Itkettää ja suututtaa: Juhannus pilalla!
Ollaan lähdössä miehen ja tuttavapariskunnan kanssa mun äidin ja isin mökille. Ollaan suunniteltu kaikki mun ystävättären kanssa valmiiksi: lohikeittoa torstai-illaksi, grillattavat aattoillaksi, kampasimpukat ja sisäfilee juhannuspäiväksi, viinit ja tuontioluet, jälkkärit ja drinkit. Ajateltiin tehdä hoitoja ja vaan nautiskella kun miehet kalastaa ja lyö golf-palloja tiiauspaikalta järveen. Ihana juhannus tulossa! Ja nyt mun veli ilmoittaa että tulee sinne avovaimonsa kanssa. Ja mä en kestä sitä avokkia! Soitin äidille mutta eivät voi kuulemma kieltää tulemasta. Mä olen itkenyt koko päivän ja mies on vaan et the more the merrier. Et ihan kiva kun veli tulee. Ja niillä on mukana makkaraa ja Lidlin grillilihoja eli kaasugrilliä eivät kyllä käytä ja sotke! Apua miten mä kerron kaverpariskunnalle!
Kommentit (173)
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 18:57"]Älä oikeasti ole veljeesi tai vanhempiisi asiasta enää missään yhteydessä. Anna veljen vaimoineen mennä mökille ja tehdä siellä mitä haluaa, jos ovat ajatelleet siipeillä teidän eväillä niin ei onnistu. [/quote] En tiedä pitäiskö? Kauhean huono omatunto, jos en ilmoita mitään. Veli suuttuu ja syyttää että tein oharit, eikä iskä & äitikään tykkää kun veli on sitten niillekin vihainen. Toisaalta pelkään, että jos ilmoitan veljelle tänään ettemme olekaan tulossa, veli houkuttelee iskän ja äiskän kanssaan sinne mökille ja ostattaa niillä ruoat. Vähän kinkkinen vielä tämä juttu! Aloittaja
[/quote]Oot mustis, vahemmat ei saisi mennä veljen kanssa? Vaikka et itsekään halua. Yhyy, miks kaikki on mua vastaan, isikin, vaikka oon isin tyttö ja veli vaan haiseva poika.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:03"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:01"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:47"]Muuten puuttumatta, mutta "lyö golfpallojatiiauspaikalta järveen"?? Älkää hyvät ihmiset sotkeko silkasta turhudesta luontoa/vesistöjä muovipaskalla! [/quote] No ne kerää ne pallot veks, haloo??!! Aloittaja [/quote] Kerro miten se käytännössä toimii? Olenkin joskus ihmetellyt niitä limaisia ja vihertäviä palloja rannalla. Nyt selvisi syy!
[/quote]
No eikös se ole tuolla jo ylempänä ketjussa kerrottu? Aika usein tuuli kuljettaa pallot rantaan, josta ne voi napata kätevästi haavilla. Tai sitten lähtee pienelle souturetkelle sen haavin kanssa. Ei todellakaan mitään rakettitiedettä :-)
[/quote]No kyllä se tuuli kuljettaa "aika usein" niitä pois rannastakin, kaikki pienet pallot hajallaan ympäri järveä, osa kaislikossa missä sattuu. Vai tuuleeko teidän hienostoankkalammessa aina samaan suuntaan, kaislikkoa ja levää ei ole, eikä matalikkoa.
Ette varmana saa kaikkia sieltä takaisin, saatanaan roskaajat.
Mitenkäs tämä juhannus sujui? Hermostuivatko veli ja avokki, kun joutuivat viettämään mökkijuhannusta kahdestaan?
"Marinadit paksuja ja tahmeita, ilmeisesti suurustettuja, tahrivat grillin ja palavat herkästi lihan pintaan."
Marinadit tulee pyyhkiä pois lihoista ennen grillaamista. Grillaamiseen on sitten eri kastikkeet, jos haluaa sivellä. Voi myös valmistaa lihoille erillisen kastikkeen, joka tarjotaan vierellä.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:54"]Veli ja avokki vaikuttavat wt-urpoilta, ja ap vaikuttaa hienohelmaurpolta. Tästä sais hyvän komediasarjan. Pokka pitää?
