Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itkettää ja suututtaa: Juhannus pilalla!

Vierailija
17.06.2015 |

Ollaan lähdössä miehen ja tuttavapariskunnan kanssa mun äidin ja isin mökille. Ollaan suunniteltu kaikki mun ystävättären kanssa valmiiksi: lohikeittoa torstai-illaksi, grillattavat aattoillaksi, kampasimpukat ja sisäfilee juhannuspäiväksi, viinit ja tuontioluet, jälkkärit ja drinkit. Ajateltiin tehdä hoitoja ja vaan nautiskella kun miehet kalastaa ja lyö golf-palloja tiiauspaikalta järveen. Ihana juhannus tulossa! Ja nyt mun veli ilmoittaa että tulee sinne avovaimonsa kanssa. Ja mä en kestä sitä avokkia! Soitin äidille mutta eivät voi kuulemma kieltää tulemasta. Mä olen itkenyt koko päivän ja mies on vaan et the more the merrier. Et ihan kiva kun veli tulee. Ja niillä on mukana makkaraa ja Lidlin grillilihoja eli kaasugrilliä eivät kyllä käytä ja sotke! Apua miten mä kerron kaverpariskunnalle!

Kommentit (173)

Vierailija
81/173 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske sen bimbon ryhdistäytyä!

Vierailija
82/173 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita sitten ihan viime tipassa vasta, vaikka to-illalla tai pe-aamulla. Että ehtivät vielä just ja just sinne lidliin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/173 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs väliä sillä on jos vanhemmat veljesi eväät ostaa. Eikö tärkeintä ole että teidän ei tarvitse siellä olla.

Vierailija
84/173 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kohta suuntaan Lidliin ostamaan kaikki juhannusruuat.

Vierailija
85/173 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ilmoittaisi mitään. He ovat epäkohteliaita tunkeutuessaan seuraanne, sitä saa mitä tilaa! Kun soittelevat peräänne, niin sanot, että yritit tehdä selväksi, että oli teidän vuoronne, ettekä halunneet heitä. Päätitte olla siis tulematta ja ilmoittamatta siitä, koska olitte loukkaantuneita. Ehkä ens kerralla tajuaa olla tulematta.

Vierailija
86/173 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoittaisin. Koska se on kohteliasta ja veljen huono käytös ei oikeuta omaa huonoa käytöstä.

Vierailija
87/173 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tää juttu vois olla ihan tottakin, eikä provo? Kyllä näitä tällasia on paöjonkin, että sovitaan vuoroista, ja sit yks lapsista alkaakin mankua, että on munkin päästävä sillon sinne, ja vanhemmat ei uskalla kieltää, varsinkaan äiti ei uskalla kieltää pojaltaan! Jos mä olisin ap, en ilmoittaisi veljelle enkä vanhemmille yhtään mitään. Kun veli soittaisi ja kyselisi, sanoisin, että olisin halunnut viettää juhannuksen omien ystävieni kanssa, koska se mökki oli silloin mulle luvattu, ja koska se ei onnistunut niin muutimme suunnitelmia. Eihän se veli voi syyttää oharista, koska ei sen tarkoitus ollu tullakaan sinne, eihän sen kanssa oltu sellaista sovittu, itse se sinne halus tunkea. Yhtään en lepyttelisi, ja jos vanhemmat soittais, niin sanoisin että menkää sit hoitamaan kakaraanne, ei se mulle kuulu.

Vierailija
88/173 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 19:31"]

Minä ilmoittaisin. Koska se on kohteliasta ja veljen huono käytös ei oikeuta omaa huonoa käytöstä.

[/quote]

Minusta taas ei ole huonoa käytöstä jättää ilmoittamatta että saatte mökin kokonaan itsellenne. Sehän on velipojalle vain mukava yllätys! ;)

Ohareista ei voi puhua, koska he eivät ole keskenään sopineet tapaamisesta, vaan veli on vain ilmoittanut tulevansa mökille (vaikka on tiennyt että siskon vuoro viettää juhannus mökillä). Koska sisar kamuineen ei häiritse veljen mökille menoa, ei luulisi tyhjä mökkikään veljeä nappaavan suuntaan tai toiseen. Jos taas tarkoitus on ollut vain siipeillä siskon eväillä, eikä ostaa omia, niin sehän ei ole siskon ongelma. Siskon ongelma se olisi ollut vain siinä tapauksessa, jos he olisivat myös menneet mökille.   

