Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi opiskelusta ei tule yhtään mitään?

Vierailija
18.09.2023 |

Olet yrittänyt vaikka ja mitä? Ei löydy sitä omaa alaa. Olen 10 vuoden aikana opiskellut 5 eri alaa, yhdestä valmistuin - kiitos koronavuosien ja etäopiskelun. Tuossa välissä tehnyt pätkätöitä ja yrittänyt löytää omaa polkua.

Tää samainen ongelma alkoi yläasteella. Ala-aste meni hyvin, olin tunnollinen opiskelija ja 7 siirryttäessä oli keskiarvo 9. Yläasteella mut laitettiin kesken lukuvuoden pelleilyn takia pienluokalle, en herännyt aamulla kouluun ja menin melkein aina myöhässä, jos vanhemmat olivat jo kerenneet töihin.
9 luokan päättötodistus oli 6.7

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot yksi uniikki lumihiutale muiden joukossa. Vanhemmatko sua koko elämän herättelisi. Ihan vaan puhelin herättämään ja menoksi

Vierailija
2/22 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

You are a drifter. Accept that and be happy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ikinä ajatellut, että sulla vois olla ADHD?

Vierailija
4/22 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerto lisää

Vierailija
5/22 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerto lisää

Minä ei kerto. En mä sulle lomaa anta.

Vierailija
6/22 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelet, että sen "Oman Polun" pitäisi olla? Miksi se ei voinut olla mikään noista aikaisemmin kokeilemistasi? Mahdatko olettaa sille liikkaa?

Vierailija
7/22 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole Adhd, sitähän tässä haet. Ehkä sulla oli vain huono kasvatus, jos vanhemmat ei patistaneet kouluun.

Vierailija
8/22 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä, että TE-toimisto ohjaa sinut terveystarkastukseen ja siltä pohjalta ehkä psykologin arvioon.

Vierailija
9/22 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole Adhd, sitähän tässä haet. Ehkä sulla oli vain huono kasvatus, jos vanhemmat ei patistaneet kouluun.

En hae mitään diagnoosia. Mietin vain onko muilla ollut samaa?

Mitä tuohon ADHD:hen tulee, niin tädilläni on sekä veljelläni. Muita ei ole tutkittu, mutta isäni on aina ollut kova myöhästelemään. Hänen ammatti tosin antaa sen anteeksi.

Ja mitä noihin aikaisempiin opintoihin tulee, niin voisin olla joku niistä. En vain kykene opiskelemaan 5 pv viikossa, kun aina lopputulos on joko se ettei mua kiinnosta tai kiinnostaa, mutta asiaa tulee niin paljon että se stressaa minua jonka jälkeen lopetan koulun.

Vierailija
10/22 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä opiskelu ei ole ihmisen hommaksi tarkoitettua

Vierailija
11/22 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hae mitään diagnoosia. Mietin vain onko muilla ollut samaa?

Mitä tuohon ADHD:hen tulee, niin tädilläni on sekä veljelläni. Muita ei ole tutkittu, mutta isäni on aina ollut kova myöhästelemään. Hänen ammatti tosin antaa sen anteeksi.

Ja mitä noihin aikaisempiin opintoihin tulee, niin voisin olla joku niistä. En vain kykene opiskelemaan 5 pv viikossa, kun aina lopputulos on joko se ettei mua kiinnosta tai kiinnostaa, mutta asiaa tulee niin paljon että se stressaa minua jonka jälkeen lopetan koulun.

Etsi helpompi koulutus tai ammatti, jos et kestä stressiä tai tylsää ja pitkäjänteistä työtä.

Vierailija
12/22 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ADHD ja opiskelu onnistuu. Pitää ottaa vastuu siitä että järjestää elämänsä niin että se onnistuu. Nyt sinulla vaikuttaa olevan hieman luovuttajan asenne.

Mieti mitä haluat, mitä tarvit että pystyt saavuttaa sen ja mistä voisit saada tarvittaessa apua.

Esimerkiksi voit ensin tehdä töitä ja säästää, jotta opiskelun ohella ei tarvi, koska näin voit keskittyä paremmin. Voit hankkia diagnoosin ja lääkkeet ja kokeilla onko niistä sinulle hyötyä, mene vaikka ensin töihin ja sitten yksityiselle jos ei muuten onnistu. Kaikenlaista valmennusta ja pienryhmää on kun viitsii etsiä. Kurkista vaikka Ohjaamo.

Vierailija
13/22 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ADHD ja opiskelu ei ole koskaan sujunut. Sen sijaan töissä olen älyttömän tuottava ja ahkera. Viihdyn siellä. 😊

Vierailija
14/22 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle paras olisi varmasti työpaikalla opiskelu. Siis jokin oppisopimus.

Vierailija
15/22 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että kukaan yrittäjä katsoo ja jaksaa kauaa sellaista joka on joka aamu myöhässä?

Ap:llä on elämänhallinta hukassa. Ensiksi opettelet menemään aikaisin nukkumaan. Kaikki netflixit, pelit ja puhelimet kiinni/pois kello yhdeksän ja luet vaikka kirjaa jos et saa muuten nukuttua ajoissa. Joku liikunta alku illasta auttaa myös nukkumaan paremmin. Siiten laitat herätyskellon sen verran kauas soimaan että aamulla on pakko nousta sammuttamaa se. Kun aikasi teet tätä joka päivä niin alat saada päivärytmistä kiinni.

Vierailija
16/22 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että kukaan yrittäjä katsoo ja jaksaa kauaa sellaista joka on joka aamu myöhässä?

Ap:llä on elämänhallinta hukassa. Ensiksi opettelet menemään aikaisin nukkumaan. Kaikki netflixit, pelit ja puhelimet kiinni/pois kello yhdeksän ja luet vaikka kirjaa jos et saa muuten nukuttua ajoissa. Joku liikunta alku illasta auttaa myös nukkumaan paremmin. Siiten laitat herätyskellon sen verran kauas soimaan että aamulla on pakko nousta sammuttamaa se. Kun aikasi teet tätä joka päivä niin alat saada päivärytmistä kiinni.

Mitä sä nyt flippaat siellä? 😂 On paljon muitakin töitä kuin vain 8-16. Luoja. 😀

Vierailija
17/22 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä nyt flippaat siellä? 😂 On paljon muitakin töitä kuin vain 8-16. Luoja. 😀

Muitakin vuoroja siis.

Vierailija
18/22 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle nää sun vinkit on turhia. Olen kokeillut jokaisen niistä, on 4 herätyskelloa ympäri asuntoa ja parhaimpana oon ilmeisesti unessa käynyt sammuttamassa jokaisen, kömpinyt takaisin sänkyyn ja herännyt muutaman tunnin päästä. 😊

Vierailija
19/22 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle nää sun vinkit on turhia. Olen kokeillut jokaisen niistä, on 4 herätyskelloa ympäri asuntoa ja parhaimpana oon ilmeisesti unessa käynyt sammuttamassa jokaisen, kömpinyt takaisin sänkyyn ja herännyt muutaman tunnin päästä. 😊

Olisin itse huolissani terveydestäni, jos toimisin noin...

Vierailija
20/22 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin itse huolissani terveydestäni, jos toimisin noin...

Kyllä minä olinkin ja olen tutkimuksissa käynyt. Missään ei ole mitään vikaa. ADHD epäily nyt.