[/quote]
Joo, Suomen Pokka pitää ois hyvä. Ap:n ois vielä pitänyt kutsua joku "tärkeä ihminen" mukaan.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:47"]Ensiksikin, se mökki on iskän ja äidin mut me saadaan käyttää sitä. Ja aina on ollut niin, et sovitaan etukäteen koska kukakin siellä mökillä on. Toiseksi, veli oli siellä jonkun jätkäporukan kanssa just kaks viikkoo sitten. Ne jätti sen ihan hirveeseen kuntoon ja mä kävin siivoomassa koko mökin viime viikolla niiden "vierailun" jäljiltä. Se oli ihan karseessa kunnossa, en halua edes kertoa mitä siellä oli. Ja nyt veljen avokkikin haluaa sinne mökille kun ei päässyt sen jätkäremmin kanssa, niin veli morkkiksissaan lupasi et pääset sit jussina. Mut veli tiesi hyvin, et me ollaan menossa sinne tän kaveripariskunnan kanssa ja ollaan ajateltu rentoutua ja syödä hyvää ruokaa. Mä tiedän että veli ja avokki on kännissä aamusta iltaan ja huudattaa musiikkia terassilla ja vittuilee meille kun ei syödä makkaraa ja juoda lonkeroa.
Tästä tulee paskin juhannus ikinä ja mua suututtaa kyllä ihan syystä. Ja anteeks vaan jos mun kirjoitustyyli ei miellytä. Olen ihan raivoissani, mut en siitä huolimatta ole provo vaan tulin tänne ihan vaan pyytämään neuvoja. Miehestä ei ole mitään apua, se on vaan et ihan kiva ja sit kun veli ja avovaimo alkaa kännissä riehua niin mies menee vaan aittaan koisiin ja jättää mut rauhoittamaan tilannetta. Näin käy aina. Ja se ei näe mitään ongelmaa ilmeisesti siinä et avovaimo vittuilee mulle ihan koko ajan mun ulkonäöstä, iästä, koulutuksesta, ammatista, rahoista ja ihan kaikesta! Siis suoraa vittuilua aamusta iltaan! Aina kun on joku tilanne päällä mies vetäytyy ja jättää mut yksin selviämään "kun ne ei oo mun vaan sun sukulaisia". Mä peruisin koko jutun mutkun meillä ei ole tähän hätään mitään muuta paikkaa ja kaverit ei edes tiedä et veli on tulossa sinne mökille kanssa. Mä en keksi mitä mä voisin tehdä. Mä haluan juoda skumppaa ja syödä mansikoita mun miehen ja meidän parhaitten kavereiden kanssa, en katsella kun kaksi urpoa örveltää kännissä ja kaatuilee kanervikkoon. Ja ne tuontioluet on belgialaisia ja brittiläisiä oluita joita
Me tykätään maistella esim saunan jälkeen. Niitä saa esim alkosta ja hyvin varustetuista elintarvikeliikkeistä, jeesus!
[/quote]
Iskä, isi, mutkun.. sori mut nauroin näille. :D Joo, ymmärrän että on ärsyttävää katsoa kun muut riehuu kännissä. Osta niille viinaa ja tarjoile vahvoja drinkkejä heti kun ne tulee sinne, niin ne sammuu ajoissa. Ja vittuile sille naiselle takas!
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 17:29"]
Niin siis ryyppyporukka on juonut mökiltä kaikki kahvit ja teet...?! Hoh hoijaa. Ei jatkoon.
[/quote]
Ja joku on käynyt asiakseen niiden jäljet siivoamassa, muttei ole ostanut lisää kahvia tai teetä. Ok.
[/quote]
Joo kävin siis siivoamassa viime viikolla juhannusta varten. Sekasotku oli hirveä, sängyt petaamatta, lakanat likaisia ( siis oikeesti mullassa), astiat tiskaamatta pöydillä jne edelleen. Meni koko päivä siivotessä ja ei ollut tarkoitustakaan ajaa kauppaan ostamaan kahvia. Mut kaapit oli siis ihan tyhjät, ei kahvia, teetä, sokeria, eikä edes suolaa. Aattelin että ovat vaan juoneet kahvit ja teet, mutta ehkä veivät mukanaan. En tiedä. Ja ajattelin laittaa veljelle illalla tekstarin ettemme tulekaan mökille. Tavallaan odotan sitä draamaa, mikä seuraa. Ja vielä tiedoksi, etten ole mikään kermaperse, vaan ihan tavallinen nuori nainen, joka muiden lisäksi kuinnioittaa myös itseään. Olen tehnyt paljon töitä sen saavuttamiseksi, mitä mulla nyt on enkä häpeile vähän hemmotella itseäni silloin tällöin. Ja vanhemmat on ihan kunnollista ja ahkeraa väkeä, jotka ovat myös tehneet töitä sen eteen että meillä lapsilla olis hyvä elämä. Aloittaja
[/quote]
Älä ilmoita sille veljelles mitään, odota että soittaa ja ihmettelee missä ootte. Sielähän on sitten mökillä ilman ruokia.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 18:57"]Älä oikeasti ole veljeesi tai vanhempiisi asiasta enää missään yhteydessä. Anna veljen vaimoineen mennä mökille ja tehdä siellä mitä haluaa, jos ovat ajatelleet siipeillä teidän eväillä niin ei onnistu.