Vierailija
89/173 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon samaa mieltä, että kyllä veljelle on hyvä ilmoittaa. Miksi kuitenkaan haluaisi toisella mitään pahaa, vaikka toinen olis kuinka ärsyttävä ja itsekeskeinen! Mulle ainakin itselle tulisi huono omatunto ja juuri niinkuin tuossa ylempänä joku kirjoitti, niin toisen huono ja lapsellinen käytös ei oikeuta omaan huonoon käytökseen! Ole aikuinen loppuun asti! :) Hyvää juhannusta teille! :)

T: Se, joka on myös saanut kärsiä veljensä pelleilyistä, aiemmin nimimerkillä U.

Vierailija
90/173 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 19:41"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 19:31"]

[/quote]

Minusta taas ei ole huonoa käytöstä jättää ilmoittamatta että saatte mökin kokonaan itsellenne. Sehän on velipojalle vain mukava yllätys! ;)

Ohareista ei voi puhua, koska he eivät ole keskenään sopineet tapaamisesta, vaan veli on vain ilmoittanut tulevansa mökille (vaikka on tiennyt että siskon vuoro viettää juhannus mökillä). Koska sisar kamuineen ei häiritse veljen mökille menoa, ei luulisi tyhjä mökkikään veljeä nappaavan suuntaan tai toiseen. Jos taas tarkoitus on ollut vain siipeillä siskon eväillä, eikä ostaa omia, niin sehän ei ole siskon ongelma. Siskon ongelma se olisi ollut vain siinä tapauksessa, jos he olisivat myös menneet mökille.   

[/quote]

Silti on kohteliaampaa kertoa, ettei ole tulossa. Kyllähän se vaikuttaa veljen ja puolisonsa käytökseen saapumispäivänäkin. Itsekin olen oman perheeni kanssa eri tavalla kuin sisarusteni perheiden parissa. Ja ap:han haluaa vain näpäyttää veljeään, ei yllättää tätä mukavalla tavalla. Hän jopa epäilee, että veli suuttuu, jos hän ei kerro asiasta. Eli tahallaan haluaa aiheuttaa pahaa mieltä kostaakseen.

Vierailija
91/173 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veljeni on samanlainen pummi. Me tosin omistetaan mökki , olen ostanut sen markkinahintaan vanhemmilta. Veljeni vaan päättää tulla kylään vaimonsa ja 4 lapsensa kanssa. Menee itse jääkaappiin, sanoo ai täällä on makkaraa ja voi ottaa makkaran ja alkaa kylmiltään syömään. Lapset voivat tehdä mitä vaan , kukaan ei katso perään. Jos huomautan kannattaisko katsoa Kaisan perään, sanoo menepäs nuorimmaiseksi. Minun lapset pelkäävät serkkujaan , ovat kaikki remupäitä. pari juhannusta sitten olin kirjoittanut jääkaapin oveen lapun veljeni nimen älä koske, samoin lapun laitoin lihaan et ole näitä maksanut, älä koske.

veljeni suuttui tästä loukkauksesta niin että otti lihat ja vei ne aurinkoon. Vasta kun alettiin grillaamaan, huomattiin lihat ovat poissa ja veljeni naureskeli vei ne piiloon. No, kun lihat löytyi, ne ei enää olleet syömäkelpoisia. 

Minä,siskon ominaisuudessa heitin heidän autoon. Ajoin pois, haukuinkälylle miten idiootin miehen hän on nainut ja uhkasin soittaa poliisit jos eivät heti lähde. Veli oli jo maistissa, joten käly joutui ajamaan vaikka ei ikinä aja. Lähetin lihoista laskun jota veli ei tietenkään maksanut.

viime vuonna he taas tulivat vaikka olin kummallekin sanonut eivät ole tevetulleita. Olin ostanut kettingin jääkaapin ympärille ja valokuva pilaantuneista lihoista oli ovessa. Sauna oli lukossa, airot piilotettu ,joten lähtivät parin tunnin päästä nälkäisinä. Sanoin vettä saat kaivosta, et mitään muuta.

