielä selvillä, mitä oikein on tapahtunut. Tuonikäiset liikkuu monesti pyörällä liikenteessä miten sattuu ja vaikka kuinka autolla varoo, niin onnettomuus voi sattua. Mitenkään nyt ko. autoilijaa puolustelematta.
Lyhyeen loppuu lapsuus nykysuomessa :/
Toki 13-vuotias leikkii ja harjoittelee aikuisuutta, mutta kyllä hän edelleen lapsi vielä on.
Onko joku tosiaan sitä mieltä, että ei ole?
Sori vaan, mulla menee sympatiat autokuskin puolelle, joutuu lopun elämäänsä hautomaan asiaa mielessään, vaikkei se oman vika ollutkaan. Kuolemantuottamuksessa pahin rangaistus tulee omasta takaa...[
Ajan tällä hetkellä ajokorttia, en tiedä mistä sinun tietosi on peräisin, mutta kyllä teoriakokeessa ja teoriatunneilla opetetaan, että suojatiellä ajavaa pyöräilijää ON VÄISTETTÄVÄ. Idiootti...jos vastaisin teoriakokeessa, ettei minun tarvitse väistää kuvan kohdalla, jossa pyöräilijä ylittää tietä suojatien kohdalla, niin 100% varmuudella vastaus on väärin. Samoin jos inssissä ajaisin pyöräilijän päältä suojatiellä, koska minulla on oikeus, niin jäisi kortti saamatta ja odottaisin syytettä turvallisuuden vaarantamisesta.Kyllä, autoilija väistää. Jos asennoidut liikenteessä sillä tavalla, että minähän en väistä, kuolkoot muut alle, niin olethan kiltti ajamatta ollenkaan? Olet selkeä turvallisuusriski.
Arvaten et myöskään varmistele kuolleita kulmia muutoin, kuin autoilijoiden osalta, koska eihän sinulle voi sattua mitään, jos kevyenliikenteen käyttäjät vähän liiskaantuvat etulasiin...
Minunkin tietoni ovat nimenomaan autokoulusta peräisin, tänä kesänä kävin korttiani korottamassa ABC:si. Tottakai on väistettävä, jos pyöräilijä tulee suojatielle, se on ihan maalaisjärkeä. Mutta silti lain mukaan tuo pyöräilijä on itse vastuussa törppöilystään, autoilija on noudattanut sääntöjä.
Ja muuten saisit kortin, vaikka pyöräilijä tulisi täysin "puskista" eteesi ja ajaisit hänen ylitseen, koska kyseessä ei olisi sinun vikasi. Miten se muka olisi osaltasi liikenteen vaarantamista?
En muuten asennoidu liikenteeseen tavalla että "minähän en väistä". Mistä olet sellaisen käsityksen saanut? Siksi kun puolustan tilanteeseen syytöntä autoilijaa? IDIOOTTI!!!!
Raskaan auton kuljettajana väittäisin, että tarkistan kuolleet kulmat paljon tarkemmin kuin keskivertohenkilöautoilija. Jos en tarkastaisi, kevyenliikenteen käyttäjät eivät liiskaantuisi tuulilasiini vaan syylärin etusäleikköön...
mainittu kuolemantapaus herättää tosi paljon ajatuksia. Voisin vaikka lyödä vetoa, että lapsi on kääntynyt yhtäkkiä suojatielle suoraan auton eteen kovassa vauhdissa ja lainkaan sivulleen katsomatta. Autoilukulttuuri Suomessa ON välinpitämätön, mutta myös jalankulkijoilta ja pyöräilijöiltä voi minusta odottaa edes jonkinlaista tarkkaavaisuutta. Ja muistanpahan itsekin ajaessani jatkossa varautua mahdollisen viereisen kevyenliikenteenväylän käyttäjien kaikkiin liikkeisiin, etenkin jos kyseessä on lapsi tai nuori.
Ei pidä tuudittautua siihen luuloon että kypärä on automaattinen pelastus. Tästäkään tapauksesta on mahdoton tässä vaiheessa sanoa, kun ei ole mitään tietoa tytön vammoista, että olisiko kypärä pelastanut.
Vaiko pyörätien jatke, jota pitkin SAA pyöräillä.
Eli aina jos sille raidoitetulle alueelle, mitä suojatieksi tupataan kutsumaan, on saanut ajaa pyörällä, saa sen ylikin ajaa.
Väistämisvelvollisuus koskee myös pyöriä. Eli tuliko oikealta vai vasemmalta.
eikä ole vielä selvillä, mitä oikein on tapahtunut. Tuonikäiset liikkuu monesti pyörällä liikenteessä miten sattuu ja vaikka kuinka autolla varoo, niin onnettomuus voi sattua. Mitenkään nyt ko. autoilijaa puolustelematta.