[/quote]
En tiedä pitäiskö? Kauhean huono omatunto, jos en ilmoita mitään. Veli suuttuu ja syyttää että tein oharit, eikä iskä & äitikään tykkää kun veli on sitten niillekin vihainen. Toisaalta pelkään, että jos ilmoitan veljelle tänään ettemme olekaan tulossa, veli houkuttelee iskän ja äiskän kanssaan sinne mökille ja ostattaa niillä ruoat. Vähän kinkkinen vielä tämä juttu! Aloittaja
[/quote]
Miksi sun veli sun vanhemmilles olisi vihainen? Ja mitkä oharit, ettehän te mitään ole yhdessä sopinut. Pakko kysyä minkä ikäisiä olette veljesi kanssa? Kuulostatte kyllä todella ongelmaiselta perheeltä.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 19:46"]
Mun veljeni on samanlainen pummi. Me tosin omistetaan mökki , olen ostanut sen markkinahintaan vanhemmilta. Veljeni vaan päättää tulla kylään vaimonsa ja 4 lapsensa kanssa. Menee itse jääkaappiin, sanoo ai täällä on makkaraa ja voi ottaa makkaran ja alkaa kylmiltään syömään. Lapset voivat tehdä mitä vaan , kukaan ei katso perään. Jos huomautan kannattaisko katsoa Kaisan perään, sanoo menepäs nuorimmaiseksi. Minun lapset pelkäävät serkkujaan , ovat kaikki remupäitä. pari juhannusta sitten olin kirjoittanut jääkaapin oveen lapun veljeni nimen älä koske, samoin lapun laitoin lihaan et ole näitä maksanut, älä koske.
veljeni suuttui tästä loukkauksesta niin että otti lihat ja vei ne aurinkoon. Vasta kun alettiin grillaamaan, huomattiin lihat ovat poissa ja veljeni naureskeli vei ne piiloon. No, kun lihat löytyi, ne ei enää olleet syömäkelpoisia.
Minä,siskon ominaisuudessa heitin heidän autoon. Ajoin pois, haukuinkälylle miten idiootin miehen hän on nainut ja uhkasin soittaa poliisit jos eivät heti lähde. Veli oli jo maistissa, joten käly joutui ajamaan vaikka ei ikinä aja. Lähetin lihoista laskun jota veli ei tietenkään maksanut.
viime vuonna he taas tulivat vaikka olin kummallekin sanonut eivät ole tevetulleita. Olin ostanut kettingin jääkaapin ympärille ja valokuva pilaantuneista lihoista oli ovessa. Sauna oli lukossa, airot piilotettu ,joten lähtivät parin tunnin päästä nälkäisinä. Sanoin vettä saat kaivosta, et mitään muuta.
Nyt heidän lapsensa ovat jo sen verran järkeviä, pari ekaa että tajuavat isä käyttäytyy huonosti, mutta olen ilmoittanut ettei ole mökille tervetulleita.
veljeni lapsia olen jokaisen vuorollaan pyytänyt meille viikonlopuksi, keskimäärin yksi per kk ja vanhin lapsista kysyi keväällä meidän riidoista. Vastasin diplomaattisesti ettei hänen isänsä kunnioita omaisuuttani ja lisäksi meidän lapsien ei tarvitse nähdä juopottelevia vanhempia, siksi on parempi että pysyvät pois. Veljeni on tietenkin valehdellut että omistaa puolet mökistä , sen olen korjannut vanhimmalle lapselle.
[/quote]
No tämä oli jo parempi trolli.
Pystyn oikein elävästi näkemään ketjutetun jääkaapin ja kuvan pilaantuneista lihoista sen ovessa.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:09"]
Hahahahahahahaahahahaahahaha :D Kuka AIKUINEN käyttää isästään sanaa ISI???!!
[/quote]
Ehkä joku Kauniaisissa asuva tai turkulainen? Meillä Espoossa se on iskä.
Apua, jos tämä on totta (mitä vakavasti epäilen) niin paljon mielummin viettäisin juhannusta sun veljen ja Avokin kanssa kuin sinun kanssa kampasimpukoita syöden. Jessus, mikä pikkujuppi! :D
Ostakaa teltat ja menkää vaikkapa johonkin saareen tai muulle kauniille rannalle jussittelemaan - kyllä se skumppa maistuu sielläkin =)
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:47"]Muuten puuttumatta, mutta "lyö golfpallojatiiauspaikalta järveen"??