Nyt heidän lapsensa ovat jo sen verran järkeviä, pari ekaa että tajuavat isä käyttäytyy huonosti, mutta olen ilmoittanut ettei ole mökille tervetulleita.

veljeni lapsia olen jokaisen vuorollaan pyytänyt meille viikonlopuksi, keskimäärin yksi per kk ja vanhin lapsista kysyi keväällä meidän riidoista. Vastasin diplomaattisesti ettei hänen isänsä kunnioita omaisuuttani ja lisäksi meidän lapsien ei tarvitse nähdä juopottelevia vanhempia, siksi on parempi että pysyvät pois. Veljeni on tietenkin valehdellut että omistaa puolet mökistä , sen olen korjannut vanhimmalle lapselle.

Vierailija
92/173 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihkua! Ohjelma tuli just Tampereelta! Mennään juhannusaattona Spahan ja sit Pakkahuoneelle kattoon Eva & Manua muun muassa! Huomenna grillataan ja lauantaina ollaan vaan ja syödään ja juodaan hyvin! Laitoin veljelle viestiä: viimehetken muutos, mennäänkin kavereille, saatte olla kahdestaan. Hauskaa juhannusta! Ostakaa muuten kahvia ja sokeria. Puspus!
Aloittaja

Vierailija
93/173 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok, jos on mökin omistajille ok. Tehän ette mökkiä omista, joten ette sen käytöstä päätä. Tietysti tekin tungette mökille seuraavan kerran, kun veli on suunnitellut viettävänsä viikonlopun oman mielensä mukaan ja korkeintaan päivän varoitusajalla ilmoitatte tulostanne.

Vierailija
94/173 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:09"]Hakekaa sitte ne pallot pois sieltä järvestä, urpot. Tuontiolut, mitä se on, Virosta tuotua?
[/quote]
Jep saku guld

Vierailija
95/173 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap! Hyvää juhannusta!

Vierailija
96/173 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 16:09"]

Hahahahahahahaahahahaahahaha :D Kuka AIKUINEN käyttää isästään sanaa ISI???!!

[/quote]

Kyllä näitä, on esim. exän yli 30v tytär käytti isästään silloin kun vielä ei ollut exä ei ollut exä. Onneksi ei sitä isittelyä tarvitse enää kuunnella. Muutenkin siinä perheessä lastenkasvatus oli mennyt päin sitä itseään.  Aikuiset pennut käyttäytyivät kuin ikuiset murrosikäiset.

Vierailija
97/173 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:41"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:13"]

samppanja ja mansikat eivät sovi yhteen. liian kirpeä ja karvas yhdistelmä. ehkä jonkun tosi makean kuoharin kanssa sopisivat. siis jossa sokeripitoisuus jälkiruokaviinin luokkaa ja esim muscat rypäleestä.

ihan vaan vinkkinä teidän ihanalta kuulostavaan juhannukseen :)

[/quote]

Samppanjoita on makeitakin...

[/quote]

On toki, mutta ei ihan niin makeita, että sopisivat täydellisesti "oppikirjojen mukaan" yhteen varsinkaan alkukesän mansikoiden kanssa (jotka ovat vähän kirpsakampia, eivätkä täysin makeita). Tietynlainen kuivuus, joka kaikessa shamppanjassa (mitä olen tähän mennessä maistanut, ja olen maistanut, ostanut ja juonut enemmänkin erittäin paljon shammpanjaa)  on, ei sovi  täydellisesti mansikoiden kanssa. En tiedä mistä tuo ajatus perustaa.

Mutta kyseessä on tietysti makuasia, ja minun mielestäni jokainen saa syödä shamppanjansa kanssa ihan mitä tykkää, eikä se ole noloa eikä outoa. Ajattelin vain vhjaista aloittajaa, että täydellinen juhannus voisi olla vieläkin "täydellisempi" (oppikirjojen mukaan kun tuntuvat menevän :) )

Vierailija
98/173 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kiva tietää miten veli reagoi!

Vierailija
99/173 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:18"]Ois kiva tietää miten veli reagoi!
[/quote]

Ap tais kyllästyä tarinointiin...

Vierailija
100/173 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että velikään ei mene mökille, mutta ei se mitään, koska tuo Tampereen ohjelma kuulostaa paljon kivemmalta kuin alkuperäinen suunnitelma. Epäilen, että ne teidän kamutkin ovat vain superhelpottuneita, kun ei tarvii lähteä mökkioloihin.