Älkää hyvät ihmiset sotkeko silkasta turhudesta luontoa/vesistöjä muovipaskalla!
[/quote]
No ne kerää ne pallot veks, haloo??!! Aloittaja
[/quote]
Kerro miten se käytännössä toimii? Olenkin joskus ihmetellyt niitä limaisia ja vihertäviä palloja rannalla. Nyt selvisi syy!
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:01"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:47"]Muuten puuttumatta, mutta "lyö golfpallojatiiauspaikalta järveen"?? Älkää hyvät ihmiset sotkeko silkasta turhudesta luontoa/vesistöjä muovipaskalla! [/quote] No ne kerää ne pallot veks, haloo??!! Aloittaja [/quote] Kerro miten se käytännössä toimii? Olenkin joskus ihmetellyt niitä limaisia ja vihertäviä palloja rannalla. Nyt selvisi syy!
[/quote]
No eikös se ole tuolla jo ylempänä ketjussa kerrottu? Aika usein tuuli kuljettaa pallot rantaan, josta ne voi napata kätevästi haavilla. Tai sitten lähtee pienelle souturetkelle sen haavin kanssa. Ei todellakaan mitään rakettitiedettä :-)
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 20:10"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:13"]
samppanja ja mansikat eivät sovi yhteen. liian kirpeä ja karvas yhdistelmä. ehkä jonkun tosi makean kuoharin kanssa sopisivat. siis jossa sokeripitoisuus jälkiruokaviinin luokkaa ja esim muscat rypäleestä.
ihan vaan vinkkinä teidän ihanalta kuulostavaan juhannukseen :)
[/quote]
Samppanjoita on makeitakin...
[/quote]
On toki, mutta ei ihan niin makeita, että sopisivat täydellisesti "oppikirjojen mukaan" yhteen varsinkaan alkukesän mansikoiden kanssa (jotka ovat vähän kirpsakampia, eivätkä täysin makeita). Tietynlainen kuivuus, joka kaikessa shamppanjassa (mitä olen tähän mennessä maistanut, ja olen maistanut, ostanut ja juonut enemmänkin erittäin paljon shammpanjaa) on, ei sovi täydellisesti mansikoiden kanssa. En tiedä mistä tuo ajatus perustaa.
Mutta kyseessä on tietysti makuasia, ja minun mielestäni jokainen saa syödä shamppanjansa kanssa ihan mitä tykkää, eikä se ole noloa eikä outoa. Ajattelin vain vhjaista aloittajaa, että täydellinen juhannus voisi olla vieläkin "täydellisempi" (oppikirjojen mukaan kun tuntuvat menevän :) )
[/quote]
Noin kun sitä oppikirjanmukaisuutta tykkäät hehkuttaa, niin se Champagnen alueelta peräisin oleva kuohuviini on suomeksi samppanja.
Vuokraa mökki kavereitten kanssa? Veljelläkin varmaan vituttaa, kun eivät pääse siipeilemään.
En yhtään ihmettele, että miehesi vetäytyy taka-alalle aina kun sisarukset ottaa yhteen kuin kakaroina :D Taidatte kyllä aika nuoria vielä ollakin, jos itskä ja äitskä on luvanneet teille mökin ja nyt veikkakin änkee muikkelinsa kanssa ihan vaan ärsyttääkseen. Sitten kun pääset ylä-asteelta, hanki hyvä ammatti, mene töihin ja ala säästää omaa mökkiä varten, tai ota laina. Sit sä voit niinq päättää,et se idioottibroidi ei tuu sinne nevöevö pilaan hyvää fiilist sulta,mieheltäs ja sun bestikselt!!1
Mä en vaan ymmärrä ihmisiä, jotka pystyy meneen tosta vaan jonnekin keskelle toisten meininkejä täysin kutsumattomina tietäen, ettei ole tervetulleita. Nauttiiko sellaset ihmiset oikeesti olostaan siellä sitten? Mennä nyt keskelle toisten grillailuja, ottaa jääkaapista olut, istahtaa mukavasti puutarhatuoliiin ja huikata grillaajalle,että "mulle 3 makkaraa!" :D En vaan käsitä. Itse jos menen johonkin ihan kutsuttuna, mutta tulee fiilis,että kutsu oli enemmänkin vain kohteliaisuudesta enkä oikeasti ole kovin pidetty vieras, tulee todella kiusallinen ja häpeällinen olo ja lähden aika pian pois.
Vähän ot, mutta tuli vaan mieleen noin yleisesti.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 13:59"]Vedä simpukka päähäsi ja pakene vuorille.
[/quote]
Näin.
Elämäni ensimmäistä kertaa joudun toteamaan, että tämän selkeämpi ei provo voi olla. Eli siis huonosti onnistunut.